- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
Elgurultunk Csörihez a szokásos olajcsere&átnézés combóra.
Menü:
- szűrők (gázolaj, pollen, olaj, lég),
- olajcsere,
- a turbó mellett menő vezetékek szigetelésének pótlása ( a melegtől kikeményedett és lepotyogott),
- megelőzősként a főtengely ékszíjtárcsa cseréje (nem látni rajta semmit, de a csere óta sokkal nyugodtabban alszom).
Még megoldandó feladatok:
- új rádióantenna (megint megette a szomszéd macskája),
- hátsó kipufogó dob,
- defektjavító folyadék cseréje,
- egr hűtő műanyag fedelének cseréje.
Ez utóbbiakra várhatóan augusztus végén kerül sor.
Az alvázkeret jól láthatóan felületi korrózióval terhelt...
Elmentünk St. Georgenbe egyet. Odafelé útba ejtettük a stuttgarti TV tornyot. Sajnos nem volt nyitva és nem lehetett felmenni. Hazafelé Thomannéknál jártunk (thomann.de).
Hazafelé elértük a 177.777 km-t, ami egyben azt is jelzi, hogy lehagytuk a Spidert a maga 177.623 km-ével. A fiatal lehagyta az időset...
Ma elértük a 175.000 km-t. (Már csak 2.000 km és utolérjük a Pókot.)
Megünnepelendő kaptam egy hibaüzenetet, hogy nézzem meg a jobb első helyzetjelzőt.
Rutinnak tűnt, de nem az lett.
A kis fülecske egyszerűen letört az izzóról. Innentől Giovanni rokonsága erős emlegetés alatt állt. Szóba került a komplett lámpa kiszerelése is, mert a letört rész beleesett a lámpatestbe. Később erről lemondtam, mert az egész lökköst le kell szedni hozzá.
Aztán a rokonság emlegetése mégis hatott, mert némi kínlódás után kijött a foglalat és be tudtam tenni az új izzót. A fül meg marad a lámpában...
Megjöttek a rendelt nyári gumik, délután fel is kerültek. Jó csapaton ne változtass alapon maradtam a Continental Sportcontact 5-nél.
A régi garnitúra 27.400 km után kopott el.
Az újak profilmélységét 7,5 mm-nek mértem.
Sokan írják, hogy az éppen felrakott gumi mennyivel jobb a másik típusnál.
Nos, NEM!
Ugyan azt tettem fel és ez is jobb. Tehát a Continental Sportcontact 5 sokkal jobb gumi, mint a Continental Sportcontact 5! Pedig csak ez utóbbi kopott, az előbbi zsírúj.
Végeztem egy egyszerű mérést a csere előtt és után. Ugyan azon az úton, 50-el gurulva megmértem a kocsiban ugyanott a hangerő szintet. A régi gumival 60-61 dBA volt az érték, az újjal 57-58.
Az új gumi kb. 3 dB-el halkabb, ami nagyjából fele hangerőt jelent!!!!
...és ez csak egy paraméter. MI lehet a többivel?
Innentől bármi helyett bármit teszek fel, ez utóbbit érezzük jobbnak...
Óraállás: 171.100 km
update 2015.05.07:
120 km után továbbra is sokkal csendesebbnek tűnik az utastér.
Visszakerültek a nyári kerekek a Párducra. 13.600 km-t gurultunk a télin.
km óra állás: 165.630
- életkor: 1.518 nap
- km óra állás: 164.032 km
- össz. menetidő: 2.360,50 óra (98,35 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 11.004,43 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,67 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,31 Ft/km
- átlagos napi futás: 108,1 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,479 %
Egy sima olajcserének indult...
Tegnap felhívtam Csörit, hogy sürgős lenne a dolog. Mára kaptam időpontot rendelőben.
Megemlítettem még, hogy esetleg egy hátsó fék generál is kellhet, mert a múltkor már nem túl hosszú karriert jósolt neki. A válasz, "ez nem jelenthet gondot" volt.
Szóval kocsi fel, olaj ki. Közeben szokás szerint a kocsi alatt bámészkodom.
Különösen a kipuff érdekelt, mert a múltkor menet közben furcsa hangokat hallatott. Akkorát pattant, hogy meg is álltam megnézni, de semmit se láttam. Most igen. A külső héj hagyta el magát. Szerintem, akkor pattant el. Most meg ronda. Elsősegélyként le lett operálva a dobról. Az alatta lévő réteg szép, a következő olajcseréig kitart.
A féket tanulmányozva jól látható, hogy a belső betét a vason megy. A külső még egész pofás. A féloldalas kopás oka, hogy a betét hátulján lévő réteg elvált a betéttől és féloldalasan állt. A tárcsa alig láthatóan vállas, egy új garnitúra betétet még kiszolgál. Kapott is. Hazafelé a többi közlekedő miatt be is koptattuk őket.
Már csak olaj kellett bele, és pöcc-röff...
... 150 km után megállapíthatom, hogy a motor csendesebben jár. A korábban meglévő finom remegést se érezni. Sőt hazafelé a kocsi fogyasztása majd fél litert esett. Szóval megérte.
Lehet találgatni, hogy mi került bele...
update 2015.02.28.
kb 3e km megtétele után:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 995 km"
Olajcserekor:
"Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 820 km"
+20%, ami ugye kevesebb kormot jelent :-)
- életkor: 1.496 nap
- km óra állás: 160.368 km
- össz. menetidő: 2.312,88 óra (96,37 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 10.755,86 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,67 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,36 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,2 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,442 %
MES infó:
"Particulate filter clogging: 97,61 %"
Hoppá, regen lesz! MES marad és megyünk egy kört!
1. kép:
Először a befecskendező korrekciókra néztem rá. Furcsa, hogy nulláról indul. A 156-ban "megjegyezte" a korábbi értékeket, majd azt korrigálta tovább. Szerintem nincs gond.
2. kép: Motormelegítés folyamata. A szűrő 100% fölé dugult. A vízhőmérő 86 fokos vízre már 90-et mutatott.
3. kép:
A teljes tisztítási folyamat. A kocsival úgy mentem, ahogy bármikor. Szépen lehetett látni, hogy nagy gáznál - pl. előzés - megemelkedik a DPF hőfoka, motorféknél kicsit vissza. A turbónyomáson semmit sem vettem észre! A vízhőfok mérő végig a 90-en állt, mintha odaszegezték volna. A pillanatnyi fogyasztás sem ugrott meg észre vehetően. Viszont az is igaz, hogy a teljes 27 km alatt 7,8 lett az átlag. Regen nélkül saccra 7 alatt lett volna.
4. kép:
A tisztítás vége jó látható, a dpf hőmérséklete elkezd esni.
Innen már érdekelt, hogy mi a helyzet normál üzemben.
5. kép:
Visszatérés a normál állapotba. A DPF kb. 200 fokos.
6. kép:
Normál üzem.
A teljes regenerálás a görbe alapján 490-500 mp volt, ami bő 8 perc.
Fogyasztás:
A 25 km átlaga 100 km-re vetítve durván egy literrel lett magasabb a szokásosnál, ez azt jelenti, hogy durván negyed liter plusz gázolajamba került ez a 25 km.
Száz km-re vetítve (ha a többi 75-öt normál fogyasztással teszem meg) ez pont negyed liter növekedés a fogyasztásban. Az utolsó 5 regen átlag távolsága 820 km volt. Erre a távra vetítve 0,03 liter/100 km a fogyasztás növekedés. (Egyszerűbben számolva, 0,25 liter plusz elégetett üzemanyag 820 km-re.)
Pont egy stampedli gázolajba kerül 100 km-enként a korommentesség.
Nekem ennyit megér.
Reggel gondoltam egyet és rádugtam a Párducra a MES-t. Meglepődtem:
READING ERROR CODES:
1: P2299 - Accelerator/brake coherency
"The ECU has detected an inconsistency between the Brake switch and Accelerator pedal signals, or both pedals have been depressed simultaneously.
Check the Brake switch and the Accelerator pedal position sensor for correct function as well as the associated wiring for opens, shorts and weak connections.
Clear the code and re-test... "
December 30-án mosóban voltunk. Miután kijártam kicsit "megvasaltam" a féket. Észrevette, megjegyezte, nehezményezte...
Hisztis olasz :-DDD