Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
... ami végül nyári lesz. Ma elgurultunk Várpalotára Csörihez értük. A faterjával felpróbáltuk a Párducra, hogy a fék elfér-e. Nos elfér.
Király. Nem sok ilyen kerék gurul az utakon. Csöri szerint ez sosem volt széria kerék, mindig a "Lineaccessori" része volt. Ott ezek állnak róla:
"KIT CERCHI IN LEGA
DIS. 50903121
A 10 razze doppie.
Misure 7,5 x 17".
Da abbinare a pneumatici 225/50 R17.
Non catenabili. Composto da 4 cerchi 50903122
e da 4 fregi 50501564.
Utilizzare le colonette di origine."
Egy ideje újra elkezdte bántani a fantáziámat, hogy a kormánygombok miért nem távirányítják a Blau 410BT rádiót. Holott mindent "tud" a rádió, akkor a kínálat "teteje" volt.
Ma nekiugrottam, és újra mértem minden csatlakozót a kormányillesztő rendszerben. Bekötések, csatlakozások jók. Ahol fesznek kell lennie, ott van, ahol nem kéne, ott nincs. Lehet, hogy mégis a rádió a hunyó?? Hála a gyártónak, a mai napig hozzá lehet jutni a neten a dokumentációhoz.
Meg is lett a titok nyitja:
"Anschluss Fernbedienung: - "
Nem távirányítható, gyárilag. Viszont a csatlakozójában van "remote" érintkező. Csak ezek szerint nem vezet sehová. Ezt az apróságot valahogy kifelejtették a hozzá adott papírokból és a használati utasításból...
Lehet, hogy lecserélem egy 320-asra. A dizájn ugyan az, az esztétika marad. A kihangosítóra, mint bebizonyosodott nincs szükségem. Legalább a Spider is kap egy új rádiót...
Ami lehet, hogy a végén a nyári kerék lesz.
Szóval, ma megrendeltem. Gyári, zsír új, és nem replika. A jövő héten megkapom :-)
A hideg idő beköszöntött. Itt az ideje a téli álomnak. A kerekeket 0,2-el túlfújtam, folyadékszintek rendben. Azaz mégse, alvás előtt – igaz csukott tetővel – még egy 40 km-es örömautókázás, csak utána tente.
Km óra állás: 158.187 km
A szezonban kb. 8.400 km-t mentünk, ebből 2.809 volt a Nagy Túra II., a második Alpok körút. Már körvonalazódik a jövő évi is a Bodensee-hez.
Szép álmokat, álmodj lobogó hajú száguldásról, csodás tájakon és kanyargós utakon!
A biztosítómtól jött egy levél, hogy az adóval együtt 29.xxx Ft lesz jövőre a díj.
Kicsit sokalltam, így nekiugrottam a netnek. Netrisk kb. ugyan ennyit dobott ki a jelenlegi biztosítómnál.
Következő lépésként a biztosítótól kértem közvetlenül ajánlatot. És lőn érdekes dolog.
22-nek némi föle jött ki az adóval együtt. Kb. 7 ezerrel kevesebb, mint a Netrisk-en.
Felét azonnal be is fizettem, pár nap múlva meg is jött az igazolás, hogy érvényes biztosításom van 2013.06.30-ig.
Az elmúlt 662 nap adatai:
- 73.257 km
- 1.039,55 óra menetidő (43,31 nap!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 5.001,66 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
Még nem akartam, de kellett. Holnap indulunk németbe és ott már havazik.
Km óra állás: 72.490
u.i.
Másnap, az indulás reggelén már itthon is...
Hála Csöri-nek ma megérkeztek az első fék felújítási projekt alkatrészei. Egy pár vadonatúj lemez, ami a tárcsákat védi és két fékcső. A Felújító készletek már a már a múltkor érkeztek más forrásból.
Szóval a terv:
- gólyalábak festése
- fék gumialkatrészeinek cseréje
- fékcsövek cseréje
- féktárcsa takarólemezek cseréje (előtte festve is lesz. lehet, hogy ez is bronzra)
- fékek festése (szín még kérdéses, mer az új felnin keresztül már látni)
- ??
Megérkeztek a "pogácsák" előre is. (Meg az első fékhez a felújító készlet is, de az majd egy másik történet lesz.) Vastagságuk a hátsó 16 mm-el szemben most 20 mm. Az eredeti állapothoz képest ez10 mm-es szélesítést jelent.
A bal oldali felrakásával megszenvedtem, mert a féktárcsát tartó „pöckös” csavar nem jött ki. Flexel levágtam (így a tárcsa lejött), majd kifúrtam a csavart. amikor már csak a menetben lévő anyag tartotta ki tudtam vésni/tekerni. A jobb oldalival nem volt semmi gond.
update 2012.10.14.:
Ma a jó időre valótekintettel mentünk egy 110 km-es kört. Teljesen más az autó. Sokkal stabilabbnak érezni. A másik érdekes dolog, hogy mintha lágyult volna a futómű. Az úthibákon kevésbé ráz.