Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Riegleréknél ma megejtettük a bejáratás utáni olajcserét.
Furcsa, hogy tiszta a kocsi alja.
km óra állás: 2.520 km
Egy német fórumon találtam a leírást, csak bemásolom ide, hogy meglegyen:
"AW: Öl der Servolenkung wechseln...
...Zum Wechsel (Spülen), macht es Sinn eine zweite Person dabei zu haben...
den oberen (Rücklauf) Schlauch vom Servoölbehälter entfernen und den Anschluß am Behälter temporär abdichten...
Den Rücklaufschlauch verlängern und in einen geeigneten Behälter führen...
Motor anmachen und permanent frisches Öl einfüllen... dabei mal hin und herlenken... und solange Öl nachfüllen bis am Auslauf nur noch frisches Öl austritt.
Motor abstellen.... Schlauch wieder am Behälter anbringen, Füllstand prüfen... fertig"
Tehát:
- két ember kell hozzá,
- a tartályba visszavezető csövet lehúz, meghosszabbít, és egy edénybe vezet,
- a tartály nyílását lezár,
- motort elindít,
- folyamatosan utántölt,
- kormányt ide-oda teker,
- amint a friss olaj jön kifelé, motort leállít
- csövet visszarak
- sört bont (német oldal ide, vagy oda, de szerintem ezt kifelejtették)
Újra Várpalotát vettük célba, ahol is Csöri ambulánsan műtéteket hajtott végre a Párducon.
Cserélve lett:
- Gázolajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Vezérműszíj + görgők
- Vízpumpa
- Hosszbordás szíj
Délután során ellátogattunk Várpalotára, ahol Csöri kezelésbe vette a Pókot.
Az összes cserére szoruló folyadék le lett cserélve:
- motorolaj (Selenia Racing) + gyári szűrő
- fékolaj
- váltóolaj
Kicsit jobban átvizslatva a kocsi alját két sürgős tennivalót találtunk:
- motorvédő műanyag erősen megroggyant állapotban van, sürgős csere szükséges
- a segédkeretet tartó két fémlapot kissé megviselte a német utak sózása, ránézésre nem az jut az ember eszébe, hogy vasból van, hanem, hogy valami barna anyagból. Cserélni kellene.