Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Megpróbálom összeszedni a teendőket a téli leálláshoz. Induljunk ki abból, amit a Spider 1997-ben kiadott könyve ír, a gondolatjel után a saját kommentárom:
1. A kocsit hagyjuk a szabadban megszáradni. Ha lehet, jól szellőzött helyen állítsuk le. A tető legyen zárva.
2. Tegyük sebességbe. - Ebben nem hiszek. Kétlem, hogy az erőátvitelnek jót tesz, ha terhelés alatt hagyjuk. Személy szerint inkább fa gerendából maradt darabokkal támasztom meg a kereket. Ha a garázs sík, úgyse akar elgurulni.
3. Kéziféket ne húzzuk be.
4. A lakkozott felületeket tisztítsuk meg és viasszal óvjuk. - Ezt gondolom még az első pont elé kellett volna írniuk.
5. Az ablaktörlő gumiját kezeljük púderrel és emeljük el az ablaktól. - Ebben sem hiszek. A lapátnak nem lesz semmi baja, ha az ablakon van. Induláskor kell megnézni, hogy nem ragadt-e oda. Szerintem rosszabb, ha lapátot az ablakhoz húzó rugót nyújtjuk meg.
6. Az ablakot résre nyissuk ki.
7. Az autót szövettel, vagy lyuggatott műanyaggal takarjuk le. Ne használjunk légzáró műanyagot, ami a párát visszatartja. - Régi lepedő, pokróc, ill szövet hálózsákot használtam eddig.
8. A keréknyomást 0,5 bar-ral fújjuk a normál nyomás fölé. Időnként ellenőrizzük. Itt jön egy német mondat, amit nem értek: ...möglichst auf Holzachsen stützen,... Tipp?? - Grando: "A kerek nyomását 0,5-tel feljebb nyomni az előírtnál, és (a kerekeket) lehetőleg sodrófákon megtámasztani, illetve a nyomást néha ellenőrizni." (Megj: Holzachse)
Valójában ez egy javaslat arra hogy bakoljuk fel az autót és ezzel tehermentesítsük a futómű elemeit. - Ilyet én sose csináltam.
9. Ha riasztót kikapcsoltuk (már ha van), vegyük le az akku csatlakozását. A sarut vazelinnel kezeljük. Havonta ellenőrizzük a töltöttséget. - Vazelinnel még egy kocsit se kentem. Tapasztalatom szerint, ha jó az akku, nem kezdi ki a sarut. Havonta egy-két hétig C-TEK töltőn szoktam hagyni.
Még néhány dolog:
10. Folyadékokat maxra töltöm. FIGYELEM! Fagyálló, téli ablakmósó kell!!
11. A tankban lehetőleg kevés üzemanyagot hagyok, így a biokomponensek miatt nem sok romlik meg tavaszra.
update 2024:
Mivel fémtankos a Spider sokan javasolják hogy inkább legyen tele, de ne E10-el. Az idén tettem bele 45 litert a "jobbikból". (A tavasszal kiszereltünk egy benzinszivattyút egy GTV-ből amiben másfél éve rohadt az E10. Azon kívül hogy olyan volt mintha trágyadombon ülnénk csupa rozsdapor volt a szivattyú. 2.kép)
12. Leállítás előtt szoktam menni egy nagyobb kört, hogy a kipufogó átmelegedjen, és ne ne maradjon benne víz. A kondenzvíz belülről rohasztja el.
13. Télen a kondenzvíz képződés miatt sose indítom be a motort. Szerintem felesleges.
14. A rágcsálók ellen a kocsi alatt és a garázs eldugottabb helyein szoktam elhelyezni néhány BioStop-pal kezelt kartonlapot. A lapok közepére száraz kutyakaját szoktam tenni. Eddig minden télen volt 2-3 "fogás". Az idén taktikát váltottam télre. Ultrahangos rágcsáló riasztót (teleshop-ost) dugtam a konnektorba. Nem jöttek be, nem volt fogás a ragacson sem.
Aztán, amit eddig hallottam:
15. Szigeteletlen betonra ne álljunk, mert a talaj kipárolgása szintén korróziót okozhat. Ha ilyen a padló, tegyünk fóliát a kocsi alá.
A blogot vitaindítónak szánom, ha bárkinek tippje/ötlete van írja meg a Spider topikba. Kidumáljuk és ha meggyőztök bekerül ide :-)
Egy német írás a téli leállításról: Oldtimer
Elkezdtem felragasztani a garázs falára a kirándulásokon készített képeket.
Szerencsére van elég hely a falon és a plafonon a többinek is :-)
Jelentkeztek a hirdetésre, megegyeztünk, összecsomagoltam és ma elvitte a futár. A Pók jelenlegi lakhelyétől kb. 60km-re költözött.
Lehet, hogy majd látják is egymást :-)
Ja a hozzá tartozó pogácsákat már korábban elvitték...
Eladta a Pókot, aki tőlem megvette. Kb két hete megkeresett az új tulaj.
Mától a Pók története Fornitore cartárs oldalán folytatódik...
Kikerült a garázs falára a Pók által megmászott hágók listája.
58 magassági pontot "gyűjtöttünk" be.
197 nappal az eladás után, ma felhívott az új tulaj egy kérdés erejéig.
Hol van az akku a kocsiban?
Elárultam, megköszönte.
Nem sokkal később azért hívott, hogy hogyan nyílik a csomagtartó rekesz fedele, mert a kulcsot hiába fordítja el benne, az nem nyílik fel. Nagy nehezen elmagyaráztam, hogy az az izé egy kilincs amit fel kell emelni.
Sikerült.
Mellesleg megnéztem, még mindig hirdeti.
2017.02.20. Készülés a nyárra
2017.03.04. Tour de Balaton
2017.03.17.Kirándulás Várpalotára
2017.03.28. A Balatonra mentünk...
2017.04.01. Apátság túra
2017.04.10. Balaton light
2017.05.13. Selenia Rally
2017.05.20. Tour de Balaton II.
2017.06.01. A fene érti ezt...
2017.06.09. Nem is tudom mit kellene ide írni :-(
2017.06.11. Tour de Balaton light
2017.07.05. Elment... :-(
2017.03.03. Ébresztő!
2017.03.04. Helyzetjelentés
2017.03.17. Várpalota
2017.03.26. Megint...
2017.04.13. Szőnyeg
2017.04.15. Bekerült a szőnyeg
2017.04.29. Pár cucc
2017.05.07. Úgy döntöttem, hogy itt a tavasz...
2017.05.09. Még pár új cucc...
2017.06.01. Klímakérdés megoldása
2017.06.09. Nem is tudom mit kellene ide írni :-(
2017.06.13. Műszaki vizsga
2017.06.18. Bőrápolás
2017.06.24. Helyzetjelentés
2017.06.30. Nyomozás
2017.07.02. Kijött!
2017.07.04. Hmmmm....
2017.07.05. Megjött a gyertyakábel
2017.07.05. Elment... :-(
2017.07.06. Okmányiroda
2017.07.07. Biztosító
2017.07.09. Számvetés
2017.08.14. Hamar megunták
Szegény Póknak nem lett hosszú élete az új helyen.
Július 5-én vitték el, ma szólt Zselé Cartárs, hogy felkerült a hahu-ra.
u.i.
Nem értem az ilyet. Ennyi idő alatt ki sem lehet ismerni egy autót, a vélemény formálás elég felületes lehet. Megkockáztatom, hogy az új Spiderrel többet mentem, mint ő a Pókkal, de még messze nem mondanám, hogy kiismertem.
Értem én, hogy a "scuttle shake" már a vételkor is zavarta, de nem hiszem hogy ez ekkora baj.
u.i. 2.
Ha meg tényleg kiábrándult belőle,akkor meg se érdemelte.
u.i. 3.
Ha meg csak bizniszelni akar vele, akkor sz@rjon sünt.
update 2017.11.16:
Már két hirdetésben is fenn van a hahun a régi autóm...
1.550.000 Ft
egyre drágább lesz :-)
update 2017.12.25:
Már csak egy hirdetés és 1.499.000 Ft:
"ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS KOMPROMISSZUM
MENTES AUTÓ!!!
NAGYON PEDÁNS TULAJDONOS ÉS HASONLÓAN IGÉNYES
VEVŐNEK KERESSÜK EZT A MÁRA MÁR RITKASÁGANKSZÁMITÓ ALFA SPIDER-t! 2.0ccm MOTORJÁNAK
TELJESITMÉNYE TÖBB MINT ELEGENDŐ, BELSŐ KÁRPITJAI
GONDOZOTTAK KOPÁSMENTESEK, FÉNYEZÉS GYÖNYÖRŰ EZ
AZ ALFA CABRIO NEM CSAK AZ ÉVJÁRATÁHOZ KÉPES SZÉP
VALÓBAN GYÖNYÖRŰ ÁLLAPOTÚ, SZERVIZELT ÉS
KÖLTSÉGMENTES! A KÖZELMÚLTBAN ELVÉGZETT KOMPLETT
NAGYSZERVIZ BELEÉRTVE A VEZÉRLÉS, VIZPUMPA ÖSSZES
OLAJ, SZŰRŐK, FÉKEK ÉS KOMPLETT KIPUFOGÓ CSERÉJÉT,
ÉS 4 ÚJ GUMIABRONCSOT IS! TETEJE GYÁRILAG
MECHANIKUSAN MOZGATHATÓ ITT NINCS HIBALEHETŐSÉG,
VÁSZNA GONDOZOTT SZAKADÁSMENTES! AUTÓ
BESZÁMITÁS LEHETSÉGES ELSŐSORBAN: MERCEDES SLK! A
GÉPKOCSI NEM A KERESKEDÉS TULAJDONA GARÁZSBAN
TARTOTT, MEGTEKINTÉSE EGYEZTETETT IDŐPONTBAN
LEHETSÉGES!"