Mutasd

>> Egyéb2017-05-08

Végre nekikezdek a blogomnak,bár 3hónap és 9000km után nehéz behozni a lemaradást.Azért igyekszem részletesen leirni.Az autot 151000km-el vásároltam a győri Arrabona autoházban 2,3m.forintért.Ausztriából származik.Javitási számlák voltak hozzá,A 100 ezres nagyszervíz 2013 ban vezérléscserével megtörtént.Állapotra a korának megfelelő,nincs lelakva,bár a törődést igényli műszakilag és esztétikailag is.Pár kavicsfelverődés a motorháztetőn,festék lepergés a lökhárító alsó részén,igénytelenül javitott húzás az első lökhárító jobb oldalán,ezen az oldalán az előzőekben leírtak miatt kitört sárvédő doblemez,kavicsfelverődés jellegű szintén gányolt sérülés a jobb hátsó ajtón,enyhe festéklepattanás a hátsó lökhárítón.A beltér ok,a ködlámpa kapcsolót kivéve,aminek a kerete törött.Műszakilag már komplikáltabb a helyzet,már a próbakör előtti hideginditás hagyott kívánni valót maga mögött.Nehezen indult,leállt,betudtuk a mínusz tíznek meg a szar gázolajnak.A hangja szép volt,úgy voltam vele hogy megcsináltatom és nem lesz gond.Nem nagyon tetszett hogy az auton 19-es kerekek voltak 245/45*19es gumikkal.Hosszútávon használom,ez hamarabb való arcoskodni mint utazni.Hamar el is adtam őket 110 000 ft-ért egy Cartársnak.A gyári 17-es felniket árban felgumizta a kereskedő,ezeket használom.Nem olyan szép,de komfortosabb.Az auto vásárlásakor rengeteg kompromisszumot kellett hoznom.Az előző autóimmal csak abban hasonló hogy stílusos.Kényelmetlen,túlságosan direkt,és a híre sem jó.De ami nekem a legfontosabb hogy van stílusa.A próba körön tudtam hogy ez kell,bár 200le-től többet vártam volna.Egyszer éreztem hasonló csalódottságot menetteljesitményt illetően mikor a feleségem volt főnökének a Phateonját vezethettem.Ott is többet vártam volna egy háromliterestől.Ezért nem is zavart.A mai napig nem érzem azt a durva gyorsulást,de ha átülök egy gyengébb kocsiba,az már nagyon is feltűnik.Ellenben mikor letaposom,elég nagy sebességkülönbséggel haladok el más autok mellett.Inkább csalókának neveném mint gyengének.Az auto fogyasztása eddig 8,8és 10 között alakult tankolástól tankolásig.Javarészt autopálya és dinamikus országúti.Vásárlás után egyből olajcsere,Selénia 5w40,gázolaj szűrő mann filter,pollenszűrő,olajszűrő,valamint egy flakon liqui molly diesel adalék.Az olajcserénél kiderült hogy a leeresztő csavart is cserélni kell mert szét van gányolva.Utána elkezdtem utánajárni a betegségeknek,amire készülni kell.Így rendeltem egy vadonat új szívósort az e-bayről postával 215€-ért,valamint szintén az e-bayről dugókat a szívósor örvénylapátjai helyére 30€-ért,mert eleve kiveszem belőle,így kerül beépítésre.Addig nem akartam elvégeztetni a szívósor cserét míg össze nem áll a felszerelés a dióhéj szoráshoz amivel a szelepeket és a szívócsatornát akarom megtisztítani.Ez elég nehézkesen megy,de hamarosan összeáll ez is,a szóróanyag már megvan20kg 12000 ft-ba került.Ha összeáll a szemcseszoro berendezés akkor belevágok.Addig is elvittem az autoforum rieglerhez győrbe,átnézésre.Állitásuk szerint a km valós,további kérdésre hogy mitől egyenetlen az alapjártat hidegen,és időnként miért áll le,azt a választ kaptam hogy hibakod nincs,a 2,4-es motor ilyen.12000-ért komolyabb szakvéleményt vártam volna.További kérdezősködés az ismerősök között végül eredményre vezetett,valaki ajánlotta Lali75 cartársat aki megrögzött alfás és még szerelő is.Előzetes egyeztetés után elvittem hozzá az autot.Első nekirugaszkodásra kiderült hogy egy nevesincs hitvány tuningbox van beépítve,a kiszerelés után egyenletesebb lett a teljesítmény leadás.Az alapjárati probléma maradt,Ő porlasztóra gyanakodott,azt mondta,jobban járok ha magam viszem el az autót,és ott is hagyom mert ha kiveszi a porlasztókat,sokkal tovább ülnek rajta.Pénzt nem akart elfogadni,mondván ugyis viszem még az autot szívósor cserére és csak a boxot vette ki.Igaza lett,másnap elvittem a győri interdieselbe ami gyári bosch injektor szervíz is.Azonnal tudtak vele foglalkozni.Egy porlasztó kilógott a sorból az öt közül,ezt javíttattam,bemérés kétszer,ki-beszerelés kétszer plusz porlasztó felújítás 85ezer.Azért kellett kétszer mert az alapjárati probléma maradt,és azt hitték hogy valami szennyeződés okozza.Tehát üzemanyag rendszer lecsekkolva,tökéletes minden.Azt javasolták hogy a szívósort cseréltessem meg az egr-t,ezek ugyangy okozhatják.A szívósor amúgy is tervben volt,az egr-t később kívántam kiíratni egy teljesitmény optimalizálás keretében.Tehát most elvileg az hátráltat hogy a szemcseszóro berendezés még nem állt össze.Lali75 cartárssal már megegyeztem hogy leszedi a régi szívósort,én elvégzem a szórást,Ő meg jra összeszereli nekem.Ettől a beavatkozástól várom az igazi áttörést.Mivel a kettőnégyes hajlamos a koromlerakodásra,feltételezem hogy szépen tele van már a régi szívósor is meg a szívócsatorna is.A map sensort kitakarítottam féktisztítóval ami kb 5€-volt.A képen látszik hogy a korom itt sem kis mértékben volt jelen.A műszaki részéről ennyit,felsoroltam előéletet,terveket,időhiány miatt lassan valósul meg minden,de eztán vezetema blogot rendesen,így részletesen be tudok számolni.A hétvégén morcosítás történt,a praktikerben vásároltam egy flakon matt fekete fújható fóliát3000ft-ért,rendeltem hozzá passzoló fekete Alfa emblémákat,postával 3500 volt a kettő.A hűtődíszrácsot kiszereltem,maszkoltam hogy a rács ívei megmaradjanak krómozottnak,ezzel kiemelve jellegzetes formáját.Az eredmény tetszik,bár feltehetően a kilincsek és a lámpakeretek is festésre kerülnek.Mivel ez folia,lehúzható.Ha összeállt a végleges kinézet,összhatás,lehúzom a fóliákat és festőhöz viszem véglegesítésre.Addig csak szoktatom magam a morcosabb külsőhöz.A gyári navihoz rendeltem egy yatour virtuális cd váltót 27000-ért postával,ami szintén a hétvégén került beéptésre.Érdekessége hogy a navi kiszerelése nem volt olyan egyszerű,4x50-es csavart hasznéltam hozzá kettőt,amit a lyukba hajtva fogókkal megfogtam és kihúztam velük a navi egységet.A behajtott csavar feszíti szét a horgonyokat ami a helyén tartja az egységet.Szerencsére a 159forumon segítettek,hol,kinek a blogjában keressem a megoldást a kiszerelésre.A cd váltoval nagyjából elégedett vagyok,bár a háttérben van egy kis ritmikus sercegés,alapjában véve nem rosszabb mint a rádió.Itt tartok most.A költséget +-10 000-ben adom meg mert ez három honap költsége,már nem tudok mindent pontosan.