Mutasd

>> Esemény2018-07-09

Az autót igyekeztem puccba vágni az Alfacityre.Kapott egy felületes elnagyolt polírt(idő hiányában)Valamint a múltkor fehérre fújt féknyergekre lóherés matrica került,autófóliából.Saját kivitelezés és design😂.Az ablakok fóliázását a GT colors csinált győrben.Fekete carbonfóliával behúzattam a B-oszlopot is ha már ottvoltam.

 
>> Szerviz2018-07-09

Utólért engem is...Mikor?Természetesen mikor az erdélyi nyaralásra készülök.Transzfogarasi út storno..Lengyel Krisztián ajánlott egy kiváló szerelőt Ikerváron Bödő Gábor személyében.Gondoltam beugrom,nézzenek rá hol fújhat kia kipufogó.A megbeszélés után kaptam időpontot.Mikor vittem az autót,odafelé menet,egy kövér kigyorsításnál gőzfelhő volt mögöttem,az autó nem igazán ment.Hőfok azonnal az egekben.Megálltam,a hőfok azonnal visszasüllyedt.Normál tempoban eljutottam a szervizig.A lelkem mélyén ott már tudtam mi lesz.Másnap megerősítést kaptam.Vízpumpaház repedt volt,de ez csak az okozat,az ok hogy hengerfejes.Az akkori kínálatban nem volt érdemi 166 2.4 hengerfej(Gábor szerint ezt kell rátenni,ez nem reped meg)viszont a budapesti Natural Invest kft kínálatában találtam egy vadonat új,gyári hengerfejet,majdnem hogy bontott áron(250000)Egyből rácsaptam.Gábor intézte a többit.Az még 110 volt.Olajcsere,fagyálló,hengerfej tömítés,szívósor tömítés,munkadíj stb.Ha már szét volt szedve,álapotfelmérés volt,turbo,hidrotőkék,hengerfal stb.Állítólag kiváló állapotnak örvend az autóm.Természetesen akkor már a tavaly ledugózott és elkészített szívósor került fel.Az autómat úgy kaptam vissza hogy le volt mosva.A motortér is....Beszarok..Viszont még mindig kifúj a kipuff,Gábor szerint a turbo és a kipufogó csatlakozásánál,egy másik időpontban lesz elvégezve.Turbo le,síkol,a kipuff csatlakozása szintén,majd új tömítés és össze.Ez a terv.Várom már mert nem élvezhető az öthenger dorombolása.Mivel hogy okafogyottá vált a dióhéjszórás,Gáborral elbizniszeltem az erre a célra összeállított berendezésemet,a későbbi kifújás javításért cserébe.KM:-198000

 
>> Szerviz2018-04-05

Április elejére kaptam időpontot a D.Z Tuning &service-be vezérlêscserére.Véleményem szerint kurvajó áron dolgoznak,komplett vezérléscserét gyári alkatrészekkel 80 -ból kihozták.De sajnos elasztikus szíjat,feszítőgörgőt és kipufogó rezgéscsillapítót is cserélni kellett.Állításuk szerint nagyon jó kábelük van olaszban,így gyári alkatrészekhez olcsóbban jutnak hozzá.Egy negatívum viszont van,úgy hoztam el az autót hogy erős gázadásra sípoló hangot ad,kifúj a kipufogó valahol.Megnézték a lakkhibákat az autón,az ajtónál,küszöbnél,arra jutottunk a festővel hogy célszerűbb a jobb oldalát végigfújni mert sok apró javítás lenne.Ez egy másik alkalom lesz.KM.195000

 
>> Szerviz2018-03-10

Győrben a Kanávor autószervízben végül elvégezték a váltóolaj cserét.3,8liter le,friss rátölt,egy 10 km-es kör,megint 3,8 le és újra feltölt..Mindez negyvenezerért.Az olaj neve Eurol ATF 6700.A győri olajdepó ajánlásával.

 
>> Szerviz2018-02-27

Betegszabin voltam otthon,így kötetlenebbül tudtam időpontot kérni a szervízben.Egy hátsó futómű kopogàssal jelentettem le,plusz féltengely szimering csere,futómű àllítàs,és az összes gumialkatrész,porvédő ellenőrzése,valamint az első fékek ellenőrzése.Eléggé csikorgott màr hidegen.Szóval afféle karbantartàsra,ellenőrzésre jelentettem be.
A kopogàst a stabilizàtor pàlca okozta,természetesen pàrban cserélték.Viszont kiderült hogy az összes féktàrcsa kuka,el vannak vékonyodva.Gyàrit kértem,szóltak hogy az nem lesz olcsó.Nem baj,az utàngyàrtottakról sok rosszat hallani.Tehàt TRW tàrcsa elől-hàtul+Textar fékbetétek.A féltengely szimeringet cserélték,de kiderült,màr kevés az olaj.Automata vàltó révén nem mert ràönteni akàrmit,így felhívott hogy milyen van benne.Azt mondta hogy leengedték és azt nem tölti vissza mert egy merő fekete retek az egész.Az érdekes mert hogy 30 000-km el ezelótt cseréltettem székesfehérvàron mosatàssal mindennel együtt majd 120 ezerért.Felhívtam a vàltóst,àllítàsa szerint hiàba van àtmosva,a hűtőben lerakódott redva később még feloldódik.A szerelő szerint meg kétséges hogy volt benne olaj cserélve.És nem is mer akàrmit ràtölteni mert ha összetúrósodik akkor az automata vàltó kuka.Úgyhogy visszaöntötte a redvàsat és nyomozàsban van hogy mi lenne az optimàlis megoldàs.A héten jelentkezek hogy akkor hogyan tovàbb.Nos az idàig elvégzett munkànak fékcsere,futóműàllítàs,stab.csere,szimeringcsere,munkadíj 176 000 volt az összköltsége.Ehez jön egy 500 eurós költség mert a willhabenen vàsàroltam egy 18"-os hasznàlt Brock felnigarnitúràt hasznàlt gumival.Hogy itt ne àlljunk meg,rendeltem(!!!)hólàncot a hirtelen jött hidegre való tekintettel.Ausztriàban 3 autósboltban kerestem,egyszerűen hiànycikk.Mintha 16"felett megàllna az élet.Úgyhogy megrendeltem,kifizettem,a héten értesítenek ha megérkezett.A hólànc àra 144 euro.Közben elfàradtak a csomagtér teleszkópjaim,így hasraütés szerűen kinéztem egy ezzel foglalkozó céget és rendeltem tőlük.3nap múlva màr meg is érkezett,azonnal ki is cseréltem mielőtt baleset nem lesz a hirtelen előjel nélkül lecsapódó csomagtartó miatt.A költsége 8500 ft postàval. Így àllok most.Az autó kurvajó,sokkal jobb az úttartàsa,elmúlt a kopogàs,fékcsikorgàs.

 
>> Tuning és extra2018-01-29

Múlt hét szombatra kaptam időpontot Hahóton Mankynál.A terv egy lightos tuning,dpf és egr off volt.Mivel nem tudtam hogy áll a dpf,így csak a próbakörön derült ki hogy bennevan.Mivel javarészt hosszútávon és autópályán járok,a fogyasztásmérőt meg nem szoktam bámulni,így nem éreztem soha a regenerálást.Manky javaslata az volt hogy egy könnyű tuning és a dpf maradjon.Én ragaszkodtam hozzá hogy basszuk ki belőle mert 189 000-nél nincs új a nap alatt,idő kérdése hogy mikor fogok jelentkezni offolni.Akkor így megspórolok még egy 320 km-es kört.A műveletet a tesója csinálta,gyári hegesztésnél vágta,ugyanúgy visszahegesztette a kibelezés után.Laikusnak észrevehetetlen a hegesztések közti különbség.Az egr,dpf kiírásra került,az örvénylapátok mozgatómotorja szintén.A tuning véleményem szerint jól sikerült.Ahogy Manky is mondta,később fogja kiadni magát.Igaza lett,az hogy egy egyenesben felnyomom 190-re,nem egy nagy élmény.Forgalomban,autópályán teljesen máshogy muzsikál.Végre van erő,nem is kevés.A teljesítmény Manky szerint olyan 230-240 le közé tehető.Na persze egy kis kormolás is jár hozzá,de nem vészes.A műhelyben tett látogatásomról kizárólag pozitívan tudok nyilatkozni,nagyon barátságosak,közvetlenek,és gyorsak is voltak a Lengyel testvérek.És persze hazafelé minden kövér gáznál vigyorogtam😂

 
>> Szerviz2017-10-10

Ez egy utólagos blog.Sajnos a lustasàgom miatt most utólag kell összefoglalnom.Szóval rendeltem 8liter xadoo motorolajat,olajszűrőt,légszűrőt ês gàzolajszűrőt.Ezeket kértem cserélni a szervízben.A munkadíj asszem 3000 volt,az olaj 28000,a szűrők 21000.Most akkor újabb 15 000 ig ezzel nem kell foglalkoznom.az óraàllàs 185000.Az előző blogomban taglalt törött fékfolyadék szintjelző helyett rendeltem egy hasznàltat az olaszautóbontóból 6000 forintért.Ezt magam cseréltem.Most màr nem vilàgít a fék kontroll làmpa.

 
>> Szerviz2017-07-28

Ismét egy bejegyzés.Előzetes terveim szerinti 15000 km es olajcsere intervallum a gyári 35-höz képest sajnos nem valósult meg egyéb rajtam kívülálló tényezők miatt.Így most 19-nél cseréltem.Az olajszűrőt kicseréltem,de a légszűrő-gázolajszűrő páros csak a következőnél fog sorra kerülni.Ezeket nem tartom indokoltnak sűrűbben cserélni.Egyúttal próbáltam ideiglenes megoldást találni a rángatásokra és a hidegindítás utáni leállásokra.Egr falazás és szívósor csere előtt,erre ugyanis még mindig nem találtam szerelőt a régebbi blogomban felvázolt feltételek mellett.Tehát az egr-t kiszereltem,majd a szelepcsatorna tisztításra összeállított dióhéj szóró berendezéssel "megküldtem".Az eredmény bámulatos....Az egr fémtiszta lett belülről.Szinte mint az új.De ezzel nem fejeztem be,az egr szűkítőn lemértem a furatok átmérőjét.4db nyolcas furat van rajta.Tehát összesen 32 mm átmérőn áramlik vissza a szívósorba a füstgáz.Készítettem egy másik szűkítőt 4x6-os furatokkal.Így akkor 24 mm-re szűkült az átmérő.A tömítésre "Mester Hőálló szilikont" Használtam.Ami csak a nevében szilikon,amúgy 1000C°-ig hőàlló.Összeszerelés után az eredmény lenyűgöző.A hidegindítás utáni durva egyenetlen járás,időnkénti leállás teljesen megszűnt,a 24 mm-re redukált egr szűkítő még elegendő ahhoz hogy ne írjon hibakódot.Úgyhogy innen üzenem a győri Autófórum Rieglernek,ahol a szervízvezető szerint el kell fogadnom hogy a kettőnégyes motor ilyen,hogy az udvaron szerelve egy rókafarkú fűrész lapjából flexel kivágott egr szűkítő,és egy egr tisztítás a megoldás arra amire szerintük nincs megoldás.Alfa szakszervíz...vicc...Továbbá a szívósor örvénylapátjait mozgató motor rudazatát lekötöttem és a lapátokat összekötő rudazatot teljesen nyitott állásban rögzítettem.Egyenlőre ennyi,reményeim szerint hamarosan végleges megoldást sikerül kieszközölnöm.Az olajcsere pozitív hozadéka hogy kiderült,nem a váltóm "sír"hanem az olajpumpa visít ha csökken az olajszint.Olajcsere után teljesen megszűnt a hang.Nyilván ennek a problémának a kiderítése egy másik blog lesz.Meg a fékolaj szintjelző cseréje is ami egy balfasz mozdulatból kifolyólag tört el az egr kiszerelés közben,így most egy piros felkiáltó jel is világít folyamatosan,plusz minden indításnál írja hogy kevés a fékfolyadék,és vigyem szervízbe az autót.

 
>> Szerviz2017-06-02

A történet nem egyszerű.Az autó vásárlásakor szerettem volna váltóolajat cseréltetni.Győrben nincs nagy választék autamata váltósból.Győrszentivánon akadtam rá Heidinger Jánosra akinek az automata váltó a specialitása.Állítása szerint.Azzal kezdte hogy lebeszélt róla,mondván nem ismerem az autó előéletét és csak ártani fogok vele.Jobban járok ha nem várom meg míg tönkremegy hanem rögtön felújíttatom 900 ezerért és akkor garantáltan probléma nélkül elmegy vagy kétszázezret.Otthagytam az embert mert ez a beszélgetés úgy zajlott hogy még egy próbakört sem mentünk.A váltó tökéletesen tette a dolgát,csak egy olajcserét serettem volna,nem pedig felújítani.Ezzel nem lett olajcsere.Azóta mentem 12 000km-t.Két hete elkezdett "sírni",erős gázadáskor,de a legjobban motorfékezésnél hallani.Felkerestem egy székesfehérvári automata szervízt.Azt mondta az ember hogy tisztítás,adalékolás és vagy jó lesz,vagy nem.Átmosatták a rendszert,ehhez 15liter váltóolaj ment el,adalék,munkadij 116 000.A váltó szebben kapcsol,alacsonyabb fordulaton vált.Viszont a sírás maradt,igaz halkabb lett.Nyilván mechanikai sérülése lett a váltónak.A váltós felhívta a figyelmem hogy a bal oldali féltengely szimeringet cserélni kell,olajos.feltehetően itt csepegett el a váltóolajam,ezért volt benne kevesebb a kelleténél.Feltehetően ha elsőre ide hozom az autót olajcserére,akkor ki is cserélték volna a szimeringet,olajat is cseréltek volna és most nem sirna a váltóm.Mindegy,késő bánat.Mostmár tuti felújítás lesz,csak idő kérdése.Használom míg nem romlik az állapota,aztán ha úgy hallom hogy hangosabb,felújíttatom a váltót.Elvileg fel vagyok rá készülve anyagilag,de még emésztenem kell kicsit.Időközben összeállítottam a szemcseszóro berendezésemet amivel dióhéjszórást fogok elvégezni a szívócsatornákon és a szelepeken.lali75 Cartárs jún.17-re adott időpontot,amikor is szétszedi nekem a vasat hogy hozzáférjek tisztítani.Utána összerakja és reményeim szerint végre egyenletesen fog járni a motor.

 
>> Egyéb2017-05-08

Végre nekikezdek a blogomnak,bár 3hónap és 9000km után nehéz behozni a lemaradást.Azért igyekszem részletesen leirni.Az autot 151000km-el vásároltam a győri Arrabona autoházban 2,3m.forintért.Ausztriából származik.Javitási számlák voltak hozzá,A 100 ezres nagyszervíz 2013 ban vezérléscserével megtörtént.Állapotra a korának megfelelő,nincs lelakva,bár a törődést igényli műszakilag és esztétikailag is.Pár kavicsfelverődés a motorháztetőn,festék lepergés a lökhárító alsó részén,igénytelenül javitott húzás az első lökhárító jobb oldalán,ezen az oldalán az előzőekben leírtak miatt kitört sárvédő doblemez,kavicsfelverődés jellegű szintén gányolt sérülés a jobb hátsó ajtón,enyhe festéklepattanás a hátsó lökhárítón.A beltér ok,a ködlámpa kapcsolót kivéve,aminek a kerete törött.Műszakilag már komplikáltabb a helyzet,már a próbakör előtti hideginditás hagyott kívánni valót maga mögött.Nehezen indult,leállt,betudtuk a mínusz tíznek meg a szar gázolajnak.A hangja szép volt,úgy voltam vele hogy megcsináltatom és nem lesz gond.Nem nagyon tetszett hogy az auton 19-es kerekek voltak 245/45*19es gumikkal.Hosszútávon használom,ez hamarabb való arcoskodni mint utazni.Hamar el is adtam őket 110 000 ft-ért egy Cartársnak.A gyári 17-es felniket árban felgumizta a kereskedő,ezeket használom.Nem olyan szép,de komfortosabb.Az auto vásárlásakor rengeteg kompromisszumot kellett hoznom.Az előző autóimmal csak abban hasonló hogy stílusos.Kényelmetlen,túlságosan direkt,és a híre sem jó.De ami nekem a legfontosabb hogy van stílusa.A próba körön tudtam hogy ez kell,bár 200le-től többet vártam volna.Egyszer éreztem hasonló csalódottságot menetteljesitményt illetően mikor a feleségem volt főnökének a Phateonját vezethettem.Ott is többet vártam volna egy háromliterestől.Ezért nem is zavart.A mai napig nem érzem azt a durva gyorsulást,de ha átülök egy gyengébb kocsiba,az már nagyon is feltűnik.Ellenben mikor letaposom,elég nagy sebességkülönbséggel haladok el más autok mellett.Inkább csalókának neveném mint gyengének.Az auto fogyasztása eddig 8,8és 10 között alakult tankolástól tankolásig.Javarészt autopálya és dinamikus országúti.Vásárlás után egyből olajcsere,Selénia 5w40,gázolaj szűrő mann filter,pollenszűrő,olajszűrő,valamint egy flakon liqui molly diesel adalék.Az olajcserénél kiderült hogy a leeresztő csavart is cserélni kell mert szét van gányolva.Utána elkezdtem utánajárni a betegségeknek,amire készülni kell.Így rendeltem egy vadonat új szívósort az e-bayről postával 215€-ért,valamint szintén az e-bayről dugókat a szívósor örvénylapátjai helyére 30€-ért,mert eleve kiveszem belőle,így kerül beépítésre.Addig nem akartam elvégeztetni a szívósor cserét míg össze nem áll a felszerelés a dióhéj szoráshoz amivel a szelepeket és a szívócsatornát akarom megtisztítani.Ez elég nehézkesen megy,de hamarosan összeáll ez is,a szóróanyag már megvan20kg 12000 ft-ba került.Ha összeáll a szemcseszoro berendezés akkor belevágok.Addig is elvittem az autoforum rieglerhez győrbe,átnézésre.Állitásuk szerint a km valós,további kérdésre hogy mitől egyenetlen az alapjártat hidegen,és időnként miért áll le,azt a választ kaptam hogy hibakod nincs,a 2,4-es motor ilyen.12000-ért komolyabb szakvéleményt vártam volna.További kérdezősködés az ismerősök között végül eredményre vezetett,valaki ajánlotta Lali75 cartársat aki megrögzött alfás és még szerelő is.Előzetes egyeztetés után elvittem hozzá az autot.Első nekirugaszkodásra kiderült hogy egy nevesincs hitvány tuningbox van beépítve,a kiszerelés után egyenletesebb lett a teljesítmény leadás.Az alapjárati probléma maradt,Ő porlasztóra gyanakodott,azt mondta,jobban járok ha magam viszem el az autót,és ott is hagyom mert ha kiveszi a porlasztókat,sokkal tovább ülnek rajta.Pénzt nem akart elfogadni,mondván ugyis viszem még az autot szívósor cserére és csak a boxot vette ki.Igaza lett,másnap elvittem a győri interdieselbe ami gyári bosch injektor szervíz is.Azonnal tudtak vele foglalkozni.Egy porlasztó kilógott a sorból az öt közül,ezt javíttattam,bemérés kétszer,ki-beszerelés kétszer plusz porlasztó felújítás 85ezer.Azért kellett kétszer mert az alapjárati probléma maradt,és azt hitték hogy valami szennyeződés okozza.Tehát üzemanyag rendszer lecsekkolva,tökéletes minden.Azt javasolták hogy a szívósort cseréltessem meg az egr-t,ezek ugyangy okozhatják.A szívósor amúgy is tervben volt,az egr-t később kívántam kiíratni egy teljesitmény optimalizálás keretében.Tehát most elvileg az hátráltat hogy a szemcseszóro berendezés még nem állt össze.Lali75 cartárssal már megegyeztem hogy leszedi a régi szívósort,én elvégzem a szórást,Ő meg jra összeszereli nekem.Ettől a beavatkozástól várom az igazi áttörést.Mivel a kettőnégyes hajlamos a koromlerakodásra,feltételezem hogy szépen tele van már a régi szívósor is meg a szívócsatorna is.A map sensort kitakarítottam féktisztítóval ami kb 5€-volt.A képen látszik hogy a korom itt sem kis mértékben volt jelen.A műszaki részéről ennyit,felsoroltam előéletet,terveket,időhiány miatt lassan valósul meg minden,de eztán vezetema blogot rendesen,így részletesen be tudok számolni.A hétvégén morcosítás történt,a praktikerben vásároltam egy flakon matt fekete fújható fóliát3000ft-ért,rendeltem hozzá passzoló fekete Alfa emblémákat,postával 3500 volt a kettő.A hűtődíszrácsot kiszereltem,maszkoltam hogy a rács ívei megmaradjanak krómozottnak,ezzel kiemelve jellegzetes formáját.Az eredmény tetszik,bár feltehetően a kilincsek és a lámpakeretek is festésre kerülnek.Mivel ez folia,lehúzható.Ha összeállt a végleges kinézet,összhatás,lehúzom a fóliákat és festőhöz viszem véglegesítésre.Addig csak szoktatom magam a morcosabb külsőhöz.A gyári navihoz rendeltem egy yatour virtuális cd váltót 27000-ért postával,ami szintén a hétvégén került beéptésre.Érdekessége hogy a navi kiszerelése nem volt olyan egyszerű,4x50-es csavart hasznéltam hozzá kettőt,amit a lyukba hajtva fogókkal megfogtam és kihúztam velük a navi egységet.A behajtott csavar feszíti szét a horgonyokat ami a helyén tartja az egységet.Szerencsére a 159forumon segítettek,hol,kinek a blogjában keressem a megoldást a kiszerelésre.A cd váltoval nagyjából elégedett vagyok,bár a háttérben van egy kis ritmikus sercegés,alapjában véve nem rosszabb mint a rádió.Itt tartok most.A költséget +-10 000-ben adom meg mert ez három honap költsége,már nem tudok mindent pontosan.