Tagok >> TS >> 159 2.4Jtdm SW >> Blog
- Típus:159 2.4Jtdm SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Ismét egy bejegyzés.Előzetes terveim szerinti 15000 km es olajcsere intervallum a gyári 35-höz képest sajnos nem valósult meg egyéb rajtam kívülálló tényezők miatt.Így most 19-nél cseréltem.Az olajszűrőt kicseréltem,de a légszűrő-gázolajszűrő páros csak a következőnél fog sorra kerülni.Ezeket nem tartom indokoltnak sűrűbben cserélni.Egyúttal próbáltam ideiglenes megoldást találni a rángatásokra és a hidegindítás utáni leállásokra.Egr falazás és szívósor csere előtt,erre ugyanis még mindig nem találtam szerelőt a régebbi blogomban felvázolt feltételek mellett.Tehát az egr-t kiszereltem,majd a szelepcsatorna tisztításra összeállított dióhéj szóró berendezéssel "megküldtem".Az eredmény bámulatos....Az egr fémtiszta lett belülről.Szinte mint az új.De ezzel nem fejeztem be,az egr szűkítőn lemértem a furatok átmérőjét.4db nyolcas furat van rajta.Tehát összesen 32 mm átmérőn áramlik vissza a szívósorba a füstgáz.Készítettem egy másik szűkítőt 4x6-os furatokkal.Így akkor 24 mm-re szűkült az átmérő.A tömítésre "Mester Hőálló szilikont" Használtam.Ami csak a nevében szilikon,amúgy 1000C°-ig hőàlló.Összeszerelés után az eredmény lenyűgöző.A hidegindítás utáni durva egyenetlen járás,időnkénti leállás teljesen megszűnt,a 24 mm-re redukált egr szűkítő még elegendő ahhoz hogy ne írjon hibakódot.Úgyhogy innen üzenem a győri Autófórum Rieglernek,ahol a szervízvezető szerint el kell fogadnom hogy a kettőnégyes motor ilyen,hogy az udvaron szerelve egy rókafarkú fűrész lapjából flexel kivágott egr szűkítő,és egy egr tisztítás a megoldás arra amire szerintük nincs megoldás.Alfa szakszervíz...vicc...Továbbá a szívósor örvénylapátjait mozgató motor rudazatát lekötöttem és a lapátokat összekötő rudazatot teljesen nyitott állásban rögzítettem.Egyenlőre ennyi,reményeim szerint hamarosan végleges megoldást sikerül kieszközölnöm.Az olajcsere pozitív hozadéka hogy kiderült,nem a váltóm "sír"hanem az olajpumpa visít ha csökken az olajszint.Olajcsere után teljesen megszűnt a hang.Nyilván ennek a problémának a kiderítése egy másik blog lesz.Meg a fékolaj szintjelző cseréje is ami egy balfasz mozdulatból kifolyólag tört el az egr kiszerelés közben,így most egy piros felkiáltó jel is világít folyamatosan,plusz minden indításnál írja hogy kevés a fékfolyadék,és vigyem szervízbe az autót.