Mutasd

>> Esemény2014-06-11

Megvettem az első olasz autóm, az első Alfám. Sok tekintetben első az autó, nem írom le mindet. Benzinvérű vagyok gyerekkorom óta, most autógépészmérnöknek tanulok. Tehát az autók, és a hasonló gépek kitöltik a napom általában. Ezelőtt egy örökölt Toyota Corolla Versom volt, ami derekasan állta a hajtást, 360 ezer kilóméterrel váltam meg tőle, nagyon jó gép volt! Nade Alfa... Elkapott az érzés, hogy kéne valami gyorsabb erősebb, sportosabb autó, amúgy is inkább ezek vonzottak, dehát a Toyota csak enni kért, azt se sokat, szerettem, nem akartam megválni tőle. Nézelődtem, nézelődtem, és megláttam ezt a 155-öst. Megfogott azonnal. Mindig is piszkált belül a sok cikk, amiben az Alfák utánozhatatlan vezetési élményét taglalják oldalakon keresztül. De hát megrögzött japán autó mániákus voltam, el se tudtam volna képzelni magam egy olaszban. Végül csak elmentünk megnézni. Ordenáré sportszűrő, de minden működött rajta, nem zörgött semmi. Itt-ott látszott, hogy pár elem nem eredeti színű, na de hát egy 17 éves autóról beszélünk. Az ára is a bűvös fél millió alatt, hát ha most nem vágok bele akkor soha. Végül is ezt tanulom, ha valami elromlik majd megjavítom. Megvettem. A hazafele út még összeszorított farpofákkal telt. Azt éreztem, hogy nagyon megy, és nagyon fordul. A víz hőmérséklete óra szerint nem ment 70 fok fölé, ami aggasztott sokáig, de írták többen, hogy ez ilyen, meg videókon is ezt láttam. Mióta beütött a nyár ezzel nincs gond...:) A lábam az idő múlásával egyre nehezedett, mostanra kicsit fogtam magamon vissza, több trafi is rémisztgetett az út szélén. Észrevettem magamon, hogy kanyar előtt nem lassítok, hanem a gázra lépek. A szabályosan, halkan közlekedő, japán megbízhatóságot élvező ember kicserélődött, kibújt belőlem a bunkó hülyegyerek, aki hangosan közlekedik és néha csikorgó gumikkal kanyarodik. De azóta vigyorgok amikor beülök a kocsiba. Sőt akkor is vigyorogtam, amikor rácsuktam a garázsajtót, és tudtam, hogy egyhamar nem hozom ki újra, mert egy kiugró szelepfedél-tömítés miatt minden úszik az olajban. És külön tetszik, hogy ez nem egy bunkó buzuki, ami ha 30-al megy is ordít mint a veszett. Ez a gép, ha nem nyomod neki egész halk. Csak a mély morajlás sejtet valamit. Ha odalépsz, akkor 2 utcára is hallják, de akkor már produkál is valamit, van stílusa. Egyedül a hátsókerékhajtást sajnálom, hogy nincs benne, de nagyon. Ha egy 75 hajtás lenne alatta, akkor sosem adnám el, ez biztos. Lehet, hogy így se fogom. (Esetleg egy V6 miatt.:))