Blog
Mivel a hugom végre regisztrált, immár virtuálisan is elbúcsúzom a 146-tól és szomorúan törlöm a "tulajdonomban van" checkboxot.... Tovább »
Úgy látszik tetszik az autónak az új termosztat meg a friss Selenia: új rekordunk van. 1028 km 55 liter gázolajjal, amit 5,35 literes fogyasztás relatíve nagy távolságon, pedig a ebben csak a napi ingázás van benne, tehát 25-26 kilométeres szakaszok... Tovább »
2008. december, 141800 km Már 2007 júniusában cseréltetni akartam, de a márkaszerviz "elfelejtette" cserélni, aztán jött a szétesett motor, aztán eladó lett - nem volt idő se kedv cseréltetni. A vízhőfok stabilan állt 50 fokon. Végül a hugom megelégelte és hozatott velem új termosztatot. A márkáj Tovább »
2004. június 26. - kb. 49000 km Éppen hazafele tartottam a Rábaringen lezajlott Alfa Romeo klubtalálkozóról, mikor Győr városát elhagyva nyomtam egy padlógázt, hogy egy szuszra megelőzzem az előttem "haladó" 120-as Skodat, Favoritot és Puntot. A sebességem az előzés végére valahol 130 km/h körül já Tovább »
Hívott a Hugi, hogy nem indul a gépezet. Őszintén szólva azt se tudtam, hol kezdjem, ezért az elején kezdtem. Megnéztem az akkut is megrángattam a kábeleket. Láss csodát, egyszeriben minden ok lett. Úgy néz ki, hogy a szerviz nem rögzítette a akkut és a sok mozgástól megtört a kábel. A hugi cser Tovább »
Autó adatlap
- Típus:146 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:aranybarna metál
- Jellemzők:
1. generációs JTD (105 LE) luxus felszereltséggel (4 elektromos ablak, fényszórómosó, az első ülések hátulján térképzseb, kulcsba épített távirányító és pár apróság a TSparkhoz képest). Lényegében a teljes felszereltséghez képest csak a fűtött bőrülés, oldallégzsák és az automata klimatizáció hiányzik. - Extrák:
A vezérő chip adatai picit megpiszkálva, mattszürke OZ Racing 15" felnik, SunGard fólia a hátsó oldalsó ablakokon és az 5. ajtón, kartámasz, utólagosan beépített klimatizáció. - Egyéb:
2003. október 27-én vettem meg 29031 km-el, azóta naponta használom. Ez is Alfa, ez is 146, de a TSparkos szerelem nagyon hiányzik. Ha egyszer rájövök, mitől volt akkora nagy szerelem a 146 TSpark, akkor azt hiszem újra autót cserélek.
Természetesen a JTD is megkap mindent, amit egy hűséges társ megérdemel, pl. felére csökkentett szervizperiódus - minden 10000 km után friss Selenia WR és szűrők, újak a nyári/téli gumik, újak a fékek, a kuplung, a klimatizáció frissen van töltve és fertőtlenítve.
A nagy utazás szekcióban eddig egy Szicíliai út van, két hét alatt 6116 km-t húztunk le együtt, ill. áthajóztunk Szardíniára (3700 km).
Az eddigi 75000 km alatt háromszor hagyott cserben:
Az első eset Szardínián történt és lényegében az én hibám volt - elfelejtettem az akkut feltölteni és a 60 fokos hőségben zárlatos lett. 90 EUR volt a csere egy isten háta mögötti öreg garázsban :)
A második számú gond sem az autó hibája teljesen, a gázolaj visszavezető cső leesett és 10-12 liter gázolaj folyott ki a tűzforró motortérbe. Nagy mázlim volt, hogy semmi nem fogott tüzet... A javítás kb. 20 másodpercig tartott, az ijedség miatt viszont bevontattam az autót a márkaszervizbe, ami nem volt olcsó mulatság...
A harmadik - leghosszabb gondsorozat sem az autó hibája: az utólag beszerelt klimatizáció állandóan elszakította az ékszíjat, a teljes sztori elolvasható a honlapomon, mostanában szerencsére úgy tűnik a probléma meg lett oldva.
Egyébként egy teljesen korrekt autó, manapság már picit gyengének tűnhet, de jó fogyasztással (6.1 körül van Alfás tempóban) és megbízhatóságával sok örömet okoz.
2006.06.17-én átléptük a 100.000 km-es határt.
2006.08.20-án Budapesten járva alaposan megkaptuk - az egész autót fényezni kellene. Éljen a tüzijáték, éljen a vihar...
2006. szeptember - megjártuk Olaszországot: Verona, Maranello, Elba szigete, Milano, Arese. Nem működik a ventillátor, dugóban forr a víz, Milánóban a 4 órás dugóban 6x megszültem kínomban. Novemberben a Szamosiénál kiderült, hogy egy 40-es biztosíték égett ki...
2006.11.17-én új kupplung a Szamosi szentelyben, 114.000 km
2007.05.08 - 125.000 km, kiszakadt a jobb elso szelep a kerekbol. Megusztam.
2007.06.13 - 128.000 km. A márkaszervíz szelephézag állítása után 30 km-t vezettem és elszállt a vezérlés, eltörött a vezérműszíj felső fogaskerekének csavarja. Meglátjuk a folytatást...
2007.08.13. - kereken 2 hónapig tartott, mire a szakértői vélemény megérkezett, kíváncsi vagyok, mit intézek a márkaszervizben.