Mutasd

>> Esemény2009-02-11

Mivel a hugom végre regisztrált, immár virtuálisan is elbúcsúzom a 146-tól és szomorúan törlöm a "tulajdonomban van" checkboxot....

 
>> Esemény2009-01-29

Úgy látszik tetszik az autónak az új termosztat meg a friss Selenia: új rekordunk van. 1028 km 55 liter gázolajjal, amit 5,35 literes fogyasztás relatíve nagy távolságon, pedig a ebben csak a napi ingázás van benne, tehát 25-26 kilométeres szakaszok...

 
>> Szerviz2008-12-31

2008. december, 141800 km

Már 2007 júniusában cseréltetni akartam, de a márkaszerviz "elfelejtette" cserélni, aztán jött a szétesett motor, aztán eladó lett - nem volt idő se kedv cseréltetni. A vízhőfok stabilan állt 50 fokon. Végül a hugom megelégelte és hozatott velem új termosztatot. A márkája BEHR (gyári beszállító) és az Elaforgban vettem. A cserét a Hugi haverja csinálta pár fillérért - olajcserével, mindennel együtt fizetett 7000 Ft-ot.
Azóta úgy áll a víz 90 fokon, mintha odaszögelték volna.

 
>> Szerviz2008-11-30

2004. június 26. - kb. 49000 km
Éppen hazafele tartottam a Rábaringen lezajlott Alfa Romeo klubtalálkozóról, mikor Győr városát elhagyva nyomtam egy padlógázt, hogy egy szuszra megelőzzem az előttem "haladó" 120-as Skodat, Favoritot és Puntot. A sebességem az előzés végére valahol 130 km/h körül járt, mikor az autó megtorpant egy pillanatra annak ellenére, hogy nem vettem el a lábam a gázról. Pár másodperccel később pedig teljesen elvette a gázt, a folyamatos gáztaposás ellenére is motorfékkel lassult az autó egész 40 km/h-ra. Hármasba váltva valahogy eldöcögtem következő letérőig. Közben az injektor visszajelzője is felgyúlladt. Rögtön leállítottam a motort és vártam egy picit. Az újraindítás után a visszajelző elaludt, de 200 méter megtétele után újra elvette a gázt és le kellett állnom. A következő 10 km-en még kétszer eljátszotta ezt, a 4. alkalommal egy picit többet vártam, 3-4 perces pihenő után folytattam utam és csodák csodája több, mint 1000 kilométeren át nem jelentkezett többet a gond. A teljességhez hozzátartozik, hogy ekkor körülbelül 10 liter gázolaj volt a tankban.

2004. július 20. - kb. 50200 km
Ezután jött a kellemetlen ékszíjas történet és a pár percre visszakapott autó, amit én vittem el a klímáshoz. Alig melegedett be alattam az autó, mikor a híd közepén 100-as tempónál felgyúlladt a visszajelző és a gázolás, visszaváltás ellenére is alig sikerült 50 km/h-n tartanom a sebességet. Rögtön hívtam a márkaszervizt, mi lehet a hézag. Újraindítást javasoltak és az út folytatását. 100 méter után azonban a leállítás után kialvó visszajelző újra felgyúlladt, de már nem álltam meg újra, a hátralévő 3 km-t így tettem meg. A márkaszervizben törölték a hibakódot, mire mentem az autóért, addigra viszont elfelejtették, mi volt a hibakód... Nem volt mit tenni, lenyeltem ezt is. Újabb egy héten át voltam autó nélkül, majd következett az autó visszaadása.

2004. július 27. - kb. 50250 km
Végre visszakaptam az autót, a márkaszerviz szerint olyan, mint a svájci óra. Új ékszíj, új vezérműszíj, semmi gond. Egészen az 7. megtett kilométerig, mikor az első kanyarban elment az autó ereje és felgyúlladt a visszajelző. Húha, gyerünk vissza a szervizbe. A számítógépre téve az nem is fukarkodott a hibajelzésekkel, rögtön kettőt is kiírt:

1. hiba - Diesel BOSCH EDC 15 teszt
A gázpedál 2. szenzora nincs szinkronban az 1. szenzorral: ideiglenes hiba
Lehetséges okok: kábelszakadás, kábel testelés, rossz érintkezés, rossz szenzor, rossz vezérlőegység.

2. hiba - Diesel BOSCH EDC 15 teszt
Gázolajpumpa
Lehetséges okok: kábelszakadás, kábel testelés, rossz érintkezés, rossz relé, rossz pumpa, rossz vezérlőegység.

Következtek a filozófálások, anekdoták, hányszor volt már hasonló eset Ducatoval, hogyan tisztították, forrasztották a potmétert, bevállalni viszont aznap nem akarták, valamikor jövő héten - mondták, - ha itt lesz a villanyszerelő srác. Hazáig ötször ment el az autó ereje, de nem állt le. Rángatva, párszor több másodpercen át működőképes gázpedál nélkül, de hazavergődtem. Szerencsére a diagnózis ingyenes volt, legalább ezzel a kedvemben jártak.

Az elkövetkező napokban igyekeztem megfigyelni, mikor jön a gyengülés. Egyre gyakrabban jelentkezett és egyre inkább erősödött az a benyomásom, hogy csak kanyarban fordul elő a gond.

2004. július 31. - kb. 50600 km
Éppen hazaértem munkából, mikor jött a hír, azonnal indulnunk kell Csehországba. Nagy volt a dilemma, újra vásároljak matricákat és menjek a Puntoval, vagy kockáztassak egy esetleges leállást és menjek az Alfával. Végül a kényelem, klíma, magasabb utazósebesség győzött és elindultunk. Kb. 50 méter után az autó elgyengült. Leállás, újraindítás, nem alszik ki a visszajelző! Ilyen még nem volt! Újabb 20 méter, újabb újraindítás. Ez az út jól kezdődik... Aztán jó 20 km egyenes úton gond nélkül, majd a körfogalom után újra világít. Brrrrr. Leállok, indulok, térek az autópályára, újra elgyengül. Már kezdek dühös lenni, de barátnőm nyugtat és kér, hogy lassan térjek az autópályára. Ezek szerint ő is észrevette, hogy a kanyarban csinálja! Az autópálya viszont egyenes, reménykedjünk, hogy igazunk lesz. És igazunk lett. Jó 250 km után semmi gond, sőt, volt egy rakás körforgalom is és egyszer sem villant fel a visszajelző. Csehországban teletankoltam az autót a Shell kúton és éjjel elindultunk vissza. Éjjel 2-ig száguldottunk hazáig és újabb 250 km után örömmel tapasztaltam, hogy ismét nem történt baj. Néha mintha apró bizonytalanságot tapasztaltam volna, de ez képzelődés is lehetett.

2004. augusztus 5. - 51400 km
Olajcsere a Szamosi szervizben, megkértem töröljék a hibakódokat, biztosan van pár a múlt hétről. Hát volt is, éppen az a két hiba, amit a márkaszervizben is kiírt a gép. A törlés azonban Szamosiékat nem nyugtatta meg, és igazuk volt, a rövid próbaút alatt újra hibát írt ki, ezúttal azonban csak az 1. számút - a pumpa hibáját.
Következett a WD40-es kezelés, a gázpedál potmétere, majd a vezérlőegység összes csatlakozója megkapta az adagját, végül a motortér pár csatlakozója következett.

Újabb 5 km-es kerülő, újra ugyanaz a hiba. Újabb WD40 adagok, ezúttal a motortér összes csatlakozójára és a kofferben lévő üzemanyagszivattyú csatlakozójára is jutott. A próbakör után a hibatároló üres maradt. Éljen, hurrá? Nem tudom, és senki sem tudja, semmi nem biztos. Egyelőre minden jónak tűnik, az autó működik és jól működik. Valahogy nem nyugodtam meg teljesen, a kétkedést viszont csak sok hosszú problémamentes kilométer oszlathatja el...

A javitás ára 5000 Ft, vagyis 807,50 Sk volt a Szamosi szentélyben.

2005. január 7. - 62082 km
Szamosiék ismét rákapcsolták az autót az examinerre és a számítógép ismét az üzemanyagszivattyú eseti hibáját jelezte ki. Mivel az autó működése hibátlan, töröltettem a hibakódot és annyiban hagytuk az egészet.

2005. április 2. - 68008 km
Hosszú, egyenes úton jöttünk konstans sebességgel, mikor megtorpant az autó. Nem volt szó teljes fulladásról, de az autó érezhetően elgyengült. Hiába álltam félre és indítottam újra 3-4-szer, a visszajelző tovább világított és az autó nem ment úgy, ahogy kellett volna. Ha számszerűleg kellene kifejeznem, azt mondanám, hogy a százöt lóból 75 maradt. Mivel sok gázolaj már nem volt az autóban, továbbra is használtam. 4-én már csontszáraz volt a tank, a gázolaj mellett egy doboz STP diesel adalékot is kapott az autó. Bár titokban nagyon reméltem, hogy segít, az első padlógáznál újra felvillant a visszajelző és az autó gyengébb lett. Az újabb próbálkozás azonban sikert hozott: WD40-el átfújtam az összes létező csatlakozást. Először a csomagtérben a szivattyúnál, aztán a motortérben, végül az utastérben a computernél. Talán véletlen, talán tényleg kontakthibáról van szó, egye fene, most már én is meg tudom javítani...

2005. november 26. - 83976 km
Már régóta nem jelentkezett a régi gond, szinte már el is felejtettem, mikor a havas autópályán 140-es konstans sebességnél az autó érezhetően, de nem durván legyengült és csak padlógázon tudta tartani a tempót. Aztán egyszeriben minden erő visszatért. Két napig jártam így, aztán a csomagtérben átfújtam WD40-el a szivattyúba csatlakozó kábelköteget. Másnap minden rendben volt, harmadnap viszont újra felvillant a hibát jelző piktogram. Ekkor az utastérben lévő computer kábelkötegeit mozgattam át, ill. megápoltam a csatlakozásokat. Ez úgy látszik segített...

2005. december - 2006. február
Esős időben, magas páratartalom esetén többször is előjött a gond, de soha nem volt komoly baj, mindig magától megjavult az autó.

2008. nyár
Több, mint 2 év után újra jelentezett a gond, pedig már azt hittük, soha nem jön elő. Fene se érti, mi alapján jön elő... Persze a hugomnak jó nagy stresszt okoz a dolog, ezért nekiestem a szokásos WD40-es stratégiával és sikerült is 2 hónapra eltüntetni a gondot.

2008. ősz
Itt van az ősz, itt van a gond. Teóriákat gyártunk, mi lehet a baj, rossz a termosztat azt tudjuk, de az nem lehet a gond. A hugi annyira ideges, hogy valamelyik belassulásnál valaki a seggébe mászik, hogy hasmenéssel kel és rettegve vezet. Kénytelenek vagyunk még egy kört futni, irány a márkaszerviz. A gép egy rakás hibaüzenetet ír ki, éppen ugyanazokat, mint kilencvenezer kilométerrel ezelőtt: gázpedál szignál kiesés, gázolajpumpa szignál kiesés. Átcsiszolták az összes érintkezést, elkértek érte vagy 23.000 Ft-ot, aztán esküdöztek egyet, hogy most már minden jó lesz. Elhoztuk az autót, ki is bírt vagy 15 kilométert, aztán belassult. Ez nem lehet igaz.... Azonnal vittük vissza...

2008. december 1.
A márkaszerviz esküdözik, hogy megvan a hiba ok. A gázpedál potmétere a bűnös, ki kell cserélni. Megbeszéltük a hugival, hogy van bontott, van utángyártott és van ez. Mit tegyünk? Aki sokat ugrál, annak nincs jótállása. Végül megrendeltük a gyárit, de írásba kértem, hogy ha a hiba megint előjön, akkor visszafizetik a potméter árát. 3 nap vol, mire lejött az áru, újabb 9 nap, mire volt idejük beszerelni. Végül pofaszaggató 18e Sk volt a számla, ami kb. 150e Ft.

 
>> Szerviz2008-11-13

Hívott a Hugi, hogy nem indul a gépezet. Őszintén szólva azt se tudtam, hol kezdjem, ezért az elején kezdtem. Megnéztem az akkut is megrángattam a kábeleket. Láss csodát, egyszeriben minden ok lett.

Úgy néz ki, hogy a szerviz nem rögzítette a akkut és a sok mozgástól megtört a kábel. A hugi cseréltette, az egyik haverja csinálta ingyen.

 
>> Szerviz2008-07-09

A sofor elotti reszbol teljesen eltunt az aram. A ventilator, radio, veszjelzo megy, de tole balra semmi, se a mutatok, se az index, se a lampak, semmi. Az auto mukodik, a motor jar, a biztositekok rendben vannak. Irany a szerviz.

2008. julius 4.
www.autoimpex.sk - kiderult, hogy a SERVICE 15A-os biztos szallt el. Csere utan minden OK. 920 Sk.

2008. julius 6.
ismet elszallt a biztositek. A csere utan elforditom a kulcsot es 2 másodpercen belul ismet elszall a biztositek. Kb. 10 biztositek felaldozasa utan feladom, irany vissza a szervizbe.

2008. julius 7.
A ventilator releje volt zarlatos, ugy nez ki beazott. A csere utan minden mukodik.
2800 Sk.

 
>> Szerviz2008-07-09

Az autó új tulajdonosa a hugom lett, így teljesült a vágyam, hogy családban maradt az autó, a másik oldalon eléggé nagy felelősség. Számára az autó tökéletesnek bizonyult, de a háborús sérülések nagyon zavarták (éljen augusztus 20), ezért a www.kokoska.sk cég közreműködésével megcsináltattuk a tetőt, 5. ajtót és a kilincset.

Az eredmény egész jó lett és az autó visszanyerte a formáját.

 
>> Egyéb2008-03-17

2 hónap hirdetés után senkit nem találtam, aki komolyan érdeklődött volna, illetve hajlandó lett volna megfizetni a törődést, amit az autó kapott. Végül megsajnáltam az autót, olyan szomorúan és elhagyatottan állt az udvaron - kivettem egy nap szabadságot és elvittem az összes bazárba a környéken. Az AAA kivételével szóba sem álltak velem, ők viszont fele annyit kínáltak, mint szerettem volna, így nem lett üzlet a dologból.

Mivel nem akartam újra leparkolni az udvaron egy újabb hónapra, kapóra jött a hugom panaszkodása az apám 18 éves Corollájára. Nincs szervó, nincs elektromos ablak, két mini hangfal, az egykor nagyszerű autó ma már igencsak rozsdásodik és hát... Mégiscsak családtag, mondjuk szépen - eljárt felette az idő. Úgy gondoltam, járjon az Alfával, legalább használva van, közben hirdetem tovább, egyszer csak megveszi valaki.

Alig egy hét után a húgom közölte, hogy töröljem a hirdetéseket, megtartja az Alfát :) Hogy vírusos a dolog vagy nem meglátjuk, szóval Évike sok boldog kilométert, én meg örülök, hogy a családban maradt a hűséges társ...

Szinte kilométerre pontosan 100.000 km-t tettünk meg együtt 52 hónap alatt.

 
>> Szerviz2007-10-21

2007. június 12. 128.366 km.
Az olajcserét nem gond bárkira rábízni, ha ott áll az ember, nincs mit elrontani. Egy termosztat cserét is rá lehet bízni olcsóbb szervizre, a szelephézag állítást és egy teljeskörű 120.000-es ellenőrzést viszont szerettem volna egy hivatalos szervizben végeztetni. Így egy picit drágább, de az ember a jótállás miatt jobban alszik és számomra ez a legfontosabb. A vezérlést nem cseréltettem, hiszen 2 évvel korábban ugyanitt cserélték, 140.000-nél akartam újra cseréltetni, ezért csak a vezérlés ellenőrzését kértem.

Estére végeztek is, hívtak, hogy 6052,- Sk-t fizetek (44.800 Ft). Picit dühített, hogy a termosztatot nem cserélték ki, pedig kértem, de megvolt az olajcsere, így elégedetten mentem haza. Otthon a garázs nyitása közben furcsa szelephangra lettem figyelmes, de nem nagyon foglalkoztam vele, elvégre egy öreg JTD-nél már csörög ez-az.

Az első sokk.
Másnap alig indultam el a munkából, jött a baj. 128.425 km állásnál, tehát 59 km-el azután, hogy a szervizt elhagytam, kettesből hármasba szerettem volna váltani, de se hang, se kép. Elszállt a vezérlés.

A második sokk.
200 méterre voltam a bevásáróközpont parkolójától, a legszebb fehér ingemben jó kis meló volt letolni a mélygarázsba. Főleg, hogy senki nem segített, viszont annál többen dudáltak és anyáztak. Pedig arrafele 2 sáv van, simán elfért mindenki, de így talán jobb volt nekik. Nekem nem, az egyikhez hozzávágtam a mobilom. Össze is törött az előlap.

A harmadik sokk.
A műanyag burkolat mögül vígan kandikál a vezérműszíj.

A negyedik sokk.
A sárga angyal azt mondja, hogy ha levittem a mélygarázsba, vigyem is ki onnan, mert ő nem tud lemászni. A Puntóval ráncigálom fel az Alfát, ha már fenn van, rögtön el is húzzuk a márkaszervizbe.

Az ötödik sokk.
Egész nyugodtan megyek a szervizfőnök után, hiszen annyira egyértelműnek látszik a dolog, hogy adom a kulcsot és mondom rakjátok rendbe srácok, holnap jövök. A válasz kijózanító volt, semmi közük hozzá, nem cseréltettem a vezérlést, így biztosan tönkrement és fizetnem kell. Eltávolítottuk a műanyag burkolatot és elénk tárult egy érdekes kép - a vezérlés felső lendkerekének csavarja kiszakadt. A csavart szerencsére megtaláltuk, megkértem a szervizfőnököt, hogy jól rakják el.)

A szervizfőnökkel (Kameník) nekiültünk és még egyszer megbeszéltünk mindent. Elmagyaráztam, hogy az autó 40000 km-el ezelőtt volt utoljára szervizben, annak az esélye, hogy véletlenül éppen az ő javításuk után történik a dolog és nekik semmi köze hozzá, a nullához konvergál. A srác végül azt mondta, hogy ő személyesen elismeri, hogy hibáztak, de ahhoz, hogy a biztosító fizessen (minden szerelő biztosítva van), szükség van szakértői véleményre. Mondom nem gond, csak mondjon egy ilyen céget, mert én ilyet nem ismerek. A Slovdekra céget választotta, állítólag velük szoktak hasonló eseteknél együttműküdni.

2007. június 20.
Felkerestem a Slovdekra céget és megrendeltem a hivatalos szakértői véleményt. A márkaszerviz felajánlotta, hogy megfizetik ők, de nem akartam lekötelezve lenni, ugyanebből az okból elutasítottam a csereautót is. Meghagytam, hogy az autóhoz nem nyúlhatnak és vártam, mikor jelentkezik a szakértő.

2007. június 27.
Reggel 7-kor találkozunk a márkaszervizben, indul a boncolás. 2 óra szétkapja a srác a motort, nagyon ügyesen megy minden. Már a szelepfedél eltávolítása után világos, hogy nagy a baj, az 1-es szelep alól kiesett a korong és a szelep odacsapta. A 3-as szelep is hasonlóan néz ki... Ez még nem volna olyan nagy baj, de a hengerfej is megsérült az egyes szelep jól odacsapott. A kettes szelepnél a szelepemelő sérült. Az egyes szelep a szelepállító korongot félbe törte... Ezen kívül a vezérlést kívülről borító műanyag takaró lyukas, mivel a felső fogaskereket tartó csavar eltörött és a levegőben pörgő fogaskerék széjjelsúrolta. A szervizfőnök közben bejelenti, hogy a csavart elveszítették.

2007. július 8. - augusztus 6.
Napi telefonálás, mikor lesz már készen. Mindig megígérik, hogy már már, de az úriember egyszer szabadságol, egyszer állami megrendelésre kiégett autóbuszt vizsgál, kezdek nagyon dühös lenni, mert megjön a számla a kötelező biztosítás befizetésére. Megint egy rakás pénz kidobva a semmibe.

2007. augusztus 6.
Ismét telefonálok, de ezúttal megígéri, hogy péntekre (augusztus 10) már biztosan készen van.

2007. augusztus 10.
Nem veszik fel a telefont.

2007. augusztus 13.
Felveszik a telefont, másnap mehetek érte. Az ár 10.710 Sk (79.254 Ft).

2007. augusztus 14.
Kezemben a szakvélemény, mely szerint "tekintettel az összes körülményre a legnagyobb valószínűséggel manipuláltak a csavarral a szervizben, a túlhúzott csavar eltörött és ennek következtében történt a káreset. A megrendelt javítás nem volt kellő minőségben elvégezve."

Az elveszített csavar ügyét úgy oldották meg, hogy kioperálták a beleszakadt részt és mikroszkópos vizsgálatnak vetették alá. A csavar a törés helyén megnyúlt, az átmérő az eredeti 11,8 mm-ről 10,15 mm-re csökkent, a menet pedig 1,2 mm-ről 1-6-ra nyúlt. Ebből és a mikroszakadásokból az következik, hogy a csavar túl volt húzva vagy kilazult és kettészakadt.

Rögtön jobb lett a kedvem, van igazság a földön! Az szakvélemény egyik kópiáját rögtön leadtam a szervizben.

2007. augusztus 18.
A márkaszerviz nem volt hajlandó véleményezni a szakvéleményt, telefonon és szeményesen is elküldtek, hogy írásbeli nyilatkozatot kapok.

2007. augusztus 20.
Levelet hozott a postás. A márkaszerviz elküldte a szelepállítás manuálját és hozzá egy levelet, hogy elismerik, hogy valóban ez történt a csavarral, de nem ismerik el, hogy közük lenne a dologhoz, mert a manuál szerint arra a csavarra rá sem néztek. Nem tudok mit reagálni, hívom a Szamosit, hívom az ügyvédet, hívom az Andát, mindenki csak a fejét ingatja, ebből nincs kiút. Közben kiderül, hogy Kameník úr villámgyorsan távozott a márkaszervizből, a helyét Milada ©viedova - hölgy veszi át. A baj csak az, hogy Kameník úrral távoztak az ígéretek is, a hölgy semmiről nem tud és senki nem értette, miért van ott az autóm, mire várunk. Az adatbázisban nem találják a nevem, mi folyik itt??

2007. augusztus 24.
Újabb levél a márkaszervizből. Tudtomra adják, hogy újabb szakvéleményt dolgoztatnak ki, mert az enyémmel nem értenek egyet (pedig ők választották a Slovdekra céget). Ezt már végképp nem értem, hiszen 2 megoldás létezik:
- ugyanaz lesz az eredmény, mint az enyém
- a szakvélemény megállapítja, hogy a csavar 2 éve lett túlhúzva és véletlenül éppen most szakadt el (ami pech, mert 2 éve szintén ők cserélték a vezérlést, azóta senki nem nyúlt hozzá)
Az én laikus véleményem az, hogy mindkét eredmény ugyanoda vezet. Ráadásul nem értem, miért nem ellenőrizték a vezérlést. Én azt kértem, ne cseréljék, de az átnézés szerintem kötelező egy 120 ezres nagyszerviz esetében.

A teljesen laikus véleményem meg teljesen változatlan: leadtam egy hibátlan autót, fizettem és visszakaptam egy roncsot.

2007. október 5.
A márkaszervizt nem és nem tudom elérni. Vagyis el tudom - a recepciót. A szervizfőnöknő vagy telefonál, vagy nincs benn vagy tárgyal. Naponta hívok, de nem hívnak vissza és nem jelentkeznek. Kénytelen vagyok fél nap szabadságot kivenni és személyesen megbeszélni a dolgokat. Szerencsére elkapom a hölgyet, aki nagy bánatosan bólogat mindenre, igen, nagyon szomorú eset, sajnos ő nem tud semmiről, ő ártatlan és megígéri, hogy hétfőn hív.

2007. október 8.
Nem hív.

2007. október 15.
Nem hív. Én hívom naponta, de semmi.

2007. október 25.
Nem hív. Még mindig semmi. Megpróbálom e-mailben - tippelt e-mail cím alapján.

2007. október 26.
Wow, eltaláltam a mail címet és vissza is írtak. Azt írja, hogy a mobilján nincs egyetlen nem fogadott hívás sem. Csak azt felejti el, hogy a mobilja nem nyilvános és elfelejtett megadni. Minden levélen átnéztem, de sehol nincs a mobilszám. Megígéri, hogy október 31-ig készen lesz a végleges megoldás.

2007. október 31.
Mail jött a márkaszervizből - a második szakvélemény teljesen más eredményt hozott, mint az első. Egy héten belül összeülnek a szakértők, jogászok és a szerviz és eldöntik, hogy mi legyen velem. Szerettem volna én is jelen lenni, de a válaszuk az volt, hogy nem szükséges.

2007. november 7.
Ma van a nagy találkozó, ahol eldöntik a sorsom. Alig várom az eredményt.

2007. november 8.
Hát ez nem rossz. Az eredmény az, hogy nincs eredmény, vagyis az az eredmény, amit júniusban, rögtön az elején mondtam: nem lehet semmit eldönteni egyértelműen, próbáljak megegyezni a márkaszervizzel, milyen arányban fizetjük a kárt és ha nem egyezünk meg, akkor bíróság. Sajnos nincs időm találkozóra menni, így mailben kérek ajánlatot, hogyan gondolják ők.

2007. december 25.
Még mindig semmi új - fél év után még az első lépést sem sikerült megtenni...

2008. január 28.
Készen van az autó!! A javítás 62.000 Sk volt (kb. 480.000 Ft), ennek harmadát én fizettem, két harmadát a márkaszerviz. Az autót szépen lemosták, kitakarították, a kérésemre megcsinálták a zöld kártyát és a műszakit is - minden gond nélkül, elsőre vette a 146 az akadályt, ami fél éves állás után egész jó teljesítmény.

2008. január 29.
Az autót meghirdettem, eladó... Jó lenne vele párszor kerülni, nehogy lemerüljön az akku...