Tagok >> Cgo >> 146 1.9 JTD >> Blog
- Típus:146 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:aranybarna metál
Mivel a hugom végre regisztrált, immár virtuálisan is elbúcsúzom a 146-tól és szomorúan törlöm a "tulajdonomban van" checkboxot....
Úgy látszik tetszik az autónak az új termosztat meg a friss Selenia: új rekordunk van. 1028 km 55 liter gázolajjal, amit 5,35 literes fogyasztás relatíve nagy távolságon, pedig a ebben csak a napi ingázás van benne, tehát 25-26 kilométeres szakaszok...
2008. december, 141800 km
Már 2007 júniusában cseréltetni akartam, de a márkaszerviz "elfelejtette" cserélni, aztán jött a szétesett motor, aztán eladó lett - nem volt idő se kedv cseréltetni. A vízhőfok stabilan állt 50 fokon. Végül a hugom megelégelte és hozatott velem új termosztatot. A márkája BEHR (gyári beszállító) és az Elaforgban vettem. A cserét a Hugi haverja csinálta pár fillérért - olajcserével, mindennel együtt fizetett 7000 Ft-ot.
Azóta úgy áll a víz 90 fokon, mintha odaszögelték volna.
2004. június 26. - kb. 49000 km
Éppen hazafele tartottam a Rábaringen lezajlott Alfa Romeo klubtalálkozóról, mikor Győr városát elhagyva nyomtam egy padlógázt, hogy egy szuszra megelőzzem az előttem "haladó" 120-as Skodat, Favoritot és Puntot. A sebességem az előzés végére valahol 130 km/h körül járt, mikor az autó megtorpant egy pillanatra annak ellenére, hogy nem vettem el a lábam a gázról. Pár másodperccel később pedig teljesen elvette a gázt, a folyamatos gáztaposás ellenére is motorfékkel lassult az autó egész 40 km/h-ra. Hármasba váltva valahogy eldöcögtem következő letérőig. Közben az injektor visszajelzője is felgyúlladt. Rögtön leállítottam a motort és vártam egy picit. Az újraindítás után a visszajelző elaludt, de 200 méter megtétele után újra elvette a gázt és le kellett állnom. A következő 10 km-en még kétszer eljátszotta ezt, a 4. alkalommal egy picit többet vártam, 3-4 perces pihenő után folytattam utam és csodák csodája több, mint 1000 kilométeren át nem jelentkezett többet a gond. A teljességhez hozzátartozik, hogy ekkor körülbelül 10 liter gázolaj volt a tankban.
2004. július 20. - kb. 50200 km
Ezután jött a kellemetlen ékszíjas történet és a pár percre visszakapott autó, amit én vittem el a klímáshoz. Alig melegedett be alattam az autó, mikor a híd közepén 100-as tempónál felgyúlladt a visszajelző és a gázolás, visszaváltás ellenére is alig sikerült 50 km/h-n tartanom a sebességet. Rögtön hívtam a márkaszervizt, mi lehet a hézag. Újraindítást javasoltak és az út folytatását. 100 méter után azonban a leállítás után kialvó visszajelző újra felgyúlladt, de már nem álltam meg újra, a hátralévő 3 km-t így tettem meg. A márkaszervizben törölték a hibakódot, mire mentem az autóért, addigra viszont elfelejtették, mi volt a hibakód... Nem volt mit tenni, lenyeltem ezt is. Újabb egy héten át voltam autó nélkül, majd következett az autó visszaadása.
2004. július 27. - kb. 50250 km
Végre visszakaptam az autót, a márkaszerviz szerint olyan, mint a svájci óra. Új ékszíj, új vezérműszíj, semmi gond. Egészen az 7. megtett kilométerig, mikor az első kanyarban elment az autó ereje és felgyúlladt a visszajelző. Húha, gyerünk vissza a szervizbe. A számítógépre téve az nem is fukarkodott a hibajelzésekkel, rögtön kettőt is kiírt:
1. hiba - Diesel BOSCH EDC 15 teszt
A gázpedál 2. szenzora nincs szinkronban az 1. szenzorral: ideiglenes hiba
Lehetséges okok: kábelszakadás, kábel testelés, rossz érintkezés, rossz szenzor, rossz vezérlőegység.
2. hiba - Diesel BOSCH EDC 15 teszt
Gázolajpumpa
Lehetséges okok: kábelszakadás, kábel testelés, rossz érintkezés, rossz relé, rossz pumpa, rossz vezérlőegység.
Következtek a filozófálások, anekdoták, hányszor volt már hasonló eset Ducatoval, hogyan tisztították, forrasztották a potmétert, bevállalni viszont aznap nem akarták, valamikor jövő héten - mondták, - ha itt lesz a villanyszerelő srác. Hazáig ötször ment el az autó ereje, de nem állt le. Rángatva, párszor több másodpercen át működőképes gázpedál nélkül, de hazavergődtem. Szerencsére a diagnózis ingyenes volt, legalább ezzel a kedvemben jártak.
Az elkövetkező napokban igyekeztem megfigyelni, mikor jön a gyengülés. Egyre gyakrabban jelentkezett és egyre inkább erősödött az a benyomásom, hogy csak kanyarban fordul elő a gond.
2004. július 31. - kb. 50600 km
Éppen hazaértem munkából, mikor jött a hír, azonnal indulnunk kell Csehországba. Nagy volt a dilemma, újra vásároljak matricákat és menjek a Puntoval, vagy kockáztassak egy esetleges leállást és menjek az Alfával. Végül a kényelem, klíma, magasabb utazósebesség győzött és elindultunk. Kb. 50 méter után az autó elgyengült. Leállás, újraindítás, nem alszik ki a visszajelző! Ilyen még nem volt! Újabb 20 méter, újabb újraindítás. Ez az út jól kezdődik... Aztán jó 20 km egyenes úton gond nélkül, majd a körfogalom után újra világít. Brrrrr. Leállok, indulok, térek az autópályára, újra elgyengül. Már kezdek dühös lenni, de barátnőm nyugtat és kér, hogy lassan térjek az autópályára. Ezek szerint ő is észrevette, hogy a kanyarban csinálja! Az autópálya viszont egyenes, reménykedjünk, hogy igazunk lesz. És igazunk lett. Jó 250 km után semmi gond, sőt, volt egy rakás körforgalom is és egyszer sem villant fel a visszajelző. Csehországban teletankoltam az autót a Shell kúton és éjjel elindultunk vissza. Éjjel 2-ig száguldottunk hazáig és újabb 250 km után örömmel tapasztaltam, hogy ismét nem történt baj. Néha mintha apró bizonytalanságot tapasztaltam volna, de ez képzelődés is lehetett.
2004. augusztus 5. - 51400 km
Olajcsere a Szamosi szervizben, megkértem töröljék a hibakódokat, biztosan van pár a múlt hétről. Hát volt is, éppen az a két hiba, amit a márkaszervizben is kiírt a gép. A törlés azonban Szamosiékat nem nyugtatta meg, és igazuk volt, a rövid próbaút alatt újra hibát írt ki, ezúttal azonban csak az 1. számút - a pumpa hibáját.
Következett a WD40-es kezelés, a gázpedál potmétere, majd a vezérlőegység összes csatlakozója megkapta az adagját, végül a motortér pár csatlakozója következett.
Újabb 5 km-es kerülő, újra ugyanaz a hiba. Újabb WD40 adagok, ezúttal a motortér összes csatlakozójára és a kofferben lévő üzemanyagszivattyú csatlakozójára is jutott. A próbakör után a hibatároló üres maradt. Éljen, hurrá? Nem tudom, és senki sem tudja, semmi nem biztos. Egyelőre minden jónak tűnik, az autó működik és jól működik. Valahogy nem nyugodtam meg teljesen, a kétkedést viszont csak sok hosszú problémamentes kilométer oszlathatja el...
A javitás ára 5000 Ft, vagyis 807,50 Sk volt a Szamosi szentélyben.
2005. január 7. - 62082 km
Szamosiék ismét rákapcsolták az autót az examinerre és a számítógép ismét az üzemanyagszivattyú eseti hibáját jelezte ki. Mivel az autó működése hibátlan, töröltettem a hibakódot és annyiban hagytuk az egészet.
2005. április 2. - 68008 km
Hosszú, egyenes úton jöttünk konstans sebességgel, mikor megtorpant az autó. Nem volt szó teljes fulladásról, de az autó érezhetően elgyengült. Hiába álltam félre és indítottam újra 3-4-szer, a visszajelző tovább világított és az autó nem ment úgy, ahogy kellett volna. Ha számszerűleg kellene kifejeznem, azt mondanám, hogy a százöt lóból 75 maradt. Mivel sok gázolaj már nem volt az autóban, továbbra is használtam. 4-én már csontszáraz volt a tank, a gázolaj mellett egy doboz STP diesel adalékot is kapott az autó. Bár titokban nagyon reméltem, hogy segít, az első padlógáznál újra felvillant a visszajelző és az autó gyengébb lett. Az újabb próbálkozás azonban sikert hozott: WD40-el átfújtam az összes létező csatlakozást. Először a csomagtérben a szivattyúnál, aztán a motortérben, végül az utastérben a computernél. Talán véletlen, talán tényleg kontakthibáról van szó, egye fene, most már én is meg tudom javítani...
2005. november 26. - 83976 km
Már régóta nem jelentkezett a régi gond, szinte már el is felejtettem, mikor a havas autópályán 140-es konstans sebességnél az autó érezhetően, de nem durván legyengült és csak padlógázon tudta tartani a tempót. Aztán egyszeriben minden erő visszatért. Két napig jártam így, aztán a csomagtérben átfújtam WD40-el a szivattyúba csatlakozó kábelköteget. Másnap minden rendben volt, harmadnap viszont újra felvillant a hibát jelző piktogram. Ekkor az utastérben lévő computer kábelkötegeit mozgattam át, ill. megápoltam a csatlakozásokat. Ez úgy látszik segített...
2005. december - 2006. február
Esős időben, magas páratartalom esetén többször is előjött a gond, de soha nem volt komoly baj, mindig magától megjavult az autó.
2008. nyár
Több, mint 2 év után újra jelentezett a gond, pedig már azt hittük, soha nem jön elő. Fene se érti, mi alapján jön elő... Persze a hugomnak jó nagy stresszt okoz a dolog, ezért nekiestem a szokásos WD40-es stratégiával és sikerült is 2 hónapra eltüntetni a gondot.
2008. ősz
Itt van az ősz, itt van a gond. Teóriákat gyártunk, mi lehet a baj, rossz a termosztat azt tudjuk, de az nem lehet a gond. A hugi annyira ideges, hogy valamelyik belassulásnál valaki a seggébe mászik, hogy hasmenéssel kel és rettegve vezet. Kénytelenek vagyunk még egy kört futni, irány a márkaszerviz. A gép egy rakás hibaüzenetet ír ki, éppen ugyanazokat, mint kilencvenezer kilométerrel ezelőtt: gázpedál szignál kiesés, gázolajpumpa szignál kiesés. Átcsiszolták az összes érintkezést, elkértek érte vagy 23.000 Ft-ot, aztán esküdöztek egyet, hogy most már minden jó lesz. Elhoztuk az autót, ki is bírt vagy 15 kilométert, aztán belassult. Ez nem lehet igaz.... Azonnal vittük vissza...
2008. december 1.
A márkaszerviz esküdözik, hogy megvan a hiba ok. A gázpedál potmétere a bűnös, ki kell cserélni. Megbeszéltük a hugival, hogy van bontott, van utángyártott és van ez. Mit tegyünk? Aki sokat ugrál, annak nincs jótállása. Végül megrendeltük a gyárit, de írásba kértem, hogy ha a hiba megint előjön, akkor visszafizetik a potméter árát. 3 nap vol, mire lejött az áru, újabb 9 nap, mire volt idejük beszerelni. Végül pofaszaggató 18e Sk volt a számla, ami kb. 150e Ft.
Hívott a Hugi, hogy nem indul a gépezet. Őszintén szólva azt se tudtam, hol kezdjem, ezért az elején kezdtem. Megnéztem az akkut is megrángattam a kábeleket. Láss csodát, egyszeriben minden ok lett.
Úgy néz ki, hogy a szerviz nem rögzítette a akkut és a sok mozgástól megtört a kábel. A hugi cseréltette, az egyik haverja csinálta ingyen.
A sofor elotti reszbol teljesen eltunt az aram. A ventilator, radio, veszjelzo megy, de tole balra semmi, se a mutatok, se az index, se a lampak, semmi. Az auto mukodik, a motor jar, a biztositekok rendben vannak. Irany a szerviz.
2008. julius 4.
www.autoimpex.sk - kiderult, hogy a SERVICE 15A-os biztos szallt el. Csere utan minden OK. 920 Sk.
2008. julius 6.
ismet elszallt a biztositek. A csere utan elforditom a kulcsot es 2 másodpercen belul ismet elszall a biztositek. Kb. 10 biztositek felaldozasa utan feladom, irany vissza a szervizbe.
2008. julius 7.
A ventilator releje volt zarlatos, ugy nez ki beazott. A csere utan minden mukodik.
2800 Sk.
Az autó új tulajdonosa a hugom lett, így teljesült a vágyam, hogy családban maradt az autó, a másik oldalon eléggé nagy felelősség. Számára az autó tökéletesnek bizonyult, de a háborús sérülések nagyon zavarták (éljen augusztus 20), ezért a www.kokoska.sk cég közreműködésével megcsináltattuk a tetőt, 5. ajtót és a kilincset.
Az eredmény egész jó lett és az autó visszanyerte a formáját.
2 hónap hirdetés után senkit nem találtam, aki komolyan érdeklődött volna, illetve hajlandó lett volna megfizetni a törődést, amit az autó kapott. Végül megsajnáltam az autót, olyan szomorúan és elhagyatottan állt az udvaron - kivettem egy nap szabadságot és elvittem az összes bazárba a környéken. Az AAA kivételével szóba sem álltak velem, ők viszont fele annyit kínáltak, mint szerettem volna, így nem lett üzlet a dologból.
Mivel nem akartam újra leparkolni az udvaron egy újabb hónapra, kapóra jött a hugom panaszkodása az apám 18 éves Corollájára. Nincs szervó, nincs elektromos ablak, két mini hangfal, az egykor nagyszerű autó ma már igencsak rozsdásodik és hát... Mégiscsak családtag, mondjuk szépen - eljárt felette az idő. Úgy gondoltam, járjon az Alfával, legalább használva van, közben hirdetem tovább, egyszer csak megveszi valaki.
Alig egy hét után a húgom közölte, hogy töröljem a hirdetéseket, megtartja az Alfát :) Hogy vírusos a dolog vagy nem meglátjuk, szóval Évike sok boldog kilométert, én meg örülök, hogy a családban maradt a hűséges társ...
Szinte kilométerre pontosan 100.000 km-t tettünk meg együtt 52 hónap alatt.
2007. június 12. 128.366 km.
Az olajcserét nem gond bárkira rábízni, ha ott áll az ember, nincs mit elrontani. Egy termosztat cserét is rá lehet bízni olcsóbb szervizre, a szelephézag állítást és egy teljeskörű 120.000-es ellenőrzést viszont szerettem volna egy hivatalos szervizben végeztetni. Így egy picit drágább, de az ember a jótállás miatt jobban alszik és számomra ez a legfontosabb. A vezérlést nem cseréltettem, hiszen 2 évvel korábban ugyanitt cserélték, 140.000-nél akartam újra cseréltetni, ezért csak a vezérlés ellenőrzését kértem.
Estére végeztek is, hívtak, hogy 6052,- Sk-t fizetek (44.800 Ft). Picit dühített, hogy a termosztatot nem cserélték ki, pedig kértem, de megvolt az olajcsere, így elégedetten mentem haza. Otthon a garázs nyitása közben furcsa szelephangra lettem figyelmes, de nem nagyon foglalkoztam vele, elvégre egy öreg JTD-nél már csörög ez-az.
Az első sokk.
Másnap alig indultam el a munkából, jött a baj. 128.425 km állásnál, tehát 59 km-el azután, hogy a szervizt elhagytam, kettesből hármasba szerettem volna váltani, de se hang, se kép. Elszállt a vezérlés.
A második sokk.
200 méterre voltam a bevásáróközpont parkolójától, a legszebb fehér ingemben jó kis meló volt letolni a mélygarázsba. Főleg, hogy senki nem segített, viszont annál többen dudáltak és anyáztak. Pedig arrafele 2 sáv van, simán elfért mindenki, de így talán jobb volt nekik. Nekem nem, az egyikhez hozzávágtam a mobilom. Össze is törött az előlap.
A harmadik sokk.
A műanyag burkolat mögül vígan kandikál a vezérműszíj.
A negyedik sokk.
A sárga angyal azt mondja, hogy ha levittem a mélygarázsba, vigyem is ki onnan, mert ő nem tud lemászni. A Puntóval ráncigálom fel az Alfát, ha már fenn van, rögtön el is húzzuk a márkaszervizbe.
Az ötödik sokk.
Egész nyugodtan megyek a szervizfőnök után, hiszen annyira egyértelműnek látszik a dolog, hogy adom a kulcsot és mondom rakjátok rendbe srácok, holnap jövök. A válasz kijózanító volt, semmi közük hozzá, nem cseréltettem a vezérlést, így biztosan tönkrement és fizetnem kell. Eltávolítottuk a műanyag burkolatot és elénk tárult egy érdekes kép - a vezérlés felső lendkerekének csavarja kiszakadt. A csavart szerencsére megtaláltuk, megkértem a szervizfőnököt, hogy jól rakják el.)
A szervizfőnökkel (Kameník) nekiültünk és még egyszer megbeszéltünk mindent. Elmagyaráztam, hogy az autó 40000 km-el ezelőtt volt utoljára szervizben, annak az esélye, hogy véletlenül éppen az ő javításuk után történik a dolog és nekik semmi köze hozzá, a nullához konvergál. A srác végül azt mondta, hogy ő személyesen elismeri, hogy hibáztak, de ahhoz, hogy a biztosító fizessen (minden szerelő biztosítva van), szükség van szakértői véleményre. Mondom nem gond, csak mondjon egy ilyen céget, mert én ilyet nem ismerek. A Slovdekra céget választotta, állítólag velük szoktak hasonló eseteknél együttműküdni.
2007. június 20.
Felkerestem a Slovdekra céget és megrendeltem a hivatalos szakértői véleményt. A márkaszerviz felajánlotta, hogy megfizetik ők, de nem akartam lekötelezve lenni, ugyanebből az okból elutasítottam a csereautót is. Meghagytam, hogy az autóhoz nem nyúlhatnak és vártam, mikor jelentkezik a szakértő.
2007. június 27.
Reggel 7-kor találkozunk a márkaszervizben, indul a boncolás. 2 óra szétkapja a srác a motort, nagyon ügyesen megy minden. Már a szelepfedél eltávolítása után világos, hogy nagy a baj, az 1-es szelep alól kiesett a korong és a szelep odacsapta. A 3-as szelep is hasonlóan néz ki... Ez még nem volna olyan nagy baj, de a hengerfej is megsérült az egyes szelep jól odacsapott. A kettes szelepnél a szelepemelő sérült. Az egyes szelep a szelepállító korongot félbe törte... Ezen kívül a vezérlést kívülről borító műanyag takaró lyukas, mivel a felső fogaskereket tartó csavar eltörött és a levegőben pörgő fogaskerék széjjelsúrolta. A szervizfőnök közben bejelenti, hogy a csavart elveszítették.
2007. július 8. - augusztus 6.
Napi telefonálás, mikor lesz már készen. Mindig megígérik, hogy már már, de az úriember egyszer szabadságol, egyszer állami megrendelésre kiégett autóbuszt vizsgál, kezdek nagyon dühös lenni, mert megjön a számla a kötelező biztosítás befizetésére. Megint egy rakás pénz kidobva a semmibe.
2007. augusztus 6.
Ismét telefonálok, de ezúttal megígéri, hogy péntekre (augusztus 10) már biztosan készen van.
2007. augusztus 10.
Nem veszik fel a telefont.
2007. augusztus 13.
Felveszik a telefont, másnap mehetek érte. Az ár 10.710 Sk (79.254 Ft).
2007. augusztus 14.
Kezemben a szakvélemény, mely szerint "tekintettel az összes körülményre a legnagyobb valószínűséggel manipuláltak a csavarral a szervizben, a túlhúzott csavar eltörött és ennek következtében történt a káreset. A megrendelt javítás nem volt kellő minőségben elvégezve."
Az elveszített csavar ügyét úgy oldották meg, hogy kioperálták a beleszakadt részt és mikroszkópos vizsgálatnak vetették alá. A csavar a törés helyén megnyúlt, az átmérő az eredeti 11,8 mm-ről 10,15 mm-re csökkent, a menet pedig 1,2 mm-ről 1-6-ra nyúlt. Ebből és a mikroszakadásokból az következik, hogy a csavar túl volt húzva vagy kilazult és kettészakadt.
Rögtön jobb lett a kedvem, van igazság a földön! Az szakvélemény egyik kópiáját rögtön leadtam a szervizben.
2007. augusztus 18.
A márkaszerviz nem volt hajlandó véleményezni a szakvéleményt, telefonon és szeményesen is elküldtek, hogy írásbeli nyilatkozatot kapok.
2007. augusztus 20.
Levelet hozott a postás. A márkaszerviz elküldte a szelepállítás manuálját és hozzá egy levelet, hogy elismerik, hogy valóban ez történt a csavarral, de nem ismerik el, hogy közük lenne a dologhoz, mert a manuál szerint arra a csavarra rá sem néztek. Nem tudok mit reagálni, hívom a Szamosit, hívom az ügyvédet, hívom az Andát, mindenki csak a fejét ingatja, ebből nincs kiút. Közben kiderül, hogy Kameník úr villámgyorsan távozott a márkaszervizből, a helyét Milada ©viedova - hölgy veszi át. A baj csak az, hogy Kameník úrral távoztak az ígéretek is, a hölgy semmiről nem tud és senki nem értette, miért van ott az autóm, mire várunk. Az adatbázisban nem találják a nevem, mi folyik itt??
2007. augusztus 24.
Újabb levél a márkaszervizből. Tudtomra adják, hogy újabb szakvéleményt dolgoztatnak ki, mert az enyémmel nem értenek egyet (pedig ők választották a Slovdekra céget). Ezt már végképp nem értem, hiszen 2 megoldás létezik:
- ugyanaz lesz az eredmény, mint az enyém
- a szakvélemény megállapítja, hogy a csavar 2 éve lett túlhúzva és véletlenül éppen most szakadt el (ami pech, mert 2 éve szintén ők cserélték a vezérlést, azóta senki nem nyúlt hozzá)
Az én laikus véleményem az, hogy mindkét eredmény ugyanoda vezet. Ráadásul nem értem, miért nem ellenőrizték a vezérlést. Én azt kértem, ne cseréljék, de az átnézés szerintem kötelező egy 120 ezres nagyszerviz esetében.
A teljesen laikus véleményem meg teljesen változatlan: leadtam egy hibátlan autót, fizettem és visszakaptam egy roncsot.
2007. október 5.
A márkaszervizt nem és nem tudom elérni. Vagyis el tudom - a recepciót. A szervizfőnöknő vagy telefonál, vagy nincs benn vagy tárgyal. Naponta hívok, de nem hívnak vissza és nem jelentkeznek. Kénytelen vagyok fél nap szabadságot kivenni és személyesen megbeszélni a dolgokat. Szerencsére elkapom a hölgyet, aki nagy bánatosan bólogat mindenre, igen, nagyon szomorú eset, sajnos ő nem tud semmiről, ő ártatlan és megígéri, hogy hétfőn hív.
2007. október 8.
Nem hív.
2007. október 15.
Nem hív. Én hívom naponta, de semmi.
2007. október 25.
Nem hív. Még mindig semmi. Megpróbálom e-mailben - tippelt e-mail cím alapján.
2007. október 26.
Wow, eltaláltam a mail címet és vissza is írtak. Azt írja, hogy a mobilján nincs egyetlen nem fogadott hívás sem. Csak azt felejti el, hogy a mobilja nem nyilvános és elfelejtett megadni. Minden levélen átnéztem, de sehol nincs a mobilszám. Megígéri, hogy október 31-ig készen lesz a végleges megoldás.
2007. október 31.
Mail jött a márkaszervizből - a második szakvélemény teljesen más eredményt hozott, mint az első. Egy héten belül összeülnek a szakértők, jogászok és a szerviz és eldöntik, hogy mi legyen velem. Szerettem volna én is jelen lenni, de a válaszuk az volt, hogy nem szükséges.
2007. november 7.
Ma van a nagy találkozó, ahol eldöntik a sorsom. Alig várom az eredményt.
2007. november 8.
Hát ez nem rossz. Az eredmény az, hogy nincs eredmény, vagyis az az eredmény, amit júniusban, rögtön az elején mondtam: nem lehet semmit eldönteni egyértelműen, próbáljak megegyezni a márkaszervizzel, milyen arányban fizetjük a kárt és ha nem egyezünk meg, akkor bíróság. Sajnos nincs időm találkozóra menni, így mailben kérek ajánlatot, hogyan gondolják ők.
2007. december 25.
Még mindig semmi új - fél év után még az első lépést sem sikerült megtenni...
2008. január 28.
Készen van az autó!! A javítás 62.000 Sk volt (kb. 480.000 Ft), ennek harmadát én fizettem, két harmadát a márkaszerviz. Az autót szépen lemosták, kitakarították, a kérésemre megcsinálták a zöld kártyát és a műszakit is - minden gond nélkül, elsőre vette a 146 az akadályt, ami fél éves állás után egész jó teljesítmény.
2008. január 29.
Az autót meghirdettem, eladó... Jó lenne vele párszor kerülni, nehogy lemerüljön az akku...