Mutasd

>> Tuning és extra2016-04-03

Helló mindenki.

Ott hagytuk abba hogy 205ló megvan, futóművel foglalkozni kéne. Kimentem meghajtani a kicsikét, 2 éjszaka a 2. éjszaka lehullott a váltó. Innen is köszönet Adriánnak aki küldött nekem egy váltót jó áron. Szóval pacsi. Váltó bekerült Cz Gabi műhelyébe. Addig rágtam a fülét míg levették a váltót Szilveszterrel.

Váltó lent, akkor kuplunggal is kéne kezdeni. Elvittem a Stefan Z. Racingbe Szabik mesterhez, aki gyártott egy 6 ágú szintercsillagot, illetve húzott a szerkezeten.

Ja igen. Miközben levettük a futóművet kiderült hogy az alsó lengőkarok olyan gatya állapotban vannak hogy levétel közben kiszakadt a szillent. Na mindegy akkor teljes futómű renoválás, de akkor már csak kéne gátló meg rugó. Kiautóztam szlovákiába Csáky Jan-hoz, aki megdobott egy alig használt allítható magasságú TA futóművel. Köszi Neked is ;)
Ezen kívül, Alsó-felső lengőkarok csere TRW, stabpálcák csere trw, axiálok csere TRW. Jah igen stabrúd szilent is cs.

Közben kiderült hogy kéne egy nagyobb rail szenzor, mert a nagynyomású tudna többet, a szenzor a kicsi. Itt köszi a Sófalvi Gergőnek hogy autocadbe megrajzolta a skiccemet, és le tudtuk gyártatni CNC-ssel az adaptert, amivel a 8V rail csövébe be lehet csavarni a 16v railszenzorát (8v 1500bar, 16v 1800bar)

Eladtam a 18"-os felniket, és elkezdtem keresgélni hogy mégis mit kéne rátenni az autóra. Mankynak köszönhetően lett 4db 16"-os gyári guriga, ezeket majd matt feketére fényeztetem hogy annyira ne tűnjön fel hogy kicsi. Ezek Westlake Sport RS semi-slick gumikat kapnak hogy a tapadás is meglegyen ;)

Egyelőre ennyi, remélem semmit se hagytam ki. Féltengelyek jönnek az újak de még nem érkeztek meg, illetve majd ha elkezdjük összerakni az autót akkor úgyis írok hogy mi a helyzet. Olajhűtő még tervben, illetve turbó szabalyzás biztos hogy át lesz alakítva nyomásos labdára.

 
>> Tuning és extra2016-02-29

Helló mindenki.
Kicsit lemaradtam a blogolással. Ajtók fel lettek akasztva, hátsó sárvédő kasztnizva, fényezés még nem volt. Manky barátunk megírta az autót, jelenleg 2baron üzemel. Fel lett téve padra 205ló, 370nm. Rajtprogram, popcorn limiter van.
Jelenlegi konfig:
1.9jtd 8v 116le
Nagy front cooler
60as coolercsövezés
60as nyitott kipuff
S2000 szűrő
2260VZK turbo @ 2bar
Manky remap
Nagyobb mapszenzor

Jövőre nézve ami lesz:
Kuplung átalakítás
Víz-methanol befecskendezés
2.4 20v nagynyomású
2.4 20v légtömegmérő
futómű

 
>> Szerviz2015-12-15

Sikerült végre jobb oldalra ajtókat szerezni, ugye az össze volt törve lassan 1 éve. Elhoztam a 2 jobboldali ajtót ablakemelő motorral, üveggel, zárral, stb. Rég vadásztam már full fekete belső kárpitokat, szerencsére amit bontottak autót azon minden fekete volt. El is hoztam az összes ajtókárpitot, kormány alatti burkolatot, illetve a kesztyűtartót. Ezen kívül sikerült még egy tankajtót elhozni szerkezettel (enyém mindig kinyílt meg lötyögött), illetve elhoztam még a jobb első visszapillantót is mert az is el volt nekem törve. Cakk pakk az egészért fizettem 23000ft-ot, megérte ennyit várni a vásárlással :) A bontott autóba 125.000km volt, patikák a kárpitok ;) A napokban elviszem a kocsit karosszériáshoz, felakasztják rá az ajtókat, a hátsó sárvédőn lévő horpadást visszahúzzák. Ez után jön a teljes futómű felújítás, kuplungozás és végre lehet vinni az autót Mankyhoz megiratni. Hátra marad a fényezés, ha az is megvan akkor nagyjából kész a verda :)

 
>> Tuning és extra2015-12-07

Megvolt a szegedi látogatásom. Kifejezetten örülök mikor olyan embereket ismerhetek meg mint Elekes Peti. Imádja csinálni amit csinál, hobbija és profi is benne.
3 napot töltöttem szegeden. Először szét lett vágva a legömlő meg a turbo, össze lett próbálgatva, a végén öntvényhegesztés. Kialakította a turbo olajzását.
Ezután jött a cooler csövezés. Ennél a folyamatnál nem voltam ott, annyi volt a kérésem hogy minél kevesebb helyen legyen szilikon elem, annyit használjon ami feltétlenül szükséges. A végére maradt a kipufogó és a légszűrő kialakítása.
Turbo: 2260vzk átkarozva, átforgatva, áthegesztve
Coolercsövezés: 60as saválló rozsdamentes
Kipufogó: 60as saválló rozsdamentes.
Légszűrőnek a honda S2000 gyári szűrője került fel, pont elfért a gyári helyén az új turboval ;)

 
>> Tuning és extra2015-11-24

Helló.

Mai napon Cz Tuningman Gabival feltettük a coolert a helyére. Lökösön majd kell egy kicsit alakítani hogy szépen kiadja.
Közben egy rejtélyes probléma áll fent, 1 év alatt a 4. ékszíj van fent, és az összes leszakad. Először eldarálja a szíj külső felét, majd leszakad, de nem találtuk meg a hiba forrását. Majd folyt. köv.
Ellátogattam a BPracingbe, beszereztem a cooler csövezéshez szükséges csöveket-bilincseket. Nem mondanám hogy olcsó volt, de ilyen az mikor az ember autót épít.
Jövőhét pénteken megyek Szegedre, cooler csövezésre, új kipufogórendszer gyártására, illetve a 2260vzk felrakására. Turbo a gyári turbo vákumlabdájával lesz összerakva, geokar rövidítve, meglátjuk. Jelentkezem ha megvolt a szegedi kirándulásom.

 
>> Tuning és extra2015-11-08

Ott jártunk hogy gyűjtjük az alkatrészeket, ezért sikerült is akciósan lőni egy 55x18x6.5cm méretű új intercoolert.
Sárga rendszám volt a kocsin hagyjuk miért, de lejárt a műszaki, közben le is lopták a rendszámot és kezdődött a vergődésem a magyar bürokráciában. Több okmányirodában jártam, rendőrségen, elcsesztem vele több napomat, de végre megvan az új rendszám. NIJ-381. Előre a matricarendszámot 1 hét múlva tudom átvenni. Költségeket leírom, nekem jó lesz később, hátha valakinek hasznos:

46500 - vagyonszerzési illeték
12000 - 2 rendszámtábla
12300 - első matricarendszám
22000 - műszaki vizsga
30800 - intercooler
21000 - egyéb (útvonalengedély, stb.)

 
>> Tuning és extra2015-10-30

Hét elején leszaladtam Győrbe megvenni az új turbot. Sok utánajárás után sikerült a felmerülő turbo vezérlési problémákat elméletben megoldani. Megvettem az Eibach rugókat is. December első hetére kaptam időpontot Elekes Petinél, aki a turbot teszi a helyére, coolert csövez, és kipufogót gyárt. Várom már :)
Turbo új, rugók használt de tisztítás után egész jól nézett ki :)

 
>> Tuning és extra2015-10-23

Eddig nem blogolgattam de akkor most elkezdem.
Sziasztok, István vagyok. Van egy 147esem, amit családon belül vettem át, tehát adta magát a lehetőség éltem vele. Szeretem, imádom (na jó futóműve grrr), 1 évig "melóskocsi" volt így nem lehetett elszállni mert kellett a kompromisszum. 1 év és 50.000eltöltött km után újjáépül. Miért is?

Tehát 1 éve megvettem a kocsit, mint kiderült egy elhanyagolt romhalmaz volt. Én kicseréltettem a full vezérlést, össze szíjat, görgőket, feltengelycsuklókat, osszes tárcsa-betét, felsőlengőkarok, stabpálcák, stabszilent, axiálok stb. Ebből volt olyan amiből sajnos nem a legjobbat vettem. Egy nekem köszönhető hülyeség miatt (elbambultam) megnyomtam a jobb oldalát az autónak. Azóta is úgy van.
Közben Manky barátunk írt rá chipet, kapott nyitott kipuffrendszert, EGR is távozott. Persze a futómű megint katasztrófa, lóg, kopog, stb.

Az élet úgy adta hogy lett egy új autóm munkára. Alfát el akartam adni és egy brutál turbobenzint építeni. Aztán 2 hónap után beleültem újra. Akkor eldöntöttem hogy akármennyi szívás volt vele kap még egy esélyt hobbiautóként, egy valag pénzt beleölve.

Tehát a tervek:
2260VZK turbo (ez biztos, a vezérlése nemaz)
Nagy cooler
Fém coolercsövezés
Olajhűtő beépítése (gyárilag nincs)
Futómű rendbetétele, gátlók sportra cserélése, eibach rugók (-4cm)
Felniből marad a mostani 18-as, valószínüleg Proxes T1 gumikkal.
Új kéttömegű lendkerék
Kuplung kevlárra, esetleg szinterre cserélése
Nagyobb porlasztók
Ha szükséges nagyobb nagynyomású szivattyú
60-70-es kipuffrendszer végig (leömlő is új lesz, turbo miatt tuti kell)
Esetleges HF felújítás
Oldalának kikasztnizása, illetve fényezése

Egyelőre ennyi a terv, a kocsi terveim szerint tavasz végére kész kéne hogy legyen. Köszönöm előre is mindenkinek a segítséget, akár tanáccsal, akár alkatrésszel, akár szereléssel fog segíteni. Tehát akkor project indul.

>> Szerviz2014-12-15

302.000km

Felső lengőkarok (klokkerholm)
Hátsó stabok (febi)
Hátsó stabszilent (birth)
Axiál (birth)
Gömbfejek (birth)

4 lemezfelni r15
4 téli gumi 195/65/r15 (michlein hátul, kléber elől)
Futóműállítás

 
>> Szerviz2014-11-26

-Vezérlés szett (Dayco)
-Vízpumpa (SKF)
-Felső motorkitámasztó
-Főtengely holtpont jeladó (Bosch)
-Gázolajszűrő (Manfilter)