Blog
3,5 éve áll szegény. Mondjuk a veteránkorhoz így rohamosan közelítünk. Ez az egy pozitívum+az is, hogy meleg, páramentes garázsban áll:) Valaki elvihetné a tizenhatszelepest, és akkor feléledhet ez a projekt is végre:) Tovább »
Még mindig nem térek magamhoz. Vadiúj!!!....soha be nem épített!...első szériás!!!... hátsó lámpákat sikerült találnom...ráadásul olyan elképesztő véletlennek köszönhetően, hogy, hogy ááá....leírhatatlan.:) Az összegről már nem is beszélve.:) Tanulság: lehet, hogy a szomszédban van az a cucc, amié Tovább »
Ezeknek beépítése nincs tervben, de egy tisztogatás rájuk fért. Egyébként meg bármi lehetséges, még az is, hogy egyszer üzembe állnak....:) Tovább »
Elérkezett végre az idő, ez már az élvezetesebb része a melónak.:) Tovább »
Olasz-nak hála újabb kincsek: - 2 db 1. szériás hűtőmaszk + 8db(!!!) krómkeretes lámpa! - 2db (jobb és bal) 1. szériás hátsó lámpa + a hozzá tartozó összekötő lámpatest jó állapotú, gyári szigetelésekkel Tovább »
Autó adatlap
- Típus:Alfasud Sprint Alfa Sprint (Nem Alfasud)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1986
- Színe:ALFA rosso!
- Jellemzők:
Ő egy Sprint 1.5 Quadrifoglio Verde! Nem Alfasud, csak sajnos nincs sima Alfa Sprint a kiválasztható típusok között...(Ejjejj.:( )
Ééés végre megvan.Indulhat a buli.
Az új Alfák csodálatosak. De ez egy sprint, ami azért mááás..:)
Sok a pötimálőr, de haladunk...:)
Teljesen Serie 1 lesz belőle. Szinte tökéletetesen megegyezik majd az 1978-as Alfasud Sprint 1.3 (1286 cm³) verzióval, kivéve a motort. Nem lesz közös karburátor, marad a dupla Weber, és szintén marad az 1491 ccm.
Minden más korhűvé válik rajta..:) - Extrák:
Az egész autó egy extra.:) - Egyéb:
2006.04.07.
6 hónapnyi keresgélés-kutakodásután végre megvan az alapnak való kicsike. A képek most készültek, az állapot elég jó, alapnak tökéletes.
Kasztni 4 éve lakatolva, igénytelenül, de korrigálhatóan+megjelent néhány rozsdafolt, de kezdetlegesek, javíthatóak.
Fékek elég jók, majdnem újak.
Motor brutális karetergázt nyom, de a megbízhatósága még így is tűrhető.
Vesztességmérések eredménye:
Hidegen: 8,5 - 8 - 9,8 - 7,2
Melegen: 9,1 - 9 - 10 - 9
Olajjal: 10,7 - 9,6 - 11 - 10,2
Ez nem túl jó, így a motor tehát jöhet szét, meglátjuk, mit rejt a belseje.
Váltó 2-es szinkron siralmas. többi fokozat elfogadható, de a kuplung+nyelestengely halott.
Belseje embertelenül elhanyagolt: Kárpitok K.O., műanyagok hiányosak.
Elektromosság:
Totál siralmas, teljes káosz. Több a nem funkcionáló berendezés, mint a funkcionáló: világítás kiskapcsolókkal barmolva, hűtőventillátor direktben,
Terv: Az autó használatban lesz nyár közepéig, ekkorra tehető majd a szétszerelés+lakatolás+fényezés+összeszerelés.
Az elsődleges cél, hogy serie II.-ből serie I. legyen, kivéve elöl a belső fékeket.
Az átalakulás naplója:
2006.04.11. - Beindul a hiányzó/törött/egyéb okból cserélendő alkatrészek beszerzése.
2006.04.26. - A tervbe vett lakatos, mint kulcsfigura kiesett a nagy tervből, így módosul, vagy inkább átkörvonalazódik a taktika: őszig nincs külső változtatás (lakatolás+fény).
Így gőzerővel indul a motor-váltó teljes renoválása (pédaképek: tt, Whiteskull, Gery83,Scott :-D)
Motor-váltó donor már van kettő, ezek alapul szolgálnak a felújításhoz, beszerzésük folyamatban.
2006.05.06.
Féltengelyek teljes felújítása kész.
2006.05.01.
Donor WEBER 40 IDF karburátorok teljes felújítása kész: az alu csillogóra tisztítva, felkorongozva, minden kopó kicserélve. Már csak legyen hová felrakni. :)
2006.05.07.
Kormánymű felújítás kész (Már nagyon akuális volt, mert már egyetlen gumiharang sem volt ép. Ugyanúgy, mint a féltengelyeknél.)
A teljes renoválás ugyan idő/szakember/stb hiányában csúszik, de addig ís haladunk az apróságokkal:
2006.06.05.
Fék felújítás kész (sárgaréz színűre galvanizálva)
2006.06.01.-2006.08.20
Donor alkatrészek felújítása:
- önidító (marelli)
- generátor (fosch)
- gyújtáselosztó
- karbi talpak, légszűrőház és beömlői
- termosztát
- vízpumpa
mind felkorongozva, kívül belül kitakarítva, kopó alkatrészek lecserélve újra.
2007. Április
Eddig telelés volt, semmi fejlődés. De most indul be igazán a dolog. Másfél héten belül kezdődik a darabokra szedés és a kasztnimeló.
2007. Május - Június
Megvan az új blokk! A donor egy 146-os 1.6 boxi motorblokkja, hengerfurataiban gyönyörűen látszódó hornyolással. Ezzel tehát nem lesz gond.
2007.06.03. - Az új blokk kicsinosítva (lsd: blog), horganyozva várja az összefűzést.
Közben a régi blokk szétszedve, eredmény: hengerfalak csúnyák, vállasak. Gyűrűk kuka, a hajtókarcsapágyak sem bíztatóak, már nem bírtak volna sokat.
2007.08.02.
Máig tartott a teljes kasztni lecsupaszítása (lsd: blog).
Az egész kocsiszekrény csupasz, egyetlen csavar sincs rajta, kivéve a futómű+kerekek, mivel enélkül a meredek garázsból nem jönne fel. :)
Következő lépésre várunk: 1. homokfúvás > 2. alapozás > 3. lakatolás > 4. Megint alapozás >5. lakatolás finomítása
Most várja a kicsike, hogy legyen időm végre vinni homokfúvatni+alapozni.
Ehhez kell vennem még egy kopmresszort + sok szabadidőt... Na szóval itt állunk most.....
2007.11.10
homokfúvás kiesik, mert nincs értelme. Az alját úgyis le kell vakarni, a nagy felületeket úgysem szabad homokolni, tehát kézi csiszolás-vakarás következik. Hamarosan meglátogatható a lakatosműhely...
Közben beszerzésre került:
1db első króm lökhárító
1db hátsó króm lökhárító
1db komplett első maszk, rajta szép pajzs, embléma, és 4db hibátlan krómperemes lámpa.
Ez a legnagyobb előrelépés, ami eddig történt, mert ezen múlott a Serie I. > Serie II.
2008.01.25.-26.
Fogalmam sincs, miért írom ezt itt tovább, mert a blogban úgyis benne van, de ha már elkezdtem...
Szóval az 1 hónappal ezelőtti kijelentés minimum könnyelmű volt. Homokfújni igenis kell, és hamarosan megy is. Enélkül nem lehet tisztességesen előkészíteni egy ilyen öreg kasztnit a lakatolásra.