Tagok >> gyml >> 159 SW 2,2 JTS >> Blog
- Típus:159 SW 2,2 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:Titán szürke
Fékezéskor jobb oldalról kattogó hang jött és rázta is a kormányt. A tárcsákat megmérve még volt 0.8mm kopófelület, de a dugattyú felőli oldalon a tárcsa külső kerületén kb 1 cm vastag rozsda kör volt és a betét felülete is itt kopottabb volt. A betétek még kb 50%-osak voltak, de nem akartam az új tárcsát használt betéttel felrakni.
A fékfolyadék kb 5 éve volt cserélve, ezért rendeltem újat és kicseréltem azt is. És ha már szét volt szedve minden akkor a féknyergekről lepucoltam a rárakódott fékport és az elsőkről a rozsdát. Festéknek a Hammerite piros festékét használtam és ecsettel vittem fel. Nem olyan szép egyenletes mint a sprays festés, de ez nem kiállítási autó lesz, itt a használat és a tartósság a lényeg.
A hátsó féktárcsáknak még 1.2 mm kopófelülete van és itt is közel 50%osak a betétek. Mivel ezekkel nem volt probléma ezért ezeket most nem cseréltem.
A bal felsőt már nemrég cseréltem, most a jobb felső következett. Nem nyikorgott, látszólag nem volt semmi baja, de mivel az utolsó futóműállításnál túl nagy volt a kerékdőlés ezért sejtettem hogy ez sem lesz hibátlan. A szilenteket már korábban cserélték, meg is volt sérülve a menet a golyóscsap végén, nehezen tudtam levenni az anyát. A szilentek tökéletes állapotban voltak ellenben a golyóscsappal. Megérett a cserére. Egy gyári darabot sikerült szereznem helyette, remélem ez sokáig fogja bírni.
Már korábban megvettem a pótalkatrészt ezért itt nem számolom fel költségnek újra.
A két hátsódob látszólag szét volt nyílva a peremezésnél. Sajnos levételnél láttam már hogy ennél sokkal több bajuk van. A bemenő és a kijövő csövek is el voltak nyílva, az egyik oldalán is volt egy lyuk. Rendeltem 2 db Imasaf gyártmányú új-at.
Az Y cső a csatlakozásnál szintén lyukas volt, ezt a részt kivágtam és csőtoldóval áthidaltam.
A dobokat függesztő gumik kissé meg vannak nyúlva, az egyik oldal lóg is emiatt. Ez még cserére vár.
Elkészültek a felnik, fel is lettek gumizva a korábban vásárolt Kumhokkal. A felniből 3db saját volt, mert egy korábban eltörött, majd 2 dbot kaptam hozzá. Annyi a különbség közöttük, hogy most van 3db ET41 esem és 2 db ET 40.5.
Egyet elraktam tartalékba.
Az ősszel kapott a szélvédő egy kavicsot, ami után kb 20cm-en meg is repedt a sofőr oldalon. Télen a fűtés miatt át is futott a túloldalra. Sajnos cserélni kellett. Az üveg körüli kédergumit is kicseréltettem, de sajnos ez nem méretpontos és kissé eláll.
A gumicső ki volt repedve, ezért rendeltem egy újat a fiatalkatrészekről. Kitisztítottam a légtömegmérőt, a folytószelepet és a PCV -t is.
Rendeltem 4 db Kumho PS71-et. Szerencsére a győri Marosi guminál volt a legolcsóbb az országban és így személyesen át is tudtam venni. DOT 2021 és 1221-es darabok.
Azért ezt a típust választottam, mert ezzel már van pozitív tapasztalatom. Ugyanilyennel vettem az autót és szerintem jobb száraz tapadásban mint a Spideren levő Hankook, pedig mindkettő UHP és ez olcsóbb nála. Elvileg a keverék tavaly tovább fejlődött, kíváncsi leszek hogy ez észrevehető-e. Az oldalfala elég puha XL-es gumihoz képest, talán ezért komfortos, viszont a tapadással az előző szettnél sem volt probléma.
Rendeltem Aliról 4 db új felni közép jelet a felújítás alatt levő felnikhez.
Az autó elérte a 265 ezer kmt, eljött az újabb szervíz ideje.
A pontos árakat nem tudom már, mert az olajon kívül (16990) minden más polcon volt korábbi rendelésből.