gyml - főkép
>> SzervizAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2025-10-07

Elővettem újra az autót. Kb május óta nem ment, de lassan újra itt a tél. Az első szervíz egy váltóolaj csere volt, mert kb 70ezer km-el ezelőtt lett cserélve és egy ideje már terveztem. A leengedett olajnak kb olyan színe volt mint amikor beleöntöttem, fémreszeléket sem találtam.A fórumok alapján túl kell tölteni a váltót, ezért 2,8 liter olajat öntöttem bele. Egyelőre jól működik a híres M32-es váltó, pedig 282ezer km-nél jár az autó.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2025-09-27

Az új nagyobb hűtő miatt a légszűrőházat nem tudtam a gyári helyére visszarakni, nyomtatnom kellett hozzá egy tartót. Mivel így magasabbra és közelebb került a motorhoz, és vissza kellett raknom a gyári levegőgyűjtőt és fojtószelepet az akksi miatt, a gyári szívócső könyök és fémcső most nem fér el. A fémcsövet nem akartam rövidebbre vágni, hátha szükség lesz még rá később, ezért rendeltem egy 76mm-es flexibilis csövet és nyomtattam PETG-ből egy adaptert hozzá. A légtömegmérő 70mm-es belső átmérőjű, ahogy a fojtószelep is, így a nyomtatott darab belső átmérője is 70 lett. A külső 78 és 74, így jól lehetett rögzíteni. Teljesen más lett a motor szívóhangja, jóval hangosabb, ami még tetszik is. Ettől függetlenül ez egy ideiglenes megoldás csak.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2025-09-27

A korábban használt LiFePo4 akksi nem képes már elindítani a motort, ezért vennem kellett egy normál akkumulátort és a tálcával együtt visszakerült remélhetőleg csak ideiglenesen az autóba.

 
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2025-09-27

A Spider mellett a 156-os sem volt elfelejtve, csak egyéb projectek lefoglalták az időmet. Viszont sajnos a motor első indítása és garázsból kiállás után már nem akart indulni az autó. Egyszerűen az önindító nem forgatta át, a kábele viszont melegedett. Miután rájöttem hogy ez önindító hiba nem sok kedvem volt nekiállni a cserének és kicsit hátrébb sorolódott az autó.
Az önindító csere a 4 hengeresen sem olyan könnyű, de a V6-on egyszerűen nagy szívás. A tűzfal és a hengersor között van, alulról pedig útban van a segédkeret és a féltengely. Egyben még látni sem lehet, nemhogy kiszerelni. Én felülről kezdtem neki végül. Levettem a levegőgyűjtőt, a leömlőt, lekötöttem a motor billenésgátlós és a hátsó motortartóbakot. Így kicsit előre tudtam billenteni a motort (de tényleg csak 1-2 centit). A leömlőt így sem tudtam kivenni, csak lecsavaroztam alul-fölül és a tűzfalnál raktam mindig jobb-balra, ahol éppen kellett a hely. Az önindító belső csavarja a legnagyobb szívás. Hozzá nem lehet férni rendesen, még kiszedett akksi és akksitálca után a váltóbovdenek tartóit is le kellett csavarozni és a hővédő kivenni hogy valamennyire a fejét lássam és rá tudja tolni a túloldalról átfűzött 13-as racsnis kulcs fejét egy 20 centis hosszabbító szárral. Visszafele sem volt könyebb. Én nem vagyok profi, csak hobbiból szerelek, nekem ez kb 7 munkaórámba telt, mire végül mindent összeraktam. Kb ennyiből tudtam volna kivenni a komplett motort is, sokan nem is állnak neki a helyén a fórumok tanulsága szerint. Szerencsére nálam nem voltak a csavarok berohadva, ez könnyítette a munkát.

 
>> EseményAlfa Spider 2.0TS // 2025-09-20

Jelentkeztem az Adorján Tomiék által szervezett kakucsos pályanapra. Ki akartam próbálni egy ilyen kisebb pályán is a Spidert így a kereket leszámítva gyári állapotban. Nem annyira gyors de élvezetesen vezethető autó, nekem továbbra is nagyon tetszik.
A Bridgestone Potenza Race gumik országúton is nagyon jók, de itt kellett rájönnöm hogy kb meg sem melegszenek. Viszont pályanapon az első kör második felétől kezdve hatalmasat tapadnak és a 7 perces menetekben végig bírták, abszolút nem melegedtek el. A fékkel sem volt semmi probléma, mondjuk nem is használtam ki 100%ban, de ezek a brembo útra betétek nagyon jók. Nekem a kis gyári úszónyerges fékek vannak fenn, de ilyen pályára ezek is elegek.
Fura volt nyitott tetővel menni pályanapon, de talán emiatt még nagyobb élmény volt. A pályán egy teljesen más vonalat használtunk, mint ami a megszokott, de ebben is volt két "hosszú" egyenes. Mivel nem váltottam vissza ezért ezeknek az elejét mindig nagyon alacsony fordulaton kezdtem, ami nem a legjobb egy TS (vagy akár bármelyik szívó) motornak, de nekem most az élmény volt fontos és nem a köridő.
Az autóval elégedett vagyok, az idő nagyon szép, napos, meleg volt, voltak kedves autóstársak és persze épített és gyors autók is. Élvezetes nap volt!

 
>> EseményAlfa Spider 2.0TS // 2025-08-27

Tegnap a műszaki vizsgán egyetlen komoly hibát állapítottak meg, a 18-as kerék az új, átmérőben és szélességben helyes gumikkal nem megfelelő. Mára ezt kijavítottam és a kopott pályanapos 17-esekkel simán átment az autó. Ezen kívül szerintük is műszakilag nagyon jó állapotban van.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-08-23

A műszaki felkészítés keretében átnéztem az autót és a bal hátsó stabilizátor összekötő egy ici-picit mintha lógott volna, ezért rendeltem egy újat. Hát nem biztos hogy ki kellett volna cserélni, de már mindegy.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-08-22

Augusztus közepén lejárt a műszaki és elkezdtem felkészíteni az autót a vizsgára. Mondjuk túl sok dolog nem volt vele, a legproblémásabb az alján 2 nagy és 2 kicsi folt volt. Érdekes mert a gyári alvázvédőn keresztül nem látszott hogy ekkora, csak miután a drótkoronggal leszedtem. A hátsó taposólemezen mindkét oldalt a külső domború rész volt elrohadva és bel oldalon találtam még köröm nagyságú lyukat egymástól nem messze. Mintha itt lett volna csavarhúzóval megsértve az alvázvédő valamikor....
Kivágtam a hibás részeket, hajtottam milis lemezből javítóívet, lekezeltem koranttal és rozsdagátló alapozóval az érintett részeket, majd felhegesztettem. Végül az egész alját letakarítottam, a gyári alvázvédőt ahol minimális hibát láttam leszedtem, lekezeltem és végül az egész kapott egy alvázvédőt. Remélem ezzel már többet nem lesz baj, mivel havat és sót abszolut nem, esőt is csak évente 1-2szer lát az autó.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2025-08-07

Az utóbbi időben többször is felvillant az ABS hibalámpa, majd gyújtásváltás után kialudt. Aztán végül már folyamatosan világított. Kiolvastam a hibatárbejegyzést és a jobb első jeladóra panaszkodott. Meg is találtam a hibát hamar. A jeladó kábele mindenhol a gyári helyeken volt rögzítve, mégis jobbra fordított keréknél hozzá tudott érni a féltengely gumiharanghoz, ami hosszú idő alatt elkoptatta a szigetelést majd a vezetékeket is. Ideiglenesen megforrasztottam, de majd cserélni szeretném.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider 2.0TS // 2025-08-06

Bal oldalon már kb 10 éve Alfa logót pocsolyavilágítás van beszerelve. Most rendeltem a jobb oldalra is aliexpressről.