gyml - főkép
>> SzervizAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2025-01-11

Az olajszint ellenőrzésnél feltűnt hogy elég sötét színe van az olajnak, pedig ennél a motornál nem szokott ilyen lenni. Mivel egyébként is eltelt több mint egy év ezért rendeltem Csehországból olajat, onnan olcsóbb volt postával együtt mintha itthon megvettem volna. A szokásos Pure Energy már nem nagyon van, ezért az elvárt szabványok alapján megkerestem a motorhoz passzoló utód verzióját. Az olajszűrő az alfaalkatrészekről jött, a motormosó pedig már volt otthon polcon.
Alig hagytuk el a 280 ezer km-t, kb 5 ezret mentem vele az előző olajcsere (2023 november) óta.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2024-12-20

Ezen a télen kicsit többet szeretném használni az autót mint korábban, ezért kerestem hozzá 4 db használt de 6-7 mm-es Hankook 2020as évjáratú téligumit. Újat nem feltétlenül akartam, mert nálam a kevés km miatt inkább elöregszik mint elkopik.
Ezen a felni szetten egy teljesen lekopott nyári garnitúra volt, ezt leszedettem, fel az "újat" és centríroztattam. Mindez 19ezer HUF-ba került mivel a régi gumikat nem hoztam el.

 
>> EgyébAlfa 156 SportWagon // 2024-12-16

Sajnos nagyon rég írtam a V6-projectről, pedig idő közben dolgoztam rajta. Sikerült addig eljutnom hogy elindult a 3.2-es motor és önerőből kiállt a garázsból, majd vissza.
Összefoglalva az utóbbi idők munkáját és a módosításokat:
Beépítettem az új hűtőt. A 2db jó nehéz gyári ventilátort lecseréltem 1 db nagy és könnyűre, csináltam neki 0.8-as takarólemezt. Az olajhűtő ugyanaz maradt, de átkerült oda ahol a GTA-n van gyárilag. Vettem hozzá a levegő rávezetéshez egy gyűjtődobozt, ami majd a lökhárítóból fogja kapni a menetszelet.
Természetesen vettem és beletöltöttem új Motul 10W-60-as motorolajat, Tutela váltó- és szervóolajat és fagyállót.
A Spider "nagy" akkujáról indítottam egy bikakábellel. Először az üzemanyagpumpa relé nélkül az olajat felpumpáltattam, majd mikor a figyelmeztetőjel elaludt raktam vissza a relét.
Mivel a váltó le volt szedve és a munkahengerről le volt kötve a kuplungcső, ezért itt is csináltam egy kis átalakítást. A korábbi pályanapokon néha 7000 rpm-es váltásoknál megragadt a pedál akár 1-2 másodpercekre is benyomott állapotban, ezért korábban cseréltem mindkét munkahengert, a kinyomócsapágy új volt, többször át is mostam a rendszert, de ez sem segített. Fórumokat olvasgatva találtam hasonlót ahol a nyomástároló okozta a problémát. Ezt úgy tudom kiküszöbölni, hogy rendeltem új egyéb típusra való mindkét oldalon M12x1-es kuplungcsövet. Ezzel átkötöttem úgy hogy a nyomástároló ne legyen a rendszerben. Ezután a szokásos RBF660-as feltöltöttem, légtelenítettem, majd a féknyergeket is átmostam vele. Mivel még nem mentem vele hogy ki tudjam próbálni csak annyit tudok, hogy a garázsból kiállásnál hibátlanul működött.
Az új hűtő miatt a légszűrőház nem fért be a helyére, a tartófülekhez kellett nyomtatnom PETG-ből egy adaptert.
A duda le van szedve, ennek még nem találtam meg hol lesz a helye. Az eredeti pozíciójában most az olajhűtő van.
A szervóolaj hűtője is az olajhűtő helyén lenne, ezért ezt is át kellett helyeznem. Most a bal oldali lökhárítótartóra került át, így a hűtő mögötti csövezés kiesett. Amennyiben kevés lesz így a szervóolaj hűtése, akkor ezt valamilyen módon visszakötöm.
A forgattyúház szellőztetése most csak egy olajálló gumicsővel át van kötve a frontrend oldali szelepfedéltől a levegőgyűjtő PCV-jére, ide később be szeretném építeni a lecsapató tartályt.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-12-07

A 3as sebességi fokozat szinkrongyűrűje nem tökéletes, viszont sikerült találnom egy újat. Remélem tényleg passzolni fog a váltóhoz. Csere jövő tavasszal várható.
78 EUR

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-12-01

Az autó kezd műszakilag rendben lenni (bár még van mit csinálni rajta) viszont a külseje nem volt túl szép. A vízszintes elemek lakkhiányosak, a függőlegesek karcosak és ajtó rányitástól horpadtak. A bal hátsó sárvédő gittelve volt korábban és ez is ledobta a lakkot. Az első lökhárítót és jobb első sárvédőt cserélni is kellett, ezeket külön festettem.
Mivel az autó se nem V6 se nem OT esélyes sajnos, ezért az 1 milliós profi telifény már nem fér bele a költségvetésbe. Az az ötletem támadt, hogy a győri Standard colorban veszek hozzá alapozót, festéket, lakkot, mindenféle kelléket és az amatőrök kedvencének számító YouTube videók segítségével megpróbálom magam lefesteni. Természetesen a festékboltban is adtak rengeteg tanácsot. Úgy gondoltam nagy kárt nem teszek, mert legrosszabb esetben elbukom a festékek árát, dolgozom egy jó csomót, de az autó csúnyább úgy sem lesz. Jó esetben javítok rajta, kipróbálom hogyan működik ez és még tanulok is valamit.
A költségekbe nem számoltam bele a csiszológépet és a 2 festékszóró pisztolyt amit vettem, mert ezek megmaradnak és más projektekhez is jók lesznek.
A művelet legrosszabb része szerintem az előkészítés. Nem is gondoltam volna hogy ez ennyi munka lesz! Rengeteget csiszoltam munka után esténként a karosszériát. Aztán az alapozót újra.... (Viszont itt rájöttem hogy a fehér szín szerintem nagyon jól áll a kocsinak!)
A bázis és a lakk felhordása nagyon nagy tapasztalatot igényel, főleg ennyire különböző felületeknél. Ráadásul a garázs is kicsit szűkösnek bizonyult. Viszont ez egy nagyon szép szakma, a csúnyából szépet varázsolni jó dolog!
A végeredményről annyit tudok elmondani, hogy messze nem lett olyan mintha szakember csinálta volna, de szebb lett mint volt. A bázis jól sikerült, viszont a lakk sok helyen megfolyt. Ezeket próbálom becsiszolni és polírozni, de közben az élet egyéb területe került előtérbe és ez félbeszakadt. Tavasszal folytatódik!
A gyári színkód alapján kevertettem a festéket, de nem teljesen egyezik. Erre persze számítottam, ezért is jó, ha az összes elem festve van. Természetesen az ajtók belsején és a motortérben látszik az eltérés, de továbbra sem OT-ra készül az autó.
A blogot csak most írom meg, pedig már kb 2 hónapja eljutottam eddig. Abban reménykedtem lesz még időm vele foglalkozni, de idén már ezzel zárul a történet.