gyml - főkép
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-12-07

A 3as sebességi fokozat szinkrongyűrűje nem tökéletes, viszont sikerült találnom egy újat. Remélem tényleg passzolni fog a váltóhoz. Csere jövő tavasszal várható.
78 EUR

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-12-01

Az autó kezd műszakilag rendben lenni (bár még van mit csinálni rajta) viszont a külseje nem volt túl szép. A vízszintes elemek lakkhiányosak, a függőlegesek karcosak és ajtó rányitástól horpadtak. A bal hátsó sárvédő gittelve volt korábban és ez is ledobta a lakkot. Az első lökhárítót és jobb első sárvédőt cserélni is kellett, ezeket külön festettem.
Mivel az autó se nem V6 se nem OT esélyes sajnos, ezért az 1 milliós profi telifény már nem fér bele a költségvetésbe. Az az ötletem támadt, hogy a győri Standard colorban veszek hozzá alapozót, festéket, lakkot, mindenféle kelléket és az amatőrök kedvencének számító YouTube videók segítségével megpróbálom magam lefesteni. Természetesen a festékboltban is adtak rengeteg tanácsot. Úgy gondoltam nagy kárt nem teszek, mert legrosszabb esetben elbukom a festékek árát, dolgozom egy jó csomót, de az autó csúnyább úgy sem lesz. Jó esetben javítok rajta, kipróbálom hogyan működik ez és még tanulok is valamit.
A költségekbe nem számoltam bele a csiszológépet és a 2 festékszóró pisztolyt amit vettem, mert ezek megmaradnak és más projektekhez is jók lesznek.
A művelet legrosszabb része szerintem az előkészítés. Nem is gondoltam volna hogy ez ennyi munka lesz! Rengeteget csiszoltam munka után esténként a karosszériát. Aztán az alapozót újra.... (Viszont itt rájöttem hogy a fehér szín szerintem nagyon jól áll a kocsinak!)
A bázis és a lakk felhordása nagyon nagy tapasztalatot igényel, főleg ennyire különböző felületeknél. Ráadásul a garázs is kicsit szűkösnek bizonyult. Viszont ez egy nagyon szép szakma, a csúnyából szépet varázsolni jó dolog!
A végeredményről annyit tudok elmondani, hogy messze nem lett olyan mintha szakember csinálta volna, de szebb lett mint volt. A bázis jól sikerült, viszont a lakk sok helyen megfolyt. Ezeket próbálom becsiszolni és polírozni, de közben az élet egyéb területe került előtérbe és ez félbeszakadt. Tavasszal folytatódik!
A gyári színkód alapján kevertettem a festéket, de nem teljesen egyezik. Erre persze számítottam, ezért is jó, ha az összes elem festve van. Természetesen az ajtók belsején és a motortérben látszik az eltérés, de továbbra sem OT-ra készül az autó.
A blogot csak most írom meg, pedig már kb 2 hónapja eljutottam eddig. Abban reménykedtem lesz még időm vele foglalkozni, de idén már ezzel zárul a történet.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-11-21

Korábban vettem 2 komplett első gólyalábat és ezeket szereltem be az eredeti helyett, mert az eredetiben a rugó rozsdás volt, a lengéscsillapítók pedig elég gyengék. A kerékagyat is megkaptam vele, ami 5 csavaros volt, ez azt jelenti hogy nem 2.0 TS hoz készült, kicsit erősebb a rugó, de gondoltam kipróbálom. sajnos kb 2-3 centivel magasabb lett az autó eleje így. Az eredeti rugókat ezért lefestettem és a jobb oldalit már kicseréltem, a bal oldali pedig még talán idén meglesz. A rugók vastagsága kb 0.2-0.3 mm-ben különbözik, mégis ennyit számít.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-11-12

Nyomtattam központosítót és felni kupakot PETG-ből. Rendeltem hozzá 65mm-es felni matricát.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2024-11-10

Vettem újra LED-et, de ezúttal jó minőségűt. Black Friday-ben akciós volt az Alza-n és rendeltem egy szettet. Ez a típus néhány európai országban legálisan használható halogén helyett. Észre is lehet venni a különbséget a kivitelezés minőségében a kínaihoz képest. Például míg a kínai körbeforgatható volt az adapterben, addig ez egy fix pozícióban rögzül.
A lámpákat kellene még kiszedni és a vetítőlencsét letakarítani, az is elvileg segíthetne hogy mégjobban világítson.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2024-10-09

Lejárt a nyár közepén a műszaki érvényessége. Ma kapott egy újat. A LED-et kellett kiszednem, sima Hella H7 került bele, semmi más probléma nem volt az autóval.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2,2 JTS // 2024-10-08

Nyáron nem használtam az autót, ez nem tett jót az aksinak. Amúgy sem volt már fiatal. Teljesen lemerült és már feltölteni sem lehetett. Vettem gyorsan a praktikerben egy új 72 Ah-sat. 2 év garancia van rá.

 
>> Tuning és extraAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-10-07

Találtam outlet motorsport felniket 4x100-as osztókörrel. Gyártóról csak annyit tudok, hogy egy kisebb holland cég. A felnik csak 8.1 kg tömegűek annak ellenére hogy 8x17-esek. Nyáron tervezem majd bevetni őket. A kidolgozási minőségük a front oldalon hibátlan, a hátuljára kevesebb figyelmet fordítottak, de ez nem fog látszani. A dizájnja egyszerű, talán régiesebb, de kifele dőlnek a küllők és teljes hosszuak, így talán nagyobbnak is néznek ki. Kíváncsi leszek hogy mutat az autó alatt.
A magyar posta nem bánt velük kesztyűs kézzel, de szerencsére elég jól be voltak csomagolva.

 
>> SzervizAlfa Spider 2.0TS // 2024-10-01

Nem világított a hátsó helyzetjelző. Mivel ebben nem figyeli az elektronika ezért nem tudom mióta, most is csak azért tudtam meg, mert barátnőm jött mögöttem az ő kocsijával és szólt. Viszont ennek az esélyét minimalizálni szeretném ezért a másik oldalon is kicseréltem és ha már ott voltam az index izzókat is bár azokat észrevenném ha kiégnének.
A jobb oldali ablaktörlő gumija elszakadt, a bal oldalinál pedig már hiányzott az ablakmosó egyik tartója. Korábban valamelyik ablaktörlőcserénél volt a csomagban 2-2 db, ezért ezt most ingyen cseréltem-pótoltam.
Sürgősen kellett vennem ablaktörlő lapátot mert használnom kell az autót és esőt mondanak, ezért olyat kellett választanom ami azonnal van, így lett a Kamoka. Legalább ezt is kipróbálom. az előző Champion volt és régóta fenn volt az autón, de mivel ritkán használom esőben ezért inkább elöregedett.

 
>> SzervizAlfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-09-01

Kevés is volt benne és a színe sem volt már túl szép. Volt a garázsban még bontatlan, ezért gyorsan lecseréltem.