Mutasd

>> Tuning és extra2021-08-19

A korábban vásárolt hőfok jeladót menetrögzítővel belecsavartam a szendvicspanelbe. A rajta levő kábel kb 10 cm hosszú volt. Ezt 2db ugyanolyan vastagságú 0,35-ös vezetékkel megtoldottam, és felvezettem a termosztát háznál levő csatlakozó tartóig. Mivel a leömlő alatt a generátor és önindító tápkábelé alatt vezettem el, ezért kellett rá hővédelem. A lambdaszondát kicseréltem és a régiről levettem a hővédőt, ezt használtam fel. Most teljesen gyárinak néz ki.
A leömlőkhöz már korábban vettem hővédő bandázst. Az egy tekercs nem lett elég, ezért az rs-shoptól rendeltem még eggyet.
Sokat olvastam a fórumokban erről. Pozitívuma hogy elvileg bent tartja a hőt, ezért gyorsítja a gázáramlást és kevésbé terheli a hőkibocsájtás a motorteret. Negatívuma a szaga ameddig kiég és az hogy mivel kívülről nem tud hűlni a leömlő ezért jobban felforrósodik és megrepedhet. Mivel az én autóm csak EU2, ezért itt nincs katalizátor és a hő is kevesebb, remélhetőleg bírni fogja.
Többnyire tuningolt motorokhoz ajánlják ezt a hővédelmet. De arról sehol sem olvastam, hogy közel gyári motornál de pályanapos használatnál van-e haszna. Ha csak 1 lóerőt hoz és versenyautós lesz a motortér akkor már megérte. :)
A feltekerése nem egyszerű és közben apró fémszerű szálak szállnak amik nem kellemesek a bőrnek. :)