Tagok >> Hakuna >> 33 1,4 - 1990 >> Blog
- Típus:33 1,4 - 1990
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1990
- Színe:Bianco Argento
Ezután lecsiszoltuk a pontokat, és az első sárvédőt is kénytelenek voltunk megfoltozni. Erre nem fordítottunk túlzott gondot, előbb utőbb úgyis le fogom cserélni, de pár évig ez is örökös lesz szerintem. Pótlásra került az emelőbak is, zártszelvény után stílusosan két egymásba tolt vascső darab 3 cm-es szeletben összeheggesztve. Azt hiszem tartósabb a gyárinál, és a víz sem áll meg benne :)
Hol is hagytam abba? Ja igen, itt:
Ma felkerült végre a perforált lemez (sajnos ezt elfelejtettem fotózni), és az új küszöb, legalábbis az alsó része. Ponthegesztésekkel fúr lyukakon át az alsó élnél, illetve lyukak nélkül a csatlakozási pontnál. Így nézett ki mikor készen lett a hegesztés.
Ezt követte a hiányzó éldarab pótlása, majd ismét alapozás. Holnap felkerül a perforált lemez, és talán a külső köszöb is.
Készülöben az új küszöb. Kis technikai újításra kénytelenek voltunk, de legalább masszív lesz. A belső küszöb, és a perforált lemez közé bekerült egy zártszelvény. Mivel elöl kissé jobban ki volt rohadva, oda még egy 25 centis zártszelvénydarabot illesztettünk (az áthidalóból kivágtunk, így rátámaszkodik a 25 centis darabra). Innentől lehet majd rendesen emelni, ha visszaheggesztjük az emelőbakot, amit valószínű kerek csővel fogunk helyettesíteni. A képeken látszik a megoldás, előbb csak heggesztve, aztán csiszolva, végül pedig alapozva is.
Szombaton elmentem pár ajtóért Kando777 cartárshoz, mivel a jobb első gyanús volt már régóta, nemrég pedig kiütött rajta egy kis rozsda. Az ajtók rendben el is jöttek, így ma lekentem őket, gondoltam legyenek rendesen tárolva, majdcsak ráapplikálom őket a verdára, persze majd csak egy festés után. (Rövid ideig elméláztam a drapposszürke-vörös-pepita megjelenésen, de könnyüszívvel mondtam le róla :)) Gondoltam egy telet még csak kibír a rozsdás, de addigis, hogy nehogy kárt tegyen a kasztniban, gondoltam lekezelem a küszüböt is a rozsdás ponton, mert oda is "átvonulni" látszék az korhadás. Aztán mondom gyanús nekem ez a küszöbspolier, nem is látok rendesen alá, leveszem, hát mibaj lehet, legalább látom mennyire terjedt a folt.
Nos kíváncsiságom "végzetes" hiba volt. Az egész jobboldali küszöb alulról tiszta rohadás, azon a helyen, ahol az ajtó is ki volt kezdve négy ujjam beszaladt.
Hejj, de remek, irány kasztnis ismerős. Ott lebontottuk az összes spoilert. Kijött belőlük összesen kb kétszer fél kiló megszáradt sár, valamint jelentős mennyiségű vasoxid. A bal oldalon elöl ép ugyan, de hátul ott is lyuk van, szóval azt hiszem az is cserére kerül, feltéve, hogy lesz hozzá anyag. Magamban elmormoltam egy imát a küszöbspoler feltalálójának lelki üdvéért. Sebaj, már úgyis "rég" költöttem rá. Kíváncsi leszek mibe kerül majd a műsor.
Eddig ez az opció nem állt rendelkezésre, így nem kezdem el tételesen fesorolni mit költöttem rá, csak összegzem eddig mennyit. Valami maradjon a papírnak is :) Ízelítőül csak annyit, hogy a vételárát meghaladja, bár ezek közül nem mind volt szükségszerű, mert szépítgetem is. Két műszakit azért már megcsinált nálam. Az első 120 e, a második 60 e volt. Remélem tartja ezt a trendvonalat :) Végzetes hibája nem volt eddig, idén először hagyott az út szélén, kiköpte a drága a szimmeringet, és a fele olajat eltüntette. De egy délutános elfoglaltsággal megoldottuk a problémát. Sajnos tisztában vagyok vele, hogy egyik beruházás sem volt jelentős értéknövelő, így aztán egyre bolondabb lennék (vagy gazdag :) ) ha el akarnám adni. Ráadásul a piaci árán mit lehetne venni? Mindösszesen a lenti összeget költöttem rá az eddigi üzemeltetés során.
Manapság a fogyasztásán sokat javít, hogy van már egy kis városi használatú offos. :) Így neki csak a hosszú távokat kell bevállalnia, azokat pedig imádja.