Tagok >> Hakuna >> 33 1,4 - 1990 >> Blog
- Típus:33 1,4 - 1990
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1990
- Színe:Bianco Argento
A hengerek jónak tűnnek. Motor szétbontva, hengerfejek, dugók, hajtókarok nélkül.
A tátongó Űr. Kicsit hiányos a motortér.
Nos ez talán nem hétköznapi sérülés. Főleg a harmadik képen látszik a szépség. A hengerrel nincs baj.
Hát elég gyanús, mi okozza a 3 baros kompresszót.Enyhe folytonossághiány. Közelebbről megnézve már elég ronda a helyzet. És mintha elég régi sebesülés lenne. A dugó túloldala viszont még friss.
Sajnos nem csak a szimmering sínylette meg a dolgot. 3 bar nyomás a bal első hengerben meggyőzően a motor elhalálozásáról tanúskodott. Persze nem is ment a henger így. Úgyhogy most széjjelbombázzuk, azt meglátjuk mi lesz.
5000-s fordulat környékén kiköpte a jobboldali szimmeringet, elfüstölt némi kenőanyagot. Ezt az olajgőzfelhőből vettem észre, amit húzott, tiszta F1 váltó effektus. Nem lepett meg, mert korábban a vezetőoldalival tett ugyanígy. Elég furcsán könnyen járt ki-be a szimmering, szóval csereérett. Átmenetileg beragasztottuk, aztán majd garázsban kicserélődik az új.
Majdnem 1 egész literes flaska viaszos üregvédő befújódott a két küszöbbe hétvégén, és visszaraktam a dobbetéteket is. Azt hiszem a küszöb projekt befejezettnek tekinthető, bár informácószerzés után lehet még 1 litert beleporlasztok a biztonság, no meg a rozsdamentesség kedvéért.
Cinkes korróziógátló alapozó festék (trinát) került a küszöbre, kenéssel. 2 réteg már fenn van, még megy 1, aztán gitt, mattfekete, majd fekete rücsi lesz a sorrend. A gonosz szpoilert többet nem rakom fel. Majd ki lesz fújva valami üregvédővel, vagy trafóolajjal. Nagy ügybuzgalmamban ki is porszívóztam, szóval most megtisztultunk. A szerszámokat és alkatrészeket is kiselejteztem, hogy csak az úton szükségesek legyenek benne. Máris egy negyeddel nagyobb a csomagtér. Kis RO55 a csomagtérbe fel lett ecsetelve, mert apró rozsdafoltok keze betette a lábát. Hamarosan helyre kis kocsi leszünk, szebb lesz, mint mikor megvettem.
Reggel megbontottuk a vezetőoldali küszöböt is. Aztán 5 perc múlva le. Helyenként rosszabb volt mint a túloldal, ami eléggé meglepő. Tettenértem a nagy cégek (bocskay) "drágademegériazárátminőségbiztosított" típusú karosszériajavítási technologiáját. A bal hátsó emelőbak alá be volt heggesztve, feltételezem egy lyuk helyére egy fémtiszta!!! lemez, ami a belső küszöb függőleges éle felől fémtiszta is maradt, pedig már 3 éve történt az emelőbak "javítás" és alvázvédelem típusú 80ezres munka. De az alsó lapja a behegesztett lemeznek már rozsdás volt (nem tudom hogy kezelhették le, de mivel festve sem volt, nyilván sehogy) A régi lemez pedig, amihez a foltot rakták szét volt rohadva. A megoldás tehát teljesen ugyanaz lett, mint a jobb oldalon, Az emelőbak fölé 30 centis zártszelvény a szélesebbik lapján fekve, erre keresztben a a tartópillér a keskenyebb oldalán.
A képeken már csak a külső küszöb elem, tehát az eredmény látszik, mert a masinát otthon hagytam. De teljesen ugyanaz lett, mint a túloldal, csak pár centiben tér el a zártszelvények hossza. Az emelőbak pedig szintén két egymásbatolt vascső összeheggesztve. Mondtam már, hogy a tankok jópofa járművek?:)
Nyitott ajtóval, és vakuval is látható az eredmény. Nem mondom hogy a világ legszebbje, de tartós lesz remélem, ha megfelelően lekezelem. Sajnos van viszont egy baloldali küszöb is. :) Az utolsó kép alapján nem tudom eldönteni ezt az oldalt is cseréljem -e, holnap megnézzük közelebbről, elég lesz -e csak egy folt vagy belevágunk. A jobboldali százszor rosszabb állapotban volt. Itt ez a rozsdás fekete lyuk, nem biztos hogy elég indok egy akkora melóra, mint a jobb oldal volt. Lássuk csak, költségek:
Perforált lemezek: 2400 HUF (eddig fele beépítve)
Pótküszöbök: 8600 HUF (eddig fele beépítve)
Zárszelvény: 1480 HUF (fele beépítve)
A megmaradt dolgokkal megvárom, amíg szükségeltetnek majd a vezetőoldalra.
Munkadíj baráti áron: 8000 HUF (még duplázódhat)
Ami megvolt már: alapozó, lemezek a sárvédőfoltozáshoz
Így összességében véve a jobb oldal 1200+4300+740+8000 = 14240 HUF-ba került.
Alapozva lesz hamarosan, fényezést halogatom majd, mert gyanítom nem lesz olcsó.
A fenti összeg kb. egyezik az átlagos havi ráköltésemmel az eddigiek folyamán, tehát nem rontja, nem is javítja az átlagot. De a küszöb remélem több évnek szól majd.
Tanulságok: Legjobb, ha magam csinálom a kényes részeket. Hegeszteni nem is nehéz, csak drága a szerkó. Ha mégsem magam csinálom, csak olyan autót szabad csináltatni amit az ember nem sajnál (az alfa nem tartozik ebbe a körbe). Egy javítás után sosem lesz olyan egy autó mint a gyári. Az elfogadható állapotot is véres verítékkel lehet megközelíteni. A kasztnisok hülyének nézik a megrendelőt, pedig ez fordítva lenne jogos. Aki korrekt munkavégzésről papol hülyeséggel támasztja alá és felesleges munkákat is kiszámlázna, függetlenül attól megcsinálná -e valójában. A részeges szakember olcsón, elfogadhatóan, de lassan dolgozik.
Dohányosok a munkaidejük felét nem munkával töltik. A karosszérialakatosok nem autószerelők, és általában nem is közelítik meg a szintjüket, ha mégis, ennek tudatában drágán dolgoznak. "Nagy" cég, mint pl. a bocskay veszprémben, nagy összegért (80e Ft) semmivel nem végez korrektebb munkát, mint bárki a feléért, csak azért magasabbak az árai, mert minőséget biztosít, környezetet véd, speciális szerszámokat használ. A szakemberek szerint az nem is szakember, akire nem kell egy hetet várni. Csak én vagyok akkora barom, hogy egy javítást azonnal elvégzek, ha lehetséges (igaz ez számítógépes terület). Magyarországon kevés a karosszérialakatos, vagy ügyesen rejtőznek.