Mutasd

>> Esemény2020-02-26

Az általunk szervezett Vezetéstechnikai Tréning volt az első Alfa Romeo találkozó, amelyre a Giuliával mentem, mióta az enyém :) Páran meg is nézték, gratuláltak az autóhoz személyesen, ez eléggé jól esett :)

A rendezvényen megállapítottam két fontos dolgot:

1.: a hátsókerék-hajtásos Giulia eléggé bolondbiztos, az elektronika gyakorlatilag kihúz a szar helyzetekből... Például a 9 %-os, műgyantás, emelkedős pályán, ami ugye egy havas/jeges utat szimulál, tökéletesen fel tud menni hátsókerék-hajtással az autó, azaz az elektronika viszi fel... Itt az volt a feladat, hogy a műgyantás kanyarból egyenesen kihajtva, a továbbra is műgyantás emelkedőn minél nagyobb sebességet érjünk el. Érdekes volt látni, hogy az elsőkerekes autók 50 km/h körül, az összkerekes autók 60 km/h óra felett, míg én max 40 kilométeres sebességet tudtam elérni, de például a Giulia Q-k 15-30-cal "szenvedtek". Azaz gyakorlatilag letiltotta az elektronika a nagyobb gázt és szépen felvezette az autót az emelkedőn...

A feladat következő részénél, a vízfal kikerülés és megállás tök jól ment, de ezt is inkább az autó remek képességeinek tulajdonítom :)

A pálya kanyarodó részén tökéletesen vette az akadályt az autó.
Megjegyzem, itt nagyon jó lett volna egy kicsit jobban nekiereszteni, és megnézni, hogyan csúszik meg, de erre nem volt lehetőség.

A műgyantás körpályán kicsit el tudtam "keresztbe rakni" az autót, de az egyből közbeszólt, szépen egyenesbe rakta magát és oda volt az élvezet. Viszont ha erre úgy tekintek, mint élesben megtörténő csúszásra, máris örülhetek, hiszen az autó így vigyáz rám.

Nem úgy a rántópadon. Ez a feladat azt próbálja szimulálni, amikor egyenes úton jeges szakaszra hajtasz és megcsúszol Azonnal ellenkormányoznod kell, különben nem tudod összeszedni az autót. Nos, én 4-ből 2-szer tudtam megoldani ezt. Ami ugye azt jelenti, hogy kétszer lehet, hogy össze is törtem volna a Giuliát, ha ez éles helyzetben történik. Arra jutottam, hogy ezt még bizony gyakorolni kell, vissza fogok menni erre a képzésre.

Szóval a 2-es számú fontos megállapításom: még nem nőttünk össze teljesen az autóval, van még mit gyakorolnom!

Összességében sajnálom, hogy nem lehet a Giuliában kikapcsolni a menetstabilizátort, de a vizes, műgyantás pályán azért így is jót lehetett játszani vele. Nem tudom, hogyha ki tudnám kapcsolni, hányszor és milyen helyzetekben kapcsolnám ki, de ezen a vezetéstechnikai tréningen szívesen megtettem volna...

Köszönet a képekért, Dekka!