Tagok >> juhaszgabor >> Blog
Kedd este ügyesen kijátszottuk a generátort nagyobb bontogatás nélkül, szerdán reggel átvittem Balatonlellére Mészárovics László autovill. szerelőhöz, ott megállapította, hogy a dióda sor adta meg magát, valószínűleg a sok állástól, ezt a párával magyarázta. Alkatrész hiányában, csak csütörtök délelőttre készült el, illetve a 2 csapágyat is cserélte benne, ha már egyszer leszenvedtük az autóról, azzal se legyen gond a jövőben. Még aznap este felkerült a helyére, csináltunk egy hibatörlést és prímán működik azóta is!
Gyári cikkszám alapján rendeltem trafót és ki is cseréltem, sokkal egyenletesebb lett a járása a motornak, de még mindig mintha valami nem lenne 100%-os, mivel még mindig van egy nagyon minimális döcögése.
Vasárnap délután lementem egy alfa szakértőhöz, kiolvasni a hibát, illetve kideríteni, mégis mitől rángathat néha az autó és dobálja be a motorhiba visszajelzőt. Sikeresen odaértem, megálltam a kapuba és onnan már nem sikerült elindítani az autót, de legalább tudta, hogy hol kell lerohadni. Gondolom érezte a közelségét a spidernek, 155-nek és a GTV6-nak, gondolta Ő most pedig kicsit maradni szeretne... Kiolvastuk ismét a hibát, eddig mindig a 3-as hengerre írt be égés kimaradást, de mivel megcseréltem a 2 belső trafót, most a 2-es hengerhez írta be a hibát... valószínűleg a trafó ment el szarni. Sikerült rendezni egy akksit és így haza tudtam menni lámpa nélkül vak sötétbe egy kis segítséggel, de legalább már megvan a hiba... holnap rendelem is a trafót és utána járok a generátor javításnak is. Innen is szeretném megköszönni Erdő Attilának és édesapjának a segítséget! Talán ez volt az első alkalom, hogy megtapasztaltam milyen is az alfás összetartás! :)
Kis szenvedés után sikeresen kicseréltük a bal első lengőkart, illetve a 2 db első stabilizátor kart, de bal elől valami még mindig reccsen és bukkanókba nyekereg.
Első olajcseréje nálam, 41.800 Km-nél kapott 4,5 L 10w60 Seleniát és egy valeo olajszűrőt, következő cseréje 50.000-nél.
Elindítottam a gépet, hadd járjon egy kicsit alapjáraton mielőtt elindulok vele, 7 perc járatás után égett szagot éreztem és elkezdett dadogni. Fel is nyitottam a motorháztetőt és azt tapasztaltam, hogy a jobb oldali katalizátorom vörösen izzik. (túldúsított) Leállítottam az autót, kiolvastuk a hibát: P1680, azaz elektromos működtetésű pillangószelep. Nagy volt az ijedtség, de nagy megnyugvásomra csak ki kellett pucolni a pillangószelepet és kellett 4 új gyertya, mert nem bírta már elégetni a kapott anyagot, pláne szivatóval.
Semmiképp nem akartam 1 pólusú gyertyát venni, ha már lúd legyen kövér alapon, így vásároltam bele 4db két pólusú bosch-t. Igaz, hogy a gyár NGK-t ír elő, de mivel bosch rendszerű a befecskendezés, így nem típus idegen, ráadásul amiket kivettem szintén 2 pólusúak voltak, így szerintem jól döntöttem. A gyertyák ára 1080 Ft/db volt, egyéb költségem nem volt.
Nyári gumikkal vásároltam az autót és mivel téli szett nem volt hozzá, így vásároltam egy 16'-os 5 karikás gyári alfa alufelni garnitúrát, jó téli gumikkal (michelin alpin). Még aznap fel is tettem az autóra, egy kis centrírtól nem sértődne meg, de 140km/h alatt nem ráz.
A kerekek ára 70.000 Ft volt.
Mivel nem melegedett a gép, így megrendeltem a termosztátot hozzá és még aznap ki is cseréltem, de ezzel együtt már a fagyállót is, mivel csak -5fok-os volt, így 2 legyet ütöttem egy csapásra. A termosztát ára 8800 Ft volt, egyéb költségem nem volt.
Elhoztuk Székesfehérvárról az autót, regisztrálva lett Magyarországon. A hazaút egy élmény volt, eszméletlen hogy húzza ezt a nagy kasztnit ez a "kis" motor. Viszont nem melegedett 70 fok fölé a motor, ez termosztát hibára utal. Na de ezen kívül az első 100km zökkenőmentes volt, teljes a boldogság!