KGBMAN - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-10-29

Az előző napi műszaki vizsgáról hazafelé menet már fura hangja volt a kocsinak. Fel is hívtam a szerelőt, hogy reggel viszem vissza. Másnap reggel visszaérve az autónak hihetetlenül csúnya hangja volt. Szétszedés után kiderült, hogy hogy a csörgés oka a rossz támcsapágy volt, majd ebből következően a főtengely megszorult és megrepedt, két hajtókar is eltört. Egy világ omlott össze bennem amikor közölték a javítás árát. Ekkor döntöttem úgy, hogy megálljt parancsolok és másik szervizbe viszem, ha már ezek itt hülyének néztem és ráadásul mint magát szakértőnek nevező szerelőnek nem tűnt fel, hogy valami nem az igazi.. Így hát tréler és irány a másik szerviz amit a neten találtam és elég régóta alfáznak.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-10-28

Minden autónál eljön a nap, amikor műszaki vizsgára kell mennie. Az enyémet igencsak meg kellett noszogatni, mert az akkumulátora úgy látszik a végét járja. Sebaj, gondoltam, ideje egy kis átvizsgálásnak. Nem kívánom megnevezni a műhely nevét, ahol átnézték az autót. Új akku (amit azóta szintén cseréltem, mert szar volt), új olaj (amiről kiderült később, hogy kevesebb mint amennyi kell bele), újs (?) szűrő és új műszaki. Mindez nem kevés pénzért, ergo madárnak lettem nézve. Úriember lévén nyeltem egyet és kifizettem. Sejtésem sem volt arról, hogy másnapra beüt a crach...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-09-16

Egy, a barátnőmmel töltött észak-magyarországi hegyi autókázás során Szilvásvárad felé menet közben, Bélapátfalva végén éles csattanást követően észrevettem, hogy a kormányszervóm szabadságot vett ki. Megnézve a dolgot kiderült, hogy egy szíjfeszítő görgőm adta be a kulcsot és emiatt a szervó és a klíma meghajtása üzemen kívül helyeződött. Pestig kenyérszervóval ment az autó. Aki járt már így, hogy felér egy konditermi edzéssel a dolog. Gyors alkatrész beszerzést követően irány egy szerelő, aki eszközölte a hibát, felrakta a korábbi szervizre megvásárolt, de ott fel nem szerelt szíjakat is és az első futóműben kicserélt két kopott szilentet, ha már úgyis ott volt nála az autó. A szervó újra jó lett, a futómű kezdődő kopogása megszűnt.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-08-11

Arra lettem figyelmes, hogy a szervó működése közben furcsa hangot ad. Egy alapos átvizsgálás során kiderült, hogy az egyik cső van rossz állapotban és egy repedésen át eliszkol a szervóolaj. Pár nap emelőn eltöltött szétszerelt lógás után egy gödöllői műhelynek köszönhetően fémhálós páncélcső került az előd helyére.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-08-04

Egy éjszaka - mikor máskor - munkából hazafelé menet hirtelen hangosodni kezdett a kipufogó hangja, majd hirtelen éktelen ordításba csapott át. A lehető legcsendesebben hazapororoszkálva gyorsan leállítottam az autót és már akkor elkezdtem keresgélni a kipufogószervizeket. Szerencsémre tőlem nem messze, Csillaghegyen találtam meg a Kipufogóklinikát, ahol másnap SOS fogadtak. Itt derült ki, hogy a leömlők egyesítésénél elrepedt majd elengedett a hegesztés. Látni lehetett, hogy valahol megnyomódott. Ezen nem csodálkoztam ismerve lakóhelyem utcáit, földutait. A gyors javítás után ismét eredeti hangon tudtam közlekedni.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-07-20

Frissen megszerzett és élvezett autómhoz - az előző autó ellopása miatt - megkésve kaptam meg barátnőmtől a születésnapi ajándékomat, egy nekem szóló rendszámtáblát. Áldott legyen szeretett nőm neve. Micsoda szerencse, hogy nem az ellopott autóra került fel, azzal együtt odaveszett volna. Így viszont máig hirdeti zöld kisautóm a tulaját - azaz engem - akinek már 10 éves korától KGB a nickneve. Természetesen a szám sem véletlen, mivel a születési évem utolsó három számát mutatja, azaz 979-et. Így mindenki aki ismer be tudja azonosítani a járművet messziről. :) Azt hiszem ettől szebb ajándékot nem kaphattam volna. Nem győzöm elégszer elmondani, hogy mennyire köszönöm.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-07-13

Két hét rettenetesen hosszú várakozása után végre átvehettem az autót, amire már annyira vártam. Sosem felejtem el azt a napot. Egy órára eljöttem a munkahelyemről, hogy át tudjam venni. Taxival mentem a kereskedőhöz, hogy onnan már az autóval menjek vissza. Kulcsok, forgalmi, riasztó, rádió előlap a kézben, jókívánságok a zsebben és hasznos tanácsok a fejben. Nyár lévén az autó beindítása után, de még a váltózár kinyitása előtt a kereskedő vezénylésével megtanultam hogyan kell kinyitni és becsukni a tetőt. Így hát a rögtönzött tanfolyam után tető le, váltózár kinyit, rádió behangol, napszemüveg felrak. Életem első kabriós élményére próbáltam felkészülni, de mint utólag kiderült nem megfelelően. Ahogy a háromliteres motor életre kelt és meglódította a könnyűnek nem nevezhető kasztnit, megváltozott a világ. Az első 200 méter megtételénél már a mosoly első jelei látszottak az arcomon, majd ahogy nőtt a megtett távolság az én szám sarkai is úgy közelítettek a füleim felé. A munkahelyemig vezető 4.5 kilométer után az irodába visszaérve az első utam a mosdóba vezetett, mert meg akartam győződni arról, hogy a nagy vigyorgás közben nem ékelődött-e be pár repülő rovar a fogaim közé. Sosem hittem volna, hogy a nyitott autózás ekkora élmény, de azóta amikor csak tehetem nyitott tetővel mászkálok. Akkor is ha ezért a kékvérű kabriósok megvetnek vagy ha az utca embere magamutogató pöcsnek tart. Egyedül én tudom, hogy csakis azért van így, mert egyszerűen, tisztán ÉLVEZET.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2006-06-29

Történetem az Alfákkal egy szomorú eseménnyel kezdődött:
Az egész 2006.06.19-én - két nappal a születésnapom előtt - kezdődött, amikor is egy térdsérülés miatti friss műtét után zuglóban ellopták az éppen akkori Volvo S60-as autómat, ami természetesen azóta sincs meg. Akkori munka- és lakóhelyem miatt egy új autó után kellett néznem. Az ellopott autó magas ára elég tanulópénz volt ahhoz, hogy valami olcsóbb, de mégis izmos autó után nézzek. Egy ismerős kereskedőnél szemügyre véve a kínálatot megakadt a szemem a Spideren. Az ára elfogadható, a teljesítménye megfelelő volt. Jól nézett ki, dögös kis autó volt már akkor is. Álló helyzetben is látszott rajta, hogy a lovak ott toporzékolnak a zöld motorháztető alatt. Mindezt megfejelve nyitható volt a teteje, amit akkoriban még csak extraként értékeltem. Ma már tudom, hogy ennek az autónak ez a lelke. Némi alkudozás után elkezdődött az autó rövidnek nem mondható megvásárlási procedúrája. Amíg nem vehettem át a kulcsait, addig taxival kellett közlekednem.