Egerben voltunk, zökkenőmentes volt az út oda és visszafele is. Viszont mikor hazaértünk Pestre arra lette figyelmes, hogy a kocsi hátulja (SW) tiszta olaj és a kocsi alja is végig. Azt hittem, hogy rámentem valami olajos cuccra és felverte, de sajnos nem így volt.
Vasárnap a kocsi alá néztem és láttam, hogy a váltó környékéről, illetve a féltengely szimeringjétől jött az olaj, amely piros színű volt, így egyértelmű, hogy váltóolaj.
Hétfőn aknára álltam, leszedtem a motorvédő burkolatot, jobban körbenéztem a motortéren is és láttam, hogy a szelepen és a szimeringen nyomta ki a kenőanyagot.
1. lépés, hogy a váltóolajat leengedtem, hogy mennyi folyt el belőle.
Ugye egyszer már cseréltem benne olajat, de akkor a betöltő nyíláson vákum segítségével szívtam le és töltöttem be az újat.
Szóval leengedtem az olajat és kb. 3,5 liter jött le úgy, hogy már legalább elfolyt 0,5 liter.
Meg is lett a hiba oka, túl sok olaj volt a váltóban. Vettem új váltóolajat 3db Tutela Matryx GL-4 75W-85 (darabja 3.190 Ft volt). Beletöltöttem mind a 3 liter.
Eltelt, közel 2,5 hónap és semmi próbléma nem jelentkezett, nincs olajfolyás se semmi.
Legfőbb tanulság, hogy mindig alul engedjük le az olajat és 3 liternél ne töltsünk bele többet, mert kinyomja magából.
& 1 3 ajtóemelő akkumulátor alsó banner bilstein brembo csere első éve fék féklámpa felső-lengőkar gl-4 hátsó hiba hill holder időszakos index kapcsoló ködlámpa kormány led lemförder lengéscsillapító lengőkar liter meghúzási motul műszaki nyikorgás nyomaték olaj olajcsere osram párásodás pollenszűrő rugó skf szerviz szilent támcsapágy teleszkóp trw tükörlap tutela ülésfűtés váltógomb váltóolaj vdc vizsga xcess
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-08-31