A gyári alsó lengőkartól búcsúzni kellett, mert nagyon kopogott. Meg is rendeletem Autodoc-ról a TRW márkájú lengőkart, 4-5 nap alatt megérkezett.
Rászántam magam, így hát nekiestem a műveletnek. Majdnem minden csavart simán kitudtam csavarni, viszont a bölcső belső részénél egyáltalán nem sikerült.
Így hát 2 óra szétszedési idő kárba veszett, tehettem össze mindent ahogy volt. Be kellett látnom, hogy ez akna nélkül nem megy sajnos. Szóval én azt mondom, hogy AKNA nélkül szinte képtelenség szétszedni.
Átálltam aknára, ahol kb. 45 perc alatt szétkaptam a dolgokat. A két csavar amit korábban nem sikerült kicsavarnom, úgy meg volt húzva, hogy egy 2 méteres vascsővel tudtam csak meglazítani. Így is akkorát pattant, azt hittem eltört a csavar.
Betenni sem volt egyszerű, szenvedtem vele eleget. Aztán nagy nehez megadta magát és sikerült mindent visszatennem a helyére. A csavarókat terhelve húztam le, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Az SKF felső lengőkar is megadta magát, nyikorog, viszont nem olyan hangosan, de azért idegesítő. Átszilenteztem a Lemfördert TRW sziletekre és az került bele.
Szóval a jobb oldalt már ki van minden cserélve!
Pont pár napja érkezett meg a bal oldali alsó lengőkar is. Arra a jövő héten fog sorkerülni.
TRW jobb alsó lengőkar: 49.524 Ft
TRW bal alsó lengőlar: 45.786 Ft
TRW szilentek felső lengőkarba: 7.000 Ft
Már egy ideje nyikorgott a lengőkarom, peidg csak 5000 km körül van benne. Amikor kiszedtem a Lemförder márkájút, agyon dicsért felső lengőkart, egyből látni lehetett, hogy kotyog a szilent. A gömbfej teljesen hibátlan, így hát majd kap új TRW szilentblokkokat, utána mehet tartalékba.
Most SKF lengőkart vásároltam. Összehasonlítottam az előzővel, amit egyből észre lehetett venni, hogy sokkal pontosabbak az illesztések és több zsír is van benne. Beszerelésnél kapott még extra szilikonzsírt, hogy tuti mindehova jusson és víz se jusson be olyan gyorsan a piszokkal együtt.
Sok emberrel beszéltem akik a meghúzási nyomatékot mondták a legfőbb hibaforrásnak. Megnéztem az eLearn-t illetve Tamástól kaptam segítséget az AUTODATA-ból, hogy 54-66 Nm kell meghúzni mind a két szilentet.
Fontos, mivel ha túlságosan meg van húzva kihordósodik és hamarabb elkezd nyikorogni!
Ha már itt jártam, akkor leszedtem a dobbetétet és kitakarítottam a kerékjáratokat illetve az vízelvezetőket. Szerencsére nem volt benne semmi szemét, mivel félévente takarítom őket.
Borzalmasan nyikorgott már a jobb első felső lengőkar TRW márkájú. Már volt benne szilent cserélve (TRW), de az is feladta a harcot. Így hát rendeltem egy Lemförder lengőkart.
AutoDoc-ról rendeltem, gyorsan megérkezett. Szállítással együt volt 27.900 Ft.
Ki is cseréltem, de sajnos 3000km bírt, és ez is szintén elkezdett nyikorogni siralmas módon.
Fújtam már be Lítiumus WD-40-nel de nem igazán segített. Egyszer kiszedtem, hogy megnézzem melyik szilent kezdett el vonyítani de nem jöttem rá. Viszont észrevettem, hogy a baloldali szilet már kotyog.
Viccesnek tartom, hogy egy közel 25eFt-os "minőségi" lengőkarnak már kivan a szilentje és nyikorog.
Máskor tényleg az olcsóbb lengőkart választom és sűrűbben cserélem.
Amit viszont megtudtam, hogy nem mindegy a csavar mehúzási nyomatéka, mivel képes a csúszós szilentet kihordósodni és hamarabb elkezd nyikorogni.
Elvileg a meghúzási nyomaték 25NM!!!