Elkezdett fogyogatni a víz olyan 1000-2000 km alatt ért minimum alá a szint, ilyenkor rátöltöttem, egy darabig töltögettem, de nyilvánvaló volt hogy cserélni kell.
Még a gyári 1998-as beépítésű hűtő volt az autóban. Azt hiszem ez egy elég jól sikerült szériából való, minek utána későbbi évjáratokról azt lehet hallani hogy hamar elvéreznek. A műanyag és fém illesztésénél szivárgott, kicsit bevizesedett kívülről az egyik sarka, de a lamellák helyükön voltak, még eltömődve sem voltak. Nem is panaszkodtam a hűtésre soha.
Nem sajnáltam tőle a Valeo hűtőt. Úgy tudom, ez a gyári beszállító.
Valószínűleg nem fog annyit bírni mint az előző.
Igazából eddig is működött, de csak a gyors fokozat. Hogy a lassú fokozata nem jó, azt sokáig észre sem vettem, hiszen így sem forralja fel a vizet, de én ebbe nem törődtem bele: némi halogatás és lustaság után megoldottam kis segítséggel a problémát.
Az egész úgy kezdődött, hogy Liquid közreműködésével sikerült végre nekem is kiépíteni a házi diagnosztikát, amit remek dolognak tartok és amennyiért manapság be lehet szerezni, én azt mondom, minden műszakilag érzékeny Alfa-tulajnak ajánlott. Kezdetben szinte kiismerhetetlennek tűnt, annyi minden funkciót tartalmaz, de szép lassan a nagyját át tudtam látni, és megértettem. Fantasztikus. Próbáltam beindítani a hűtőventilátort a programból, de csak a kettes fokozatot sikerült, az egyesnél viszont bíztató jel volt hogy a reléje kattanását hallottam.
Már ekkor sejtettem, hogy a huzalellenállást kell kicserélni. Szerencsére a gyors fokozathoz ilyen nem tartozik, így kicsi az esély hogy teljesen hűtés nélkül maradjon az autó. Elterveztem, hogy kicserélem az ellenállást, nem veszem meg gyáriban, mert az többszörösébe kerülne. Kiszereléskor vettem észre, hogy az ellenállás egyik lába elengedte a ponthegesztést és nem érintkezik, de műszerrel mérve nincs benne szakadás. Hurrá, akkor mehet vissza a gyári alkatrész! Viszont hiába kerestem, nem találtam sehol olyat, aki két kis 2-3 mm-es ponthegesztést elvállalt volna. A legkisebb amit tudtak volna, az 1 centis. Úgyhogy végül 2mm-es műszercsavarral és egy hozzá tartozó anyával oldottam meg az érintkezést.
Beszereltem, kipróbáltam, örültem:).