Tagok >> msd >> 147 1.6 TS 16v Distinctive >> Blog
- Típus:147 1.6 TS 16v Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Sötétkék
A felesleges lehúzás műszaki vizsga két évre kipipálva. Ujjongok örömömben.
Ha már ilyen sok pénz megy el a mechanikai karbantartásra, legalább legyen szép is. Ez volt a gondolatmenet, amikor elgörgettem az autót a közeli kozmetikushoz. Műkörmöt nem kapott, viszont polírozást igen, és egy belső takarítást is. Motormosást inkább nem mertem bevállalni. :)
A dolog érdekessége, hogy a művelet közben megtalálták a kézifék mögötti kis bemélyedés gumibetétjét, amiről én azt sem tudtam, hogy ott kellett volna lennie. Továbbá találtak egy Kylie Minogue CD-t is dobozostul és egy pucércsajos öngyújtót. Nem árt alaposan átnézni az autót vétel után.
A végeredmény viszont szépen csillog.
A márciusban elmaradt fékfelújítás végre megvalósulhatott, nagy örömömre. Cserélve lettek az első fékbetétek, a hátsó betétek és tárcsák, illetve a kézifékkötelek, mert mint kiderült, csak az egyik oldalon fogta eddig a kocsit. A változás már vizuálisan is bíztató, a szétrozsdásodott tárcsa elég lelombozó volt hátul, de a menetközben szoruló betét nyekergése sem fog hiányozni.
"Ha már elvittem a kocsit" felkiáltással cserélve lettek még a tompított fényszóró izzók, és végre-valahára az utasoldali légzsák takarójának szakadó patentjei is, nincs több lesajnáló pillantás a fityegő sarka miatt. Szinte ennek örülök a legjobban. :)
Nem tervezett kiadás, mivel a régi jó még, de a család egy másik autójában meghalt az akksi, és hát nyilvánvaló, hogy ha veszünk, akkor az Alfába veszünk újat. :-)
Az Alfa Romeo emblémákat valami nagyon vacak technikával készíthetik, mert nem láttam még 5 évnél idősebbet, ami ne lenne teljesen kifakulva. Így volt ez az enyémen is, amit bizony nem tűrhettem. :) Meg is rendeltem az Egyesült Királyságból a Csehországban gyártott alaktrészt az olasz autómra Magyarországra, így összeurópai összefogással ismét újként tündököl a kígyó és a kereszt. Hátul a műanyag takaróval, elöl pedig a ragasztással kellett megkűzdeni, de azért összességében nem tanusított jelentős ellenállást az autó. Ellentétben a közelemben élő emberekkel.
-Miért cseréled ki?
-Mert fakó és kopott.
-Hát... aha... és mennyibe került?
-17 000 Ft volt szállítással együtt.
-Te normális vagy?!
Alig vettem meg pár hete az autót, amikor egyszercsak borzalmas hangja kezdett lenni. Mondanom sem kell, hogy az örömöm nem volt felhőtlen, de szerencsére kiderült, hogy csak a katalizátor csatlakozója esett szét, ami viszonylag kis költséggel javítható. De ha már úgyis a kipufogósnál volt rákerült egy új hátsó dob és egy díszvég is, hogy örülhessek is valaminek. :) A dob nem gyári, de "gyári hangzású" és sokkal jobban el lehetett dugni a szem elől, mint az eredetit, ami főleg szétrozsdásodott állapotban nagyon odavonzotta a tekintetet.
Bár ez már több, mint másfél hónapja volt, a költségek nyomonkövethetősége érdekében dokumentálom az első nagyszervízem. Na meg persze azért, hogy nehogy azt gondolja valaki, hogy én itt polírozom az emblémákat, miközben a kocsi meg szétesik. Szóval: cserélve lett a vezérlés, vezérlésmódosító, vízpumpa, olaj, szűrők, a bal első lengőkar és a gyertyák, illetve a váltó kicsit meg lett simogatva. A fékek a következő körre maradtak.
Itt jegyezném meg, hogy a számítógép megviszgálása során kiderült, hogy a kereskedő, akitől vettem tekerte az órát, hogy lépne legóba.