Mutasd

>> Szerviz2013-09-01

És íme első blog bejegyzésem, aminek apropója egy jó kis EGR szelep és MAP szenzor takarítás. Már tegnap elterveztem - a sok blog bejegyzés hatására - hogy bár semmi hibája nincs az említett alkatrészeknek, de azért én belefogok egy megelőző karbantartásba. Ezt megpróbálom képekkel is bemutatni, bár sajnos telefonnal készültek így nem a legjobb minőségűek, de azért megteszik. A MAP szenzor valamint az EGR tiszta állapotáról sajnos elfelejtettem képeket csinálni a szerelés hevében. :)
Na de nézzük szép sorjában
Először is a motor burkolat eltávolításával kezdtem majd a MAP szenzorról leszedtem a csatlakozóját. majd az egy db rögzítő Torx csavarjűát egy T-25-ös fejjel kitekertem. Ezután óvatosan kihúztam magát a szenzort. Szinte teljesen belepte a korom, nem is értem milyen funkciója van ennek a kis kütyűnek, mert a kiemelt állapotában nem igazán tudta ellátni sztem. Nosza, adtam neki egy jó adat féktisztító spray-t majd hagytam állni majd ismét spray, majd egy fogkefével finom elkezdtem takarítani. kb 5 perc fogkefe/spray-zés után szinte újszerűen tiszta lett ment is vissza a helyére. Ezek után nekiláttam az EGR szelep kiszerelésnek. Miután kijött megdöbbenve tapasztaltam, hogy egy kis felületi kormon kívül szinte tiszta a szerkezet, a szelepet működtető szerkezet EGR-hez csatlakozó oldala meg gyakorlatilag fém tiszta volt. Örültem is neki! 4 év 108.000 km-er után úgy gondoltam itt a fórumon tapasztaltakból kiindulva hogy durvább lesz a helyzet, de szerencsére nem így volt. Miután kiörömködtem magam, jött a jó öreg féktisztító spray - fogkefe kombó és kb negyed óra takarítás után gyakorlatilag tisztára suvickoltam. Aztán szépen befújtam WD40-el a mozgó részeket, majd össze szereltem és ment vissza a helyére. Szépen meghúztam minden csavart, majd jött a próba indítás. Tökéletes volt. Azt hiszem egy-két évente meg fogom ismételni ezeket a műveleteket, így remélhetőleg nem lesz problémám velük.