Mutasd

>> Esemény2014-03-18

Megtörtént a Dpf szűrő kivétele is a múlt heti kiírás után. Találtam egy kis lelkes profi műhelyt ahol a munkát elvégezték. Az eredmény pont az lett amit vártam. Kicsit nyomatékosabb, élénkebb motor, picit halkabb járás, és várhatóan kevesebb fogyasztás. Ezenkívül nem kell félnem mostantól, hogy vajon melyik Bp-i dugó közepén kezd el regenerálni és hogy ezzel vajon mennyire fogja felhígítani a motor olajat.

 
>> Esemény2014-03-15

A mai napon kiírásra került az EGR és a DPF szűrő a motorvezérlésből. Teljesen hibátlanul működtek, de a későbbi esetleges hibák elkerülése végett úgy döntöttem kiikatatom ezt a két dolgot. Természetesen mindkettőt a későbbiekben vissza lehet kapcsolni majd, ha esetleg szükség lenne rájuk.

 
>> Szerviz2014-02-22

És Pityukoma jóvoltából ismét működik a bal hátsó ablakemelőm! Juhhéé :)
A csúszka volt az eredendő bűnös, majd ezek után valószínűleg a sok próbálgatástól a bowden is letekeredett a helyéről, szóval volt egy kis gubanc.
A képen megjelölt kis fül hajlamos letörni, ezek után az ablakot már nem lehet mozgatni, ill lefelé még igen felfelé már nem. A nagyobbik részt már én törtem le amikor megpróbáltam kézzel felhúzni az ablakot.
Miután láttam hogy PItyukomának is volt már ilyen problémája írtam neki, ő egyből felajánlotta a segítségét és garázsát és röpke 3-om óra alatt meg is csináltuk -akarom mondani csinálta- a cserét. :) Igazából eredetileg úgy gondoltam, hogy én csinálom ő meg segít ha kell, nos ebből az lett hogy kvázi lámpatartóként funkcionáltam, mert megcsinált helyettem mindent. Ezúton is köszönöm István, jó volt ez a közös szerelgetés. Már ezért megérte Alfásnak lenni! :)

 
>> Egyéb2014-02-13

Mizoo cartárs posztjától ihletet kapva én is vettem új ablaktölrő lapátokat az autóra. Carxpert gyártmány, és bár kapcsolatunk nem indult zökkenőmentesen - lévén a sofőr előtti lapátot fordítva szerelték össze a szorgos kis kínaiak - remélem egy darabig jók lesznek.

 
>> Szerviz2013-09-04

Klíma töltés történt, 300 gramm volt a rendszerben és szinte 0 olaj. Kapott mindenből újat, remekül működik.

 
>> Szerviz2013-09-01

És íme első blog bejegyzésem, aminek apropója egy jó kis EGR szelep és MAP szenzor takarítás. Már tegnap elterveztem - a sok blog bejegyzés hatására - hogy bár semmi hibája nincs az említett alkatrészeknek, de azért én belefogok egy megelőző karbantartásba. Ezt megpróbálom képekkel is bemutatni, bár sajnos telefonnal készültek így nem a legjobb minőségűek, de azért megteszik. A MAP szenzor valamint az EGR tiszta állapotáról sajnos elfelejtettem képeket csinálni a szerelés hevében. :)
Na de nézzük szép sorjában
Először is a motor burkolat eltávolításával kezdtem majd a MAP szenzorról leszedtem a csatlakozóját. majd az egy db rögzítő Torx csavarjűát egy T-25-ös fejjel kitekertem. Ezután óvatosan kihúztam magát a szenzort. Szinte teljesen belepte a korom, nem is értem milyen funkciója van ennek a kis kütyűnek, mert a kiemelt állapotában nem igazán tudta ellátni sztem. Nosza, adtam neki egy jó adat féktisztító spray-t majd hagytam állni majd ismét spray, majd egy fogkefével finom elkezdtem takarítani. kb 5 perc fogkefe/spray-zés után szinte újszerűen tiszta lett ment is vissza a helyére. Ezek után nekiláttam az EGR szelep kiszerelésnek. Miután kijött megdöbbenve tapasztaltam, hogy egy kis felületi kormon kívül szinte tiszta a szerkezet, a szelepet működtető szerkezet EGR-hez csatlakozó oldala meg gyakorlatilag fém tiszta volt. Örültem is neki! 4 év 108.000 km-er után úgy gondoltam itt a fórumon tapasztaltakból kiindulva hogy durvább lesz a helyzet, de szerencsére nem így volt. Miután kiörömködtem magam, jött a jó öreg féktisztító spray - fogkefe kombó és kb negyed óra takarítás után gyakorlatilag tisztára suvickoltam. Aztán szépen befújtam WD40-el a mozgó részeket, majd össze szereltem és ment vissza a helyére. Szépen meghúztam minden csavart, majd jött a próba indítás. Tökéletes volt. Azt hiszem egy-két évente meg fogom ismételni ezeket a műveleteket, így remélhetőleg nem lesz problémám velük.