El is felejtettem írni, de, hogy minden dokumentálva legyen...
-előlre Hertz hangszorók
-generátor
-ékszíj alsó feszítő
-1db kisgyertya
-küszöbök műanyagozva, festve és új patentok hozzá
-Sonax-ba egy fullos kozmetika és bőrápolás
Készen lett az autó, új karter, új olaj...ismét Selénia, új olajszűrő és a jobb oldali gumiharang cserélve.
A hengerfejezés óta 4700-nál elfogyott az ereje és nem igazán akart továbbpörögni. Végre sikerült eljutnom szervízbe, kiderült, hogy az AC haldoklott a gyári 6,8 bar helyett 3-at produkált kicseréltük és vele együtt a benzinszűrőt is. Mintha új lenne, folyamatosan húz mindenhol, különösen 4000 felett.
Kapott két fehér oldalindexet.
A küszöbök műanyagosnál, majd egy új fényezés vár rájuk.
Chip újra írva és padon lemérve.
174LE - 7160 ford/perc
189.1NM - 6003 ford/perc
De csak hogy nehogy jól érezzem magam ezek után pár órával egy a földböl kilógó vasdarab kettétörte a kartert, mire kiszálltam megnézni, hogy lett-e baja már a földön volt az olaj fele. Új karter, új olaj, új olajszűrő. Ha minden jól megy holnap délután kész lesz. Igazából mind háromra szükség volt már, de ennél elegánsabban is mehette volna.
Megkeresett minket a főszerkesztő, hogy szeretne egy cikket az autóról. Ez Július 12.én meg is jelent.
Felakartam töltetni a klímát, de sajnos töltés közben az egyik alacsony nyomású gumicső megadta magát és eldurrant. Jó lett volna Alfacityre. :( A frissen kész motorhoz kitakarítottam a levegőszürőt. A ködlámpák napsárga folliát kaptak.
Tettünk egy nagyobb látogatást Zé.-nél, kapott egy hengerfejfelújítást, mert ette a vizet és az olajat és nem volt egyenletes a motor járása. Jobb hétsó sárvédő rohadt, ez ki lett vágva és már le is lett fényezve. Már esedékes volt egy olajcsere is, Comma olaj került bele...2 év után az a tapasztalatom a Seléniával, hogy mindegy mit csak azt ne. Pollenszűrő csere.
Kopogott a futómű, a bal lengőkar lógott, cserélve lett.
A kipufogó csere óta szenvedtem az autóval, nem hogy erőt kaptam volna és élményt inkább kínokat, a fogyasztás drasztikus volt a teljesítmény meg még rosszabb, érzésre maximum 140LE volt, 2000-nél elfogyott az autó és 3500-4000-ig nem is történt semmi és amit nem értek, nem melegedett be rendesen a motor soha.
Most a chip újra lett írva, minden hiba megszűnt, erősebb mint eddig bármikor, de csak egy programot néztünk meg, tavasszal megyek majd újra akkor már dynopadon mérjük addig amíg a maximumot ki nem hozzuk belőle, 190LE-t várunk tőle legalább.
2-3 hónapja elkezdett egyre jobban üvölteni Alfi, hamar világossá vált, hogy a 15éves gyári rendszer elkezdte megadni magát, napról napra gyengébb volt, hangosabb és szomjasabb. Ha már így alakult akkor gondoltam nem csak bejavítom a lyukat, hanem kap egy teljes rendszert, ez tegnap el is készült. Dinamit-ék csinálták a 16.ker-be. Hengerenkénti leömlő, katalizátor nélkül, közép- és hátsó-dobbal ovál véggel, végig 60mm.
A hangja sokkal szolidabb lett mint vártam, az ereje visszatért, a zabálás elmúlt, de teljesítmény növekedést nem igazán vettem észre, jövőhéten újra íratom a chipet és akkor remélem megtáltosodik. Az eddigi 163LE-ből minimum 170LE-nek kellene lenni.
Lemerült az aksi az elmúlt 2 hétben 3.szor, úgy, hogy beszereztem egy újat.