Sajnos több hiba is felütötte a fejét. A turbó valószínűleg valamit benyelt és elkezdett süvíteni. Ez nem zavart annyira, viszont nem is töltött rendesen -ez már igen. A kormány nagyon nehéz lett (mármint a forgatása :-) ). Gondoltam ha már lúd, legyen molett. Két féltengely, két első kerékcsapágy, kormánymű +tartály, turbó, olaj és összes szűrő. Bónusz lett még egy szervócső is :-) Természetesen ezeket is D.Z. gyógyította.
Km: ~363000
Novemberben kezdődött a dolog. A kézifékkötelem nehezen járt már mióta nálam van az autó, de mivel szinte soha nem használom nem is zavart túlságosan a dolog. Viszont egyszer csak úgy hozta a sors, hogy elég meredek helyen kellett parkolni. Behúztam a kézit, egy laza csattanással jelezte hogy az egyik oldal már nem akarja ezt. Na itt már zavart a dolog, és gondoltam ezt a műveletet összekötöm egy olajcserével is (már így is kicsit túlszaladtam az intervallumon).
Lebeszéltem D.Z.-vel, hogy pár nap múlva vihetem is autót. Nehéz jó időpontot találni, mert akkor minden nap kellett az autó. A pár nap alatt amíg az időpontomra "vártam", arra lettem figyelmes, hogy 6.-ban elkezdett visítani a váltó. Fasza. Vittem az autót, és abban maradtunk, hogy érdemes megelőzni a bajt. Váltófelújítás. Mindig jó érzéssel tölt el amikor menő új alkatrészek kerülnek az autóba :-) Ez a mutatvány kicsit meghosszabbította a szerviz időtartamot, viszont erre az időre kaptam egy pompás 916 Spidert csereautónak. Hát ez egy elképesztően vagány kis autó. Értem már, hogy miért szeretik :-). Sajnáltam visszaadni amikor elkészült az enyém.
A váltó szuper lett, csendben teszi a dolgát. Egy doboznyi alkatrészt kellett cserélni benne. Azt vettem észre hogy javult az autó menetdinamikája.
Km: ~345000
Munkából hazafelé menet lettem figyelmes arra, hogy amikor az autópályáról lejöttem az első kereszteződésben az alapjárat 1000 fölött volt. Pár kilométerrel arrébb hazaérve leállítottam az autót, gondoltam ráindítok aztán lehet, hogy helyreáll a rend. Na nem így történt. Indításra csak katt és teljes csönd lett. A feszültségre rámérve 11,7-et mutatott. Begurítottam az autót az udvarra, akksi töltőre és figyel. Vette a töltést. Közben telefon D.Z.-nek, tünetek felsorolása, amire a generátor volt a válasz. A főni megrendelte, mentem, kicserélte és lám ismét hibátlan az autó :-)
Km: ~341000
Friss műszaki vizsga teljesítve. Fékfolyadék cserélve, Textar DOT4 class6. Futómű beállítva.
A múlt héten tempomatos autópályás hazautazás közben egyszercsak leoldott a tempomat. Visszanyomtam. Megint leoldott. Hát jó, akkor gáz. Na ekkor jött a tréfa, a motor pörög de az autó nem gyorsul. Vissza 5-be és óvatosan hazagurultam. Másnap telefon D.Z.-nek, felvázoltam a tüneteket és azonnal meg is lett a diagnózis. Mivel a kettőstömegűm is néha hangoskodott ezért akkor full kuplung szett (kettőstömegű, kuplungtárcsa és szerkezet, kinyomócsapágy, főtengelyszimering). Hatalmas mázlim volt. Már amikor vittem hozzá az autót minden elindulásnál iszonyatosan rázkódott, de odaértem vele. Aztán mesélték, hogy műhelybeállás közben le is halt a kuplung. Hihetetlen sebességgel megoldották a srácok, és megint jól dolgoztak.
Km: ~338000
A kormányom már elég kopott volt, így eljött a csere ideje. Hezitáltam a "normál" és a TI verzió között, aztán egyszerű lett a döntés. A drága kis feleségem meglepett egy TI kormánnyal :-).
Elérkezettnek láttam az időt arra, hogy a fékeimet kicsit rendberakjam. Nem volt már annyira jó a hatásfoka és a tárcsáknak is volt már válla.
A múlt hétvégére csak a hátsókhoz érkezett meg minden, így csak azokat cseréltem. A héten megérkezett a maradék cucc is, így az elsőket is csrélhettem. Semmi extra verseny nem ment bele, ATE és TEXTAR. Voltam annyira balga, hogy azt gondoltam mindenhez elég lesz egy alsó kategóriás racsnis készlet. Hát nem lett. Ha ezt olvasod akor azt tanácsolom, hogy normális szerszámokkal kezdj bele az otthon szerelésbe. Maga a művelet nem túl bonyolult, de ha pl lesarkalsz egy etorx fejet akkor hirtelen bonyolultá válik a dolog és jöhet a zenélős kulcs (sarokcsiszoló) meg az agyalás, hogy honnan lesz csavar a hétvégén. Szerencsére nekem nem a csavar feje ment tönkre, hanem a gyűszű belső része vált körkörössé. Gyorsan a csodás feleségem pompás 147-esébe beugrottam és irány normális szerszámért. Így már egyszerűbb volt a dolog. A féknyergeket drótkoronggal letakarítottam aztán maszkoltam és kaptak ezüst színt. A nyeregtartó konzolokkal is így jártam el.
Km: ~335000
Új szett nyári gumi került az autóra.
Pontosan ez : Hankook Ventus S1 evo3 K127 225/50 ZR17 98 Y XL
Generátor szabadonfutó csere is megvolt.
Km: ~332000
A szíjtárcsa cserénél a csáposon pihenő autót jobban szemrevételezve sikerült egy kis anomáliát észlelni az első futóművön. Kiszúrtam, hogy bal első rugó elég furcsán mutat. A felső része törött volt, azonnal jött az ötlet, hogy nézzük meg a jobb oldalt is. Ott az alsó része volt törött a rugónak. Szuper :-D! Frissen-gyorsan le is foglaltam egy új időpontot első futómű upgrade-re. Gátlók (Bilstein), rugó (Suplex), támcsapágy (Monroe), felső lengőkarok (Febi). Ma hoztam el az autót. Teljesen más a mozgása, mintha új lenne :-)
Km: ~331000