Végre kapott az autó gyári szervócsövet, mert a korábban külön készíttetett a jelek szerint nem volt elég jó. Picit jobb is lett, de még mindig dadog a kormány lassan jobbra tekerve, így be lett ütemezve egy szervószivattyú csere is.
Emellett benzinszagot kezdett árasztani amit egy hollander cseréjével próbáltak javítani, de csak egy kis mértékben javult, így most egy AC pumpa csere is be lett ütemezve.
5000HUF
-Műszaki vizsga
-Első féktárcsák cseréje, ráztak, ütöttek
-Bal első toronyszilent csere
-Olaj és szűrők cseréje
-Centírozás
-Hátsó ablaktörlő lapát csere
-Rendszámtábla világítás csere
85000HUF
Utolért a tipikus kormánymű elromlás, cserélni kellett a hozzá tartozó sallangokkal együtt. E mellé még az egyik felső lengőkar is nyöszörgött, kb. 10k km-ert bírt ki, cserélni kellett. A tervezett szervizbeadás előtt egy héttel pedig még egy szíj is elpattant, így szervó és töltés nélkül örültem, hogy el tudtam gurulni a DZ-ig. A fentiek korrigálva lettek, a kormány szokatlanul kemény(lehet elpuhultam a többi off-os kocsiban közben), de feszes, meglátjuk hogy szolgál.
178000HUF
Sok dolog összegyűlt, így leadtam orvoslásra a jószágot:
-szervócső
-első kerékcsapágy
-hátsó ablakemelő problémák
-bal hátsó ajtózár
-bal hátsó ajtóhatároló
-bal oldali tükörfűtés
-első embléma csere
-plusz még kiderült, hogy az első fékek is elérettek, így ott is komplett csere.
150000HUF
Éves kötelező olaj + szűrők cseréje, valamint a két kattogó első ajtóhatároló is ment végre a kukába, DZ jóvoltából jóárasítva :)
30000HUF
Valahogy nem volt jó az autó, hogy úgy fogalmazzak "elveszítette sínautó jellegét" és csinált időnként kicsi, de jól érezhető jobbra rántásokat. Mivel nemrég volt cserélve a négy első lengőkar ezért elvittem az amúgy is már betervezett beállításra. Megcsinálták és az utcára kigurulás után rögtön éreztem, hogy ez életveszélyes. A kormány hol jobbra áll egyenes menetben, hol normálisan, hol ránt egy nagyot az autó jobbra egy mini S-t leírva, hol a VDC nem elérhető hibaüzenetet dob. Visszavittem és rögtön kiderült mi a baj, az egyik csavar ami a jobb alsó lengőkart fogta ki volt lazulva :( Hála az égnek baleset nélkül egy csavar meghúzással meg még egy beállítási díjjal megúsztam és azóta úgy veszi az utat ahogy azt kell :)
10000HUF
A nyöszörgő szilent is orvosolva, legalábbis egyelőre csöndben van, remélem így is marad :)
Szépen lassan halad az állapotjavítás, most az első futómű következett. Első alsó és felső lengőkarok cseréje plusz munkadíj 155000HUF. Az egyik hibajelenség sajnos még megmaradt, kicsit bemelegedve még nyöszörög egy szilent a stabilizátor rúdon, de már ennek az orvoslása is folyamatban.
Vételkor számoltam azzal, hogy a váltót javítani kell(csodálatos GM váltó a tipikus hibájával). Sajnos megbontáskor derült ki, hogy már annyira gatya volt(max egy hét élettartamot saccolt volna még neki a váltójavító szétesés előtt), hogy elnyelte a tüneteit a kettős tömegű lendkerék hibájának és e mellé még a kinyomó csapágy is kuka. A kereskedő ahonnan vettem, ugyan elmondta az érveit, hogy ezek kopó-fogyó dolgok amire garanciát nem lehet vállalni, de egy percig szóba nem került, hogy ne próbálna meg segíteni. Végül a kettős tömegűt ő szerezte be, így nyomott áron kaptam. Sajnos ez, valamint hogy a többit is próbáltam magam beszerezni eléggé elvitte az időt és még a karácsony is becsúszott, az autó pedig már másfél hónapja nagyon hiányzott, de végre haza tudtam hozni :)
Maga a váltó javítása a váltós díjával együtt 120000HUF.
A kuplungozás(kettős tömegű lendkerék+kuplung készlet+kinyomócsapágy) és a váltó le-fel szerelése, valamint még egy szervó olaj folyás javítása munkadíjjal 261000HUF.
Remélem ezekről a vackokról most évekig le van a gond :)
381000HUF
Olaj és szűrők cseréje 199000-nél.
19000HUF