Mutasd

>> Tuning és extra2019-01-27

Komoly hétvégére sikeredett Január utolsó hétvégéje. Pénteken megérkezett az új futómű Angliából, ma pedig megkaptam az új féltengelyt.

A futómű jelen esetben is állítható magasságú, viszont ez már állítható keménységű is. Spax márkájú, RSX737 a pontos típusa. Kriptongázas lengéscsillapítók, illetve rozsdamentes acélból készült menetes része van. Elég jónak néz ki, nem is a legolcsóbbak közül való, kevésbé ismert márka, kíváncsian várom. BC Racing lett volna tervben, de akörül voltak nehézségek, így inkább ezt választottam.

A féltengelyt kicsomagolva meglepődve figyeltem, hogy nem egy gagyi kidolgozású cuccot kaptam, az árához képest. Nagyon remélem, hogy kibír egy kicsit többet, mint az építtetett féltengely. Ha beválik a másik oldal is ilyen márkájúra lesz cserélve.

 
>> Egyéb2019-01-21

Kiszereltem az autó alól pár olyan alkatrészt, amivel próbáltam egyedibbé és jobbá tenni az elmúlt években. Elbúcsúztam a 2 éve vásárolt TA Technix állítható magasságú sportfutóműtől, illetve kiszereltem a csonkállványokat, a 305-ös tárcsákkal. Ha már lúd legyen kövér (bár ez az állítás lehet nem egészen lesz igaz), lekerültek a hátsó féknyergek és féktárcsák is, lenne tervem nagyobb hátsó fékekkel kapcsolatban. Az autó most kap egy teljesen olcsó féltengelyt, csak mert az erősített csillagát nem sikerült pótolni. Annyira megtákoltam, hogy 300 km-t óvatosan kibírjon, így el tudtam hozni otthonról és nekieshettem a melónak. Jöjjenek az új kalandok, új alkatrészekkel! :)

 
>> Tuning és extra2019-01-03

A csonkállványról leírtam mindent, jöhet a féknyereg.
Hogyan kezdődik az ismerkedés az új nyereggel? A válasz egyszerű: meglazítjuk a légtelenítő csavarokat. Az elmúlt években több Brembo nyereggel sikerült kapcsolatba kerülnöm, kettővel volt probléma. Az első a saját szettem volt, még 2013-ban. Annál annyira szerencsétlenül sikerült összehozni a légtelenítő csavar kiszedését, hogy vehettem egy másik féknyerget. A következő féknyereg - mit ad Isten - amellyel probléma volt az "új" nyergeim egyike. A csavar nem szakadt bele, de úgy gondolta a kis drága, hogy kihúzza a menetet a nyeregből, mert arra nekem nem lesz szükségem. Szerencsémre a 4-ből csak 1 volt ilyen. Nem örültem neki, nagyon reméltem, hogy nem kell másik nyerget keresnem. A CW/GTA féknyereg nem olyan gyakori és olcsó, mint a 166 nyerge. Kb 2 hétig kerestem egy műhelyt, ahol foglalkoztak a nyereggel. A gépműhelyek 90%-a ahogy meghallotta a fék szót, azonnal visszautasította a melót. Végülis 2 hét kutatás után szerencsém volt és a 17. kerületben egy idős fickó megcsinálta. Semmi extra műveletre nem volt szükség, pontosan átfúrni a rongálódott menetet majd Helicoillal vagy Baercoillal kijavítani. Még december elején vittem el a nyerget, s két hét várakozás után még mindig nem volt belőle semmi. Ekkor jött az, hogy naponta többször érdeklődtem a nyereg felől. Ennek hatására sikerült December 21-én elkészülnie, mivel azalatt a két hét alatt, míg nem telefonáltam állandóan, ki se vették a dobozból. Dec 22 reggel mentem a nyeregért, a javítás összege elmosolyogtató (1000 Ft). A munka jó, a menet tart, meg lehet húzni rendesen a légtelenítő csavart. Jöhetett az én munkám... takarítás, zsírtalanítás, festés... Annak értekében, hogy ne legyen 100 fajta szín a kocsin, az eddig használt Candy Blood Red színt kapták meg a nyergek, ám most az aláfújó ezüst metál tényleg nagy szemcsés lett. A nyergekbe Textar betéteket vásároltam, mivel a Brembo betéteivel annyira nem vagyok megelégedve, az EBC meg jelenleg sok. Talán az egyetlen dolog, amiért ez a megoldás jobb, mint a 305-ös tárcsára való nyergeket átalakítani az épp a betét. A kisebb nyeregbe kisebb betét megy, ebben pedig jóval nagyobb betét fogja a tárcsát. Várom már nagyon, hogy az autót fel tudjam hozni Dunakeszire és elkezdődjön a 2019-es szezon.

 
>> Tuning és extra2019-01-02

Már az újévben írom meg, viszont a történet eleje még Novemberre nyúlik vissza. Egy barátommal épp arról beszéltem, hogy a jelenlegi fékeim (305mm) fel kellene egy kicsit fújni, 330-as tárcsát használni és új konzolt gyártatni a nyereghez, a nyerget is átépíteni, stb.stb. Nos a vonzás törvénye jött és tarolt :) Küldött egy linket, Szlovákián egy faszi hirdet teljes első fékrendszert, tárcsa, nyereg, konzol, csonkállvány. Az ára elég jó volt, így túl sokat nem gondolkodtam rajta, felkerestem a hirdetőt. Sikerült megegyezni, majd elmentem a cuccokért. A hirdetésben szereplő képek finoman fogalmazva előnyös szögből voltak fotózva, mikor szabad szemmel láttam az alkatrészeket fogtam a fejem. Csupa rozsda és még egy kis rozsda mindenhol.

Ahogy hazahoztam a cuccokat, szinte azonnal elkezdtem a munkát. A csonkállványról leműteni a takaró lemezt csak lánggal lehetett, a csapágyakat szintén, nem volt olyan csavar, ami nem hő hatására lazult volna meg. Végülis amit én szereltem szét, az minden kijött, viszont amit az előző emberke, ott voltak beszakadt csavarok.
Miután szét lett szedve minden, elvittem Dunakeszire szemcseszórásra a porfestésre szánt elemeket. Erre a műveletre egy hetet vártam, de szerintem jó lett a végeredmény, ég és föld volt a látvány előtte és utána.
Ezután festve lettek az alkatrészek, nem akartam sok csicsát, egyszerű fekete lett minden. SKF kerékcsapágyakat vettem bele, be lettek szerelve, érintkezési pontokon rézpasztával kenve, csavarok ragasztva, úgy lett fújva, hogy a rozsda azért a csapágyat se kezdje csócsálni idejekorán.
A kerékagyakba beragasztottam a tavaly vásárolt tőcsavarokat, majd úgy lettek bepréselve a csapágyba. A nyereg tartó konzol csavarjai szintén menetrögzítővel kerültek beszerelésre, majd rá a tárcsák, ami teljesen jó állapotban voltak, így csak egy kis esztétikai javítást kaptak, nem kellett újakat vennem. Az egész művelet leírva semmiség, nekem viszont 1 hónapig tartott ezeket a dolgokat összehozni, mivel elég sokat vártam 1-2 műveletre.

 
>> Egyéb2018-12-31

De ne törjem már meg ezt a szép szokást! :D

Összegezve 2018-at, kellemes volt, bár nem is az én formám lett volna, ha minden normálisan működik. Küzdöttem a féltengellyel ismét, bele is fáradtam, viszont "felfedezték" az autót, így kiállíthattam tavasszal az AMTS-en. Tudom valakinek ez nevetséges lehet, nekem egy álmom vált valóra ezzel.
Jártuk a találkozókat sorra, mindenhol találkoztam érdeklődő arcokkal, sokan megszólítottak ilyen-olyan formában az autóval kapcsolatban, ám eljött AlfaCity és sajnos ezzel együtt az alfázás vége is az évre.
A drága (!!!) jó (szar) építtetett féltengely széthullott, majd az elköltözés és egyéb munkák miatt már nem tudtam többet foglalkozni az autóval.
Egyetlen megmozdulás, amit még 2018-ban sikerült megtennem, az a matricák eltávolítása volt.

BÚÉK Cartársak!

 
>> Egyéb2018-09-01

Még sosem történt velem ilyesmi, de ideiglenesen kivontam az Alfát a forgalomból. Mivel Dunakeszire költöztem, így gondoltam felesleges minden költséget fizetni a kocsira, ha tőlem több, mint 300 km-re áll a garázsban.

 
>> Esemény2018-07-11

Ez is eljött.... meg el is ment gyorsan. Csütörtökön érkeztünk Zánkára, az Alfa megint jól megszopatott, ugyanis megint kukázta magát egy csillag a féltengelyben. Pénteken egész nap pihenés ment, majd jött a szombat. A mosással tököltek a Medvemosó-ban, bár odariasztottak 9-re, mégis 10 óra volt, mire sorra kerültem. Beálltam a beton placcra, a tuning kiállításra. Nem csalódtam, most is rengeteg kritikus volt, akik "nem rosszból" szólták meg a hiányosságokat. Bezzeg a jó megoldásokat/kivitelezést senki nem dicsérte közülük. Sok jó arccal sikerült ismét dumálni, találkozni és szórakozni. Összességében jól éreztem magam, bár kezdek rájönni, hogy nekem nem való a buliból korán hazatérés, így jövőre, HA megyek, akkor biztosan máshogy rendezem a szállást.

 
>> Szerviz2018-06-01

Múlt szombaton egy találkozóról hazaérve lettem figyelmes arra, hogy az autó nagyon remeg, alapjáraton a műszerfalat is rázta a motor. Alánéztem, s észrevettem, hogy a bak le van szakadva. Megrendeltem, kicseréltem. Csere után ismét nyugalom van az utastérben.

 
>> Esemény2018-03-28

Eljött ez a pillanat is, kiállítóként vettem részt az AMTS-en. Nagy volt az öröm, fél év alatt 2 beteljesült álom az ilyen talikat illetően. Rohanás volt az eseményt megelőző 2 hét. Nagyon nehezen, de sikerült 4C szettet vásárolnom, lefújnom, gumit szereznem rá, a kis Deadpoolt összerakni a találkozóra (mellesleg elég nagy sikere volt). Elindultam tehát 03.22-én reggel 5 óra előtt, hogy elérjem a miskolci találkát. Természetesen az autó úgy gondolta, hogy nem. A külső csukló lecsúszott a féltengelyről, így nagyon erősen vergődött a kocsi. Pár száz méter után megfordultam, majd vissza a garázsba. Kocsi fel, féltengely ki, majd össze majd vissza a kocsi alá. Ezzel a művelettel 40 percet vesztettem. Összeraktam az autót, átöltöztem... beültem a kocsiba, erre puff.... ügyesen letolattam a garázs falát. Csodálatos, indulok AMTS-re és rosszabb vagyok, mint egy kezdő sofőr. Egy kis maradék színt rákentem ecsettel, majd repültem BP felé. Izgalmas út volt. Nem tetszik a hajtásnak ez a hasmagasság. Jól fog jönni a BC Racing a TA helyére.Óvatosan felértem pestre, megmostuk az autókat, majd jött a parkolás. Elfoglaltuk a pavilonban a helyünket, felhúztuk a standot, indult a buli. Kemény napok voltak, a többiek jobban bírják a strapát, mint én :D Egy cartárs csinált egy jó matricát a sérülésre, expressz sebességgel. Rengetegen voltak hétvégén szétnézni. Örültem, hogy az én kicsi kocsimat is sokan fotózták, nézegették. Sok ismerőssel sikerült összefutni, bár azt hiszem volt egy kis csúszás a fejemben! :D

 
>> Esemény2018-03-23

És ide majd leírom, hogy milyen szopás sorpzattal indultam az AMTS-re...