Mutasd

>> Esemény2018-02-08

Gyakorlatilag csont nélkül átment a hintó, 2 év nyugi! :)

km számláló: 256 720

 
>> Szerviz2018-01-14

Sikerült pótolni az eltört könyököt, így össze is lehetett szerelni a motort. Mivel sikeresen megsértettem a fejet egy helyen a tűzkarika kiszedése közben, az első próbálkozás sikertelen volt. Füstölt a befecskendező mellől, majd az üzemanyagot is fröcskölte kifelé szépen. Nem is foglalkoztam vele kb. 2 hétig, majd ma újra elővettem ezt a vacakot. Kiszedtem a kettes számú befecskendezőt, majd megigazítottam a fejet, felhevítettem a réz tömítést és visszaraktam a befecskendezőt a helyére. Indítás után nem füstölt, viszont ugyanolyan csattogó hangot adott ki, mint korábban. Finoman beütöttem hát a helyére, majd hagytam a motort felmelegedni üzemhőmérsékletre. Megszűnt a csattogás, így jó érzéssel folytathatom a féltengellyel való háborút.

 
>> Egyéb2017-12-31

Szokásomhoz híven összegzem gondolataim az Alfával kapcsolatban erre az évre. 2017 merőben más volt, mint az eddigi évek, talán a 2015-ös évet leszámítva. Mivel elég merész irányba vittem el az autó kinézetét, az alfás társadalomtól kaptam bőven kritikát, hideget-meleget. Alfacity17 egy hatalmas csalódás volt számomra, ami a cartársakat illeti. Nem azért, mert nem tetszett nekik amit látnak, ízlésről senkivel nem vitatkozom, hanem azért mert a stílus amivel megosztották a véleményüket nagyon nem jött be - fikáztak magyarul, szlovákul. Semmi összetartás vagy családi hangulat nem volt a "VIP" parkolóban járkáló kíváncsiskodók részéről. Akik ott parkoltunk persze már ismerjük egymást valamennyire, aki saját kézzel építette az alfáját az nem fikázta a másikét úgy, mint aki csak benézett a pályára. Egyetértek azzal, hogy nem egy könnyen emészthető dolgot próbáltam ki, de unom a "minden fekete" "karbonfólia" és hasonló megoldásokat. 2017-ben sokkal többet látogattam tuning találkozókra, mint márkatalikra. Valahogy a tuning társadalom sokkal nyitottabb volt erre, nincs bennük az a befásult gondolkodásmód, miszerint az alfa csak gyáriban mutat jól és mindenféle változtatás csak ront a tekintélyén. Jó hírem van ezzel kapcsolatban... 2018-ban sem fogok leállni és ha megint kipattan egy extrém ötlet, az meg lesz valósítva. A műszaki állapottal idén egyáltalán nem vagyok megelégedve. Locsolom rá a pénzt, hogy minőségi alkatrészekkel szervizeljem, illetve gyártattam rá erősített féltengelyt, hogy már ennyi év után végre ne kelljen a remegő féltengellyel foglalkozni, de hatalmas csalódás az alfa ezen a téren. Miután a TA-Technix futóművet alátettem, igaz szépen néz ki álló helyzetben az autó, de megutáltam vele utazni. Mondhatni szenvedéssel utaztam az idén kb 7000 km-t az alfával. A féltengely cseréje óta pedig gyakorlatilag többet áll szétszedve az autó, mint működőképes állapotban. Sajnálom, mert azelőtt rengeteg élményt nyújtott számomra, viszont most kedvem sincs beleülni. Amit mindenféleképpen változtatok az a futóműcsere. BC Racing a kiszemelt, Laci barátomnak azt raktuk a Brava alá, állítható magasságú és keménységű. Letesztelve az úton, király. Nem hiába kerül 3x annyiba, mint a TA. A féltengellyel nem tudom mire jutok. Amennyi pénzt költöttem rá, annyiból már rátákolok egy 10v váltót, 10v féltengelyekkel, úgyhogy lehet jövőre így lesz megoldva, hogy a szekér már végre ne úgy funkcionáljon, mint egy több 1000€-s vibrátor. Bár a csajok biztos élvezik rövidtávon, én lassan 4 év alatt eléggé megutáltam ezt az érzést. Mindenkinek km-ben és élményekben gazdag 2018-as évet kívánok, BÚÉK Cartársak!

 
>> Szerviz2017-12-31

Kegyetlenül bosszantó volt, hogy álló helyzetben füstszagot lehetett érezni az utastérben. Már kb. augusztustól fennállt ez a probléma, de annyira nem foglalkoztam vele, mert megvettem a Fiatot, így az alfával alig jártam. Az unalmas téli napokat viszont mindig színessé tudom tenni, ha hozzányúlok az alfához. Kezdetben azt gondoltam, hogy a kipufogó tömítésem szállt el, ott fúj ki (mert csattogott is), ám levettem a műanyag motorburkolatot és csodát láttam. A második henger körül egy csodálatos 5 cm átmérőjű fekete koromfolt bámult vissza. Mindenhol koromlerakódás a burkolat alatt, így kezdetét vette a befecskendezők tömítésének cseréje. 5-ből 4 befecskendező könnyen jött ki, ám a másodikkal elég sokat szenvedtem. Kellett is egy rakás speciális szerszám, mire kiimádkoztam a helyéről. ;) A művelet után pár napos pihenő következett, majd nekiugrottam a tömítések kiszedésének. Ezek a kis réz karikák sokkal nehezebben jöttek ki, mint maguk a befecskendezők. Azt hiszem mondanom sem kell, a második hengerrel volt a legtöbb problémám. Sebaj, egy rakás speciális szerszámmal és kellő elszántsággal minden karikát kiszedtem, majd új BOSCH tömítésekkel helyettesítettem. Az összerakás közben sikerült eltörnöm az utolsó befecskendező túlfolyó műanyag könyökét, így ismét letettem a szerszámokat és az újévre hagyom a befejezést. Remélem ezzel már megoldódott a csattogó hang, az undorító keserű füstszag az utastérben. A féltengelyekkel még mindig nem jutottam sokkal előrébb, az autó gyakorlatilag még mindig használhatatlan, ha 50%-tól jobban nyomom le a gázpedált.

 
>> Egyéb2017-12-04

Az első próba nem jött össze elképzelés szerint, így újra kiszedtem a féltengelyt. A csillagnál 25 mm-re lett esztergálva az átmérő, a porfogó "gallérja" kb 20 mm-vel lett tolva a kerék felé, illetve a külső csukló biztosító gyűrűje 4 mm-rel lett feljebb tolva, majd a hosszúságából 2 mm leesztergálva, így elméletben már jó lesz. Beraktam a tengelyt porfogók nélkül, hogy lássam mi a hézag, szerencsére miután felemeltem a csonkállványt olyan magasságba, mintha a kocsi a kerekén állna, elég nagy hely látszott a kelyhen belül egyenes és kifordított kerékállásnál is. a héten kipróbálom, remélem már nem lesz probléma az autóval.

 
>> Egyéb2017-11-29

Nagyjából 3 hónapja (vagy több) nincs kedvem az Alfához. Állandóan vergődött, rázkódott, vibrált, kellemetlen és kényelmetlen volt vele az utazás. Letettem inkább a garázsba, a Fiattal jártam. Múlt héten nem hagyott nyugodni a dolog, így elkezdtem kutatni a lehetőségek után. Első körben kicseréltem a motortartó bakot, majd mentem tovább. Miután szétugrott a porfogó a féltengelyen, belátást nyertem a csukló belsejébe. Nem túl nagy örömömre az látszott, hogy a tengely beleér a kehely szélébe. Szétszedtem hát mindkét oldalt, bevittem melóba és a kollégára bíztam az átmérők kijavítását. 25 mm a gyári, az erősített a problémás helyen jelenleg 27 mm, de még mindig nem jó, miután beszereltem és kipróbáltam, semmivel nem lett jobb a kocsi. Így még egyszer nekifutok, de már csak az egyik oldalt kell szétszednem. A céget, ahol gyártattam a tengelyeket többször is kerestem, hogy még mindig nem jó a dolog. Miután a 3. telefonhívásom is sikertelen volt, kezembe vettem a dolgokat. Ennyit a garanciáról és a drága minőségi munkáról. Pár képen igyekeztem szemléltetni, hogy mi a probléma, hogyan lesz orvosolva, majd az összeszerelésről.

 
>> Szerviz2017-11-24

Megtörtént a harmadik bak cseréje is, így már minden felfüggesztés és stabilizátor ki van cserélve. Sokkal kisebb lett a vibráció, de még lenne hova javítani

 
>> Egyéb2017-10-01

Lassan 3 hónapja, hogy ide firkantottam valamit. AC óta gyakorlatilag sok dolog nem történt az alfával. Meglátogattunk pár magyarországi és szlovákiai találkozót, kilométerekben szegény év ez. A féltengely még mindig szar, még mindig nem sikerült eltalálni azt, hogy jó legyen, de nem adom fel, megoldódik. Ezen kívül a kocsinak nincs baja, leszámítva azt az élhetetlen keménységet, amivel a TA futómű ajándékozta meg. 2018-ban ha sikerült ez a szett is kukába kerül és kap egy új futóművet. Tegnap megkapta az őszi lakkvédelmet is, újra Chemical Guys XXX Hardcore Wax formájában.

 
>> Esemény2017-07-10

Egy újabb AlfaCity, egy újabb élmény. Két hónap készülés után, betegen ugyan, de letekertünk 500 km-t Zánkára, hogy ismét részt vehessünk a (számunkra) leges-legnagyobb Alfa találkozón. A hétvége sajnos csodás csúszásokkal telt ugyan, sajnos ki is maradtunk ebből-abból, de összességében nagyon kellemes volt. AlfaCityn külön örültem a régi jóbarátoknak, akikkel jóformán egész nap össze voltunk nőve. A kocsit és a cartársakat illeteően van némi csalódottság bennem. Azt tudtam előre, hogyha az autó külsejét elviszem "extrémbe", valamilyen olyan területre, ahol 156-ot ritkán látni, akkor nem fog mindenkinek tetszeni. Azzal nem számoltam, hogy kevesebb, mint 10 perc után kapom is az első fikázásokat az autóra, illetve a rajta elvégzett munkára. Azt hiszem, hogy tavaly és tavalyelőtt az autó sokkal rosszabb állapotban abszolválta a találkozót, mégsem mondott rá senki semmit. Kicsit elvették a kedvem attól, hogy bármit is csináljak, de azért nem adom fel. Ha nem a szívemnek kedves emberek, akkor viszont az ideit a "legrosszabb" AC-nek mondanám. Az autó is az idegeimre ment, negyed milla forintban a féltengelyekben és még mindig sz@r. Az autópályán max. 110-el tudtam közlekedni, így az út is bő 6 óra volt. Hát ha korábban nem, jövő AC-n ismét talizunk! :)

 
>> Egyéb2017-07-06

Mivel sikerült tökéletesen elnéznem a felnikupakok méretét a rendelésnél, így muszáj voltam még egyszer rendelni, most már 50 mm-s kupakokat! Most már minden embléma ki van cserélve a 2015-ösre. Megtetszett ismerőseim LED tolatólámpája, így rendeltem én is 2 darab LED izzót, ma érkeztek meg, így ki is cseréltem őket ügyesen, nekem nagyon tetszik.