Tagok >> tkr >> 156 1.8 TS >> Blog
- Típus:156 1.8 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Blu Cosmo Met 428/B
Kész a két oldali küszöb lakatolása és a teljes autó fenéklemezelése.
Pluszba jött az alvázvédőzés,ami a küszöbre is került a hosszabb élettartam reményében.Az alvázvédőzés és a fényezés megdobta még a végösszeget 30ezerrel,igy a vége 180ezer Huf lett :-(
A képekből nem nagyon látszik a végeredmény,de élőben nagyon jól sikerült.No rozsda
A küszöb alatti merevítésekről és hézagkitöltésről nem készítettem képeket.
A küszöb javításból teljes küszöb lakatolás lett,annyira szét volt rohadva a gyári.Hosszas utánajárás után találtam zsír újat aminek darabja,igen darabja 103 ezer forint lett volna.Ezt azonnal el is vetettük a kasznissal és ő maga készített újat mindkét oldalra,a képen még csak alapozva és a kritikus jobb oldali látható.
Mivel motorikusan minden rendben,a futómű is 1 hónapja lett felújítva,ezért a padlólemezt is cseréli telibe,na ezen az autón keressen valaki alfa betegséget :-)
További képek ha nálam lesz a járgány
Cserélt alkatrészek: Starline (3 év gari lengőkarra)
-két alsó lengőkar : 29800FT
-két felső lengőkar : 19000Ft
-2db stabilizátor kar : 3200Ft
-2db kormányösszekötő: 4600FT
-2db axiál csukló: 9200Ft
-2db gumiharang: 6000Ft
+munkadíj: 20000Ft
Következik:
2 küszöb javítása,futóműbeállítás és műszaki.
168000 km-nél
-olaj és szűrők cseréje (gyári 16000 Ft)
-gyertya csere (50ezres 13000 Ft)
-termosztát csere (9600 Ft)
-jobb hátsó stabrúd csere (2800 Ft)
-hátsó lengéscsillapító csere (tavalyi vétel 40000 Ft)
-rezonátor és a két dob közötti cső csere (5000 Ft+12000 Ft)
-kézifék bowden (14000 Ft)
Dadogás és rángatás 3ezres fordulat környékén megszűnt,újra előkerültek a pacik és beállt az alapjárat is.Újra rendesen beáll a mutató a vízhőfokon 90 fok környékére ami eddig ki sem nagyon mozdult.
Az anyagok többsége beszerezve Erhard 242 (Dark Side) -tól,ezúton is köszönet érte.
Mint a képekből is látszik,a hátsó dob az éleknél szétkorrodált és már ujjnyi hézagok keletkeztek rajta.Ettől a kipufogó hang is elviselhetetlen lett,és megérett a cserére.Sok keresgélés után a PARAGI márkánál döntöttem.Választék volt hagyományos gyári jellegű vagy sportdob,én utóbbit választottam.Jól tettem ,mert kaptam egy alapjáraton nagyon szépen duruzsoló ,és menet közben (3000es fordulat fölött is) felhúzott ablaknál is alig hallható sportos kipufogót.A csere az egész könnyen ment ,mert minden stimmelt méretben a csőcsatlakozás,a bilincs valamint a két gumi felfogató.Az árban még benne van egy 54.5x260mm-es flexi cső is(az előző tulaj ekkorát rakatott rá 54x200-as helyett).
Olaj,-szürők,-vezérlés,-vízpumpa csere 2012 jún. 160e Km (anyag:Erhard 242 (Dark Side))
Gyári ültetés csere gyári rugókra (anyag:Phon)
Köszönet mindkét eladónak .
Na elkészült a könyöklő átbőrözése.Mivel nem sikerült az ülésekkel egyszínű bőrre akadni,ezért kénytelen voltam egy pár árnyalattal világosabbat vásárolni ami majd át lesz bőrfestékkel festve(ezzel még most nem foglalkozom). A beszerelés nem volt egyszerű ,meg kellett vele szenvedni. A váltógomb marad az eredeti fekete bőr.
Megjött az elég nehezen beszerezhető gyári könyöklő és váltógomb.A könyöklő anyaga plüss a váltógombé pedig fa.Beszerelés előtt kárpitoshoz kerül mindkét termék átbőrözésre.
Megérkezett az új hátsólámpa sor ami beszerelésre került.A gyárival sem volt túl sok baj de szerintem ez jobban kiemeli az autó hátulját,és még szebb megjelenést biztosít.
Az autó megkapta még az oldalára a kristály indexeket is.Ilyen volt és ilyen lett.
Itt volt az ideje a fékek rendbetételének.A tárcsákat felszabályozták,előre és hátra Brembo fékbetétek,valamint kézifék bowden csere.A kiszerelt fékbetétek már vason voltak és nem volt rajta egy csepp ferodol sem.Már nem nyikorog mikor a fékre lépek és most már fog is.