Tagok >> TtK >> 164 3.0 V6 12V >> Blog
- Típus:164 3.0 V6 12V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:bordó
Aliék az Alfariumban egy kicsit kezelésbe vették az autót, mert valami melegen kopogott a motorban. Egy garnitúra hajtókarcsapágy, egy szimmering és egy olajcsere Selénia HPX-el sokat javított a helyzeten. :)
Marklar kollégától sikerült hozzájutnom egy pár jó ablaktörlő-karhoz. Végre rendesen töröl. :)
Megállt az index. Se jobbra, se balra, se vészvillogó. Elég kellemetlen volt így közlekedni. Némi hibakeresés után a vészvillogó biztosítéka találtatott hibásnak. 7.5 A volt benne, a gyári érték 20 A.. Csoda, hogy eddig működött. Aki beletette az remélem most erősen csuklik.
A mese tanulsága pedig az, hogy át kell néznem az összes biztosítékot, hátha a gánymester, aki ezt elkövette nem elégedett meg ennyivel.
Levizsgázott a gépezet, ezzel sincs két évig gond. Csak két flexi fékcső hátul meg pár izzó kellett a manőverhez.
Akik ismernek tudják, hogy (finoman szólva) nem szeretem a xenont. E mellett még nem is gyári volt, azaz se mosó, se automata magasságállító >> rendőr és vizsga kétesélyes. Summa summarum kiszedtem és kapott rendes H1-es izzókat. Már csak a fényszórók hátsó fedelein fúrt lyukakat kell valahogy beragasztani. Remélem utána a párásodás is meg fog szűnni..
Közben Hunor kartársnak köszönhetően pár újdonsággal szépült a beltér: új váltógomb és váltószoknya; új tetővilágítás panel, ami már működik és van hozzá központi zár távirányító is, úgyhogy mostantól gombnyomásra nyílik az autó. :)
Megállt az ablaktörlő, természetesen a legnagyobb havazásban..
Mint kiderült, a motor is az utolsókat rúgta és a rudazat is hiányos volt. Kompletten cserélve, most egész virgoncan töröl.
Egyszerű futóműbeállításnak indult és a végén be is lett állítva a futómű..:)
Közben két szilent és a kormánymű egyik gumiharangja is kicserélődött. Szereléskor az egyik gólyaláb BerDóékra köpte az olajat. Párban cserélve lettek. Mellesleg kiderült, hogy a kiegyenlítőtartály repedt (ezt mondjuk a garázs padlójának szemrevételezése után sejteni lehetett..). Megigazítódott a vezetőoldali küszöb kárpitja is, most már nem nyekereg úgy, mintha menten ketté akarna törni az autó.
Késznek nyilvánítom a vétel utáni rendbetételt..:)
Na legyen egy tyúning bejegyzés is. :)
Eredetileg egy Sony fej volt az autóban, ami CD-tárat vezérelne, ha lenne. Ezenkívül kazettás. Egyértelmű, hogy új cucc kellett. Mivel az autó-hifi szerintem értelmetlen, úgyhogy alapszintű készüléket kerestem a következő paraméterek alapján:
-szóljon :)
-mp3
-előlapi USB
-zöld megvilágítás (hogy menjen a műszerfalhoz)
-max. 25k HUF
Meglepő módon ez eléggé leszűkíti a lehetőségeket (főleg a 25k és a zöld kijelző, mostanában minden fej piros, vagy hupikék megvilágítású), gyakorlatilag egy JVC és egy Pioneer jöhetett számításba, illetve van egy ilyen Lenco is, de az már a fotókon is rém gagyinak látszott. Végül a Pioneer lett (DEH-2220UB) és nem is bántam meg, bőven tudja azt, amit kell.
Szereztem egy garnitúra 15-ös gyári Speedline felnit a téli gumikhoz. Az árakat és a gumiteszteket végigböngészve a Pirelli Snowcontrolra esett a választás. Az új kerekekkel sokkal jobb lett az autó. Komfortosabb és az egyenesfutás is javult. A kanyarok meg továbbra sem okoznak gondot. Eddig is sejtettem, de most már biztos, hogy a nyári 16-osok (7 1/2 szélesek, a gyári méret 6-os; a gumiméret sem stimmel) nem erre valók, úgyhogy eladók lesznek.
Kifogyott az első tank benzin. Bár ez az autó nem erről szól, de a fogyasztás 11.5 lett. Wow! Sokkal többre számítottam, úgyhogy öröm é bódottá. :)