Tagok >> TtK >> 164 3.0 V6 12V >> Blog
- Típus:164 3.0 V6 12V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:bordó
Minden beavatkozás nélkül levizsgázott az autó. Két évig ezzel sincs gond(ja a következő tulajdonosnak).
Most, hogy mentem vele egy kicsit, megint csak az jutott az eszembe: szép, meg jó az 1750 TBi, de miért nincs 3.0 V6 12V a 159-hez?? ;)
Olajcsere 211500-nál. Gyertyák is kicserélődtek, mert kicsit raplis volt az alapjárat. Most már nem az :)
Többféle apróság is orvoslásra került a múlt héten:
-Nem működött a sebességmérő. Helyesebben egy ideig működött, aztán ahogy bemelegedett az autó, megállt. Egy bontott jeladó Marklar kartárstól megoldotta a problémát.
-Miközben Aliék a sebességmérő-jeladóval küzdöttek, észrevettek egy cserés vízcsövet. Ez is újnak adta át a helyét.
-A kézifékkar alatt felszakadt a padló. Nekem nem tűnt fel, mert így vettem az autót, de Aliéknak nem tetszett és állítani akartak rajta, ekkor szembesültünk a kegyetlen valóval..:) Ez is meghegesztődött. Ennek kapcsán visszaraktam a középkonzolba a kézifékkar fedelét, ami már elég rég kiesett és a kesztyűtartóban lakott. Ehhez persze ki kellett szedni a középkonzolt, ami nem volt egyszerű, mert Luigi (akit ezúton csókoltatok) benszülött csavarokat tervezett a rögzítéshez. A kettőből egyet valaki már nem tett vissza, a másiknak én mondtam búcsút, úgyhogy legközelebb könnyebb lesz már kiszedni (amit a hátsó szivargyújtóhoz menő drótokban tapaszatlható folytonossági hiány miatt meg kell majd tennem).
Merthogy olyan volt az alapjárat, mint egy kispolszkiban. És még fulladt is 2000 alatt. Tudom, ne engedjem 2000 alá..:) Viszont így elvész a nagy lökettérfogatú szívómotor egyik előnye, az alacsony fordulaton ébredő nagy nyomaték által lehetővé tett rotyogtatás, mikor nem sietünk. Én különösen kedvelem ezt az üzemmódot, úgyhogy irány a szervíz. Egy vákuum-, egy benzin- és egy vízcső találtatott hibásnak. A vízcső persze nem volt felelős a kispolszki effektusért, de azért őt is cserélték Aliék. Újra lehet rotyogtatni, öröm é bódottá. :)
Igazából már rég esedékes volt, de sose jutott rá idő. Most megcsináltattam. Az utánfutás és dőlés értékek jók voltak, csak az összetartáson kellett állítani elöl-hátul.
...merthogy folyik rá az olaj. Aliék ismét kezelésbe vették a gépet. Mint kiderült nem csak a motorból, hanem a váltóbol is folyik. Váltóoldali főtengely-szimering és váltótömítés csere orvosolta a hibát. A váltóba került némi új olaj is, most érezhetően finomabb a váltás. A művelet közben láthatóvá vált a kuplung és a váltó belseje. Ezekkel minden rendben.
Egy ideje már rakoncátlankodott a hűtőventilátor; hol ment, hol nem. Az egyik bűnös az előtétellenállás, jobban mondva annak hiánya. A hozzá vezető drótokat valaki valamikor összekötötte, de ez a kötés mára totálisan eloxidálódótt (első kép). A szigetelés is megolvadt a drótokon annyira melegedett. A másik a ventilátor csatlakozója, amelyik szintén megolvadt némiképp (második és harmadik kép). Sikerült egy bontott hibátlan csatlakozót (negyedik kép) szerezni zotya164 kartárstól (ezúton is örök hála :) ), úgyhogy (remélem) az összes hibaforrás kiküszöbölésre került.