Blog >> biztosíték

>> Tuning és extraParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-06-17

Ma nekiálltam és lekaptam a scudettót, hogy megszabaduljak a kavicsfelverődés okozta sérülésektől. Nem volt a legszebb látvány, hogy a felfogatásokból 2 törve volt és a scudetto alatt lévő műanyag rácsból is hiányzott vagy 2 csavar :| Sebaj, felújítjuk és még szolgál egy ideig. Gondos csiszolás követte a leszerelési folyamatot, majd több rétegben való festés, majd lakkozás. Új emblémák már úton vannak. Sietnem kellett, mivel holnap megy szervizbe felmérettetésre a kocsi - nagyon kíváncsi vagyok, remélem azért kenyérre még marad pénzem :DD

Amíg a festék száradt, addig körbeszaglásztam a biztosítékokat keresvén azt, amelyik felelős az indexek, vagy akár a levegő irányának áramlását szabályozó után (ha egyáltalán van ilyen ?!) Sajnos nem sok sikerrel, de azt hiszem, legalább egy katasztrófát megelőztem az egyik biztosíték cseréjével.

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-04-01

A távirányítón lévő gombbal egyáltalán nem akart működni a csomagtér ajtó nyitása.
A nyitó szerkezettel minden rendben volt. Majdnem kibontottam a vezérlőt, mikor eszembe jutott, hogy ésszerűbb a biztosítékokkal kezdeni a hiba feltárást.
Meg is lett a tettes... Nem véletlen, hogy április elsején történt :D

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-09-14

A motortérben egy elég elszomorító kép fogadott egy ideje, újabban állandó kontakt hibával... de most rendbe tettem! 2 db 30A bizti. :)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-07-08

Sajna újra előjött a parajelenség :( Nyaralásra indulva Varsány előtt egy kamion előzése után bedobta ismét a check-engine-t, ugyanazt mint 2 hete. Félreálltam a benzinkúthoz, megnéztem a biztosítékot. Hát persze hogy ugyanaz. Felkészültem, hoztam magammal kábelt. Kicseréltem a biztit, kiütöttem a hibát, de visszajött. Mégpedig azért, mert már gyújtásra kivágja a biztit. Felhívtam Csörit (hálás köszönet, hogy felvette, így este fél 10-kor). Azt mondja valami zárlat van, mondott pár tippet, de látatlanban, nehéz segíteni. Megbirizgáltam mindent amit tudtam, persze hogy nem segített. (Első gondolta a csomagtér ajtó átvezető kábel volt, de azt jónak láttam, szétszedni pedig nem volt ingerenciám ott és akkor.) Na úgy gondoltam, inkább előre mint hátra, valahogy leevickélek, vészprogrammal.Varsány után az emelkedő végén már csak 2-esben ment fel, viszont 2-esben 2100-on, kb. 35-tel stabilan ment mindenhol, annál nem volt lejjebb. Nem sokkal később beért egy fehér 159 (Kozi) látta hogy igencsak lassú vagyok, mellém érve megkérdezte, van-e baj. Félreálltam váltottunk pár szót, aztán megkértem kísérjen fel a szerpentinen, mert ha oda feljutok, akkor nem gond az út, de lehet hogy elkél a vontatókötél. Visszakapcsolgatva lassan de felmentünk, aztán ismét félreálltam, megköszöntem a segítségét, és mondtam neki menjen csak így már célba érek. volt ahol 90-100-at is bírta, sík úton. Igazából a fordulat max. 2100, és egy nagyon szűk gázpedál tartományban van ereje. Ha azt eltalálom, akkor egész jó, de persze emelkedőn lassul. Hamarosan megy Csörihez, az amúgy is betervezett szervizre.

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2013-11-11

A jobb oldali ködlámpám már az autó vásárlásakor se világított, a bal valamikor a nyáron égett ki. Most, hogy bejött a ködös, takony idő, gondoltam kicserélem. 1000 éves izzót szedtem ki a ködlámpából ami már beerodált (ez látszik a képen is) majd beraktam az újat és lám, ki sem gyulladt, egyik sem. Azt hittem nincs rendesen a helyén, így két délután is szenvedtem vele. Miután én feladtam, elvittem az autószerelő cimbihez, sajnos nem sokra jutottunk, relére gyanakodott. Elvittem Gulyás Lacihoz, (aki csinálta múltkor az ablakom) és 2,5 óra alatt rendbe rakta potom pénzért. Ahogy korábban azt sejtettük, relé és biztosíték probléma volt, mindkettőt cserélni kellett. Az izzókat is berakta, így "teljesen kész" volt mire mentem érte. Megalight Ultra izzók kerültek a ködlámpába. Következő hónapban szerintem kicserélem a többi izzót is valami erősebbre.

Költségeim
Izzó: 2710.-
munkadíj + relé + biztosíték: 4000.-

Ma végre életet leheltem a csomagtartó stekkerébe.
Kicsit sokáig tartott míg rájöttem, hogy hiába van a műszerfalnál két "12V-os csatlakozós" biztosíték, azok közül egyik sem a hátsóra vonatkozik.
Tegnap véletlenül a használatit böngészve bukkantam rá, hátul az SW-s résznél, hogy ott van a biztosíték. És természetesen az volt elolvadva (1. kép).

Fontos:

Ha biztosítékot cserélünk, nagyon ügyeljünk a biztosíték minőségére. Főleg a késesnél. A silány minőségű biztosítékkal akár felgyújthatjuk az egész autónkat. A legfontosabb, az olvadó rész kialakítása, és a kés, lemez vastagsága. Ha nem elég vastag, akkor nincs megfelelő kontaktus és megnőhet az ellenállás, melynek során felforrósodhat a vezeték és tönkre mehet az egész kábelköteg. Sőt...
Erről itt többet olvashatsz.
Mindenki kerülje a silány kínai biztosítékokat!

Ha már múltkor elkezdtem a stekker szétszedését, most azért befejeztem (2-3. kép), mert izgatott, hogy van benne izzó és mégsem világít.

A foglalat kiszedése:

- Ajtócska levétele.
- Fém hüvely (gyakorlatilag maga a csatlakozó) kiszedése a piros műanyagból, a két belső pöcök pici laposcsavarhúzóval történő benyomásával.
- Stekker lehúzás.

Sajnos az aljzat sosem fog világítani, mert csak két vezeték megy rá (4-5. kép).
Bár a csomagtér világításra rá lehetne kötni...

>> SzervizTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2011-01-26

Megállt az index. Se jobbra, se balra, se vészvillogó. Elég kellemetlen volt így közlekedni. Némi hibakeresés után a vészvillogó biztosítéka találtatott hibásnak. 7.5 A volt benne, a gyári érték 20 A.. Csoda, hogy eddig működött. Aki beletette az remélem most erősen csuklik.
A mese tanulsága pedig az, hogy át kell néznem az összes biztosítékot, hátha a gánymester, aki ezt elkövette nem elégedett meg ennyivel.