TtK - főkép
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Veloce // 2023-12-04

Eljött ez is, az első garanciális javítás. Egy ronda esős autópálya-menet közben kiírta, hogy nincs tovább radaros tempomat és fcw. A diagnózis szerint elment a függőleges kalibráció. Egy kb. másfél órás művelettel be lett kalibrálva; amiből öt perc maga a kalibráció, a többi a referencia-reflektor beállítása. Mint kiderült erre visszahívás is van..
És van visszahívás a műszerfal zörgésére is. Ami valóban zörög. Az új műszeregység sokkal nagyobb, közel sík műanyaglaopkból épül fel, nincs benne a hagyományos műszerek árnyékolói miatti merevítés. Rossz úton (=kies hazánk útjainak jelentős hányadán) ha a kátyúk ritmusa eltalálja a rezonancia-frekvenciát zörög. A visszahívás egy adag öntapadós filc, amiket ide-oda fel kell ragaszatni. Meglátjuk segít-e a dolgon. A 19 helyett 17-es felnik egyébként megszüntették a zörgés 90 százalékát...

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Veloce // 2023-11-20

Felkerületk a téli kerekek. Szerintem jól néz ki. Nekem így jobban is tetszik, mint a 19-es gyáriakkal. Amik amúgy dögnehezek, főleg a hátsó szélesek. És ugyan még csak egy kört mentem velük, de ennyiből is lejön, hogy sokkal komfortosabbak a 17-esek. A 19-esek sajnos nem valók a remek magyar utakra, recseg-ropog az autó a durvább úthibákon, amikből van bőven. Erősen gondolkodom, hogy mi legyen..

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Veloce // 2023-09-20

Az autón 19-es duplaszéles felnik vannak, ezekre nem szeretnék téligumit, azaz más megoldás felé kellett néznem. Kézenfekvőnek tűnt a nero Super kerekeit megtartani, úgyhogy vettem egy használt alap Super 17-es felni garnitúrátt, arra rámentek a nero nyári gumijai és azzal árulom tovább a Supert. A sportivo felniket - amik nekem különösen tetszenek, még felárat is fizettem értük - meg a Bridgestone télikkel elraktam a Velocéra téli keréknek. Előtte az Alfariumban felpróbáltuk a 17eseket a Velocéra, csont nélkül felmennek a nagyobb első fékre is. Ezer köszönet ezúton is pettinkének. A képen a várható téli konfig (kicsit hülyén néz ki a perspektíva miatt, de sebaj)

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2023-09-15

Közben rájöttem, hogy 60k-nál a gyertyákat is cserélni kell, úgyhogy ez is meg lett ejtve. Mikor elhoztam fel is tűnt, hogy mennyivel jobban megy az autó. Aztán persze rájöttem, hogy a fiúk orvul D-be kapcsolták a DNA-t :))

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Veloce // 2023-09-12

Felületes szemlélő számára ez ugyanaz az autó, mint az előző Super, csak nem fekete, hanem kék. Közelebbről azért van néhány különbség..

Külső: a misano kék nagyon szép. A ledes lámpák is jól néznek ki; fotóról annyira nem tetszettek, de élőben már igen. A hátulja a diffuzorral és a dupla kipuffal nagyon vagány, de ha extra lenne ezekért nem fizettem volna. A felnit egyelőre szokom, ha lett volna választék, nem biztos, hogy ezt választottam volna. A díszek - scudetto, ablakkeret, tükörházak, kipuffvégek - feketék, ez nagyon tetszik. Pont ezért jobb lenne talán teljesen fekete felnikkel. Csak a feliratok krómok, de nem zavaró, hogy azok nem feketék. Összességében nagyon tetszik.

Belső: minden fekete. Azt gondoltam, hogy zavaró lesz, de nem, egyáltalán nincs gyászos hangulat. A műanyag betétek ezüstös/karbon mintájúak, sokkal szebbek mint a Super szürke szálas betétei. A váltókar hiperugrás az előzőhöz képest, kinézetre és fogásra is. A középkonzol tárolója sokkal kisebb lett a vezeték nélküli telefontöltő miatt, ez negatívum. A műszerfali USB csak töltés, nem csatlakozik vele az AA. Az ülések kényelmesek, de nagyon passzentosak; ha kicsit nagyobb lenne a hátsóm már kényelmetlen lenne. A háttámla oldaltámaszai csak a legszélesebb állásban kényelmesek, ha beljebb állítom túl szorosak. A gerinctámasz "joystick" működésére még nem sikerült rájönnöm. Két irányban felfújja, másik kettőben leereszti. Hogy a két irány miben különbözik - egyelőre passz. A combtámasz ideális pozícióját még keresem. Magasabban ülünk, mint a kézi állítású Super ülésben. Jópár centi a különbség; azért nem a bakon ülünk, mint anno 145/6-ban, vagy 155-ben. A kormány tapintásra sprődebb anyaggal (bőr az egyáltalán?) van borítva és a karima keresztmetszete szögletesebb, mint a Superé. A bajuszkapcsolók eddig is gagyik voltak, most még gagyibbak lettek, már a végükön levő gomb se ezüst, hanem olcsó fekete műanyag. A váltófülek eddig is szépek voltak, most is azok.

Infotainment+kezelőszervek: a digitális műszeregység nekem tetszik. A "heritage" műszerek jópofák, de szerintem nem illenek az autóhoz én a default műszereket használom, azok szépek és modernek. A "chill" műszrfal (amikor gyakorlatilag semmilyen kijelzés nincs) tök fölösleges. A kormány nyomógombjait átstruktúrálták, némi megszokást igényel, de végülis használható. Az infotainment is egész jó. A menük gyorsak, a grafika egy kicsit bonyolult, de kis megszokással használható. Információ van bőven. Az Android Auto még mindig csak USB kábellel működik, sőt már a klímapanel alatti csatlakozórol sem. Ez nagy negatívum. Az index fura: nem azt mondja, hogy tik-tak-tik-tak, hanem csak azt, hogy tak --- tak.. Van telefonos app is, de hogy minek? Esetleges, össze-vissza grafika, kérdéses értelmű funkciók. Kb. olyan mint a Blue&Me a 159-ben, van, mert manapság kötelező, de látszik, hogy csak a pipa kedvéért csinálták. Tuti, hogy nem fogok rá előfizetni, ha lejár a licensz.

Haladás: kicsit féltem a 19-es kerekektől, de a "ride" nem durvább, mint a Super a 17-esekkel. A motorhang csendesebbnek tűnik, de kiforgatva még nem volt. A féket jobban kell taposni a Superhez képest pedig nagyobb az első tárcsa. Gondolom visszavettek a rásegítésből. Cserébe sokkal kisebbet döccen megállásnál - a Superrel szinte lehetetlen viszonylag nagy döccenés/bólintás nélkül megállni. A menésre még visszatérünk, ha vége a bejáratásnak. :)

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Veloce // 2023-09-12

A szomszéd az oka mindennek..:) Hazajött párszor egy zöld Velocével, amit persze ki is próbáltunk. Úgy volt hogy át lehet venni (valami lízingmanőver miatt a lejárat előtt elérhetővé vált) és erősen el is gondolkodtam rajta, de aztán elvitte más bennfentes. A kisördög persze addigra már befészkelte magát a fejembe, szóval gyorsan kértem egy ajánlatot a Kelet-Pesttől és kaptam is egy jót. Egy gyenge pillanatában az asszony is rábólintott, úgyhogy gyorsan meg is rendeltem. Pár nap műve volt az egész..
Extralista gyakorlatilag nincs. Felszereltségi szintek vannak, amihez lehet színt választani. Kívülre, mert a beltér csak fekete lehet. Van még üvegtető, Harman-Kardon luxi belső és egy csomó vezetéstámogató "önvezetés" szoftver. Minden más alapáras, vagy nincs. Nekem pl. a TI tetsztett volna legjobban, de ahhoz nincs váltófül és nem is lehet rendelni. Így a vége Veloce lett misano kékben (Visconti verde már csak a Q-hoz van). Három és fél hónap alatt jött meg; végül szeptember 8-án vettem át.

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2023-08-01

59400 km. Olaj, szűrők, átnézés. Szokás szerint Alfarium. Minden OK, haladjunk tovább..

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-07-17

Olaj, szűrők, fékfolyadék. Le is vizsgázott, azaz eltelt az első négy év...
Semmi érdemi nem történt, teszi a dolgát. Mióta Németországban élünk többször megtette az utat oda-vissza (1200+ km), erre a célra is az eddigi legjobb autóm, kifejezetten kényelmes hosszú távon is, pedig én nem szeretek hosszan egy helyben ülni..

 
>> EseményAlfa Giulia 2.0 Super // 2022-05-16

Nem is volt tél idén, úgyhogy tök fölösleges volt. 240 ojró (ennyi a gumi kétszer föl-le itt) huss.. :(

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2021-10-25

Három év, három hónap. Lemerült az elem a kulcsban. Érdekes, hogy a nem használt másodikban is. Századra azonos feszültséget mértem mind a kettőn. A csere egyszerű és tök közönséges 2032-es elem van bennük. Ez is pipa, legközelebb 2024 szilveszterkor kell majd vele foglalkozni :)