Blog >> ablaktörlő
Egy picit elkezdtek csíkozni már a 2 éve cserélt Valeo első ablaktörlő lapátok, így ma lecsereltem őket Bosch AeroTwin A187S-re őket.
A hátsó ablaktörlő típushibája is javításra került, így most már törlés után a kezdőállásba tér vissza a lapát. Ezzel együtt megelőzés végett az első ablaktörlő forrasztása is meg lett csinálva, ha már hozzá lett nyúlva, így azzal sem lesz gond már.
A javítást Csadó Imre végezte.
Nem tervezetett beavatkozások: szervóolaj folyása a szervócsőből és hátsó rugótörés miatt.
- Szervócső (gyári)
- Spirálrugó, hátsó x 2 (Japanparts, gyári eredetiből TI rugó érkezett, ezért gyorsan lépni kellett)
- Lengéscsillapító porvédő+ütköző x 2 (Febi)
- Toronyszilent (Febi)
- Szállítási költség + Munkadíj
Az idén beszerzett Magnetti Marelli ablaktörlő lapátokat az elviselhetetlen hangja és rossz törlése miatt lecseréltem SWF-re.
Km óraállás: 143 894
Ablaktörlő karokat festettem le, mert itt-ott már le volt pattogva a festék, és csúnyán fehéredtek, illetve rozsdásodtak. Most szépek...
...annál lényegesen jobb, mint volt. Nem véletlen, hogy március óta nem született egyetlen egy poszt sem, hisz a nálam töltött három év alatt amolyan "tojotává" forrta ki magát a 156-os. Még mielőtt vendettába kezdenek a valódi hithű Toyotások leszögezem, hogy nem véletlen az idézőjel. Csak amolyan "azéntojotám" lett a szarolasz. Jön, megy, dudál, világít, teszi a dolgát ahogy kell, de azért akadt egy pár apróság amitől egy igazi Corolla tulajdonos eret vágott volna, én viszont örömmel nyugtáztam: "ja csak ennyi"? Feltűnt például, hogy egyre kelletlenebbül dolgozik a hátsó ablaktörlőmotor, míg végül egy esős áprilisi estén úgy nem gondolta, hogy csigatempóval elvánszorog a 12 órás pozícióig, majd megáll teljesen függőlegesen. Onnan pedig se jobbra, se balra nem volt többet hajlandó kitérni.
Mivel egész jól megvagyok nélküle, így az EGR eltávolításhoz hasonlatosan ismét az autóiparban oly divatos irányzat, a súlycsökkentés áldozata lett az ehhez kapcsolódó alkatrészkupac. Kibontottam az egész miskulanciát a csomagtérajtóból, majd egy 35mm-es gumidugóval beragasztottam a helyén tátongó lyukat. Nem utolsó sorban sokkal jobban is tetszik így...
Aztán a pandémia közepén (igaz már egész régóta gyanús volt) feltűnt, hogy a McDrive-ban állva (a nagy #maradjotthon ideje alatt szinte semmi más opció nem állt rendelkezésre a szép kártya felhasználására, így be kell vallanom, hogy bizony áldoztunk néha ily módon - szigorúan este 21 óra után - az "egészséges életmód" oltárán) felmegy a vízhőfok egészen a 100-as jelig, anélkül, hogy a hűtőventillátor bekapcsolna. Másnap kiszereltem az ellenállást, s a fenti képen is látható nem túl bizalomgerjesztő látvány fogadott. Rendeltem egy újat, kicseréltem, s visszatért az 1-es fokozat - azóta klímázás közben sem ordít állandó jelleggel ki-be kapcsolgatva a 2-es fokozat.
Mivel ezeket leszámítva tényleg semmi nem jött elő a Toy...akarom mondani az Alfán, így rászántam magam egy az E39-en annó elvégzett low budget állagmegóvásra, immár tanulva az akkor elkövetett hibákból is. Leginkább a küszöbökön, és a motorháztetőn levő festékfolytonossági hiányoktól akartam megszabadulni, de elkapott a gépszíj, és festegettem még imitt-amott, amitől a végeredmény meg olyan lett, amilyen...
Első körben kaptak a rozsdás részek Brunox rozsdaátalakítót, majd cinkes rozsdagátló alapozót és jó vastagon alvázvédőt. Egy hét száradást követően erre fújtam a színt, és a lakkot. Sajnos a rücsi azon egyenetlenségeit, amiket a fekete szín jótékonyan elrejtett, azt a csillogó ezüst most kiemeli, de kellő távolságból és hunyorítva azért elfogadható. Ami viszont sokkal fontosabb, hogy van rajta anyag rendesen, s már nem a pőre lemez kapja a külső behatásokat.
A motorháztetőn kicsit fillerezni és csiszolgatni is kellett, hogy a körülményekhez képest sima legyen a fényezendő felület, ami a legvégén össze is lett polírozva, így a színeltérést leszámítva egész egységes lett a végeredmény. Szép ugyan nem lett, hisz ahhoz telibe kellett volna fényezni az egész motorháztetőt, de annál jobb, mint volt, s remélhetőleg rozsdásodni sem fog.
Mivel facelift-es modell (még ha csak másfeles is), színrefújtam az eddig fekete ködlámpakereteket, majd hogy jól megzavarjam a díszléctrollokat (az igazság persze az, hogy így sokkal jobban elrejti a felületi hibákat), az eddig színrefújt díszléceket feketére festettem, mint ahogy az a ráncfelvarrás előtti példányok esetében volt. Tartottam tőle, hogy vállalhatatlan lesz, ha az olasz designerek által megálmodott konzisztenciát megbontom, de a végeredmény meglepően jó lett.
Valahol itt kapott el a gépszíj, s ha már lúd, legyen kövér alapon lefújtam a tető első, mára teljesen lepattogzott, lakkhiányos részét is. A végeredmény annál lényegesen jobb, mint volt, de erre is igaz, ami a motorháztetőre - így részben javítva azért látszik az eltérés...
Végül előkerestem a még annak idején a Suzukira vett (hú te jó ég milyen régen volt az) kipufogóvéget. Anno túl nagy lett, de a Toyot...akarom mondani az Alfára pont passzol a 60-as vég. Kicsit kellett ugyan vágni a gyári végből, hogy kellően beüljön a lökhárító alá, de megérte, mert a végeredmény kimondottan tetszetős lett.
Ha így folytatja, akkor csak a jövő áprilisban esedékes műszaki előtt kellene a két hátsó lengéscsillapítót kicserélni - mielőtt még leszakad róluk a rugótányér - mert elég rozsdásak a kényes részen. Ettől függetlenül tudom, hogy előbb-utóbb kigyógyul a skizofréniából, s újra Alfaként fog viselkedni, kiharcolva a neki járó figyelmet...
Cserés lett az ablaktörlő lapátom.
Magnetti Marellit vettem, a márka minimum illik az Alfához.
Méret: 580/450 mm.
Egy hónap használat után nincs vele gondom.
Vettem téli szélvédő mosót, egy tömítést az olajszűrőt tartó konzol alá...
Még vettem ablaktörlő lapátokat, sajnos nem az volt a dobozban mint amire számítottam...
Első körben a múltkori küszöb javítás felület kezelése. Aztán a levél rács környéke rendbetétele.
A pollenszűrő kicserélve (Mann Filter)
Azután bebizonyosodott hogy a külső belső levegő állító lapát nem működik. A motor még megy, csak a lapát nem. Ez az egy marad is ilyen mert nem ér egy műszerfal kibontást.
Az ablaktörlő automata pillanat törlés kicsit szaggatva ment. Kivettem hogy megtöröljem az érintkezőket. Közbe a kiszerelés után láttam hogy valami már le volt testelve a motornál. Az érintkezők takarítása után egy próba test nélkül ami nem tudom honnan csúszhatott ki, de nem volt jól rögzítve ahogy ezt már máshol is tapasztaltam (Riasztó). Kiderült nincs automata gyors törlés, sem kézi pillanat törlés. Méregettem, de a csatlakozóba jó minden. Az ablaktörlő vezérlővel lesz valami gond, és sejtésem hogy utána a motorra vezető kábel egyike volt letestelve. Igazából nem jöttem rá, úgy hogy kerestem másik motort. Csak az fl előtti más, mint csatlakozóba mind a kábelek darabszámában. Míg a FL verziónak van lassú törlése és gyors is, addig az fl előttinek csak egyfajta gyorsasága van.
Sok sok agyalás után úgy döntöttem, hogy át kötöm régi verzióra. Négy kábelból kellett hármat, így hát eredetileg volt egy test, egy pozitív és két vezérlő negatív (lassú és gyors fokozat, vagy csak az egyik vagy csak a másik kap negatívot). A régi fajta csak test, pozitív, és vezérlő test. A vezérlő test(ek) összekötése, így lett kettő vezérlő kábelból egy. Most már működött minden, de úgy mint az fl előtti szériákban.
Az ablaktörlő szerkezet már szét volt kopva, úgy hogy cserés lett az is egy olyanra aminek nincs holtjátéka.
A levél rács alatt a szélvédő keret, és még beljebb ki porszívózva.
Bal és jobb oldali levél rács csere másikra. A réginek hiányzott mindegyik oldalról egy egy tartó fül.
Végül egy új ablaktörlő pár, Bosch Aerotwin AR728s. + téli szélvédő folyadékkal feltöltve.
A múltkorokban beszerelt kuplung munkahenger nem vált be, ez is szivárgott. Vettem bele egy újat.
Kapott előre új ablaktörlő lapátokat (Bosch Aerotwin AR728s).
A vezető oldali ablaktörlő hosszúság 550 mm.
Az utasoldali 475 mm.
A hátsó ablaktörlő karon a törlő gumi is ki lett cserélve újra.
Volt szerencsém egyből esőben kipróbálni, és jól dolgozik mindegyik ;-)