Megvolt ez is. Olajcsere, átnézés, minden OK. 14600 km. Még le is mosták "ingyen".
Felkerültek a nyári gumik, a futóműben minden rendben, fékbetétek is jók. A télieket (még a 159-éi voltak) otthagytam a gumisnál..
Kicsivel előtte az M6-on hazafelé kaptam egy követ a szélvédő közepébe alul. Először menthetőnek tűnt, de már az első éjszaka alatt elindult kb. egy centit. Az üvegjavító hősiesen próbálkozott, de szépen végigrepedt, ahogy kell :( Csere lett a vége a Pilkingtonnál, mivel a gyári szélvédő is Pilkington. Szerencsére volt raktáron hővédős verzió. A CASCO miatt még "ingyen" is volt (persze ingyen ebéd - mint tudjuk - nincs, még egyszer be kéne törni az üvegnek, hogy az éves díjjal nullszaldón legyek...).
Ma átléptük a 10k-t. Esemény nem volt, teszi a dolgát..
Felkerültek a téli gumik. Szerencsére a méret ugyanaz, mint a 159-é, úgyhogy ezt egyelőre olcsón megúsztam, egy szezon még van a meglevő garnitúrában.
Mivel lenn voltak a kerekek, volt alkalom rápillantani a futóműre, monhatom ilyen igényesen kivitelezett (konkrétan esztétikailag is nagyon szép) futóművet még nem láttam. A gumisoknak is tetszett :)
Ez az autó ugyan nem a fogyasztás-minimalizálásról szól, de azért érdekel, hogy mennyit eszik. Az első értékelhető teletankos mérés 8.75-re jött ki, fele országút, fele város, DNA N-ben. A fedcomp. 8.5-öt mutatott, azaz itt is az van, mint a 159-nél: 2-3 decit csal lefelé.
Nagyon elégedett vagyok, hasonló üzemben a TBi egy literrel többet evett..
Az Aliexpress feneketlen bugyraiban hasznos dolgok is vannak, pl. fém borítás a csomagtartó-peremre, karcolódás ellen, illetve kis vödör az első ajtó fogantyújába, hogy oda is lehessen pakolni (a 159-ben is üreg volt ott, a Giuliáé lyukas - elöl, hátul nem...). Fillérekért beszerezhető kiegészítők és meglepően minőségiek, pontosan illeszkednek is. Köszönet az ötletért pettinke kartársnak.
Úgy alakult, hogy a családi összeadok-kivonok vége az lett, hogy vegyünk egy új autót. Sajnos SW Giulia nincs, a Stelvio pedig akármennyire szép SUV, mégiscsak SUV, úgyhogy "megalkudtam" egy berlinával.
Végigszondáztam majdnem az összes kereskedést, a Kelet-Pest lett a nyerő, mind árban, mind hozzáállásban.
Június 27-én került a birtokomba, remélem sok éven át hűséges társ lesz. Az első benyomások mindenesetre nagyon pozitívak.
Egy éve kb. már egyszer csinálta, hogy felhabosodott a tartályban a szervóolaj és kinyomta a fedélen. A szivattyú meg embertelen hangokat adott, főleg kormány tekerés közben. Marci az Alfariumban utántöltötte és megjavult.
A minap viszont megint szörnyű hangok jöttek a szervószivattyú felől és a motorházat kinyitva rögtön meg is volt a hang oka: megint kinyomta a tartály fedelén az olajat, úszott a motortér..
Emlékeztem, hogy a múltkor már Marci is mondta, hogy tipikus hiba a tartályban levő szűrő/szűkítő elszabadulása. Ilyenkor levegőt szív a szivattyú, felhabosodik az olaj és kinyomja a fedélen. Rákerestem a blogokban is, meg is találtam ezt.
Az enyémben is a tartály szűrője bizonyult ludasnak; kapott egy bontott tartályt és némi friss olajat, most hibátlan.
Ezúton is köszönet és örök hála Alinak és az Alfariumnak, akik ugyan ki se látszottak a melóból, de soron kívül fogadtak és megcsinálták.
Nem működött a klíma, ami a hirtelen jött nyárban nem volt kellemes a fekete autóban. Egy gumicső engedte el magát, ki lett cserélve. Most hűt rendesen. Km. állás 208470.
Kb. egy hónapja a feleségem offos kisautójában az akksi beadta a kulcsot. A TBi úgy érezte, hogy szoldiaritást kell vállalnia a garázs-társával, úgyhogy eljátszotta ugyanazt. Még a szombat reggeli időpont is stimmelt. Kapott egy újat. Szerencsére a madaras teszkóban épp akció volt, így nem is volt annyira költséges a manőver.