Blog >> 155

Pár hónapja már szivárgott, le lett tömítve. Így persze az olaj és a szűrő is cserélve lett (selenia 20K for Alfa). 267e km

Mivel már megvettem az új szervószivattyút (de nem az nyekergett ugye, hanem a vízpumpa), valamint megvoltak a felújított nagynyomású csövek is, így kicseréltettem ezeket is, a tömlőkkel együtt. Így most a szervó kipipálva. Már csak a kormányművet kell felújíttatni, ha szükséges.
Ezzel együtt a szíj hajtotta eszközök közül már csak a klímakompresszor a régi.

Nos.. mivel a klíma nem tűnik fontosnak télen, és mivel a legolcsóbb gyárinak hirdetett új kompresszort 270EUR-ért láttam, így visszakerült a kuplunghibás (kuplung nélkül). Egyébként is cserélni kellene a klímahűtőt, a nyomáskapcsolót valamint valósznűleg az expanziós szelepet is.
Az autó két hetet pihent a szerelőnél, mert nem tudtam vele visszajönni, így megbíztam még pár dologgal, hogy legyen rendben a vas. Lásd: következő bejegyzések

Hazafele menet, Bécs alatt, az A21-en, Alland pihenő, este 8 óra. Gondoltuk pihenünk egyet. Amint beállt alapjáratra vmi irdatlan kerregés hallatszott a motortérből, olyan hangja volt, mint mikor nem sikerül teljesen sebességbe rakni.. Hirtelen sokminden átfutott az agyamon, de leginkább a szervópumpára gyanakodtam.. Aztán kiszállva: szervóolaj nem folyott el, szíjak OK. Kívülről meghallgatva, a lánc felől hallatszott néha a kerregés és csak alapjáraton, fordulaton nem, de semmi ingadozás, fulladozás. Rövid telefonos konzultáció után arra jutottam, h valószínúleg a láncfeszítő adta meg magát. Így nem maradt más, mint tréler.
Két órát vártunk a trélerre és marha nagy szerencse, h a benzinkútnál jött a probléma, nem pedig menet közben az autópályán, mert szétfagytunk volna.. :)
Hazaszállítottuk, természetesen ilyenkor száll le a köd is, rohadjon meg, de szerencsére hazaértünk, letámasztottuk a szerelőnél.
Azóta kiderült, h a klímakompresszor kuplungja szétesett és elkezdte "ledarálni" a házat..
Mivel most otthon maradt a kicsike, megbeszéltük, h amit megvettem azt tegyék bele: új szervópumpa, felújított nagynyomású szervócsövek.
Ezen kívül: a többi szervócső, gyertyák, kormánymű belső gumiharangok, külső kormányögömbfejek, stbilizástor belső szilentek, jobb oldalon a belső féltg csapágya, kézifékkötél, olajteknő tömítés.
Folyt. köv.

A múlt héten hétfőn tankolás utáni indításkor ékszíjnyikorgás hallatszott. Megnéztem, minden a helyén volt, ékszíj rendben, tárcsák rendben. Elíndítottam megint, semmi hang, csak vmi klattyogás, ami meg is szűnt, amint felvette az alapjáratot.
A szervópumpára gyanakodtam, mert az egyik cső kicsit könnyezik, ezért meg is rendeltem a szervópumpát, itt a jürgeneknél. De mielőtt kiért volna csütörtökön, szerdán este, munkahelyről akartam hazaindulni, és ismét megjött a szíjhang, meg vmi fémes csikorgás.. Na, mondom, a legjobbkor. Másnap reggel érkezett volna a szervópumpa, gondoltam, akkor veszek ki szabit, és helyi csináld magad műhelyben kicserélem a szervópumpát.
Csakhogy mivel, a szíj bordás fele meg volt barnulva, de száraz volt, képbe került a vízpumpa is.
Majd másnap, világosban már meg tudtam normálisan nézni, h mi történik, miközben asszony indítózik. A szervópumpa bizony forgott rendesen, viszont a vízpumpa előbb megállt, minthogy a szíj megállt volna. Így már elég egyértelmű volt a gond, még szerencse, h nem álltam neki kicserélni a szervópumpát..
Mivel hvégére hazamentünk, vettem is egy vízpumpát ill. paraflu-t (köszi Erhard :) ).
Aztán most hétfőn elkezdtem szervízt keresgélni itt a közelben. Szerencsére találtam is egyet. El is vontatták tegnap, ma pedig kész van.
A német szaki pedig megdícsérte, h nagyon szép állapotban van az autó.. :)

Úgy tűnik, h a hűtőradiátornál lévő nagynyomású szervócső könnyezik kicsit, ezért egy bontott, felújított csövet akartam beszerelni helyette, amit Marklar és Fairlane kollégák közbenjárásával sikerült felújíttatni. Viszont a bontott csövet nem én választottam, és természetesen Murphy nem alszik, nem jó méret, ráadásul a szivattyú csatlakozásnál is másképp van hajlítva a cső..
Így most visszament a régi cső.

Egyébként eladók a csövek, ha valakinek esetleg épp' ilyen kellene (a kormányműhöz továbbmenő cső is megvan, az is felújítva). Nem tudom melyik típusba jó, de 155 1.8 8V-be elvileg nem. :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-11-06

Ma ismét rá tudtam szánni pár órát, és a héten megvásárolt szelepfedél tömítésekkel, összeraktam őket, és a szívósort is. Masszáztam is mindent a csavarokat zsíroztam, próbáltam 100% alapos és előrelátó lenni.. Persze közben rendezgettem kábeleket, cinkspray-vel "leápoltam" néhány területet, stb, stb

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-10-08

Mindent sikerült összeszervezni, így végre sikerült beállítani a vezérlést! A sablonnal meglepően egyszerűen ment, szépen össze is lett jelölve..

Felkerültek a téli kerekek. Kíváncsian vártam, hogy a csendes futóműért folytatott harcból győztesen kerülök-e ki, mivel a BE kerékcsapágy és féltg csukló csere után is maradt még hang. Egy korábbi vizsgálat során megállapításra került, két nyári gumi fűrészfogasra kopott (figyelmetlenségből két teljes szezont (kb. 25e km) futottak hátul), így elvileg már csak az maradt zajforrásnak. Igen, győztem! :) Bár a téli gumi alapból zajosabb, ugye, de még így is sokkal csendesebb lett az autó. :)

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-10-06

Kb minden előjel nélkül elfosta magát a kormányszervó nagynyomású csöve, egy csinos tócsát termelve maga alá a céges mélygarázsban....

A megszokott csöves helyemen nem vállalták el, mondván hogy ebbe van egy spéci szelep, 'akkumulátor', ami a szervópumpa impulzusszerű nyomását simítja egyenletessé... :S

Szal végül Dunakeszire kellett kivinnem a Héfal kft-hez, akik egy nap alatt meggyógyították...