Blog >> ti

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-12-03

Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.

Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.

Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-29

Reggel termosztátvizsgálat volt.
Mutató szerint ~82-89 között mocorog a vízhőfok, MES szerint viszont csak ~76-81 között.

07:17 - 07:25 között autópályán 1-es kép.

07:36 - 07:40 között a városi araszolásban 2-es kép.

A termosztát nyitási értéke tényleg 88 fok kellene legyen, mutató szerint nálam 80 foknál kinyit, viszont ez MES szerint csak ~75 fok.

Ebből következtetve működik a termosztát, de nem jó értéken, így hűvösebben jár a motor mint kellene.

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-23

"Amikor a motort megállítjuk, néhány kiegyenlítő a hozzá tartozó bütyök nyomása alatt marad, ilyenkor elég idő marad arra, hogy az olajszivárgó résen a normál működésnél több olaj elfolyjon, a hidraulikus elem belseje jobban kiürül. Ebben az esetben előfordul, hogy a motor indítása után rövid ideig csattogó hangot hallunk."

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-22

A Bilstein-ek jó állapotban vannak, futóművet megrázták (de nagyon) és semmi lógás nincs benne. Jobb oldalon kis kopogás forrása szerintük a lengéscsillapító szárának lógása lehet ami a rugócserénél ki fog derülni.

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-21

Pados mérés majdnem hozta a korábbi PerfExpert-es eredményét.
Hivatalos eredmények:

245LE (180.1KW) @5855giri
389Nm @2999giri


A program tartalmaz egy 100-as alapjárat emelést, gázpedál át van programozva, sokkal jobban reagál, fordulatszám maximuma 6500giri bár ennek nem látszik az értelme, diagramon látszik egy kis anomália 6000-6500 között. A tb nyomás limiter 1,5 bár. Fogyasztás csökkent ~10+%-kal.

:-)

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Felkerült a téli garnitúra. A súlyok beleértek a féknyeregbe, határeset ez a felni, de rajta hagytam az 5 mm-es pogácsákat, így már jó. Így most a nyomtávszélesítés 11 mm ami az ET35-ös felniből és a pogiból jön össze. Nem látszik kintebb mint a Ti felnik ET41-gyel és a pogácsákkal. Cserébe elég butácskán néz ki :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.

Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-11

PAZ visszakapta a megvételekor rajta lévő holland Squadra tuning cég programját.
Az érték nem hiteles -+10 LE-n belül van, méréskor a fordulatszám eltért 200 giri-vel.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-08

Miután az én drágám az 1-es képen látható üzenetet szegezte az arcomnak, gondoltam kicserélem az első féket. Sokáig válogattam és végül a TRW mellett maradtam annak ellenére, hogy ATE-t szerettem volna, de talán az kicsit túl van árazva.

A tárcsa szabadon maradó részei feketére vannak kezelve.
A rögzítő csavar helye sűlyesztett. Nem mindegyiknél az :-(

>> Tuning és extrakiko // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTDm TI // 2017-11-03

Műszereket es a burkolatokat kiseréltem a crosswagonba talalható luxory gold verzióba, a klímapanel is ki lett cserélve, ami viszont felvan készítve a páaszenzorra. Így indokolttá vált a szenzoros tükör beszerzése, illetve a kormánykapcsoló cserére, ugyan is az automata ablaktörlős verzióba más az chip ami benne van. Szélvédőt majd tavasszal kap amibe van integrálva a szenzor helye. A kábel megvolt a lámpánál csak vissza volt szigszalagozva, kicsomóztam, bekötöttem, s működik. Kapott króm kupakokat az ajtónyitó is, krómkeretet a váltószoknya, az oldalvilágítás és az első is. Kiegészítő fűtés hibátlanul teszi a dolgát, kb 1.5 perc alatt meleget ont magából, miközbe a hűtővíz 10 fokos csak. Már csak a tetőablak projekt várat magára és a létező összes extra amit lehetett rendelni benne lesz. Ciao