Blog >> ti

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-06

Feltetettem a ti felniket. Kettőt a négyből sajnos egyengetni kellett, de ezt a váratlan javítást az előző tulajdonossal egyeztetve felesbe fizettük.

Nagyon tetszik az összkép.

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-03-24

Rég nem írtam az autók blogjára/ba.

Ma vételeztem az 56-ra gyári 17 collos TI felnigarnitúrát, így eldőlt, hogy a Süsnye cartárssal elcserélt Barracudák (Neki 8 coll széles szett volt, nekem 7, ugyanabból a fajtából, ti. Indy) a GTV-re mennek fel.

A gumikat valószínű megcserélem a 2 garnitúrán, az 56-tal - természetétől és rendeltetésétől fogva - jóval többet megyek, legyen azon a mélyebb profilú szett. Különönesen, mert a Barracudákat SanyiJTD-hez viszem majd fényezni, így mindenképpen le- és fel kell majd gumizni, gazdagodjék csak a sarki gumis a 2 Subarujával :D

Úgy fest most, hogy a 215/45R17-es méretű garnitúra megy a GTV-re, illetve az egy kicsit ballonosabb 225/45R17-es mérettel bíró másik szett megy az SW-re. Isten áldja Itáliát. :)

Az első képen a konkrét, megvásárolt garnitúra gyermekkori képe látható, a második egy számomra is remek látványtervet vizionál és vizualizál.

>> Tuning és extratipoatti // Alfa 166 3.0 V6 24V aut. Distinctive // 2013-03-06

Nem, nem elírás, és nem őrültem meg így tavasz elején. Nagyon régi vágyam volt, ám annál feleslegesebb... Amilyen ritka, drága és nehézkes a beszerzése, örök darab lesz nálam.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-01-14

Miután futottam pár kört különböző emberekkel akik bontanak 159-et, vagy foglalkoznak bontott alkatrészeivel, és leginkább válaszra se méltattak illetve nem vették fel a telefont, úgy döntöttem biztosra megyek és elküldtem a listát Csörinek. Legközelebb egyből hozzá fordulok.

A cuccok:
- az első ajtó kilincseknél, a csavart takaró fekete műanyag "kupak" (XA06 - FASTENER, BUTTON, CAP - 156063147 - PLUG , 156063150 - PLUG )
- a bal hátsó ajtó-határolónak "tömítése"
- 2db csomag rögzítő fül a csomagtartóban (50500337 - PLATE)
- csomagtér ajtón lévő embléma (50516864 - ORNAMENT)
- Q4 embléma (60697405 - TYPE PLATE)
- a bal első ajtóban lévő ablakemelő/tükörállító kapcsolócsoport

Egy csomó mailváltás után szólt hogy megvan minden mehetek érte (a tükörállító kapcsoló kivételével újak).
A látogatást összekötöttem egy futómű ellenőrzéssel, szerencsére minden rendben, nem kellett állítani rajta.

Autóztam egy jót :)

A hátsó emblémát szétszedtem és majd megpróbálok csak plakettet cserélni rajta ha sikerül ésszerű áron beszereznem.

Ha már ott jártam elhoztam sógi (Mozes147) kocsijához való csavartakarót is, meg természetesen beszélgettünk egyet. Úgyis ritkán járok arra...

A hétvégén a Q4 embléma kivételével helyre is raktam a dolgokat. Ismét léptem egyet az autó megfelelő állapotra hozásához vezető úton :)

>> EgyébLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-08-08

Az eddigi tapasztalataim röviden bő 1000km után:
+ erős, megy ahogy kell (érzetre erősebb mint a TS, bár lehet hogy a dízel eltérő karakterisztikája is benne van ebben)
+ dízelhez képest egész kellemes a hangja kívülről is, belülről pedig teljesen jó
- hiányzik a TS motorhangja
- nem lehet 3-asban 50-ről 150-re gyorsítani
- nem annyira élénk mint a TS, van egy kicsi késlekedés mindig, de ha megindul... :)
+ nem kell visszaváltani az előzésnél, ha már megfelelő tartományban van a fordulat
+ nagyon kényelmes és jól tart az ülés
+ külső tükrök sokkal jobbak mint a 156-ban
- még rosszabb a kilátás hátra
+ a fék brutális
+ a 156 is nagyon stabil és jól fekszi az utat, de ez még annál is sokkal jobb, elképesztően kanyarodik
- nagyon alacsonyan van az alja, minden parkolásnál úthibánál nagyon kell figyelni ne üssem le

A belső tér érzetre semmivel se nagyobb, bár nem is igényelem, ugyanez igaz a csomagtartóra is.

>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-12

Szombaton (2012.07.07) elmentünk Szomabthelyre megnézni. Már ahogy jött fel a garázsból megütött. Egy kis nézegetés, nem makulátlan, le kéne törni a kezét a hifisnek aki szerelte, de alapvetően szép. Hangja normális, nem füstöl alapjáraton. Elmentünk egy körre, megy mint állat, kényelmes, nem zörög, kanyarodik, fékez ahogy kell. DPF nincs benne. Visszaérve nézegetjük tovább, majd telefon George-nak, mi a véleménye a Q4-ről. Jóaz, nincs vele gond, ha alapvetően rendben van azzal se lesz gond, Oké. A srác 100e-et engedett, kaptam gyári 17-es felnin 225/50R17-es Vredestein WinTrac Xtreme téligumikat, a nyáriak is újak a gyári 19-es TI felnin, 235/40R19 Continental Sportcontact5.
Elhoztuk. Hamarosan kap egy olajcserét, meg egy átnézést aztán remélem hosszú és kellemes együttélés kezdetén vagyunk.

A mai napon felraktam a ti felniket a gyári csavarokkal és a kerékőrökkel.
Az eredmény: Alfa Romeo 159 Crosswagon.
Az autó, majd 2 cm-rrel magasabb lett, olyan mint ha egy teljesen más autó lenne. Mondhatni, kicsit terepjárós lett.
A csavarokat ismét rozsdátlanítottam RO55-el, bízva abban, hogy a rozsda nyáron nem üti fel a fejét!
Emeléskor történt egy kis baleset, melyről később majd beszámolok...
A cserkor leszereltem a bal oldali műanyag doblemezt, mely jövő héten megy a műanyaghegesztőhöz javításra, pótlásra! Hasonlóan a jobb oldalihoz!
A gumikba előre 2,9 bar, hátulra 2,7 bar levegőt tettem.
Konklúzió:
+
A kinézet hibátlan! Ez a grafitos antracit nagyon megy a feketéhez. A felni gyönyörű szép. A hasmagasság 19,5 mm-t nőtt.
-
A fogyasztás megemelkedett. Pontos értéket még nem tudok, de ahhoz meg kell még mérnem a sebességet GPS-el is. Az óra most lefele csal és nem felfele. Az autó ráz elég rendesen, minden úthibára, keresztbordára hangosan, idegesen reagál. A kormányt kis tempónál nehéz tekerni, érezni, hogy a futóműalkatrészeknek a nagy kerék nincs ínyükre. Nagyobb tempónál minden apró kormánymozdulatra jobban reagál. Kevésbé megbocsájtó. A gumik gördülése sokkal zajosabb a télieknél!
o
A gumi tapadásáról még nem tudok beszámolni. Eddig még nem volt szívem bántani az autót velük.
Minden összevetve, majd elválik...
UPDATE: 2012.03.18.:
Egy 230 km-es etap után megállapítottam, hogy a kerék 0,5 l-t tesz rá a fogyasztásra 90-es tempónál!
UPDATE: 2012.05.30.:
Egy teljes tanknyi távot (980 km) autóztam tuningbox nélkül a ti kerekekkel! A fogyasztást a kerék, a korábbinál mért, jóval kisebb mértékben emelte meg, átlagban 2-3 dl-el. A drasztikus fogyasztás növekedés (6-8 dl) leginkább városban figyelhető meg! Városon kívül konstans normál tempónál a sebesség korlátokat betartva 1-2 dl a növekmény!
Továbbá a computer által írt fogyasztási adatok a valóságban 1,5-2 dl-el alacsonyabbak, a kerekek átmérőkülönbségéből adódóan!
Ezen mérések nem tekinthetőek reprezentatívnak a kis számú mintavételezés miatt!

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-02-01

Ti felni!
A legnagyobb, a legjobb, a legszebb! :)
Régi álmom teljesült. Remélem jól döntöttem, és a fenti állapot tartós lesz! Vannak azért kétségeim...
Konkrétan:
Szalonban levetett, 4 db Alfa Romeo 159 ti 8J X19 ET41 felni + Bridgestone Potenza RE050A, 235/40-ZR19 96Y méretű gumiköpeny.
Ja, és antracit! :)

UPDATE: 2012.11.22.:


Profilmélység:

6,1 mm - a szélső bütyök belső élénél.

>> EgyébGEORGE // Alfa 146 ti 2,0 16V TS // 2007-08-02

2003 május 23.-án került hozzám 58'346 km-el.
Betyár kis gép.