Blog >> ti >> alfa

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-22

A Bilstein-ek jó állapotban vannak, futóművet megrázták (de nagyon) és semmi lógás nincs benne. Jobb oldalon kis kopogás forrása szerintük a lengéscsillapító szárának lógása lehet ami a rugócserénél ki fog derülni.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Felkerült a téli garnitúra. A súlyok beleértek a féknyeregbe, határeset ez a felni, de rajta hagytam az 5 mm-es pogácsákat, így már jó. Így most a nyomtávszélesítés 11 mm ami az ET35-ös felniből és a pogiból jön össze. Nem látszik kintebb mint a Ti felnik ET41-gyel és a pogácsákkal. Cserébe elég butácskán néz ki :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.

Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-08

Miután az én drágám az 1-es képen látható üzenetet szegezte az arcomnak, gondoltam kicserélem az első féket. Sokáig válogattam és végül a TRW mellett maradtam annak ellenére, hogy ATE-t szerettem volna, de talán az kicsit túl van árazva.

A tárcsa szabadon maradó részei feketére vannak kezelve.
A rögzítő csavar helye sűlyesztett. Nem mindegyiknél az :-(

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-29

Sikerült letérdelnem talán harmadszorra is a szálcsiszolt alu szegélyt. Miután ritka mint a fehér holló bontóban és az új ára még számomra is horribilis, muszáj volt meggányolni. A szélső fül aminél fogva csavarral lehetett rögzíteni több részre robbant, meg sem találtam, így kapott egy alu lemezből fület.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-27

Régóta látszott szivárgás nyoma az egyik visszatérő csövön és persze amikor hozzányúltam nyomás alatt természetesen spriccelni kezdett :-(
Ki volt csúszva belőle az erősítésnek szánt réz cső és annak tetején tört el a műanyag cső.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-23

Sebváltó olaj csere mellett volt még pár apróság a listámon:

- Felső holtpont ellenőrzése, mert szerelő mondta, hogy a főtengely ékpálya kivan kicsit "gatyásodva", ezáltal nem biztos, hogy a vezérlés rögzítő használata mellett is akár pontosan lett beállítva a vezérlés. De pontos. Felső holtponton a szívó oldali rögzítő a helyére megy (2-3. kép)

- Ajtó kédereket leápoltam, mert zörgött az ajtó, mintha minden kárpit és porítás szét akarna esni az utastérben. Most csend honol az autóban. Javasolt kenni, vagy kicserélni.

- Csillár mögött zörögtek nyekeregtek a kábelek ill. stekkerek annak ellenére, hogy pukizacsival körbe voltak tekerve. Nem használtakat felragasztottam a plafonra, a csillárba menőket pedig beakasztgattam annak vezető kampóiba és leragasztottam őket is. Ducttape a barátunk :-) Volt benne egy darab letört műanyag is...

- Korábban leszedtem a vez. módosító hidraulikus szelepéról a visszatérő szita szűrőket, hátha jobban épül fel az olajnyomás, de persze semmi köze nincs hozzá. Most visszatettem.

- Első futómű magasságának különbsége miatt nyomoztam. Megvan a megoldás, jobb elöl rugótörött lehetett az autó és nem a gyári Ti rugó lett beszerelve. Ezért magasabb a jobb eleje. Tehát nem alacsony a bal eleje :-) (4-5. kép)

- Kicseréltem a kuplung munkahenger és a fékolajtartály között az olajat. Mindegyiknél szoktam, ez nem volt annyira gáz, de a kuplung most már ennél is finomabban jár.

- Big akku bunda vissza lett téve, mert korábban leszedtem praktikussági okokból.

- Motorháztető zárat lejjebb állítottam, néha mikor nagyobb útegyenetlenségen mentem keresztül mintha bezörgött volna.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-13

2017.10.23.
Most már biztos, hogy a jobb oldali rugó nem Ti-hez való. A bal oldali S/S/K/Z színkódú. Jobb oldal jelölés nélküli. Csere...


1. kép
Hátsó tengely geometria, dőlést nem lehetett jobban összehozni, mindkét oldal végálláson van, az egyik bentről a másik kintről. Az egyforma volt a cél.

2. kép
Ez az első tengely az állítás előtt már az új felső lengőkarral és az alsó hátsó szilenttel. A furcsa a pozitív összetartás, ezen meglepődtem.

3. kép
Ez lett a beállítás után. A dőlés jelentősen meghaladja a gyári értéket az új futómű alkatrészekkel. Ezek szerint az alsó lengőkarokban keresendő a többi...

4. kép
Szemre is egyformább lett a dőlés...

5. kép
Jobb oldalon is

6. kép
Jobb kerék "magasság"

7. kép
Bal kerék "magasság"

8. kép
Eredmény. A futómű magasság eltéréseket a gép is hozza.

Egyenesen fut, nem darál teljes kormányfordulatnál.

A bal eleje van lejjebb és a bal féknyereg az "öreg" színű.
Szerintem egy korábbi évjáratú könnyebb autóból való a bal eleje,
ezért van lejjebb :-(
Vagy pedig a bal eleje a gyári és a jobb oldal van mondjuk egy 2.4 Ti-ből,
ami nehezebb ezért erősebb (magasabb) a rugó.

9. kép
Van rugó alternatíva, sajna miután gőzöm sincs melyik eredeti, mindkettőt kell cserélnem. Meg akkor is, ha mindkettő gyári csak meg van ülve a bal oldal.

10-11. kép
1.8TBi Ti rugú adatok

Másfél éve fotóztam a 146-omat ugyanitt, akkor született a Koszosan is szép. Most itt a párja. Ez is szép, és most még épp egész tiszta.

>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-12

Szombaton (2012.07.07) elmentünk Szomabthelyre megnézni. Már ahogy jött fel a garázsból megütött. Egy kis nézegetés, nem makulátlan, le kéne törni a kezét a hifisnek aki szerelte, de alapvetően szép. Hangja normális, nem füstöl alapjáraton. Elmentünk egy körre, megy mint állat, kényelmes, nem zörög, kanyarodik, fékez ahogy kell. DPF nincs benne. Visszaérve nézegetjük tovább, majd telefon George-nak, mi a véleménye a Q4-ről. Jóaz, nincs vele gond, ha alapvetően rendben van azzal se lesz gond, Oké. A srác 100e-et engedett, kaptam gyári 17-es felnin 225/50R17-es Vredestein WinTrac Xtreme téligumikat, a nyáriak is újak a gyári 19-es TI felnin, 235/40R19 Continental Sportcontact5.
Elhoztuk. Hamarosan kap egy olajcserét, meg egy átnézést aztán remélem hosszú és kellemes együttélés kezdetén vagyunk.