Blog >> v6

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-13

Már sejtem, hogy ez sem egy lépéses sztori lesz, ezért kezdem sorszámozni. :)
Szóval augusztusban lettem figyelmes arra, hogy szerintem valami nem teljesen normális hang hallatszik a motor felől. Pár alkalom után sikerült kb. lokalizálni. Ez alapján úgy tűnik, hogy a vezérmű felől érkezik a hang.
Jártam vele Alfariumban. Ott annyi kiderült, hogy nem a bordásszíj okozza a hangot, mert azt levéve is megmarad a hang. Viszont az első-alsó fém vezérlés burkolatot súrolta az ott lévő fix fém feszítő görgő (1. és 2. kép). Meglepett a dolog, mert a vezérlés csere óta tudomásom szerint ezek a burkolatok nem lettek babrálva. Mindenesetre ez orvosolva lett, de továbbra is maradt fémes-üveges hang. Hideg motornál nem hallani, ahogy melegszik a motor úgy erősödik ez a hang. Engem nem hagy nyugodni. 7000 km van benne és szerintem csere után nem volt ilyen hangja, de erre nem esküszöm meg. :)
Ezért nekiláttam otthon vizsgálódni. Felső vezérlés burkolat le, bordásszíj le, alsó fém vezérlés burkolatok le. (Itt jó tanácsként ajánlom, hogy a bordásszíj automata feszítőjét ill. a hátsó fix feszítőt érdemes levenni, ha a fém burkolatokat akarjuk levenni, mert nagyban megkönnyíti a dolgot, bár az eLearn ezt nem írja.)
A terv az volt, hogy egyrészt ellenőrizzem, látszik-e bármiféle nyoma a burkolatokon annak, hogy esetleg bármelyik feszítő vagy a vezérmű szíj beleért-e a burkolatba valamint, hogy burkolat nélkül ill. azokat egyesével visszatéve ellenőrizzem a hangot. Kettő ismert kopáson kívül (amit Alex-ék találtak ill. egy korábbi eset - 3. kép) nem találtam más friss kopást.

Összehasonlításképpen ez az a hang, meleg motornál, minden burkolat a helyén.

Ez pedig leállításkor.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy "szabad füllel" hallgatva nem ilyen éles a hang, mint amilyen a videókon. De ez lehet, hogy pont jól jön.

Összeszerelés:

1. - Vezérmű hang burkolatok és bordásszíj nélkül

Szerintem van valami kaparó-kerregő hang.

2. - Vezérmű hang hátsó-alsó burkolattal

3. - Vezérmű hang alsó burkolatokkal

4. - Vezérmű hang visszaszerelt alsó burkolatokkal és bordásszíjjal

Bárkinek a véleményét, akinek van tapasztalata V6 vezérlés hang terén, szívesen fogadom. Normális ez a hang avagy nem?

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-12

Még a hűtőradiátor visszaszerelésekor derült ki, hogy a kuplung munkahenger porvédője szét van szakadva és a dugattyúnyomó rúd is korrodált, ráadásul picikét szivárog is a folyadék, ezért cserélve lett egy Ferodo márkájúra. A csere viszonylag egyszerű volt. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-09-22

Mivel nemrég sikerült megjavíttatni a már az autó vásárlásakor is törött állapotban lévő klímacsövet, ezért a hűtőradiátor visszaszerelésével együtt a klímaradiátor is vissza lett szerelve.
Nyomáspróbázva, feltöltve még nincs a rendszer.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-09-21

Történt, hogy szeptember elején észrevettem, hogy csöppen a hűtővíz bal oldalon a hűtőnél. Mivel a hűtő nem egészen egy éves, gondoltam, a cső csatlakozás lazult fel esetleg a cső sérült. Ám hamarosan kiderült, hogy sajnos a hűtő bal oldalon alul, a fém és a műanyag összeeresztésnél szivárog. Hát nem voltam boldog..
Beszéltem a beszerző úrral, és bár Ehard megtette, amit lehet, kiderült, hogy csak fél év garancia van a radiátorra. Sőt, úgy tűnik, hogy minden autóalkatrészre alapvetően fél év garancia van, mivel nem számítanak tartós fogyasztási cikknek. Viszont ettől a gyártó eltérhet, így lehet több is, mint fél év, de lehet keveseb is.
Nem jó hírek... most vagy veszek egy új hűtőt, ehelyett, ami nincs egy éves és nincs benne 10e km, vagy megkockáztatom a javítást. Mivel a kicsike elég sokban van már és van mit csinálni még rajta, ezért az olcsóbb verziót kockáztattam meg, meglátjuk meddig bírja.
Persze kapott friss Paraflu-t is.

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2014-05-14

Alapjaiban megváltoztathatnak a terveket Lolával kapcsolatban.
Történt ugyanis, hogy a kaposi talin a differenciálmű elfáradt. Illetve 99%, hogy az, de még szétborítva nem lett, csak emelőre álltunk.
Tehát az autót így nem árulom tovább.
Gyári diffit belevenni felesleges (drága és ugyanez lesz a vége). Bontott diffit keresni felesleges (annyival nem olcsóbb, mint amennyivel rövidebb a várható élettartam)
Ergo, Q2 diff kell bele.

Ez egyben egy felhívás azokhoz, akik tudnak új Q2 alkatrészt (+ a kellékanyagokat) beszerezni, ajánlatok jöhetnek :)

Szóval jó ez a KUL csak mindig kurta drágára jön ki :)
(Tavaly egy csúnya fehér Fabia okozott nem tervezett pluszkiadást, idén a tréler...)

A minap történt gólyaláb csere miatt esett meg a dolog GabCsi barátunk segedelmével, a Méta Autószerviz hájtekk kütyüjei használatával. Köszönöm! :)

Elöl mindkét oldalon cserélve lettek fentiek ( ha esetleg valaki nem jött rá: a gólyalábak ) tokkal vonóval bal oldali rugótörés okán Zé.-nél. Rugók, lengéscsillapítók. Sokkal stabilabb lett az eleje, örülünk.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-08-16

A szívócső ellenőrzés a fojtószelep tisztítás óta kb. 1200km -t mentünk és nyoma sincs az alapjárat problémának. Lehet, hogy mégiscsak a tiszítás kellett neki, mert meg-megszorult a szelep...(?)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-08-03

A múltkori gyorsjavítást nem akartam tartósan meghagyni, ezért szereztem be az érdi 156 bontóból többek között ép előtét ellenállásokat is, így most ezekből került be egy.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-07-17

Még júniusban jártam az Alfariumban, hogy nézzék át a szíjakat ill. a hajtott cuccokat, mert melegen vmi fura hangja van néha.
Én a bordászszíj feszítőre gondoltam, mivel már otthon sikerült megállapítani, hogy a vezérlést védő alső fémburkolat kicsit kiállt, így a bordásszíj feszítő kereke beleért ebbe és meg is olvadt a belső pereme.
Csapágy gondot nem találtak Alexék, de azt mondták, hogy a feszítő már nem feszít rendesen. Emellett a hátsó és a jobb oldali motortartó bakot is cserélni kellene.
Meg is rendeltem a cuccokat Erhardtól, de a jobbos bak máig nem jött meg, a beszállító embere lehet, hogy eladta pár vodkáért útközben. :))
Mindenesetre nem akartam már tovább várni, így megbeszéltük, hogy a meglévő cuccokat Alexék kicserélik, plusz még hozzáteszünk egy szelepfedél tömítés cserét mindkét hengersoron, mert a legutóbbi nem volt sikeres, már 1 hónap után elkezdte kitolni az olajat.
A csavarok most sem kímélték Alexékat. :) Az egyik kipucsavar az első katalizátor után szakadt bele valamint a hátsó szelepfedél egyik rögzítő csavarja lett örökmenetes. Mindkettő megoldva, kíváncsian várom, hogy ez a tömítés mennyire lesz tartós.