Blog >> 156 >> alfa

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-08-15

Meg kell jegyezni ezeket a képeket, mert ez az autó már többet nem jön így szembe. Mindjárt elsírom magam. Szép volt jó volt így is kb. 7 évig.
Pityeregni fogok...

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-08-12

Wiki kedvéért, akkor itt a blog a féknyergekről. :)

Mostantól trikolórba öltöztek a féknyergek. Nagyon jól mutat, és elég egyedi! :))

Matricáért köszönet GT -nek. :)

>> SzervizLongman // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-05-24

Egy utolsó hibája maradt eddig az autónak, mégpedig a klíma. Állítólag elveszti a nyomást a rendszer, így nem is volt feltöltve.
Ma beálltam a műhelybe és a kollégára bíztam az autót, cirka egy óra múlva készen volt! 16 bar-on 45 percet nyomatta, de nem esett a nyomás egy tizedet sem. Feltételezhetően akkor nem is fog. Mindenesetre színezett olaj ment bele, és tesztelni kell, de bíztató!

>> SzervizLongman // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2012-05-21

Megtréfált a kicsike.. :) Még szerencse, hogy épp egy hosszabb út előtti városi poroszkálás közepette..
Szóval már pár napja elkezdte hallatni a hangját, de csak reggel, hűvösebb időben. Mindenesetre idegesítő volt, tudtam hogy valamit cserélni kell.
Viszont tényleg csak pár napig bírta ezt az állapotot, szóval gyors lefolyású volt. Nem tudom közrejátszott-e az, hogy Péntek délután azért kellemesen meghajtottam a kicsikét.. :)
Szombaton egy jobb kanyar után, olyan hangot hallottam, mintha egy nagy faág beszorult volna az autó alá, de nem az volt, hanem a hosszbordás szíj széléből már levált egy 0,5 mm-es csík és az adta ezt a hangot. Nem tudtam mire vélni a dolgot, mármint hogy a szíjjal van csak a gond, vagy mással. A nyikorgásra visszagondolva gyanítottam hogy nem az lesz csak a gond.
Levágtam hát a szíjat, és legurultam szervo nélkül a műhelybe.
Ma meglett a diagnózis, a feszítővel volt a gond. Úgyhogy görgők, feszítő, és szíjcsere. No meg egy féltengely gumiharang..

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-03-29

Véletlenül akadtam rá a hirdetésre amiben kínálták. És mit ad Isten síküveges volt... Lecsaptam rá, ma be is raktam őket. Egyenlőre tetszik. :)

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-03-26

Elég régóta vágytam ilyen fényszórókra, de drágállottam a tuning projektoros fényszóró árát (7x ezer forint) ezért arra adtam a fejemet, hogy a saját két kezemmel készítem el őket. Vettem donor fényszórókat, ebay-ről rendeltem bi-xenon projektort, ami a h7es foglalatba belepasszol a gyári foncsorba. Amíg ezek megérkeztek (23 nap) Előkészítettem a lámpákat. Búrát eltávolítottam, a foncsort takaró elemet lefestettem fényes feketére, a tompított foncsorát pedig matt feketével. Mikor megérkeztek a lencsék csak be kellett raknom őket a foncsorba. Búrát megtisztítottam, majd visszaragasztottam. Előtte a csatlakozások elrejtése miatt kifúrtam két helyen a lámpatestet. Mindenhol leszigeteltem így kicsi az esély a párásodásra. Még bólintó elektronika kell és egy pár fényszórómosó spricni. Szerintem nagyon szép lett. Angel Eyes helyzetjelzők miatt kicsit BMW-s, de véleményem szerint jól áll a 156osnak a gömbölyded formavilágának köszönhetően. :) Jöjjön pár kép:

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-03-19

Ideje volt váltanom nyári garnitúrát. Egy mérettel nagyobb kerekek kerültek fel. Dotz Racing LeMans 8x17 felnik mentek fel. Hátul 235/40 Yokohama A539 elöl pedig 215/45 Hankook Ventus V12 Evo gumikkal. Mióta fent vannak sínautóként viselkedik a kis szépségem.

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-03-20

Március 18-án nem csak a 2012-es Forma 1-es idény kezdődött el, de a téli kerekeket felváltották a 17"-os GTA görgők. Hihetetlen, mennyire más karaktert kap mind külsőleg, mind vezetésileg tőle az autó!

Vége a téli komfortos rugózásnak, elérkezett a kátyúfigyelés-miatti-csiga tempó időszaka. :D

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2012-03-12

Elérkezett az idő egy motorolaj cserére. Majdnem Selenia 20K lett, de végül a 10W-40 helyett 5W-30-asra beszéltek rá. Mivel sok jót hallottam az ENEOS japán motorolajokról, és idén a Yamaha Motogp csapat főszponzora is ;-), továbbá az ára sem rossz - mellette tettem le a voksom.
Nagyon finom lett a csere után a motor járása -ez szuper, viszont sokkal jobban "átjön" a futómű hangja :(. Jó lenne tudni, hogy már végleg marad a jó idő, és lehetne nyugvó pályára állítani a téli gumi szettet ...

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2012-02-08

Azt hiszem nem ez az utolsó carbon fóliás posztom. :) Nagyon nem kommentálom..beszéljenek a képek. :)