Fórum >> Típusok >> 159

droberto2023-03-19 14:27:04 // 126209
Gyuri vazze ez hihehetetlen.
Látod az ilyen hozzászólásod éget ki a biztosítékaimat. 😵‍💫

Lényegében az első kerekes 159-et hasonlítod a Giuliához. 🙆🏻‍♂️
Miért?

Amit leírsz általánosságban az kb mind igaz, de a 159-re olyan jezőket aggatsz ami nincs úgy. Nagyon nincs úgy.
Azt a 40 kg többletet amit az Aisin rátesz a 2.4-re olyan jelentőségűnek tekinted gyors kanyarvétel szempontjából ami szembemegy a fizika minden törvényszerűségeivel. (Eddig ahány 159-et vezettem mindegyiknek ugyanúgy ment a feneke. Ugyanúgy. Semmivel se ment jobban az egyémnek pl. amikor rátettem a legesleghátuljára azt a 30 kg-os vonóhorgot és volt a csomagtartóban volt köben 100 kg.)
De rendben, te a tiédnél így érezted elfogadom.

De könyörgöm, ne írd azt, hogy a 159 szarul kanyarodik.
Mi a túróért kell általánosítani, baromságokat írni?!? Írd azt, hogy a tied szerinted szar volt. Egyébként régen még a szintén első kerekes 146 volt az isten. Nem a Giuliához hasonlítgattad. Azért ez már nagy előrelépés.

"A 159-nél a kemény futómű és a nagyon durván orrnehéz kialakítás miatt ez nagyon nehezen volt megvalósítható."

Nem veszed észre, hogy ezzel megint általánosan azt állítod, hogy a 159 szarul, nem semlegesen kanyarodik?
Nem veszed észre, hogy minden 159-es tulajt meghazudtolsz?
Azt igyekszel elvenni tőlünk amit legjobban szeretünk autóinkban.
Nem lehet ezt megérteni?
Hogy kérjem ezt tőled, hogy ne csináld? Komolyan!

Írd azt, hogy, 159, Fl után 100 kg-al nehezebb volt a konkurenseinél, és ez a súlytöbblet, szűk kanyarokban, bemenetkor és kigyorsításoknál érződik. De akkor tegyük azt is hozzá, hogy ugyanakkor a karosszériája a legmerevebb az összes közül, nagyon prémuim a zajszigetelés és a felhasznált anyagok is minőségiek, jó tapintásúak.
Lehet mondani azt is, hogy jobb lett volna korukat megelőzve, ha a plattformnál jóval több ultra nagy szilárdságú lemezt alkalmazni. De sajnos a GM-nek már így is többe került a plattform mint amit szerettek volna rá költeni.
Így helyes, nem az amít írsz, mert az valótlan.

Légyszi ki ne, hozd még egyszer ebből, hogy te sértődsz meg, mert ki fogok égni teljesen.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 11:45:06 // 126208
Pontosítok mielőtt valaki beleköt, nem a kis futómű mozgás az ok, az csak rátett egy lapáttal egy ilyen szélsőséges esetben. Jó egyensúlynál azt gondolom, hogy még precizebb is az előre/hátra terhelés érzet ha feszesebb a mozgás.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-19 10:54:23 // 126207
Ez hatalmas különbség. Amikor hátsókerekeseknél az a téma, hogy 50-50, vagy esetleg 55-45 a jobb, szerinted mennyire drasztikusan rosszabb, ha elöl 60? Volt egyszerre Zen és Chili. Ezzel a nagyvonalú elhanyagolással azt kéne tapasztalni, hogy tökmindegy, orrtolásra hangolt elsőkereesek és egyformák. A tapasztalatom tökéletesen más. Nem tudom mennyi lehet a különbség, őszintén nem is érdekel, mert tömeg, erőkar, de még a rugóút is, minden számít. Érzésre a 2.4-nél volt az 70% is elöl. :-)
És orrtolás és orrtolás közt is van különbség. Egy jó egyensúlyú, könnyű motoros fwd mit csinál? Rálépsz a gázra, hátra terhel, így elveszed elöl a tapadást. A tapadás vesztés maga attól függ, hogy eleve mennyire van egyensúlyban az egész. Mennyi dinamikus terhelés ugrik a hátsó tengelyekre, mennyit veszel el az elsőkről. Nyilvánvaló, hogy rengeteget számít a kiinduló tömegeloszlás, a legmeghatározóbb az átterhelésben.
A futómű és gumik szerepe innen jön, mi az a pont, ahol megcsúszik. Veszed el elöl a tapadást, meddig tudja kezelni? Amikor megcsúszik, onnantól megint az aktuális tömegeloszlás "dolgozik", mennyire nagy erőkaron, mennyi tömeg húzza kifelé az elejét az ívről.
Normál esetben hátra terhelsz, megcsúszik, megböki az orrát kifelé, lelépsz a gázról, amivel visszaterhelsz, visszanyered a tapadást, miközben hátul veszed el. Ekkor a bekormányzott kerék viszi irányba az elejét, a tapadásvesztett hátulja pedig sodródik.
A 159-nél a kemény futómű és a nagyon durván orrnehéz kialakítás miatt ez nagyon nehezen volt megvalósítható. A hatalmas tömeg a végsőkig nyomta az elejét, a kis futómű mozgás miatt szinte alig lehetett hátraterhelni. Tehát ez a jellegű orrtolás alig volt jelen, egyszerűen nem terhelt hátra rendesen. ebből következően amikor az elöl lévő tömeg az autó sebességéből adódóan kezte lehúzni az ívről az orrát, minimális hátraterhelés mellett, nem maradt játéktér. Annyira kicsi volt a visszaterhelés hatása, hogy az eleje ment tovább és a hátulja nem csúszott meg.
Pontosan ez is érződött. A végsőkig tapadt, se az eleje, se a hátulja nem akart meg se mozdulni, ami egy normális autó használatnál jó tulajdonság. Határhelyzetben azonban egyszercsak elindul kifelé az orra, és kész. Nincs visszaterhelés és tapadás visszanyerés, mert nem hátraterheléssel szűnt meg a tapadás. Remélem érthető a magyarázat. Egyszerűen a tömeg amikor legyőzte a gumit, ment kifelé korrigálhatatlanul. Ez vízen és téli körülmények között nagyon zavaró szinten történt.
leopop32023-03-19 10:14:33 // 126206
*láttán
leopop32023-03-19 10:13:13 // 126205
Nem a te ízlésednek való de ez így rendben is van.
Nem vagyunk egyformák, de olyan beszélgetésben nem volt még részem aki az autó láttam visszafogta volna magát hogy tyű de ronda lenne.
Pont az ellenkezője, hogy oda vissza vannak tőle bárhol állok meg vele. Első 1-2 évben azt kellett megszoknom és elfogadnom azt a tényt mennyien nézik meg vagy intenek oda, szólnak oda hogy ez micsoda milyen szép vagy csak a hangja hallatán pillanatnak oda és utána megy a nyál csorgatás. Rendesen annyira zavart az elején. Ma már megszoktam.
Tehát ezt a tapintatosan visszafogják magukat dolog egyáltalán nincs :DD

A hsz-ed utolsó részével teljesen egyet értek.
Giuntini2023-03-19 00:00:34 // 126204
Mint ahogy a MiTo a Grande Puntóval összevetve. Így van, minden a futómű hangoláson múlik.
droberto2023-03-18 23:53:34 // 126203
A 145/146, 155 sokkal sportosabban kanyarodott.
Pedig alapvetően hasonló helyen volt a súlypontjuk.
droberto2023-03-18 23:38:40 // 126202
Az alulkormányozottság alapvetően a futóműhangoláson múlik. Az elsőketekes autók súlyelosztása nem radikálisan eltérő.
Alapból - ahogy Gyuri is írta - majdnem minden autó orrtolós. Legalábbis első reakcióját tekintve. Az alulkormányzás "megszűntetése" sokkal egyszerűbb. Kevésbé rutinos sofőrök is megbírkóznak vele.
A Tipo minden helyzetben alullkormányzott volt. Pedig az 1.6 pulyka volt. Úgyhogy ez piszkosul nem a súlyelosztáson múlik, hanem a futóműhangoláson illetve stabilizáláson és a rugózáson.
Attis2023-03-18 22:54:47 // 126201
Van tapasztalatom vele. Próbáltam és nem jó. (Diszkréten fogalmazok ezzel). Vettem más utángyártottat az még hamarabb kattogott. :D Tavaly volt akciósan a gyári, eddig okés.
Giuntini2023-03-18 22:44:44 // 126200
Az az igazság, hogy az orrnehéz autóról nem tudtok semmit, adfig amíg nem vezettetek Fiat Croma 2,5 TD-t. Nekem két Cromám volt egy szívó 2,5D és egy 2,5 TD. A másodikat imádtam, pedog ha valami orrnehéz volt, a Croma dízel az volt!
A TD 1300 kiló környékén volt, de a motor pokoli nehéz. Emlékszem, a Boldizsár utcában mikor egy Croma 2,5 TD motorját kiemelték, a csorlő nem bírta, elhajlott.
Utána a 164 V6 turbó egy hihetetlen más mozgású autó volt.
A 159-et úgy kell kezelni, amire kitalálták. Nagybetűs UTAZÓAUTÓ!
A dízel sohasem arról szólt, hogy pályán hogy sodródik, miként, hanem mit ad hosszú úton....
Ami a 159 futóművét illeti, magasan megbízhatóbb mint bármelyik elődje.
A Cromán is a gömbfejek, stabilizátorok cseréje állandó napirenden volt. A motor súlya ette a futóművet. A 159 futóművére mindent lehet mondani, csak azt nem hogy alulméretezett.
Gyuri azt írta, hogy minden gödröt milyen kelletlenül abszolvált. Mikor én első nap vezettem a 159-et, egyből rájöttem, hogy ez nem városi autó. Nem lehet olyat kívánni tőle, ami nem az ő területe. A város (Budapest) valahol mindig egy stressz volt vele. Mikor kezd regenerálni, éreztem hogy mennyire nem izlik neki. Viszont mindenkinek, aki nem érti a 159 2,4-et javaslom, menjen el vele Olaazországba, az Autostrada del Sole-n, az Appenineken keresztül. Nem izgulsz mikor regenerál, az autó befekszik a gyors kanyarokba, elfelejted az "orrtolást" és minden negatívumot. Csak a pozitívumot látod. Mész, mész, és azt mondod, ez az autó jó. Ez az autó nagyon jó!
Azóta nyugodtam meg, mióta a kis MiTo-megvan. A könnyű kis motor elöl városban fenomenálissá teszi. Senki nem tud úgy kanyarodni városban mint én. Egy élvezet e kezessége, az irányíthatósága. Viszont autópályán gyors tempónál már előkönnek a hátrányok. A futóműve másra lett hangolva. Érzed, hogy ott már nem annyira biztos.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy mindent ott lehet élvezni, ahol élvezetet ad
Szerintem meddő vita leszólni a 159-et, megjelenésekor óriási ugrás volt minőségben elődeihez képest, azzal együtt, hogy mindenki tisztában van negatívumaival. Az Alfa Romeo történetének egyik legmegosztóbb, rajongásig szeretett, vagy ugyanannyira gyűlölt darabja.
Ha ma látunk egy Alfa 6-ot akkor tisztelettel nézünk rá, elfelejtjük megszületésekor is túlhaladott megoldásait, mert hozzá tartozik az Alfa Romeo történelemhez. Tiszteljük a 159-est, ugyanúgy mint az Alfa Romeo összes típusát. Mindegyik egy darabja egy dicsőséges vagy kevésbé dicsőséges történetnek.
Érdekes, hogy ma mindenki a 75-öst ünnepli, amikor megszületésekor egyáltalán nem volt körülrajongva, hiszen ősrégi (de bevált) megoldásokat alkalmazott. Szeretem a 75-öt, de én a 164-est sokkal jobban értékelem. Miért? Mert a szívemhez sokkal közelebb áll, de hát erről szól az Alfázás! Vagy nem???
droberto2023-03-18 22:17:25 // 126199
50-50, 40-60....
Szerintem ez nem akkora különbség amit egy jó futóművel ne lehetne kompenzálni.
Szerintem ilyen kis különbségeknél a futóműhangolás többet számit.
Persze 50-50-el könyebben megy. Ez nyílván való.
droberto2023-03-18 21:04:55 // 126198
Szerintem ebben jók a fiatalkatrészesek.
Bár az elmúlt másfél évben, kb. duplázták az árát.
droberto2023-03-18 21:03:47 // 126197
Ne tedd. Pénzkidobás.
A Puntoba vettem, mert a gyáriját valamiért 36k-re árazták be. Azóta rendeltem gyárit eBayen.
A Fast hazároló egy hónap múlva jobban kattogott, mint az 55k-es gyári, amire lecseréltem.
Csak a gyári...
Amíg van.
BT1592023-03-18 21:02:23 // 126196
Köszönöm, akkor szètnèzek ebayen is, hátha találok jó áron😊
droberto2023-03-18 20:59:56 // 126195
Ne tedd. Pénzkidobás.
A Puntoba vettem, mert a gyáriját valamiért 36k-re árazták be. Azóta rendeltem gyárit eBayen.
A Fast hazároló egy hónap múlva jobban kattogott, mint az 55k-es gyári, amire lecseréltem.
Csak a gyári...
Amíg van.
droberto2023-03-18 20:57:19 // 126194
Nekem eddig csak olasz járgányaim voltak és lesznek is valószínűleg.
Ha sikerül Felnőnöm majd lesz Hyperem is.

Ha nem haragszol én nem fogom fikázni azt amit egyébként szeretek.
Ahogy egy Ducati csoportba sem fogom sose az Apriliát favorizálni...
BT1592023-03-18 20:55:23 // 126193
Segít, köszönöm!
Lehet adok neki egy esélyt 😊
Csongi2023-03-18 20:48:21 // 126192
Én a jó múltkor voltam náluk más gyári alkatrészért és rákérdeztem ezen gyártóra és a srác azt mondta, hogy jó közép kategóriás cuccok a Fast gyártmányok... ha ez segít. :)
droberto2023-03-18 20:41:07 // 126191
Bár furcsálom, de elhiszem.
Sose feltételeztem, hogy nem nem mondasz igazat.
Egyszerűen az esik rosszul, hogy túlzol és általánosítasz. (Pl. most is. 80-100 kg-os elefánt azért kevés van...) Egyszer ezt írod, másszor azt. Meg mindig jössz itt azzal, hogy a 146 mennyivel jobb.
10 évig Tipom volt, azért nekem is van némi fogalmam erről.
BT1592023-03-18 20:39:26 // 126190
Sziasztok!

Kicsit enyhítenèm a feszültsèget😊

https://alfaalkatreszek.hu/termek/Ajt%C3%B3hat%C3%A1rol%C3%B3+els%C5%91+159+05%3E/43193

Ebből az utángyártott verziòval van valakinek tapasztalata?
Èrdemes megvenni vagy viszonylag hamar ez is kattogòs lesz?

Köszönöm 😊
VKG699!!! (4x156+75)2023-03-18 20:39:24 // 126189
Na mert mit? Konkrétan :)))) Amit leírnék, csak engem zavar, mást úgyse.

Fröcsög a f.....:))) azaz nem, de miről beszélünk?

Engem nem bántasz meg vele, tudom, h mindkettő egy kalap szar, olasz kotla. Sosem akarnék más autót Alfán kívül, de engem nem bánt meg, ha valaki leszarozza. A Ducatimat is mindenki leszólja, de semmi nem kéne azon túl.


Föl kell nőni és elfogadni, ha valaki mást gondol, ennyi.
Kazes☻2023-03-18 20:34:59 // 126188
Természetesen. Igaz, csak 1,9 volt.🙂

Nem is írtam még semmit a zötvenkilencről... csak reflektáltam bizonyos dolgokra, amiben/amikben megszólítva éreztem magam, vagy korábban konkrétan meg is voltam.
Harag nélkül. 😀

Különben meg nem is vagyok Kazi! 😋 (ez az emoji remélem még pc!)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 20:28:45 // 126187
Robi, képzeld oda a tömegközépontot. Ha középen van (50/50 eloszlás), akkor nagyon jól tudsz előre-hátra terhelni, orrot, fart csúsztatni. Ugyanez ha nagyon elöl koncentrálódik, akkor alapvetően nem tudsz átterhelni. Ennyi. A tömegeloszlás a szent Grál, a legtöbb múlik rajta.
droberto2023-03-18 20:27:42 // 126186
Mentél már 159-el?


Kazi? Mi szükség van erre?
droberto2023-03-18 20:26:55 // 126185
Jah... Nem írtál róla semmit. Tényleg.
Engem hányszor láttál/olvastál a 75, 156 topicban fröcsögni?

Köszönöm a jelzőt!
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 20:16:42 // 126184
Amúgy tényleg az, szerettem 😄
VKG699!!! (4x156+75)2023-03-18 20:15:51 // 126183
Amúgy szerintem egy GTA-nak se sokkal jobb, csak az ugye GTA :D
Kazes☻2023-03-18 20:14:17 // 126182
Éljen, éljen... remek kis autó! 😁
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 20:13:34 // 126181
Pont ez is érződött, mintha egy elefánt ráült volna az elejére. Minden pillanatban ez érződött. A futómű szenvedett alatta, sok volt elöl a súly. Olyan kelletlenül esett bele az orra a legkisebb gödörbe, kátyúba, mintha mégegy elefántot rádobtak volna hirtelen. És tolta az orrát mint a fene. Nagyon jó gumi kellett előre, hogy tartsa az elejét, de hidd el érződött hogy ez a futómű nem.ehhez az irgalmatlan súlyhoz készült. Egyébként derekasan helytállt ehhez képest, a vacak súlyeloszlásból valóban kihozta a lehető legtöbbet.
Kazes☻2023-03-18 20:13:22 // 126180
Üsd, vágd... peeerszeee...! 😅

A tény, az tény. 😐
VKG699!!! (4x156+75)2023-03-18 20:12:50 // 126179
Amiről a hozzászólásomban több helyütt is szót ejtettem, például.....
VKG699!!! (4x156+75)2023-03-18 20:12:12 // 126178
Szerintem olvasd el amit írtam basszus. Kifejezetten azt, hogy nem írok róla semmit.

Nevetséges de tényleg.
droberto2023-03-18 20:07:10 // 126177
Mínusz 140+40.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 20:02:33 // 126176
Motor+váltó, 190+90kg. Ez mind rossz helyen, az első tengely előtt. Ennyi. Iszonyat sok.
droberto2023-03-18 19:58:32 // 126175
Nem lehetne, hogy befejeznénk a gyalázkodást?!?
Nekem is van véleményem más típusokról, nem hogy a típusspecifikus topicba nem írom le hanem sehova.
Mindegyik típusnak vannak gyengeségei. A 159-nek is van rengeteg. De a futóművel igencsak melléfogtok.
Ha nem megy amit kérek, akkor én tisztelettel búcsúzom innen.
droberto2023-03-18 19:42:55 // 126174
Így van. Éljen a 146 TD.
VKG699!!! (4x156+75)2023-03-18 19:36:56 // 126173
Dehogyis kevés! Üsd vágd :))))

(Le sem merem írni a véleményemet a 159-ről, mert tuti keresztre feszítenének... de megbántani sem szeretnék senkit, számomra ez nem cél. Vezettem már, nem is egyet, nem fogok venni.)

Egyébként ha már típuson (156) belüli különbségek: 10 évig volt meg fateromnak a fűnyíró egyhattées, rengeteget vezettem, 7 éve megvettem a 16v jtd-t és köze sincs a kettőnek egymáshoz. Persze az egyik fl, a másik nem, az egyikben van vdc...

De ez akkor is más kávéház, a ts egy hihetetlen balanszú autó, a jtd meg ott túrja az orrát ahol tudja, és a nyomaték meg nevetségessé tesz minden szerpentint, csak a vdc ikon ledjének a kiégetésére meg a fékbetét elkoptatására jó... Pedig ebből hiányzik vagy 200 kiló az elejéből egy 159-hez képest :)

75-ben sem a V6 az igazi ám...

Mindegy, minden autós fórumon mindenkinek a sajátja a legjobb és ha arra valaki rosszat mond, azt akár személyeskedés útján is le kell oltani, más megoldás nincsen, mert a saját választásunkat foggal-körömmel meg kell védeni. Ami nevetséges. De tény.
droberto2023-03-18 19:32:08 // 126172
M32 gearbox: 42 kg
F40 gearbox: 57 kg
Aisin AWTF-80 SC: 90 kg
droberto2023-03-18 19:15:51 // 126171
Szerintem te se háttal ültél fizika órán.
17 mázsa, 100-as tempo egy szűkülő nyújtott kanyarban, egy száz kilós koma a motorháztetőn vagy a csomagtartóban. Szerinted megváltoztatja alapvetően az futómű karakterisztikáját?
Szerinted gázelvetelkor a 159 nem ugyanúgy dobja magát?
🙆🏼‍♂️
Kazes☻2023-03-18 17:46:32 // 126170
Ááááá... szó sincs erről... lepereg... csak a naaagy elfogadás papolás miatt írtam, hogy gyakorlatilag az is egyirányú... de mégsem. ;)

A többi meg szóra sem érdemes, természetes. :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 16:55:15 // 126169
Jól is teszed, én ledaráltam a szilfa tavalyi növekményét. A láncfűrész mindig megnyugtat XD
RomeoOne2023-03-18 16:16:33 // 126168
Akkor ne vegyétek fel ti sem. Legyél pozitív :D (de ne Covid/RSV pozitív xDD)
Autós topik, ha túlzásba szalad a beszéd, akkor inkább be kell ülni az autóba és happy. Én pont most találtam ki, hogy menjünk moziba Fehérvárra. Barátnőm örül, hogy de jó mozis randi, én meg kuncogok belül, nem is érdekel mit nézünk, de most ezzel az ürüggyel vezethetem a zöldet 200 km-t xD
Kazes☻2023-03-18 15:55:51 // 126167
Akkor te még kimaradtál... maradtunk Warbival ketten... mi személyre szabottan kaptuk, nyilván pusztán kedvességből. :D
RomeoOne2023-03-18 15:47:29 // 126166
Nem tudom, én nem vettem magamra :)
Kazes☻2023-03-18 15:43:51 // 126165
Dehogyis... itt kaptuk ezt a remekbe szabott elismerést... tán nem olvastad?! :D
RomeoOne2023-03-18 15:38:51 // 126164
Nem vagyok én semmi ilyesmi :) Én pont, hogy nem akarok klikkesedést. Jár kb. 25 ember amore-ra, kicsit kevés, hogy külön szektákat csináljunk :)
Kazes☻2023-03-18 15:12:24 // 126163
Most már Ferikével együtt hárman vagyunk kopterek, vagy kopterekek (ezt még megbeszéljük), mert így gömbölyűbb a Föld... ha még mindig nem lenne világos! Érted?! ;)
XD
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 15:11:07 // 126162
Tud gyorsan kanyarodni, persze. Ellenfél azért akad..
Giuntini2023-03-18 14:51:15 // 126161
Mi lenne a világból izlésficamos emberek nélkül??? Jó ez így nem kell mindenkinek tetszen!
A MiTo-ról is jányan lehúzták a keresztvizet, de az idő megmondta hogy mi a szép....
Giuntini2023-03-18 14:43:31 // 126160
Nagyon jól tud kanyarodni is, de mem az otthona a szűkebb, csúsztatós kanyarok. A hosszabb elnyújtott, gyors kanyarok az ő terepasztala. Ahol van sebesség, ahol az eleje egyszerűen kihúzza. Ott nincs ellenfél!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak