Fórum >> Típusok >> 159

Sebi1592019-11-04 18:27:35 // 119159
Sziasztok!
Már régóta követem a fórumot, és már végre én is tulaja vagyok egy
Alfának (2.4 JTDm Q4). Most azonban előjött egy probléma, aminek megoldásában segítségeteket kérném.
Az olajszűrő házon található kis műanyag dekni egyik csavarja meg van szakadva, alóla enyhe olaj folyás látszik. Szerintetek mire szolgál ez a műanyag lap, és alatta található gumitömítés?
droberto2019-11-04 17:29:35 // 119158
Nincs olyan vezérléses videóm, amin ez jól látszódna. Én a szíjfeszító pontos pozícióján szoktam rugózni.
Itt még nem jó pl.
Néz körül a Youtubeon illetve a Zolniál. :)
droberto2019-11-04 17:16:25 // 119157
Néhány gondolat, ha megengeded.


- Erős derék az kell hozzá. Én egy bakállványról szereltem, de a sok salallang a mi a motor mögött vertikálisan középtájt van az borzalmas. Még így is szétment a hátam.
- A Pierburg műanyag verziója jobb, mert ott csavarozva voltak a lapátok nem hegesztve.
- Ha jól emlékszem korábbi verziókvál (talán az alunál a műanyaglapátozás miatt) keresztül ment a szívósoron is a víz.

- Én a villamos stekkerekkel messze menőkig elégedett voltam.
- Vízleeresztő csonk: Én nagyon megörültem neki. Ha jól emlékszem valami fogóval simán odafértem. Meg asszem egy gumi tömlő is ráhúzható.
- Összességében zseniálisan, jól szerelhető autó.
- A 2007. év végiben is ilyen a szivattyú axiális biztosítója:

A pumpa kerékhez én gyors gyártottam egy lehúzót laposvasból. Ráfeszítettem, majd műanyagkalapáccsal egy kip-kopp és már lent is volt.
- Az EGR levegő-kipuffgáz keverő modulod mennyire volt eldugulva?

- Nekem szépen lejött minden sorban. Én a bödönnel kezdtem konzolostúl:

Az összerakás pedig:

A szívosort is egyben szedtem le. Egyébként külön a motor is leszedhető.
- Most mindenki kapaszkodjon meg. Jelenleg minden min150k-et futott, Marellis szívósoros 159 megette lapátjainak javát.
- Kifújni az 1.9 nem tud a tengelyenél, mivel ez egy teljesen belső mechanizmus. Nem úgy mint a 2.4 és az alu Pierburg.

- Sajnos a torkosságuk nem múlik el sérülések nélkül. A szelepeket általában elgörbíti. A kipufogó szelepek amúgy is elég sérülékenyek, sokszor az ülék is sérül. A dugattyú tető és a HF alsó síkja mindig kap, ha nincs szerencséd, akkor a henger fala is. Tudok ilyenről is sajnos.



Én a helyedben levettem volna a HF-et is. Innen már nem nagy munka. Igaz akkor kell síkolás, új tömítés (meg tudni kell, hogy milyen és mennyit szabad köszörülni), de inkább szett, mert abban minden benne van ami kell.

- Az olaj ami kifolyt az nálam is volt. Én nem foglakoztam vele. Szédszedtem kapott maxi-pucit, meg újrazsírzást, tömítést.



- Én anno amikor cseréltem a szívósort odacsavaroztam a csavar végét meg lehegesztettem.




- Az izzítógyertyáid kijöttek szépen? Nem voltak berhadva?
Macccy2019-11-04 16:19:54 // 119156
https://youtu.be/PS3TRIlNj_A

Így forog a tárcsa
Macccy2019-11-04 15:19:03 // 119155
Sziasztok srácok!

Most megint kicsit hosszabbat fogok írni a tegnapi szerelésről, előre is elnézést, ha nagyon idebombázna ...

JTDm szívósor lapáttalanítás. Mit mondjak, csodálatos munka, őszinte szívvel senkinek nem ajánlom, aki nem szeret idegbajt kapni szűk helyeken vakon kotorászástól, olajban nyúlkálni, meg úgy egyébként is akinek nincs erős dereka, kötél idegzete és legalább 1 szabad napja. Aki csinálta már, szerintem tudja ezt.

Nos az én Alfám pedig még talán az egyszerűbb eset, ez már a facelift 1.9 -es motor, Magnetti Marelli műanyag szívósorral és itt egy csomó csövet máshogy vagy egyáltalán sehogy se vezettek el, ezt azóta se értjük. A szívósor tetején például nem fut vízcső keresztbe, se hosszába, sőt az 1-es hengernél sincs bemenő vízcső, HABÁR a furat azért ottvan és egy vízcső csonk zsákutcát azért otthagytak. Shadinnal beszéltük, teljesen érthetetlen, de ezek szerint nincs is szükség ott semmi vízre, ha egy piros dugóval megoldható. :)


Kárpótlásként van azért szar, mert az elektromos csatlakozások és az azokat tartó műanyag bilincsek törnek, csodálatos érzés, ezekkel dolgozni, nekem a rail-cső végén lévő csatlakozó biztosítója is félig letört, majd meglátjuk rajta marad e hetek múlva is. A kartergáz csövekkel is jó játszani ja és hogy miért nem ment inkább birkapásztornak az a hülye aki a vízleeresztő csonkot 2 centisre hagyta és egy vas konzol fölé helyezte, érthetetlen. A nagynyomású szivattyú ennél a faceliftnél már máshogy van ékelve, az éket nem lehet elhagyni, bele van fúrva egy kifeszülő lemez-ék.

Viszont a pumpa leszedése és visszarakása sem ment flottul és azóta kicsit aggódunk, mert az üzemanyagpumpa kereke nem tökéletesen egyenesen forog, olyan mintha lenne benne egy kicsi kóválygás. Nem igazán tudunk rájönni előtte is olyan lehetett e, vagy mi rontottunk el valamit, de azt nem hiszem, hogy mi görbítettük el, mert annyira azért nem feszegettük. Leszedéskor annyit megpróbáltam, hogy csavart a pumpa kerekének a menetes furataiba hajtva hátha lehúzza így kicsit magát, a pumpa kúpos tengelyéről, de csak kicsi 1/4 kézi racsnissal húztam a csavart, nem bikáztam neki, a szíjkerék pedig eléggé vastag anyag. Nem tudjuk, ez a kérdőjel #1. :( Aztán ugye ami a lényeg volt, a szívósor lapátok kiszedése. Körülbelül 4 óra munkával eljutottunk oda, hogy ki tudtuk venni a szívósor műanyag részét. De a fém részt nem tudtuk, mert az átkozott kartergáz rendszer vödre oda van konzollal együtt pakolva és ezen a facelift-en nem is a kisebb, karcsúbb konzol van, hanem egy terebélyesebb, ettől viszont nem fér ki a szívósor vezérlő motorja. Ezen a ponton - karnyújtásnyira a sikertől - belenéztem a szívosorba: nincs benne egyetlen lapát sem! ....

Namost az autó pontosan 10 éve, 2009/11 állt hadrendbe, a német Dortmundban. Ha lehet hinni az órának, akkor most 160 ezer kilométer van benne. A motorja látható helyen sehol nem retkes, mindene megvolt (mielőtt letörtem ezt-azt bilincseket) csak a kartergázos részeken olajos kicsit a csőcsatlakozásnál, illetve a folytószelepház alól folyik olaj, szintén kartergáz, befújt levegő, ilyesmi eredetű. A ritkán előforduló döcögve indítózást kivéve mindig pöccre indul, megy, megáll, nem füstöl csak amikor regenerál, olyankor a sok inhalált olaj miatt a regenerálás csúcspontjáig pár percig kicsit kékesen is, de ezt már meséltem. A turbó tölt, sajnos időnként túl is tölt picit, a hangja kedves füttyögés, nem süvít, nem sír. A motor járásából nem hallok semmi durvát, dízelhang, percegő injektorok, ilyesmi. ... Létezik, hogy jó ízűen megette mind a 4 swirl lapátot? Hát én nem tudom, de ha igen, akkor komolyabb károknak kellene lennie szerintem, főleg 4X. Arra gondoltunk még másik lehetőség, hogy lehet ezeket a lapátokat még németországban eltávolíttatta az előző tulaj, mivel 2016 -ra már széles körben ismert volt, hogy ezeknek is potyognak a lapátjai, kezdve a fém szívósortól, egészen a műanyagig.
Szóval lapátok nincsenek, csak a tengely csapok vannak benne, jól berittyósodva olajos trutyival. Egyiket kézzel megmozgattam, hááát nem áll valami precízen, szóval kifújhat sajnos ezek alatt is picit, de mivel kiszedni nem tudtuk a fém részt, amiben ezek vannak, így fel kellett adnom, sajnos nem tolhattuk el a munka befejezését másnapra, illetve nem akartam kockáztatni, hogy ha mégtöbbet bontunk a motor mögötti csövezésből és a vödör konzoljából, akkor esetleg nem tudunk valamit visszatenni. Lapát gond tehát mondjuk, hogy "letudva". Összeszerelés közben ugye a nagynyomású pumpa szopást és a kicsit furán járó szíjkereket már említettem, egy valamit még meg kell említenem: a folytószelep modult. Olaj jön-megy a levegővel, ez nem is lenne annyira meglepő, nekem viszont meglepő volt, hogy amikor széthúztam a folytószelep motorján a csatlakozót, olaj folyt ki a csati belsejéből is! A motor részt később szétbontottam, szerencsére egyszerű clip-on fedeles, hááááát ebben állt az olaj. A pillangó szelep tengelye mellett folyik be valószínűleg a motorhoz és kizártnak tartom, hogy 10 év alatt ebben bárki takarított volna. Tulajdonképpen az örökkévalóságnak készül, mert így biztos nem lesz vízkáros és a mozgó részek se kopnak már el jobban, gyakorlatilag olajban fürdik benne még az elektronika is, a nyáklap, minden. És erről mit sem tudtam eddig, ugyanis hibát nem generál, az olaj valószínűleg tiszta annyira, hogy ne zárjon semmit rövidre, minden működik valószínűleg, a motor leállítása határozott, finom.

Na itt tartunk most kábé 11 óra munka után, ja és még cserélnem kell egy repedt visszatérős kiegyenlítőt, amihez még majd le kell engedjek vizet megint, nem tudom hol fogom csinálni, lehet megpróbáljuk fentről valahogy kipumpálni a vizet, ne kelljen megint emelgetni, haspáncélt levenni meg csapot nyitogatni, hú de elegem van. :) Az autó jól működik, az olajos dolgok kicsit zavarnak, a lapátok szintén, de nincs igazából semmi baja. A nagynyomású pumpa vagy szivattyú kereke még zavar, nem tudom bárki találkozott e ilyesmivel, videót megpróbálok feltölteni, hátha látszik.


(bocs ha sok lett)
Macccy2019-11-04 15:11:04 // 119154
:.(

Pedig nem is ismertem, de így mindig szomorúség, mikor olvasom.
leopop32019-11-03 21:05:18 // 119153
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hogy ha ezt a fejegységet megvenném kellenek hozzá még bekötő kábelek igaz?
Erhard 242 (Pure Energy)2019-11-03 20:54:38 // 119152
hm hogy telik az idő már 3 éve nincs közöttünk :(((
Giuntini2019-11-03 20:08:01 // 119151
rendkívül sokat segített nekem!
Emlékszem a mondására a motorgenerál után: "Emil most már csak bőrápolóra költsél" Aztán még mennyi minden lett.
A KUL-ra mikor konvojban mentünk, közrefogtuk autóinkkal. Ott a KUL-on azt mondta: "Ez a benzingőz, gumiszag, motorhang fél gyógyulás". Nem tudott meggyógyulni...
RomeoOne2019-11-03 19:23:42 // 119150
Szóval még akkor is humoránál volt, nem hagyta el magát
RomeoOne2019-11-03 19:21:17 // 119149
Már lassan 3 éve.
Én is alig ismertem, csak egyszer találkoztam vele, de akkor már elég rossz állapotban volt. Az első amore-s gokart után mentünk át hozzá páran, droberto, Csabi, Shadin, asszem Liquid, meg nem is tudom kik már.
Pityu, ugye, még nem ismert engem. Valaki meg mondta neki (már nem emlékszem, hogy ki), hogy én is olyan vagyok, mint Erhard (valószínűleg nem ez volt a megfogalmazás, de már arra sem emlékszem pontosan). Ugye itt arra ment volna a célzás, hogy én is a súlyzós edzést nyomom. Valószínűleg Pityu nem nagyon látta a hasonlóságot, mert azt kérdezte így kapásból: Neked is alkatrészboltod van?

:DDDDDDDDDD
RomeoOne2019-11-03 15:07:20 // 119147
Ha a szerelőd viszi, akkor lehet egyszerűbb történet, mert valószínűleg ismeri a vizsgabiztost és megdumálja vele. De lehet, hogy már ő fogja előre mondani, ha probléma.
Egyébként az is megoldás lehet, hogy ha veszel két oldalsó üveget, akár bontottan és vizsga előtt átcseréled, aztán vissza.
Többször nem kell fizetni, mert ránéznek és megmondják, hogy ez át fog-e menni vagy nem.
Giuntini2019-11-03 12:31:36 // 119145
Pityukoma sírjánál....
Marseus2019-11-02 18:02:54 // 119144
:-)) a látvány miatt nem bántam meg a többi elválik. Fel vagyok készülve a leszedésre végső esetben,csak az sztem akkor derül ki ha már a vizsgán van akkor meg már cumi,nem? Azért vagyok ilyen sügér hozzá,mert még soha nem vittem kocsimat műszakira pedig volt jó néhány nálam vizsgás is,csak én mindig a szerelőmmel vitettem műszakira,szal nem igazán vágom,h akkor majd el hasal és újra kell vinnem még 1 vizsgadíjért?
droberto2019-11-02 11:52:27 // 119143
Így van. A turbó levegő nyomó tömlője is ilyen. Az új turbómmal is csinálja.
De a legtöbb néhány 10k km-t futott dízel már ilyen.
RomeoOne2019-11-01 12:44:24 // 119142
A dízel. De itt most a benzinesről volt szó
Szabolcs 1592019-10-31 18:08:34 // 119141
Giulia nál onnan tudod hogy regen folyamatban hogy erőssebb lesz a kipufogó gáz hangja hátul, plusz a fogyasztas mérő ha gurulsz nem 0 mutat
Krisz562019-10-31 15:09:42 // 119140
Nekem is ilyen bajom volt nem olyan rég. Vettem egy bontott szívósort, a szerelőim két délután alatt kicserélték a motor kivétele nélkül. Plusz egyéb más apróságokat is megcsinálták így rajta
Mondták, hogy mindenhol azt szokták, hogy kiveszik a motort, mert úgy sokkal egyszerűbb nekik, de anélkül is gond nélkül meg lehet csinálni.
Piritu - 1.000.0002019-10-31 12:50:14 // 119139
Alapból furcsa a motor ki. Nehéz olyan munkát elképzelni amihez ki kell szedni...
Giuntini2019-10-31 12:25:23 // 119138
Igen! Anti-Agresszió BT. Galvani u. 3. Korrektek, és nem lehúzósak.
Macccy2019-10-31 11:36:37 // 119137
Köszönöm srácok a tapasztalatokat, akkor nem nagyon "aggódok rá" a kartergőz olaj témára, majd a szereléskor úgyis körbenézek mindent, hol veszíthet még olajat a verda.



Másik kérdésem: a klíma kompresszort minthogy nem fogom megúszni, szintén fel kell újíttatni, illetve cseréltetni felújítottra. Dél-Buda, Érd, Százhalombatta térségben van e konkrét autóklímás szakműhely, szerelő, akit ajánlanátok? Reményeim szerint egy kompresszor meghallgat, közeg leszív, levesz, felújított felrak, feltölt, fizet műveletsorral megúszható, de a részleteket nyilván csak a szakember tudja.
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-31 10:25:16 // 119136
A 8v jtd-nél még arról szólt a fáma, hogy ezek spéci "izzadós" csövek. Annál az alsó cooler cső volt olajos kívül. Sosem értettem ezt az izzadós dolgot, de tény, hogy az a cső mindig olajos lett, hiába tisztítottam le. Így ment el nálam 180e-t (jszp szerint azóta is gyűlnek a méterei), sose volt semmivel baj, gyári volt a turbója, meg se néztük soha, tudta a nyomást, hajszálra kicentizett füst map mellett is kormolás mentesen szaladt. A turbódízelek hordják az olajat akkor is ha nincs bajuk. Az olaszok biztosan :- A lecsapatónál is, a turbónál és akár a coolernél is.
kertiteke2019-10-31 09:02:11 // 119135
Nyiregyháza automéry hivatalos szakszervíz.
Itt mondták,h motor ki.ide járok kb.12 éve még a kis fiattal indult,majd a 147. Most az 159 is ide jár szervizelni.nem tudom,még érdeklődöm. A km nem akadály javi 5 e.megyek.köszi az infót
droberto2019-10-31 02:55:43 // 119134
Van. Sajnos mindegyik ilyen. Nagy bánatomra. A tömlő elöregszik. Ha lesz kedvem szétszedem és a csonkokat bekenem szolidan. szilós tömítővel.
RomeoOne2019-10-30 21:16:11 // 119133
Olyan emberhez vidd el, aki látott már 2.0-t. Vannak itt alfás szerelők. Ne tántorítson el, hogy ha messzire kell vinni, amikor majd összekókányolják a közelebbi szerelők, úgy is azt fogod kívánni bár vitted volna előbb egy messzebbi helyre, ahol értenek is hozzá.
Piritu - 1.000.0002019-10-30 20:41:21 // 119132
2,0 két tipikus helyenereszti:
- egr hűtő fedele (80 ezrenként célszerű cserélni)
- szívósor repedés
A kifolyó víz jól látható nyomot hagy, abból egyértelmű a szivárgás hely.
Hengerfejtömítéssel emlékeim szerint itt még nem volt gond.
Szabister2019-10-30 20:39:33 // 119131
Nekem is olajos a kartergáz lecsapatonál,meg ahonnan kijön a blokkból.Meglátásom szerint már kivan keményedve a cső. Hiába fogja jól a bilincs már nem tömít úgy ahogy kellene. Szívósor leszedésről van blogom nemrég csináltam meg én is.

katt
Zolibácsi2019-10-30 20:36:37 // 119130
akár egy repedt EGR hűtő fedél is engedheti a vizet. Mielőtt ki veszik a motort azért keressétek meg honnan fogy :-)
Anders2019-10-30 19:51:20 // 119129
Szia,

Az autóm előző tulajának volt hasonló problémája, szívócsonk repedés okozta hűtővíz fogyás.
Neki szívócsonk csere oldotta meg, itt egy rövid blogbejegyzés róla:

Katt
Katt
kertiteke2019-10-30 19:43:11 // 119128
Sziasztok!
Kb. fél éve vettem egy 2011- es 159 2.0 dizelt. 136 le.
El kezdett fogyni a hűtővizem,amit a szervízben a hengerfelytömítés,vagy és a szívócsonk hiba okozhatja.
Megvigasztaltak,hogy ki kell venni hozzá a motort!
Érdekelne,akinek volt hasonló problémája mi lett a megoldás.köszi előre is!:)
Macccy2019-10-30 18:51:25 // 119127
Gentlemen!
Hétvégén szívósorlapáttalanítunk és ha a menet úgy akarja, izzítógyertyákat is cserélek. Lesz alkalmam letisztítani valamelyest a motort, körbenézni alaposan, szóval érdekelne már most előre az, ami így nálam fentről is látszik: az amúgy porszáraz tiszta motorom csak ott retkes olajos, ahol a kartergáz csövek kötnek, a beöntőnél, a csövek illesztéseinél, a motor mögött is láttam ahol a “bödönhöz” megy és a szívócsőnél, a turbónál. (1.9 Z19DTH) Mi a túróért ilyen olajos? Valószínű emiatt is fogy belőle 5K km alatt kb 7 dl. A műhelypornóban a 2.4 csövei is ilyenek voltak, de azt hogy “a turbó hordja” azt nem értelmezem, mert a turbó ennek épp a végén van.

Ilyen tapasztalatotok van ?
RomeoOne2019-10-30 18:02:09 // 119126
Én is gondolkodtam abban, de mivel én szélvédőt is fóliáztam, így az már nagyon necces lett volna. Az oldalablakról viszonylag könnyen le lehet szedni baj esetén, de a szélvédőről nem. Szerencsére nem szokták észrevenni, mert nem is fordul meg a fejükben, hogy ott is lehet fólia. A sötétséget meg betudják annak, hogy mögötte sötét a hátsók miatt, biztos azért sötét elölről is :D
A törvény szerint 70% fényáteresztés kell B oszlop előtt üveggel együtt. Ami kb. akkor teljesül, ha max 95%-ös UV szűrő fóliát raksz rá. 50-esről azért megnézném hogy adott volna műbizonylatot. Azért az látványosan nem átlátszó fólia :D
Azért készülj fel, hogy necces lesz. Majd a műszaki vizsga előtt mondd, hogy nem bántad meg :D
Marseus2019-10-30 17:41:51 // 119125
Én feltettem a 35-öst de még van 1 évem kitalálni,hogy hogyan oldjam meg.A szélvédőn kívül körbe minden ablak.Nekem a fóliás azt mondta ha az 50-esben gondolkodok akkor az első ablakokról is ad műbizonylatot és át fog menni a vizsgán csak én keveseltem,így lett 35.Nem bántam meg.
alfa155gyuri2019-10-30 13:40:04 // 119124
Nekem sem volt még dpf problémám pedig már 200-ezer felett járok.Teszi a dolgát szépen és amíg teszi marad is.8V 2008.
RomeoOne2019-10-30 07:37:01 // 119123
Érdekes, nem tudom mitől függ. Láttam ilyen meg olyan képeket is.
Nívó szerint egyébként tele van.
droberto2019-10-29 23:32:11 // 119122
Gratu!
Remélem a következő években nekem is ilyen simán fog menni.
Ja:
- Nálad se volt ablak letekernye:

- két pálcás az olajad sík terepen.
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-29 21:18:39 // 119120
Látom írtad is, hogy gázelvételkor. :-) Egy féltudományos cikket én olvastam erről is, ott elég jó tartóssága volt a rendszernek téli városi ingázás körülmények között is. Számokra már nem emlékszek, de úgy látom, hogy a gpf-től nem kell félni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-29 21:15:30 // 119119
Nagyrészt tolóüzemben csinálja :-) Olyankor van légfelesleg, ugyanis a benzinesnek máskor nincs, mennyiségi keverékképzése van, vagyis pontos levegő/benzin arányt tart. Vagyis a benzinesnek simán jó a városi használat. Tudtommal nincs aktív regeneráció, tehát nem fecskendez be emiatt több üzemanyagot, nincsenek trükkök, nincs motor gyilkolás. Eltömődni ez is el fog egyszer, nem örök életű.
Giuntini2019-10-29 21:13:44 // 119118
Ez a normális. Nem a 30 ezres olajcsere.
Piritu - 1.000.0002019-10-29 19:59:35 // 119117
Cserébe 15ezer a gyári szervizciklusa :-)
tdemeter2019-10-29 14:56:12 // 119116
Én nagyon bízom benne, hogy nem lesznek.
A 159-el 175000-nél, az offos c4grand picassonál pedig 200.000-nél szálltam ki, mégsem voltak velük dpf problémák, olaj hígulásról meg nem is hallottam még sosem. Vagy ha voltak is, akkor ügyesen titkolták :)
Giuntini2019-10-29 14:50:37 // 119115
Igazad van, csak a gpf működésének következményei (ha lesznek), nem most, hanem 100 ezres futásteljesítmény után jöhetnek ki.
Valóban a Dpf-nél is hány generációnak kellett eltelni hogy biztosan működjön. Nem csak az Alfánál! A 3-as BMW-k is tele voltak részecskeszűrő problémákkal.
Én remélem hogy a Giuliánál nem lesznek később erre visszavezethető problémák.
LaciR2019-10-29 14:18:23 // 119114
Köszi, hétvégén ránézek.
tdemeter2019-10-29 14:10:34 // 119113
Igen, totál érdektelen.
Azt, hogy ezt most az autó, a gyár vagy hogy mi hiteti el velem, az szerintem mindegy is.
A lényeg, hogy most működik úgy, ahogy kellett volna neki mindig is.
A GPF teljesen másképp éri el ugyan azt, csak annyi közös bennük, hogy mindkettő
szűrőt használ. Nincsenek regenerálási időszakok, a takarítás gyakorlatilag a gázelvételkor történik.
Senkinek sincs vele hosszútávú ismerete, mivel aránylag új dologról van szó, így te sem tudhatod mit okoz ez majd nálam.
Az pedig, hogy ne úgy tervezték volna a motort, hogy ez benne van kizártnak tartom. Már nagyon régen feltalálták a dpf-et, számítaniuk kellet rá, hogy benyásnál is eljön ez az idő. Szemmel láthatóan bénázás nélkül át is tudtak állni rá, talán a fiatokkal kezdték.

További pozitívum, hogy a szerviz szerint nincs gond eddig velük.

Így igen, tartom, hogy totál érdektelen.
Giuntini2019-10-29 13:44:47 // 119112
Érdektelen? Majd akkor veszed észre, ha felhígul az olaj. Megszakított regenek következménye ez. Tök mindegy hogy benzin vagy gázolaj, talán a benzintől való felhígulás még rosszabb.
Persze hogy az autógyárak azt mondják hogy "érdektelen", hiszen a céljuk hogy ne korlátozza semmi a használhatóságot. Pedig ezek a dolgok korlátozzák. Rájöttek, hogy a közvetlen befecskendezésű benzinesek is kormolnak, károsítják a környezetet. Részecskeszűrő a benzinesekre is. Ez is utólagos találmány, amivel a benzinmotor tervezésénél nem számoltak. Majd a user gondja lesz. A 2,4-et, és az 1,9-et sem részecskeszűrővel tervezték, utólag lett ilyen. A 2 literes benzinesre is kényszerből raktak részecskeszűrőt.
tdemeter2019-10-29 13:30:41 // 119111
Egyébként hatalmas különbség a Julis és a 159 között, hogy a 159-nél minden leállás előtt magától csekkolta a szemem, hogy megy-e épp a regen, a Julisnál meg eszembe nem jutna ilyenekkel foglalkozni, holott biztosan csinálja az is valahogy.
Szóval valahogy most olyan, ahogy elvárható: érdektelen.
tdemeter2019-10-29 13:18:50 // 119110
Fura dolog, de az 1.9-nél is mindig az volt az érzésem, hogy - ellentétben a számomra logikussal - , pont, hogy nem akkor szeret regenelni, amikor nyomod neki és van teljesítmény, hanem amikor aránylag nyugodtan közlekedsz.

Az 1.9 8v-nél egyébként a fogyasztás megnövekedése mellett az volt a jel, hogy alapjáraton (pl kereszteződésben állva) a motor idétlenül járt, mintha 1 henger nem menne, szinte rázott, de csak alapjárat felett picivel, illetve állva nem ment vissza a turbó nyomás mutatója 0-ra.
Hosszú pályázások után imádata a városban elkezdeni :)
Én ilyenkor mentem vele még egy kört és próbáltam nem leállítani amíg csinálta.
Ezt betartva soha az életben nem volt vele semmilyen gondom sem..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak