Fórum >> Típusok >> 159

Tozo2012-10-08 23:02:18 // 25559
Ez a klattyanás nekem új lendkerékkel is megvan. A megfelelő váltási technikával ez minimalizálható. Leállításkor nem ráz be, ha nem nyomod be a kuplungot?
droberto2012-10-08 23:01:26 // 25558
Szerintem ezt a videót ebben a Topicban bőven 40 felett linkelték, ahogy így olvasom vissza a hsz-okat (még .~4500 vissza van)!
Nagy dicsőség, hogy az általában egoista németek ezt így leadták.
Legalább tudják az újak, hogy milyen frankó az 59 futóműve! :)
Csabi2012-10-08 22:58:59 // 25557
Motorféknél morog, vagy amúgy is?
GTPeti2012-10-08 22:57:09 // 25556
Ezen az utolsó mondatban írt szakkifejezésen még nevetni fogok egy ideig, ha eszembe jut. :))
GTPeti2012-10-08 22:55:37 // 25555
"Lehet töltéskor felgajdulnak a lerakódott szulfátok?"
Neeem. :))


Más. Nincs véletlenül képed a régi és új szíjtárcsádról? Írtam a Műhelytopicba evégett.
Marklar1552012-10-08 22:51:56 // 25554
droberto2012-10-08 22:48:17 // 25553
És ha már a panaszkodásnál és a hangoknál járunk, akkor Csabi159 megemlítette, mikor elkötötte a vasat, hogy az övéhez képes, milyen hangosan huhog a turbó, alacsony fordulaton (főleg nem üzem meleg motornál). Más 1.9-eseknél is megfigyelhető ez?
droberto2012-10-08 22:45:50 // 25552
Egyébként egyre jobban idegesít a lendkerék klattyanása 1-2-3-ba váltáskor.
Tudom, hogy nem új autó, de szeretem, ha valami mechanikailag feszes!
droberto2012-10-08 22:43:52 // 25551
KUL-on mikor a lendkerékről beszélgettünk, nagy izgalmamban elfelejtettem megkérdezni, hogy amikor lefullasztom a motort egy akkorát (fémeset) üt valami, hogy majd elszáll. Ez a kettőstömegű, vagy csupán a motortartó bak?
droberto2012-10-08 22:41:16 // 25550
Újabb hangra lettem figyelmes: Már régóta hallom, de már nagyon idegesít. Tekintetbe véve, hogy már mindent kicseréltem.
A hang morgás zúgás jellegű, meglehetősen halkan alacsony fordulatnál hallható. Forgó mozgást végez az előadója, 1000-es fordulatszámnál, kb. 180-240 1/min a fordulatszáma, mely a fordulat növekedésekor gyorsul. Üresbe kitéve a váltót nem hallom.
Mit kéne még kicseréljek?
droberto2012-10-08 22:34:37 // 25549
Tök frankó, hogy az EGR keresztmetszet csökkentésének útját így kijártad magad. :) Grat hozzá!
Bundázott Xenon: :)))
Az akksi engem is szivatni fog! KUL előtt a sok matatás miatt is gondoltam rátöltök. Erre meg alig akart beindulni olyan lassan tekert szombat reggel. Úgy rémlik ez nem az első ilyen eset. Lehet töltéskor felgajdulnak a lerakódott szulfátok?
droberto2012-10-08 22:29:32 // 25548
Ezzel a kapargatással jót tesz a fényezésnek meg mindennek.
droberto2012-10-08 22:28:47 // 25547
Konkrét példát én személy szerint nem hallottam, hogy bárkinek is 100-200 k km környékén letérdel a befecskendező rendszere. De szerintük ez erősen használat függő:

"Hibák, megoldások:



Magas résolaj:

Az ún. golyófészek kopása az elsődleges indok. A nyomópálca kopás szintén hozzájárul a hibához. A fúvókatű berágódása és az injektorház kopása, repedése is előfordul.

A golyófészket olasz technológiával fel lehet polírozni, illetve a bosch ígéri, hogy újként is lehet rendelni a jövőben. (Néhány típushoz már vásárolható. 2011-07-27) Addig marad a felújítás. A nyomópálca problémás, mivel nem javítható és nem kapható (a bosch szintén ígér…)!!! Ha kopott, akkor csak egy másik injektorból való nem kopott pálcával helyettesíthető. Fúvókákat már lehet kapni.



Túl kevés-túl sok szállított mennyiség:

Általában fúvóka probléma. A mágnesszelep és a fúvókatű hézagolása is javít a helyzeten.

Árak:

Az injektor felújítások, beállítások árai 25 000-45 000Ft között mozog.

Néhány típushoz új injektorok 55 000Ft/db áron kaphatók.

A fenti összegek nettóban értendők!"
droberto2012-10-08 22:19:43 // 25546
Lehet, hogy érdesebb lenne a gyárinál, de SZVSZ szerint rondább nem lenne, csak jobban tapadna. :)))
Látni kéne és ki kéne próbálni.
Csosznorbert2012-10-08 22:15:44 // 25545
lenne időm akkor szombaton beugranék csak ugy kötekedni egyet.... :D ismerem a neppert.... nagy spiler, tőlem a régi offom vette meg.
Liquid2012-10-08 21:56:54 // 25544
igen alapvetően igazad van, inkább arra akartam kilyukadni amit te is írtál, hogy nyugateurópában azé bele tudnak zörgetni 150k-t pár év alatt, monjdjuk ami azt illeti Mo-n se lehetetlen, pl. sógorék 147-ese 2009 tavaszi és tavaly decemberben vették 110e km-rel.
.......................2012-10-08 21:55:19 // 25542
Ha vàrosban kínozod jön 100k nàl màr,ha autópàlyàn 300k is megfutja hiba nèlkül,
Kihagytad az injektor ,befecskendező gondokat
Meg a fèltengely
Csosznorbert2012-10-08 21:49:56 // 25541
Általános tapasztalat, hogy 200 k km felett nagy eséllyel jönnek az alábbi - egyébként egyenként sem kis értékű - hibák:
- DPF ---lekopogom, rövid döcögös szakaszokon eddig kusban van, (bár már2x állitotta le a kocsit inditás után )
- EGR ledugózva 2db, 9mm likkal
- Szívósor: hmmm majd télen
- Turbó eddig lekopogom azt is :D
- Kuplung: szintén kopogom
- Lendkerék: talán halani már néha a koppanást
- Főtengely ékszíjtárcsa: múltkor 2 db-ba kaptam, fejvakarás után visszatettem... azóta megy :DD
- Kormánymű: no olaj
- Féltengely: semmi hiba
- Felső lengőkar:valami kezd kopogni kanyarban bal oldalt
- Xenon izzó: bundázott van, eddig hibátlan
- Akkumulátor: még gyári, de szivatni fog ha nem cserélem tél elött :D

és mindehhez van 198200 km a vasamban,(pontosabban a lizingcégében) :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-10-08 21:34:26 // 25540
azért vitatkoznék nekem inkább kell egy kevés méteres autó mint egy fiatal 250e km-et futott olcsó, sajnos a km határozza meg mi mikor fog tönkre menni nagy általánosságokban .....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-10-08 21:31:21 // 25539
egy magyarországiban lehetséges a kevés km de egy kintről behozott amiben kevés a méter és még olcsó is na az a magyar népmesék című fejezet...
Ti írjátok mindig hogy dejzelt azért vesz az ember hogy spóroljon egy V6 benzin nem erről híres szóval nem jó a példád...
Dömpi (il dottore)2012-10-08 20:38:24 // 25537
Egyetértek a leírtakkal!

Amúgy én is csak 10-12 000-et megyek évente.
Dömpi (il dottore)2012-10-08 20:36:26 // 25536
A féknyergen a hibát egy olyan felni okozta, ami beleért a nyeregbe. Ez 1000%
Vermacy2012-10-08 20:27:53 // 25535
Hali!

Én már jártam többször is ebben a kereskedésben. Hááát... 1 milla feletti autót ott azért nem vennék. Sztem itt minden verdára legalább az árának 10-25%-át még rá kell költeni ill. Velem sosem voltak túl kedvesek. Mintha nem "akárkinek" szeretnének autót eladni...

A Verda egyébként gyönyörű és Nekem bejött a gyári navigáció! Még Franciaországba is elvitt...
GTPeti2012-10-08 20:15:08 // 25534
320-as az bazi durva szerintem. B)
GTPeti2012-10-08 20:07:11 // 25533
droberto2012-10-08 15:37:27 // 25532
Így van, bosszantó dolog ez!
'''''2012-10-08 15:34:25 // 25531
Meg van egy kis különbség a magyar utak és egy kinti autópálya között is.
droberto2012-10-08 15:17:28 // 25530
A városi menéssel kapcsolatban teljesen igazad van, de ezért írtam oda, hogy kíméletes használattal.
A múlt hétvégén olvasgattam apósom Lacettijének kezelési könyvét és ott ez állt: "Az olajcsere periódus 15.000 km, de mostoha használat mellet (rendszeres városi használat) csökkenteni kell a periódust." Ergo a sűrűbb olajcserével kell kompenzálni a tartósan rossz üzemállapotot. Továbbá az alsóközepes Lacetti, inkább valósi városba, mint a középkategóriás 159.
Liquid2012-10-08 14:41:23 // 25529
a féknyerget valszeg valami félnótás gumis barmolta össze, a pedálok hasonlóan néznek ni az enyémben is, csak több a km nálam (majd csinálok róla képet)
Szerelőt nem ismerek arrafelé, én csak Csörit tudom ajánlani, hozzá járok.
Shadin2012-10-08 13:48:42 // 25528
Én szépen dolgoztam :-)
Este megnézem milyen állapotban van, oszt ha jó elviheted ha erre jársz :-)
.......................2012-10-08 13:30:41 // 25527
"6. Hiba Az olajszintet néha telinek mutatja néha pedig 1-2 egységet lentebb megy."
ez ilyen ,nincs baja
droberto2012-10-08 13:16:16 // 25526
Világítás: Neked Xenonod van és nem az égett ki, hanem a helyzetjelző.
Helyzetjelző csere:

Ez talán segíthet még a cserében.
droberto2012-10-08 13:12:44 // 25525
Nincs mit!
Itt mindenki szívesen segít a másiknak! :)
Szervíz: Ezt a dolgot szerintem jól látod.
Pedál: Ez tényleg kopott. Nem is gondoltam volna. Így a képek alapján azt ajánlom, hogy szereld le, alaposan tisztítsd meg és egy gumitappancsra feszített P320 csiszoló papírral csiszold be. Szigorúan csak abban irányban csiszold, amilyen a gyári is. Így talán vissza tudod nyerni az eredeti szálcsiszolt hatást.
Beltér világítás burkolat: Én a helyedben lepolíroznám a karcokat és FBS-el (vagy bármilyen szilikoplasztos ragasztóval) visszaragasztanám.
Féknyereg: A sérüléseket én sima (megfelelő színre kikevert) zománcfestékkel, vagy ha nagyon profi akarsz lenni 2K-s autófestékkel lejavítod kisecsettel.
Kiolvasás: Ebben sokunk tud segíteni. Nem kell hozzá más mint egy interfész és egy szoftver.
Adam902012-10-08 12:46:30 // 25524
Igen azt gondoltam:)
De élőben elég csúny, ragasztó foltos,aki leszedte és visszarakta nem végzett valami szép munkát szerintem, szóval majd megpróbálok beszerezni megkímélt darabot.
Shadin2012-10-08 12:42:51 // 25523
Hát szerintem sanszos :-(
Shadin2012-10-08 12:42:16 // 25522
A búrát akár vissza is lehet ragasztani pill. ragasztóval, én is azt tettem amikor egy gombot kellett benne cserélnem ami a test és a búra között helyezkedik el...
FRC2012-10-08 12:40:47 // 25521
Ugye ez nem 159!?

Adam902012-10-08 12:36:58 // 25520
Köszi az üzenetet és a segítséget mindenkinek.

Akkor azt hiszem a hűtővízcserével megpróbálkozok, vagy valószínűbb hogy kérek segítséget valamelyik cartástól :)
Szerelőket pedig nyugodtan ajánlhattok távolabb a lakhelyemtől, mert az oda utazással és az egyéb költségekkel még mindig lehet hogy olcsóbban kijövök mint egy nagy márkaszervízzel (Gondoljunk csak a 23ezres hűtővíz cserére...)
Sajnos a "nagy" szervízre várni kell tavaszig csak akkor fogok anyagilag úgy állni, de télen amúgyse szoktam nagyon vezetni, pihenni fog a gép.

A pedállal és féknyereggel kapcsolatban egy kicsit túloztam. A pedálra ráférne egy alapos takarítás, de egy kicsit akkor is kopottas. A kéknyergekkel nem tudom mi történthetett azok sem súlyos esztétikai hibák csak közelről észrevehetőek. (Képeket csatoltam az esztétikai hibákról)

Ezt a műszeres kiolvastatást hol csináltassam szerintetek?
.......................2012-10-08 12:10:37 // 25519
15ezren 1 liter az semmi,
ha enné akkor 1000km en enne 1 litert!
ne cserélj semmit ,ez normális
'''''2012-10-08 12:03:30 // 25518
Nekem a fényképeden szereplőm rész,hála istennek csak kokszos.Ha ennyi olaj van ott,akkor valahonnan fogynia kellene.
Shadin2012-10-08 11:54:26 // 25517
Mindezek ellenére az EGR szelepen tavaly óta minimális a korom lerakódás ill. a pill. szelep ház is relatíve korommentes...

WTF?
Shadin2012-10-08 11:52:56 // 25516
eddig nem ette...
lehet összefüggés a képeken látható olaj ill. a lecsökkent regenerálások közötti km. ill. a 38%-os elhasználódottsági szintű "vékony" olajom között?

Bár 15000Km és másfél év van az olajban és töltöttem már rá 1 litert.

Akkor eszi :-(

Olaj vagy turbó csere :-)
.......................2012-10-08 11:47:23 // 25515
döl az olaj a turbódból,
eszi az olajat?
Shadin2012-10-08 11:45:47 // 25514
Sziasztok!

Kinek mi jut eszébe a képekről?




Z
tipoatti2012-10-08 11:23:36 // 25513
ALAPIGAZSÁG, amit írsz!
tipoatti2012-10-08 11:21:07 // 25512
Szép autó, csak hát ezt biztos, hogy ötből ötször vernéd a láncos kétezressel... :)))
'''''2012-10-08 10:34:35 // 25511
Az én vasamba kb 5.000Km megy évente (most 85.000Km van benne) de lehet,hogy szarabb állapotban lesz 100.000Km-nél a magyar utak és a csak városi használattól mint egy külföldi 200.000Km.es autópályán használt vas.
.......................2012-10-08 10:10:38 // 25510
de nem mindegy ,hogy milyen fordulaton és terhelésen teszi mindezt
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak