Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2017-07-27 16:05:53 // 97359
Kis hátszél is segített, de az M5 előtt a szemből jövő vihar jelentősen rontott a fogyasztáson :-)
alfa155gyuri2017-07-27 15:46:12 // 97358
Nincs kompresszió gond,már minden ki lett próbálva ez a baj nem az hogy gányolni akarok nem maradt egyenlőre más.Ha valakinél megoldódig és leírja megoldom én is nem a pénzen múlik hanem azon,hogy NINCS MEGOLDÁS.
Reggel megnézem mit mutat a kinti a víz és egyéb hőmérsékletre.

De még egyszer leírom ha lesz megoldás szóljatok.
Minden meg lett nézve és minden jó elvben mind mechanikailag mind elektromosan.
pettinke2017-07-27 15:37:24 // 97357
nem az a baj, hogy "elkorrodálódik", és elrohad.
az a baj, hogy már most is tizedOhm az ellenállása, és ez a későbbiekben növekedni fog az oxidáció (légnedvesség + oxigén) hatására 10 Ohmos nagyságrendbe. ez mérési hibát fog okozni.

de mondom, kendácsolj, ahogy szeretnél, nekem mindegy, csak szólni akartam, hogy ez így nem feltétlenül OK.



értem, hogy van ilyen indítási gond az autóval idősebb korára, de ennek nem az az orvoslása, hogy izzítasz a melegben (akár másik szoftverrel, akár nyomógommbal), hanem megoldod pl. a csökkent kompressziót, ha attól van.
alfa155gyuri2017-07-27 15:24:27 // 97356
Egy kis szösszenet a megdöglött turbóról.
De ma már újra száguld kész lettem. :)
antonov2017-07-27 15:18:00 // 97355
Nem csípted oda véletlenül a kárpitot? Nekem is kell vele ügyeskedni kicsit.
alfa155gyuri2017-07-27 15:01:58 // 97354
Nincs itt akkora teljesítmény,hogy relézni keljen azt,hogy el oxidálódjon a kapcsoló az meg azért nem hiszem mert a magnó és még rengeteg kapcsoló tekerő van a kocsiban és azok sem oxidálódnak el.
Nálam biztos marad ez így,én ezt segítségnek írtam másoknak aki akar él vele aki nem az nem.
ProdyG2017-07-27 14:58:36 // 97353
Reggel vettünk egy babakocsit (hordozóval stb...) és egy hozzá tartozó ISOFIX talppal, amit a hátsó ülésre raknék be, de az istennek nem akar bekattanni.
2 másik kocsiba azonnal szépen belement a talp, csak a 159-be nem.

Csak én szívok ezzel, vagy ez ilyen? Azért vettük ezt a talpat, mert kompatibilisnek kéne lennie a kocsival nyilván, de kb egy órát izzadtam és semmi. Érzésre bemegy szépen a helyére a 2 csatlakozó, de nem kattannak be.
Esetleg valami tipp erre?
(facelift-es szedánról van szó)
köszi!
Smith2017-07-27 13:53:26 // 97352
Azt, hogy okoz-e bármi károsat ez az átalakítás, azt nem tudom megmondani, de ez a kapcsoló messze nem automotive kategória. Hidd el, nagyon gyorsan el tud oxidálódni az érintkezője, nem azért mert a Dunában tartod, hanem a levegő páratartalma miatt. Ezt mindenképpen cserélném valami minőségi nyomógombra.

Ha már ebben a megoldásban gondolkodsz, én a helyedben egy rendes autós relét tettem volna oda, és azt vezérelném meg valami záró nyomógombbal, egyrészt így nem lesz gond az oxidációból, másrészt meg valamilyen szinten a szenzornál autóba való cucc fog működni.
alfa155gyuri2017-07-27 13:42:16 // 97351
Az a baj aki ezzel a hibával küszködik évek óta nincs meg a megoldás rá és sokan vagyunk.Pedig szerintem a gyár egy szoftver frissítéssel megoldhatná.
alfa155gyuri2017-07-27 13:40:20 // 97350
Bocsi de abban,hogy ez a nyomógomb olyan hamar elkorrodáljon nem hiszek nem a Dunában tartom az autót.De majd figyelem a hőfok jeladót és a hőfok értékeket a kiolvasón.
Biztos vagyok benne,hogy nem ebbe fog belehalni az autóm.Figyelem majd a külső hőmérsékletet és a vízhőmérsékletet hideg állapotban,hogy mekkora az eltérés.
Gyapi Ɨ|ѯ2017-07-27 13:33:02 // 97349
pontosítok, kuplung pedál visszanyomó rugó
Gyapi Ɨ|ѯ2017-07-27 13:31:49 // 97348
Üdv Cartársak!
A kuplung visszanyomó rugóm eltört.
Így is normálisan működik a kuplung, szinte teljesen feljön a pedál is.
Szerintetek járhatok így vele pár hétig, vagy azzal tönkretehetek valami mást is?
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-27 13:15:07 // 97347
Nagy bajt szerintem azért nem tud okozni, mert a 3 vezetékesnél össze is hasonlítja, hogy a műszerfal és az ECU milyen jelet kap. Ha nagy az eltérés hibát dob és nem veszi figyelembe a hőfok jelet. A 146 így csinálta legalábbis. Ettől függetlenül egyetértek azzal amit írsz ,szenzor körbe én se hekkelnék.
pettinke2017-07-27 12:58:33 // 97346
Az van, hogy az ECU méri a hőmérsékletet, és ennek alapján szabályozza az izzítást, és ennek alapján szabályozza később üzem közben a befecskendezést is.

Te most az ECU szenzorának az áramkörébe beraktál egy olyan elemet, ami - idővel, ahogy megöregszik a kapcsoló - meg fogja hamisítani azt az ellenállást, amit az ECU mér (a hőszenzor egy hőre változó ellenállás, ebből számol hőfokot az ECU).
Emiatt az ECU rosszul fogja kiszámolni a motor munkapontját, a befecskendezett üzemanyagmennyiséget.

A nyomógomb zárt állásában már gyárilag sem 0 az ellenállása, az idő folytán ez csak növekedni fog.

De mindegy, ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz.
antonov2017-07-27 12:47:50 // 97345
Olyan déja vu érzésem van. : )
Kisvuk2017-07-27 12:24:42 // 97344
Oh értem, köszi az infót . Csak gyűjtögetem az instrukciókat holan kapok szervíz árakat a szelonból, van egy ismerős és több alfás is jár oda a környékről állítólag normál árakon dolgoznak.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-27 12:14:47 // 97343
Csak olaj, ha lehet ehhez értő szakinál átmosással. Az olajszintet hőmérséklethez kell beállítani, jó ha olyan csinálja, aki látott már ilyet. A szűrőt nem nagyon tudod cserélni sajnos, a váltó közepén van. Az váltógenerálkor hozzáférhető, vagyis nem szeretnénk ilyet látni élőben :-)
yani🍀2017-07-27 11:59:34 // 97342
Most majd mindenki ismét Tibit akar venni. :-)
Már tudom miért volt tegnap a csomagtartódban az a villanymotor és az a sok akkumulátor :DDD
Kisvuk2017-07-27 11:58:01 // 97341
Csak olaj , vagy van benne szürő is , és az cserélhető benne ?
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-27 11:46:16 // 97340
Szükséges, kb 60e km-enként :-)
Kisvuk2017-07-27 11:41:57 // 97339
Sziasztok !

Véleményeket kérnék ! A 2.4 automata váltójában az olaj csere szükséges , vagy nem szükséges ? Eléggé megoszló véleményeket hallok és tanácstalan vagyok !
Esetleg ki nagy szerelő aki 159 2.4 Jtdm -en a vezérlés ,olaj csere programban alkalmazható ? Köszi , Pisti
alfa155gyuri2017-07-27 11:19:38 // 97338
Szia!
Ez csak addig van amíg nyomom az meg kb 5 másodperc!Utána semmi köze nincs a járó motorhoz.
Jelenleg a hiba megoldását még senki nem tudta megoldani egyiken sem amelyik ilyen hibával küzd.
Azon még gondolkodtam,hogy elé teszek egy ellenállást amivel kb 15 fokra beállítom de jelenleg ez így hibátlan.
Nem változtatok semmilyen gázolaj mennyiséget ezzel csak izzítást adok és amikor indítok már nem is nyomom a gombot.
Mint írtam ez egy ellentétes nyomógomb ha elengedem akkor zár tehát minden gyáriként működik.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-27 11:03:56 // 97337
Ja és a bőr.. ma reggelre egész normális kinézete lett. Ezek szerint kell neki egy nap, hogy beszívja. Most nincs már szilikon feeling. Egy árnyalattal fényesebb és sötétebb, mint volt, de most inkább újnak néz ki mint kifényesítettnek. Hátha holnapra még mattul egy picit és akkor perfect :-)
Shadin2017-07-27 11:00:56 // 97336
Tibi fogyasztás:
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-27 10:59:57 // 97335
Lehet, hogy nekem valami más program szerint megy, de ez az 1000km szinte elképzelhetetlen. És totál nem hatja meg, hogy mennyire lépek oda. Képes simán piros lámpánál is elkezdeni, de 99%-nál sem érdekli ha kimegyek az országútra és manuálba téve tolom neki. Legutóbb is 104% -nál, már a városban gondolta úgy, hogy kikormol. Nekem úgy tűnik, hogy országúton nem szeret regenerálni. Rendszeresen megvárja, hogy a városba beérkezzek. Autópályán viszont egyből begyújtja a kormot.
Giuntini2017-07-27 10:31:21 // 97334
Nem nem!!!!!
pettinke2017-07-27 10:30:42 // 97333
a media player külön doboz, és csak a két nagy műszer közti kijelzőre bír írni.
a CD lejátszó meg ugye magában a fejegységben van, azt ő olvassa és tud a saját kijelzőjére írni.
ha media player-re váltasz, akkor a fejegység a működtető gombokat adja tovább neki illetve a kapott audiót erősíti, de ennyit tud :-)
Hardy2017-07-27 10:14:46 // 97332
Az első Ferraris élményem volt ilyen. Igaz az száraz úton. Mondtam a tulajnak mintha kicsit csúszna a kuplung úgy veszem észre mert felpörög. Mondta az nem a kuplung hanem a kerék mert kikapcsolt mindent. Mondtam neki talán ha visszakapcsolna pár dolgot, mert éppen nincsen a mellényzsebembe ennyi pénz. Csak röhögött, és mondta ne izguljak van még belőle pár darab a garázsba, meg van biztosítása is, csak nyomjam neki.
Hardy2017-07-27 10:06:27 // 97331
Ezt mondjuk nem értem miért nincsen. Én a pendrivere mappákat másoltam azokra meg a zeneszámokat mp3 formátumba a nevük nem változott. Így megtalálja. Mondjuk nekem a központi kijelzőre írja ki, mert másik fajta rádióm van.
redbulz2017-07-27 10:04:11 // 97330
Én már így vettem tavaly az autót, nekem nem gyógyult meg, de ha még is meggyógyul érdekel mit csináltál vele :)
Shadin2017-07-27 10:00:07 // 97329
Tibiben is van. Egy szűrőt meg nem kiiktatunk, hanem kicserélünk. Annak oka van ha az eltömődik, ha kidobod akkor legalább nem az olajhiány miatt megy szarrá a turbó hanem attól a szar olajtól ami eldugította a szűrőt :-)
A csövet is érdemes cserélni, Giulietta-sok is szoptak vele, mert felpuhul a belseje és az sem jó ha ez által csökken a keresztmetszete.
antonov2017-07-27 09:57:24 // 97328
Írtad, hogy le volt takarva. De ugye nem az ajtórácsukásos módszerrel volt rögzítve? Mert ha igen, akkor beázhatott.
Giuntini2017-07-27 09:51:46 // 97327
Tegnap ismét tanúbizonyságot tett a 2,4 az állat erejéről. Végig esett autópályán, jól tudom, hogy nagyon vizes úton nem egészséges használni a tempomatot. Mégis bekapcsoltam, és 130-ra állítottam. Egy emelkedőn való automatikus visszagyorsításnál, éreztem, hogy folyamatosan elforgatja a kerekeket visszagyorsításnál 6-ban!!! Aztán a világosi emelkedőnél elmentek előlem, akkor már kisebb volt a víz, nem esett, odaléptem, és beavatkozott a kipörgésgátló. Mielőtt az lenne a gyanú, hogy a gumijaim szarok, jó állapotban lévő Michelin Primacy-k. A VTT-n mikor Csabi kipróbálta az enyémet, azt mondta, hogy közép tartományban állat ereje, és nyomatéka van. Nekem is ez volt a benyomásom az ő gyári programú 2,4-e után.
Giuntini2017-07-27 09:40:07 // 97326
Sajnos még nem jött helyre a becsípődés gátló probléma, próbáltam újratanítani. Vagyis volt változás. Olyat is csinált, hogy egyből felment félig, majd rögtön lement. Várok vele, hátha magától megjavul.
David | Centocinquantanove2017-07-27 09:21:38 // 97325
1x - 2x megszakadhat, attól még nem lesz baja.

Nálam az szokott működni, hogy már meleg(!) motornál 2-3-4 intenzívebb gázfröccs, intenzív gyorsulás az meg szokta hozni a regenerálást.
A jóöreg régimódi 1 regen / 1000km van még nekem, a napi km számlálón ha látom, hogy már 900 felé járunk, akkor meghajtom amíg be nem indul.
Nem is kell hozzá feltétlen gyorshajtani, mert 3.-ban 60-ról 100-ig felzavarod párszor, az már elég szokott lenni.
pettinke2017-07-27 09:10:30 // 97324
de ... szedd le a burkeszt, és nézz bele, mi baja van :-)
btibi2017-07-27 09:07:18 // 97323
Elektromos tükör problémára senkinek semmi ötlete? :(
pettinke2017-07-27 08:40:58 // 97322
ne sértődj meg, de ... ez minden, csak nem "jó megoldás".

nekem 4 évig volt 1.9 JTDm-em, hidegben - melegben bármikor indult. ha ilyenkor nyáron nem indul, akkor ott valami baj van, aminek nem az a kezelése, hogy tünetileg kendácsolással átvágod a vezérlőt, hogy ne kapjon hőjelet.

sajnos villamosmérnök vagyok, és én látom, hogy ezzel a kapcsolóval elég szép hibalehetőséget vittél a rendszerbe, mert az az elképzelés, hogy ez így állandóan 0 ellenállásal zárt kapcsoló lesz, eléggé naív.
idővel a kapcsoló ellenállása az oxidáció, nedvesség, stb. miatt növekedni fog, az ECU fals hőadatot fog mérni (de mivel a tolerancián nem esik kívül, nem fog hibát dobni), a motorod meg tönkre fog menni a nem megfelelő gázolaj-mennyiségtől. szenzorkörbe nem iktatunk be ilyesmit.

ezeknek a dögöknek a bonyolultsága elérte azt a fokot, hogy ilyen házi eszközökkel nem érdemes beléjük piszkálni, mert bosszút állnak érte.
Don Gombóc2017-07-27 07:38:48 // 97321
2.0-ban nincs szűrős áteresztő csavar, az enyémben legalább is nincs. Az 1,6-os dízelekbe raktak inkább. Amúgy nem kimosni kell hanem kibaszni, és egy sima üres áteresztő csavart berakni. 1,9-ben nem tudom van-e. Mert van aki szerint az övében sem volt. Lehet hogy szériánként baszkódtak vele.
Tommaso 1592017-07-27 07:31:45 // 97320
Szia!

Tetôbox miatt kellene, de csak évi néhány alkalomra nyaraláskor esetleg síeléskor!
emGéza2017-07-27 01:47:35 // 97319
Szia!
A használt gyári 30 körül van, ha van eladó.
Az idióta gumipogácsák miatt ezt se fogod szeretni felszerelni.
Mit szállítanál vele?
alfa155gyuri2017-07-26 23:05:09 // 97318
Minden kedves jtdm-nek üzenem,hogy a lehető leggyorsabban a képen látható csavart ami be van keretezve vegyétek ki és mossátok ki mert csúnya meglepetés lehet a vége.Komplett turbó csere.Mert szépen lassan a turbó egyre kevesebb olajat kap és a végén mint nálam a Stiloban teljesen eldugul.Én személy szerint kiirtottam a szűrőt teljesen mert van az autónak egy olajszűrője szűrjön az.
alfa155gyuri2017-07-26 22:32:04 // 97317
Az első megoldásom az volt,hogy egy izzító relét kifúrtam ott ahol a relé van és egy gyufa szállal megnyomtam a relét és úgy izzítottam.Úgy sem ír hibát de az meg azért snassz mert állandóan nyitogattam a motorháztetőt.Így tovább kellett gondoljam a dolgokat és ez lett a jó megoldás.
alfa155gyuri2017-07-26 22:26:14 // 97316
Nincs mit! :)
Hát még én,hogy örülök,hogy megoldottam. :) Mert tiszta szégyen amikor a szép autót tekerem mint a hülye és magyarázkodok hogy az imo meg ez meg az és milyen hülye vagyok. :)
Így most tuti.
DE mindig gyújtás előtt nyomd be a gombot mert különben hibának írja,igaz utána egy pár indítás után elalszik a hibajelző de a kiolvasó eltárolja.De ha előtte nyomod semmi hibát nem ír.
Csabi2017-07-26 22:21:26 // 97315
Szép munka, köszi a megosztást! :)
Ha a Fiat konszern kiadta volna a program módosítását, szerintem több milliárd forint bevételtől esett volna el, mert ez a hiba miatt rengetegen cseréltek feleslegesen sok mindent. Még a szakszervizben is kapásból injektorcserét javasolnak erre a hibára, izzítógyertya, relé mellett...aztán jöhet a többi is...tuti tudják:)
Csöri2017-07-26 22:20:26 // 97314
Ha felépülsz jösz.:-)
Piritu - 1.000.0002017-07-26 21:56:37 // 97313
Csak azért, mert bő 4 évig pihenőpályán volt és meg akarja hálálni, hogy most működhet :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-26 21:55:16 // 97312
Ja, hogy így érti a cartárs :-) Ez szerintem független attól, hogy megszakad e a regen.
alfa155gyuri2017-07-26 21:50:36 // 97311
Sziasztok!
Megoldottam a kb egy hónappal ezelőtti kánikulai és 26-40C-fok körüli indítási problémát.Most már sok napja tesztelem és tökéletes.Mivel komputeresen nem lehet átírni az izzítási hőfokot és semmiféle plusz izzítási feszültséget nem lehet adni neki mert a cambus hibának írja egyből így majdnem dugába dőlt a megoldás.De mint,hogy semmibe sem szoktam beletörődni egyszer csak meglett a megoldás ami nekem elfogadható.
Vettem egy ellentétesen működő kis nyomógombot ami akkor szakít meg ha benyomom.A termosztáton lévő hőgomba egyik vezetékét a kettőből elvágtam és közé beiktattam egy vezeték segítségével amit behoztam a kormányburkolatig és oda beépítettem a nyomógombot.Így most amikor tudom,hogy az a hőfok van amikor sokáig kell tekerni akkor gyújtás rátéttele előtt megnyomom a gombot utána gyújtás így van izzítás és pöcre indul az autó.Ez mindösszesen 150 ft fájt. :)
De szerintem ezt a gyár vagy a szerviz egy szoftver frissítéssel megoldhatná csak azt kéne átírniuk,hogy ne 26 fokig legyen izzítás hanem mondjuk 40 ig.
Csabi2017-07-26 21:42:02 // 97310
A henger falán valamennyi lecsapódik, és lecsorog, főleg kopottabb motornál. Ez akkor igazán észrevehető ha nagyon gyakran regenerál az autó... Vannak híres autómárkák ahol az olajnívón a max jelzés felett van egy jelzés, ha azt eléri az olajszint akkor olajat kell cserélni.
De egy félbeszakított regen után nem kell ettől tartani szerintem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak