Piritu - 1.000.0002013-06-25 19:05:03 // 37490
Ja, 105ezer.
Piritu - 1.000.0002013-06-25 19:04:45 // 37489
Mi holnap megyünk vezérlés cserére, meg a többi ilyenkor esedékes dologra.
Igaz kicsit később kellene, de az elmúlt hetek Murphy-sorozata után nem akarok több meglepetést.
Igaz kicsit később kellene, de az elmúlt hetek Murphy-sorozata után nem akarok több meglepetést.
Shadin2013-06-25 18:07:46 // 37488
Nekem azóta finomított is rajta, eltűnt a 2200 ford.-nál jelentkező "tüske". Hozzá állása tökéletes.
Pityukoma2013-06-25 17:06:34 // 37487
auctor2013-06-25 15:16:53 // 37486
Üdv mindenkinek!
Én 1 év és 30.000 km óta vagyok boldog tulajdonosa egy 159 1.9 jtdm 16v sw-nek. Nálam most érte el a 120.000 km-t, most fogom lecseréltetni a vezérlést és a vízpumpát.
Ismeri valaki Szekszárdon a Rigotech-et? Van valakinek saját tapasztalata a chiptunigjukról?
Én 1 év és 30.000 km óta vagyok boldog tulajdonosa egy 159 1.9 jtdm 16v sw-nek. Nálam most érte el a 120.000 km-t, most fogom lecseréltetni a vezérlést és a vízpumpát.
Ismeri valaki Szekszárdon a Rigotech-et? Van valakinek saját tapasztalata a chiptunigjukról?
Vermacy2013-06-25 13:50:29 // 37484
Jaja, 150 a gyári előírás, bár Én túlbuzgó voltam és már a harmadik szett van benne...
David | Centocinquantanove2013-06-25 13:46:19 // 37483
1000 köszi! Ma neki is cuppanok akkor!
Valahonnan homokszerű por van összegyűlve a helyzetjelző burkolatán belül... Hogy a rákba kerülhetett az oda belülre...
Valahonnan homokszerű por van összegyűlve a helyzetjelző burkolatán belül... Hogy a rákba kerülhetett az oda belülre...
droberto2013-06-25 13:45:18 // 37482
"egy 8-10ezret elment volna még" - Erre kíváncsi lennék, hogy ezt miből állapítottad meg?
droberto2013-06-25 13:39:40 // 37481
Nincs köze hozzá.
Asszem 6 db torx fejű csavar rögzít egy fekete műanyakeretet, ami odaszorítja a krómozott burkolatokat a plexihez.
Az irányokat hátulról 2 db metrikus csavarral állítod.
Egyébként ha ezeket leszeded nem leszel előrébb a problémád megoldásában.
Szedd ki a lámpákat, szereld ki a villamos dolgokat, mosd őket jól ki, majd lágyvízzel öblítsed őket. :)
Asszem 6 db torx fejű csavar rögzít egy fekete műanyakeretet, ami odaszorítja a krómozott burkolatokat a plexihez.
Az irányokat hátulról 2 db metrikus csavarral állítod.
Egyébként ha ezeket leszeded nem leszel előrébb a problémád megoldásában.
Szedd ki a lámpákat, szereld ki a villamos dolgokat, mosd őket jól ki, majd lágyvízzel öblítsed őket. :)
David | Centocinquantanove2013-06-25 13:37:34 // 37480
Én elhiszem neked, csak a saját tapsztalatra alapoztam... Lehet, hogy az én vasam volt jól megkímélve, de mikor 142 ezernél vezérlés lett rajta cserélve, akkor az volt látható, hogy nem feltétlenül volt indokolt, egy 8-10ezret elment volna még...
A hibaüzenet dobálást azt nekem is csinálja olykor olykor ha nagyon ráz az út, valószínűleg itt is kontkathiba léphet fel....
A hibaüzenet dobálást azt nekem is csinálja olykor olykor ha nagyon ráz az út, valószínűleg itt is kontkathiba léphet fel....
David | Centocinquantanove2013-06-25 13:32:13 // 37479
Az első lámpás krómos leszerelős kérdésemre van valakinek tippje? Ma pont ráérnék vele foglalkozni, de ha elállítódhat a fényszóró akkor nem merek nekivágni...
droberto2013-06-25 13:32:13 // 37478
Nincs semmire garancia, ha a vad éhes, vagy rátörnek az ösztönök, vagy ha megriad nem egy 140 dB-es 23kHz-es hang fogja távol tartani az autótól.
A riasztó használatával az ütközés esélye csökkenthető.
A riasztó használatával az ütközés esélye csökkenthető.
droberto2013-06-25 13:28:05 // 37477
Nézd meg a kezelésin a dátumot. Ez FL utáni UM. Ráncfelvarrás előtt 30K a szerviz ciklus. Így a 140k-ből máris csak 120 lesz. :)
Figyelembe véve az egymásra licitáló PR-osokat és azt, hogy a motor szerkezetileg nem változott én maradnék a 120.000-es nagy szerviznél.
Egy teljesítményre kihegyezett típusnál ez nem ajánlás, hanem szentírás.
Előbb lehet, később nem.
Ha nem hiszed kérdezd csak meg DrB-t. (Bár ő még a 100k-et se érte el) :)
Figyelembe véve az egymásra licitáló PR-osokat és azt, hogy a motor szerkezetileg nem változott én maradnék a 120.000-es nagy szerviznél.
Egy teljesítményre kihegyezett típusnál ez nem ajánlás, hanem szentírás.
Előbb lehet, később nem.
Ha nem hiszed kérdezd csak meg DrB-t. (Bár ő még a 100k-et se érte el) :)
Vermacy2013-06-25 13:25:14 // 37476
:o) Sztem a többi F.O.SWagenes kérte, hogy melléjük állj, mert vágre akartak látni autót is :o)
Vermacy2013-06-25 13:22:49 // 37475
"Hali!
Nekem is elő-elődobja a hibaüzeneteket (meg a "vizesfékpattanást) és Én továbbra is kontakthibára gyanakszom. Mostanában a Hill Holder hiba egy adott útszakaszon sól közbe.
Esetleg még az EGR hibára gondolok, hogy az "végiggörget" a rendszeren véletlenszerűen több hibát.
Másfél éve volt még, hogy mindenféle hibát kiírt, aztán egyik reggel végleg megadta magát az akksi. Zárlatosak lettek a cellák és az alacsony feszültség miatt nem voltak meg az érzékelőknek szükséges infók. Mindezt menet közben dobta ki (olajcserét is kiírta, pedig 5ezret mentem új olajjal :o)).
Több hiba lehet, talán most hétvégén választ is kaphatunk erre-arra, Komáromba...
Igen! :o)
Nekem gyakran előjött tavaly igaz, csak menet közben! HA ekkor leállítottam, akkor nem indult újra! Mostanában is előjön, de csak egy, nagyon rázós szakaszon! Gondolom vmi érintkezési hiba lehet, mert néha más is be-bevillan.
HA nem indul, akkor próbáld indításnál a féket is nyomni. Nálam ez bevált!
"
Nekem is elő-elődobja a hibaüzeneteket (meg a "vizesfékpattanást) és Én továbbra is kontakthibára gyanakszom. Mostanában a Hill Holder hiba egy adott útszakaszon sól közbe.
Esetleg még az EGR hibára gondolok, hogy az "végiggörget" a rendszeren véletlenszerűen több hibát.
Másfél éve volt még, hogy mindenféle hibát kiírt, aztán egyik reggel végleg megadta magát az akksi. Zárlatosak lettek a cellák és az alacsony feszültség miatt nem voltak meg az érzékelőknek szükséges infók. Mindezt menet közben dobta ki (olajcserét is kiírta, pedig 5ezret mentem új olajjal :o)).
Több hiba lehet, talán most hétvégén választ is kaphatunk erre-arra, Komáromba...
Igen! :o)
Nekem gyakran előjött tavaly igaz, csak menet közben! HA ekkor leállítottam, akkor nem indult újra! Mostanában is előjön, de csak egy, nagyon rázós szakaszon! Gondolom vmi érintkezési hiba lehet, mert néha más is be-bevillan.
HA nem indul, akkor próbáld indításnál a féket is nyomni. Nálam ez bevált!
"
Liquid2013-06-25 13:00:01 // 37474
ez megerősíti a véleményemet :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-25 12:50:31 // 37473
Vadriasztókról egy kis szösszenet egyik kuncsaft most hívott hogy már megint össze törte az autóját egy vad (már 3x) kellenének a szokásos hűtők stb....egyéb iránt vadász és 27e ft-os kifejezetten őzriasztó ...őzet fogott...szóval én nem veszek semmilyet
David | Centocinquantanove2013-06-25 12:21:15 // 37472
.....2013-06-25 12:17:11 // 37471
Én 80ezernél cseréltettem vez.szíjat és vízpumpát.
droberto2013-06-25 12:11:09 // 37470
120k a hivatalos ciklus, de a vízpumpa előbb is beadhatja a törölközőt.
Erősen javallott a kézikönyv alapos tanulmányozása. Lásd => kedvenceim.
Erősen javallott a kézikönyv alapos tanulmányozása. Lásd => kedvenceim.
Piritu - 1.000.0002013-06-25 12:10:02 // 37469
Sinnsheim
Pityukoma2013-06-25 12:09:02 // 37468
Szia :-) Átküldtem mail-ben a használatit. Abból mindent ki tudsz bogarászni.
David | Centocinquantanove2013-06-25 12:06:45 // 37467
LaciR2013-06-25 11:44:56 // 37466
Szia mindenkinek. Kb egy egyhetes boldog tulaja vagyok egy 159 SW 1,9 JTD-nek. 128000 km van benne. Egy kérdésem lenne. Vezérmü szíjat meg amit vele kell cserélni mikor kell - kéne kicserélni? Ja meg milyen égök vannak benne, elöl, hátul? Válaszokat elöre is kösz.
LaciR
LaciR
Csabi2013-06-25 10:57:01 // 37464
No találtam egy oldalt
"Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie. Érdemes még ezen kívül megmérni az autó üres fogyasztását"
Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13.6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet.
"Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie. Érdemes még ezen kívül megmérni az autó üres fogyasztását"
Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13.6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet.
Csabi2013-06-25 10:38:38 // 37463
Ugyanezen az oldalon amit linkeltél:
"Az akkumulátor nem teljes mértékű feltöltése, pl. 90%-os újratöltés mellett megkezdődik a szulfátosodás annak a 10%-os nem reaktivált anyagnak a segítségével, amit a befejezetlen töltési ciklus hagyott fenn. "
Pl egy 13V töltőfesszel mennyi idő feltölteni az akksit 12,7-12,8V-ra
"Az akkumulátor nem teljes mértékű feltöltése, pl. 90%-os újratöltés mellett megkezdődik a szulfátosodás annak a 10%-os nem reaktivált anyagnak a segítségével, amit a befejezetlen töltési ciklus hagyott fenn. "
Pl egy 13V töltőfesszel mennyi idő feltölteni az akksit 12,7-12,8V-ra
Csabi2013-06-25 10:27:54 // 37462
Na-na :)
Amit linkeltél, az egy nyugalomban levő akksi feszültségéről beszél.
Amit linkeltél, az egy nyugalomban levő akksi feszültségéről beszél.
droberto2013-06-25 10:22:50 // 37461
Azért az ötödik hengert fel kell ám melegíteni :), meg az önindító is több áramot vesz fel...
Csabi2013-06-25 10:22:28 // 37460
Ma voltam én is klímásnál, bár jól működik, csak kíváncsi voltam, mennyi gáz és olaj van pontosan a rendszerben...illetve egy automata klímagéppel akartam újra töltetni a pontosság kedvéért.
A gép amivel a műveletet végezték.
Lefejtett 550g gázt és 16ml olajat, szóval nem 300g volt benne, mint ahogy írtam korábban. Az olaj mennyisége sem volt sok, mint ahogy én azt gondoltam.
3 tesztet végigfuttatott, 4perc vákuumozás,
A gép szerint is 550g gáz kell bele, szóval tökéletes volt a mennyiség...visszatöltve 15ml olajjal és kész.
Az előző klímás mindig túltöltötte a rendszert, legutóbb februárban...ezek szerint akkor 650g gázt töltött és 100g leengedésével lett jó....
A gép amivel a műveletet végezték.
Lefejtett 550g gázt és 16ml olajat, szóval nem 300g volt benne, mint ahogy írtam korábban. Az olaj mennyisége sem volt sok, mint ahogy én azt gondoltam.
3 tesztet végigfuttatott, 4perc vákuumozás,
A gép szerint is 550g gáz kell bele, szóval tökéletes volt a mennyiség...visszatöltve 15ml olajjal és kész.
Az előző klímás mindig túltöltötte a rendszert, legutóbb februárban...ezek szerint akkor 650g gázt töltött és 100g leengedésével lett jó....
droberto2013-06-25 10:07:57 // 37459
Azért a 13,6 az túlzás SZVSZ.
"*Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét."
"*Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét."
Csabi2013-06-25 09:45:46 // 37458
Köszi a méréseket! :)
Elég extrém alacsony értéket mértél. A ködlámpákat, belső világítást(ami elenyésző) leszámítva a többi fogyasztót használod is nyáron...
Kérdés mennyit mérnél ködlámpák nélkül...kb 13V-ot ami a szakik szerint nem valami jó ,mert 13,6V alatt az akku elkezd szulfátosodni...
(Nekem akkor volt ilyen alacsony a töltésem, amikor egy testkábelem nem jól érintkezett)
Egyébként nem értem, h az 1.9-be miért tettek csak 120A-es generátort amikor a villamos fogyasztók szinte megegyeznek a 2,4-el ahol már 150A-es generátort szereltek.
(lehet ezért több az 1.9-nél a generátor elhalálozás)
A műhelyetekben nem tudsz rákérdezni egy villamos szakira, h mi a véleménye?
Elég extrém alacsony értéket mértél. A ködlámpákat, belső világítást(ami elenyésző) leszámítva a többi fogyasztót használod is nyáron...
Kérdés mennyit mérnél ködlámpák nélkül...kb 13V-ot ami a szakik szerint nem valami jó ,mert 13,6V alatt az akku elkezd szulfátosodni...
(Nekem akkor volt ilyen alacsony a töltésem, amikor egy testkábelem nem jól érintkezett)
Egyébként nem értem, h az 1.9-be miért tettek csak 120A-es generátort amikor a villamos fogyasztók szinte megegyeznek a 2,4-el ahol már 150A-es generátort szereltek.
(lehet ezért több az 1.9-nél a generátor elhalálozás)
A műhelyetekben nem tudsz rákérdezni egy villamos szakira, h mi a véleménye?
David | Centocinquantanove2013-06-25 08:46:16 // 37457
Azt szeretném kérdezni, hogy ha takarítás tisztítás céljából elölről lecsavarozom a lámpatestek konzolját, ami a 3-3 krómozott "csövet" fogja, akkor a fényszóróbeállítások (magasság, irány, stb.) elmennek?
Azért akarnám leszedni, mert az egyik oldalon a helyzetjelző "krómcsövében" belül alul összegyűlt némi finom homokszerű por. A többi tiszta belülről.
Megaztán a krómozott csövecskékre is ráférne egy alapos takarítás, meg a tavaszi bogártetemeket is ki kéne tisztogatni... Csak félek, hogy elállítódnak a fényszórók, aztán csálén fog világítani!
Azért akarnám leszedni, mert az egyik oldalon a helyzetjelző "krómcsövében" belül alul összegyűlt némi finom homokszerű por. A többi tiszta belülről.
Megaztán a krómozott csövecskékre is ráférne egy alapos takarítás, meg a tavaszi bogártetemeket is ki kéne tisztogatni... Csak félek, hogy elállítódnak a fényszórók, aztán csálén fog világítani!
Dömpi (il dottore)2013-06-25 08:34:45 // 37456
:)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-25 07:12:24 // 37455
mannheim előtt?
Pityukoma2013-06-25 00:34:46 // 37454
Pityukoma2013-06-25 00:21:39 // 37453
Sziasztok :-)
Ma csináltam egy pár mérést, összehasonlításnak.
Töltési feszültség (akkun mérve) alapjáraton a következő fogyasztókkal:
-tompított világítás;
-össz.belső világítás
-rádió
-első+hátsó ködlámpa
-klíma+hűtő ventilátor
12.44 Voltot mértem.
Minden kikapcsolva, alapjáraton: 13.96 Volt; ugyanez 2000Rpm-nél: 14.03 Volt.
Akku fesz. nyugalmi állapotban 4nap állás után:12.48Volt (Exide 74Ah/680A)
Klíma LOW-ra kapcsolva:6.6 fokos befújt hőmérséklet. A középső szellőző rostélynál mérve alapjáraton. 23.8 fokos külső hőfoknál. (mindkét érték ugyanazzal a hőmérővel mérve) Ezen valószínű hogy a menetszél és a motor fordulat még javítana ill. a magasabb külső hőfok rontana úgyhogy lehet venni mérvadónak.
Remélem hasznos infók akinek esetleg kell mostanában.
Üdv néktek :-)
Ma csináltam egy pár mérést, összehasonlításnak.
Töltési feszültség (akkun mérve) alapjáraton a következő fogyasztókkal:
-tompított világítás;
-össz.belső világítás
-rádió
-első+hátsó ködlámpa
-klíma+hűtő ventilátor
12.44 Voltot mértem.
Minden kikapcsolva, alapjáraton: 13.96 Volt; ugyanez 2000Rpm-nél: 14.03 Volt.
Akku fesz. nyugalmi állapotban 4nap állás után:12.48Volt (Exide 74Ah/680A)
Klíma LOW-ra kapcsolva:6.6 fokos befújt hőmérséklet. A középső szellőző rostélynál mérve alapjáraton. 23.8 fokos külső hőfoknál. (mindkét érték ugyanazzal a hőmérővel mérve) Ezen valószínű hogy a menetszél és a motor fordulat még javítana ill. a magasabb külső hőfok rontana úgyhogy lehet venni mérvadónak.
Remélem hasznos infók akinek esetleg kell mostanában.
Üdv néktek :-)
Dömpi (il dottore)2013-06-24 22:37:01 // 37452
Tény, hogy Rékáé nem nagyon hisztizik...az enyémnek meg folyamatosan "megvan" :)
Dömpi (il dottore)2013-06-24 22:35:58 // 37451
HA! :)
Piritu - 1.000.0002013-06-24 22:32:52 // 37450
Piritu - 1.000.0002013-06-24 22:30:43 // 37449
"a 159 valóban új korszak." - Szerintem is. Eddig csak olyan alkatrész miatt maradtam vele fekve, ami a korábbiakban vagy nem is volt, vagy nem tudtam róla, hogy van :-P
Dömpi (il dottore)2013-06-24 22:21:46 // 37448
A 7végén rájöttem, hogy a 159 valóban új korszak.
A lökhárító levételéhez elég fölül 4 csavart, meg alul 5 csavart kitekerni, illetve a sárvédő doblemezéből 2x2-t, és a kerékjárat mögött 1-1-t a két oldalon (ami a felette lévő lemezzel összefogja), oldalt pedig kipattan lefelé húzva.
DE a kerekeket nem kell kivenni, és a sárvédő lemezt sem kell kibányászni.
Viszont a 7végén gondoltam kimosom a 147-es hűtőjét is, nehogy Réka klímája is úgy járjon, mint az enyém.
Azt hittem ugyaz, mint a 159.
Ráfáztam.
Oldalt ugyanis nem pattan szét, hanem a sárvédő doblemez mögött, előrefelé a lámpákig oldalanként (!) további 2-2 csavar fogja össze az elemeket...legalább is ahogy a kezemmel ki tudtam tapintani.
Mikor erre rájöttem, már amúgy minden csavar ki volt tekerve...kettő ebből eléggé küzdelmesen.
Emelő nem lévén (a kocsihoz adott kerékcsere-emelővel nem akartam kínlódni), feladtam és visszacsavartam a csavarokat.
Hogy én mekkorát káromkodtam!
A lökhárító levételéhez elég fölül 4 csavart, meg alul 5 csavart kitekerni, illetve a sárvédő doblemezéből 2x2-t, és a kerékjárat mögött 1-1-t a két oldalon (ami a felette lévő lemezzel összefogja), oldalt pedig kipattan lefelé húzva.
DE a kerekeket nem kell kivenni, és a sárvédő lemezt sem kell kibányászni.
Viszont a 7végén gondoltam kimosom a 147-es hűtőjét is, nehogy Réka klímája is úgy járjon, mint az enyém.
Azt hittem ugyaz, mint a 159.
Ráfáztam.
Oldalt ugyanis nem pattan szét, hanem a sárvédő doblemez mögött, előrefelé a lámpákig oldalanként (!) további 2-2 csavar fogja össze az elemeket...legalább is ahogy a kezemmel ki tudtam tapintani.
Mikor erre rájöttem, már amúgy minden csavar ki volt tekerve...kettő ebből eléggé küzdelmesen.
Emelő nem lévén (a kocsihoz adott kerékcsere-emelővel nem akartam kínlódni), feladtam és visszacsavartam a csavarokat.
Hogy én mekkorát káromkodtam!
Bumper2013-06-24 19:41:56 // 37447
Üdv.!
Szeretném az EGR-t kiíratni a progiból.Ledugóztam, minden ok. :-) 3 hete nem tudok a sámítógépen visszanézni semilyen fórumos hozzászólást stb. Vas, Gy-M-S megyében hol tudnám megtenni? Tudna valaki segíteni, valakit ajánlani?
Köszönöm!
Szeretném az EGR-t kiíratni a progiból.Ledugóztam, minden ok. :-) 3 hete nem tudok a sámítógépen visszanézni semilyen fórumos hozzászólást stb. Vas, Gy-M-S megyében hol tudnám megtenni? Tudna valaki segíteni, valakit ajánlani?
Köszönöm!
mizooo2013-06-24 18:30:22 // 37446
Akkud rendben van?
Liquid2013-06-24 16:00:30 // 37445
a 2.0TS 156 is leszabályzáshatáron 3-ban már 150 felett volt kicsivel :)
tstark1592013-06-24 15:31:58 // 37444
lemaradt az uzenetem vege
szoval tud vki segiteni mi lehet ez es mit kellene vele csinalni?
elore is kosz,
Roland
szoval tud vki segiteni mi lehet ez es mit kellene vele csinalni?
elore is kosz,
Roland
tstark1592013-06-24 15:29:58 // 37443
Sziasztok
Kis segitseg kellene, a 159-em ma kiirta hibauzenetkent, hogy " hillhold not available, consult handbook" valamint, hogy " car security not availabel, consult handbook" egymas utan a kettot, aztan par kilometer utan megszuntek. Majd legk0zelebbi mentkor cca 20 km utan megint, es megint eltunt.
Tud vki seg
Kis segitseg kellene, a 159-em ma kiirta hibauzenetkent, hogy " hillhold not available, consult handbook" valamint, hogy " car security not availabel, consult handbook" egymas utan a kettot, aztan par kilometer utan megszuntek. Majd legk0zelebbi mentkor cca 20 km utan megint, es megint eltunt.
Tud vki seg
David | Centocinquantanove2013-06-24 15:20:04 // 37442
Valamivel 7000 alatt szabályoz le a motor, az pedig harmadikban 170 körüli tempót jelent.
:-O
:-O
Vermacy2013-06-24 15:04:44 // 37441
http://totalcar.hu/tesztek/2013/06/24/maserati_ghibli_2013/
"...hiszen Olaszországban vagyunk, az olasz nép vonzódása és szimpátiája a patinás hazai sportautó-márkákhoz legendás, a rendőr ha meg is állít, inkább csak megnézi, beül, megrugdossa a gázt, és büszke, hogy abban az országban született, ahol az Alfa-Maserati-Ferrari."
"...hiszen Olaszországban vagyunk, az olasz nép vonzódása és szimpátiája a patinás hazai sportautó-márkákhoz legendás, a rendőr ha meg is állít, inkább csak megnézi, beül, megrugdossa a gázt, és büszke, hogy abban az országban született, ahol az Alfa-Maserati-Ferrari."