Fórum >> Típusok >> 159

BadBoy2006-12-11 13:48:29 // 2426
Én azért tegezhetem Önt? :DDDDD
BadBoy2006-12-11 13:47:52 // 2425
Szerintem pont ez a jó, hogy különbözik az izlésünk, és van rá lehetőség, hogy izlés szerinti autót rakjunk össze. De azért vegyük figyelembe, hogy piros bőrrel a 159 nem egy 50 feletti férfire vall :DDDD. AMikor kiszálok belőle jobban el tudják hinni az emberek, hogy az enyém. :DDDD AZért nagyon sok múlik a szinkombináción.
BadBoy2006-12-11 13:44:39 // 2424
Mondjuk, hogy igen, de szerintem nem nagy a tömeg az amorén a 20-30 év közöttiek között, aki meg tudná engedni. Hmmm?
Kompressz úr2006-12-11 13:44:00 // 2423
Értem én a tréfát, csak nem szeretem :-DDD
BadBoy2006-12-11 13:43:37 // 2422
Igen, a 156-os sikerére én is emlékszem. 98-ban, amikor a piacra került, nagyon olcsó volt, és vitték mint a cukrot. Akkor a Bravankat 460 ezer SK-ért vettük, és amikor rendeltük, akkor nyilt az Alfa kereskedés. A 156-os 1.6-os pedig 599 ezer SK volt. Plusz szerintem akkor más volt a piaci helyzet is. Nem volt akkora konkurencia mint most. De szerintem a havi 10% ebben az időben nagyon jó eredmény. És jelenleg ez a fontos a márkának szerintem, nem az, hogy nagyon sportos autók jelenjenek meg.
Kompressz úr2006-12-11 13:43:29 // 2421
Szerintem inkább az a probléma, hogy az 1.9es dízelt nem prémium autókban is megtalálod, ld. opel és társai. Ergo az autó prémium, de a motorja már messze nem ennyire exkluzív. A dolgok akkor kerülnének helyre, ha egy alfában ugyanez a motor erősebb és nyomatékosabb lenne, mint bármilyen más autóban.
Tedi2006-12-11 13:42:56 // 2420
Komolyra fordítva.... Ez a 2.4-es is olyat ránt, hogy hihetetlen. Tényleg igazi turbo feeling. Szóval érezni benne az erőt nagyon durván. Nyilván az 1.9-es is hasonló, bár azzal a mocival még nem vezettem az 59-et, csak vittek vele.
Halesz2006-12-11 13:41:52 // 2419
Lüke ;) nehogy besértődj ezen :)
Tedi2006-12-11 13:41:37 // 2418
Igen, azt, hogy a haverod látens olaszautó fan :))) Meg azt, hogy az ő autói nem mennek :D
BadBoy2006-12-11 13:40:08 // 2417
Ezt még szeretném kiegésziteni: Kipróbálta egy BMW fanatikus, és benzin fanatikus ismerősünk az autót. Na ne higgyétek el, mekkora mosollyal szállt ki az autóból. Csak annyit mondott, hogy ő nem hiszi el, hogy egy ilyen autó, ekkorka motorral, és még dizel is mennyire jól megy. Neki mindig V6-os benzinesei voltak, jelenleg pedig egy 525iX-e van. Ez azért valamit elárul.
Tedi2006-12-11 13:39:57 // 2416
leelőtni...ja, bent hagytam a fogszabályzót :D Szóval leelőzni :)
Tedi2006-12-11 13:39:14 // 2415
Vagy csak szimplán magázódni fogunk. Önnel :)))
Kompressz úr2006-12-11 13:38:33 // 2414
Olvastam. Jelentem, hogy én 35 vagyok, ergo koromból adódóan én már megvehettem a 159est. Szólíthattok Paulus tatának is ezentúl. :))
Tedi2006-12-11 13:37:46 // 2413
Hát nekem elég meggyőző volt, amikor a rakparton végigszáguldva nem tudtam leelőtni és csapkodtam az ostort :))))) Valószínűleg különbözik az ízlésünk, ezért van más véleményünk a célközönségről :) Most akkor felfedem magam...én voltam az, aki megállt a fősuli előtt vele és bámultak az emberek, de senki nem hitte el, hogy az enyém az autó. És én sem gondoltam, hogy ez az autó 100% az én stílusom.
BadBoy2006-12-11 13:36:48 // 2412
Mi is ezt valljuk! Inkább legyen nehéz, de massziv, és tökéletes, mint könnyű, és még erősebb újságirói támadásoknak kitéve a zörgő alkatrészek, hamar tönkremenő futőmű stb. végett. Veled ellentétben nekünk csak 115LE-s 147-ünk volt, de a 159-et robbanékonyabbnak érezzünk, mint azt az autót. Ebbe bele lehet kötni, de ez van.
Halesz2006-12-11 13:35:21 // 2411
Ha csak az amorét nézed, itt sem a 20-30 év közöttiek vettek 159-est.... khm :)
BadBoy2006-12-11 13:33:22 // 2410
Figyi Halesz, nekem nem a súlycsökkentéssel van a gondom, hanem azt ahogy el akarják érni. A futómű nagyon nehéz, ezt tudjuk, de egyenes arányosságban nagyon massziv. Erről már irtam a felvidék topicban, hogy teszteltük le, mielőtt megrendeltük. De nem ez a fontos. De ugyan úgy előjön az ebből adódó probléma a többi gyártónál is, hogy a magyar, szlovák utakat nem nagyon birják, de a 159 igen. Amit irtatok, jó, de bezártátok az autót, egy dobozba amit idősebb korosztálynak hivnak. EZ nem igaz. Ez a rész, ami nem tetszett, és a súly. A többi jó volt. Még egy megjegyzés: A GT azért még sem 159. Igaz, hogy le kellett volna hagynia, de ez még engem mégsem győz meg a súlycsökkentésről.
Tedi2006-12-11 13:33:00 // 2409
Hát ha csak eladási szemszögből nézzük, akkor (és ezt a cikkben is leírtuk talán, ha nem, akkor csak akartuk :D) tény, hogy sikeres az autó. Hiszem 10% fölött nővekszik már lassan 1 éve az Alfa eladása. Viszont akkor viszonyítsunk...pl a 156-hoz. 300%-kal dobta meg az eladásokat az autó, sorban álltak érte. Bár ott a bázisszám eleve alacsonyabb volt és nem volt annyira nehéz nagy fejlődést kimutatni. De eddig én úgy látom, hogy a 156-os már csak az ára miatt is sikeresebb volt, mint most a 159. Ennek ellenére én nem panaszkodom e tekintetben, mert tk. a 159-nek is köszönhető, hogy több Alfa fogy, mint egy éve. Nem is olyan kevéssel.
Halesz2006-12-11 13:30:15 // 2408
Na de ezt is leírtuk! mármint hogy jó ez a minőség és biztonságérzet!!!
BadBoy2006-12-11 13:28:15 // 2407
Nos akkor, szerintem az objektiv vs. subjektiv vélemény témát hagyjuk, nem ide való. Inkább ilyen irás, mint néhány szakújságiró által irt vélemény, mert itt legalább megtudtunk dolgokat. Akkor térjünk a témára: A sportos autó, és luxus irányzattal egyetértek, de itt van a DE. SZerintem nem vesztett annyi vevőt, mint amennyit nyert ez az autó. SZerintem ezt az eladási statisztika is mutatja. Ebben az autóban sikerült vegyiteni a sportos - luxus érzést. Nekem nem hiányzik az hogy -100 valahány kilót lefaragjanak az 1.9 JTDm-ből. De ezzel az autóval sokkal közelebb kerültek a konkurenciáahoz a 3 német eminenciáshoz mint az eddigiekben voltak. EZt valahogy el kellett érni, és szerintem egy nagyon jó autóval rukkoltak elő. Sajna nálunk a 200 kilaméter feletti száguldásról egyre kevesebbet lehet álmodozni. Amit irtam Paulusnak az egyik indok, a másik meg az, hogy az autópálya rendőrség beszerzett 6DB S4-es audit. Ezek elől 150-200KM minus sem elég.
Kompressz úr2006-12-11 13:26:39 // 2406
Szubjektivitás: Nem egészen, hiszen a saját alfa-s tapasztalataitokhoz, elvárásaitokhoz és érzéseitekhez hasonlítottátok. Súly: erről annyit, hogy a saját 47esem és Mrs. Paulus SWje között is érződött a különbség. Amikor átültem az SW-be a 47eshez képest lomhának tűnt az alsó fordulatszám tartományokban. Pedig a 47es jobban összerakott autó mint a 156. Ez a különbség érződik most az SW vs. 159 esetében is, de személy szerint én ezt az "áldozatot" felvállalom a minőség és a masszivitás oltárán.
Halesz2006-12-11 13:14:20 // 2405
Amúgy én ennek örülök, hogy vita lesz a cikkből!! Ez a lényege szerintem egy ilyen írásnak!! Objektív teszt? Mi alapján tudnánk objektívek lenni. Szerintem ilyen lehetőség nincs, hiszen valamihez hasonlítani kell, és pont az objektivitás miatt írtuk let azt, hogy mi nem tetszett. Ha szubjektív tesztet írtunk volna,akkor egy szó sem esett volna a súlyfeleslegről és teljesen az egekbe magasztaljuk. Nem? :)
Halesz2006-12-11 13:11:54 // 2404
Igen, de sajna ezt a masszív és tartós dolgot a kategóriatársak megoldották 300 kilóval kevesebből... :) Azért szerintem a súly-lóerő arány még a 2,4-esben is rossz, basszus, nem tudta otthagyni az 1,9-es GT-t! Amúgy ez a "teszt" tényleg inkább egy élménybeszámoló próbált lenni. Tényleg leírtuk, amiket gondoltunk, mindent, azt is ami tetszett és azt is, ami nem. Szerintem összességében nem volt róla rossz véleményünk, talán még így is sokkal jobbakat írtunk róla, mint más tesztekben. Hmmm?
Tedi2006-12-11 13:09:57 // 2403
Félreértés ne essék, én sem sértődtem meg, csak nem értem a dolgot :) Dehogy van harag! :)))
Tedi2006-12-11 13:09:01 // 2402
Egyetlen egy dolog miatt. Szép az autó, jó az, autó, erős az autó, de a hasonló motorral szerelt ellenfelek simán lehagyják, hiába erősebb papíron a 159. Ez pedig egy Alfa Romeo számára azért khm...szégyen. Igen, nehéz az autó, jó lenne, ha le tudnának faragni belőle. Az Alfa mindig is sportos autókat gyártott. Lehet, hogy most, hogy elmentek a luxus felé, elveszítik a sportosság egy részét, de akkor számoljanak azzal, hogy a régi Alfások, akik eddig hűek voltak, azok most szépen átbattyognak máshova. Nem azt mondom, hogy nincsenek sportos tulajdonságai...dehogynem! Ez a 2.4-es dízel megy, mint a disznó, imádtam ezért. Csak tudod, mindig ott van az ember fejében, hogy mi lenne, ha csak 200 kilóvel könnyebb lenne...ő lenne a császár. Hogy a tesztet (vagy, ahogy Ti hívjátok, szubektív vélemény) hogyan nevezzük, azt had döntsük már el mi, akik azért értünk a szakmához. Ha megnéztek egy autótesztet, az is egy ember szubjektív véleménye a szerzett tapasztalatokról, élményekről. Szóval nem értem, hogy miért nem tetszik nektek a "teszt" elnevezés :)
BadBoy2006-12-11 13:08:39 // 2401
Azért annyira nem. Erős idegek kellenek, mind a rendőrök legyőzéséhez, mint a konvojban való autózáshoz, nehogy rossz pillanatban ugorjak ki, és nehogy ütközzek.
Kompressz úr2006-12-11 13:08:04 // 2400
Szerintem én annak vettem, aminek szántátok, vettem, hogy szubjektív, de nem sértődtem meg rajta. :) A cikk jó, hangulatos, de a saját elfogultságomból kiindulva én mást írtam volna (megjegyzem, azzal is tisztában vagyok, hogy objektivitás egy teszt esetén nem létezik, ezért is írtam, hogy az arra való törekvés a fontos, de ez itt egy alfa-s site, így ez itt nem követelmény). A részemről nincs harag, remélem a te részedről sem. :)
Kompressz úr2006-12-11 13:04:22 // 2399
Jaaaaa, így könnyű :))))
BadBoy2006-12-11 12:59:53 // 2398
Ok, akkor az egy napért elnézést kérek, de..... Miért akarja mindenki hogy konnyebb legyen ez az autó? Szerintem ezt nem arra találták ki, hogy konnyi sportautó legyen, hanem amit irtatok egy utcai fenevad báránybőrben. És ez szerintem tokéletesen sikerült. Most lehet, hogy subjektivan hangzik, de aki ilyet vesz, mondjuk mint mi évi 50-60 ezer kilaméter, annak fontos az hogy massziv legyen és tartó. Ne kelljen állandóan a futóművel a szervizbe menni, és inkább legyen sok szigetelés és nehéz súly, mint kevés, de a komfor elveszik. Itt lehet magas sebességnél is gond nélkül beszélgetni, mig a 147-ben nem lehetett.
Tedi2006-12-11 12:53:01 // 2397
Had kérjek valamit. Olyan, hogy objektivitás NEM LÉTEZIK, ezt felejtsétek el, hogy objektív teszt. Ez egy szubjektív teszt volt, amit majd' 1 heti autózás után írtunk meg. Próbáltuk kicsit lazábbra venni a dolgot, kicsit máshogy megírni, mint amilyen általában egy teszt szokott lenni, de szerettük volna, ha a lényegi rész megmarad és infó is lesz benne. Az infó szerinteünk így is benne van, más kérdés, hogy itt nem egy, hanem 3 ember gondolatait olvashatjátok el az autóról.
Tedi2006-12-11 12:50:06 // 2396
Nem egy napot volt nálunk az autó :) Ha hiszed ha nem, mi tényleg azt gondoljuk, hogy nagyon jó autó, de...:)
BadBoy2006-12-11 12:39:49 // 2395
Ja, de azért 110-130 kozott autózunk ahol lhet :)
BadBoy2006-12-11 12:39:16 // 2394
Sok tempomatos autózás. Nálunk ez a bevállt recept. Meg a másik az, hogy itt SKban bekeményitettek a rendőrok. A 63 nemzetkozi út mellett lakunk, és ezen az útvonalon Pozsany - Komárom állandóak a rendőri traffipaxok. Igy elég sokszor vissza kell magunkat fogni. Plusz a másik gond, a nagy forgalom. Pl. amikor meglett a jogositványom, és felmentem Pozsonyba (65km) elég volt 1 óra, most olyan sűrű a forgalom, hogy ugyan az a táv 1 1/2 vagy akár 2 óra is lehet. Autópályával pedig nem vagyunk ellátva. :(
Kompressz úr2006-12-11 12:35:40 // 2393
Én ilyen átlagot képtelen vagyok produkálni. Add meg a receptjét! :)
BadBoy2006-12-11 12:32:32 // 2392
A hét képe alatt van, hogy teszt, ezért nem akartam mást irni, ne hogy lecsszés legyen. Mondjuk az utolsó kép ami a fogyókúrára irányul nekem nagyon nem tetszik. Nálunk csak 147-es tapasztalatok vannak, és most már a 159. De az igaz, hogy ez az autó klasszisokkal jobb, mint a 147-es volt. Itt nincs semmi motorhang, semmi zavaró zorej, hanem szépen siklik mint a hajó a vizen. Sokkal masszivabb mint a 147 volt. Mi sem bántuk meg, hogy megvettük az autót. Most már hogy befutott, és jobban odalépkedünk neki, most meg már igazán nem. 3., 4. fokozatban iszonyatosan jó, és a fogyasztás is szuper. Nálunk most az átlagok 6,4L korül alakulnak.
divine2006-12-11 12:31:05 // 2391
Ciao! máshol a fikázás, itt a hosszú nyelv effektus...szerintem messze van az objektivitástól a cikk... személyes élménybeszámoló, több ember szeméből... peace!
Kompressz úr2006-12-11 12:24:33 // 2390
Ez nem teszt volt, hanem élménybeszámoló. A kettőt nem illik összekeverni. A tesztben objektivitásra illik törekedni, akik pedig ezt elkövették, azok igencsak távol kerültek az objektivitástól. Persze, akinek alfa-ja van annál nem is elvárás az objektivitás. :)) Mivel nekem csak a 156hoz és a 147hez van összehasonlítási alapom, így ezekkel összehasonlítva azt tudom mondani, hogy legalább két kategóriával jobb autó a 159. A cartársak erősen nosztalgikus hangot ütöttek meg, a 159 pedig - éppen azért mert kategóriányi különbség van minden más alfa-hoz képest - kétségtelen, hogy nagyon más mint a többi alfa. Van akit ez hiányérzettel, van akit megelégedéssel tölt el. Nem vagyunk egyformák. Személy szerint én nem bántam meg a 159es vételét.
BadBoy2006-12-11 12:14:48 // 2389
Na de mi a véleményed tesztről?
Kompressz úr2006-12-11 12:13:42 // 2388
Nem zörgött a középkonzol egy bizonyos fordulatszámnál?
Kompressz úr2006-12-11 12:11:35 // 2387
Ugyan már! Hogy mondhatsz ilyet!!! :)))
BadBoy2006-12-11 11:59:49 // 2386
Ja az integető csajokról még annyit, hogy biztos nem engem vettek észre, mert nem vagyok egy adonisz :)))))))))
zolee1452006-12-11 11:56:46 // 2385
A filmek végén sem várom meg a stáblistát, csak a lényegi részek érdekelnek.:) Amúgy viccet félretéve érdekes, hogy objektív cikket csak egy rajongói oldalon lehet olvasni, minden más helyen fikázás megy...
BadBoy2006-12-11 11:55:55 // 2384
Nos akkor irjak egy kis kommentárt a beszámolóhoz, mert ez nem biztos, hogy teszt volt. EGy nap egy ilyen autóval nagyon rovid idő. (Bocs, de ezt én igy érzem) Súly: A futómű acél részeit fogják kicserélni aluminium otvozetre, és ezzel el is van b.szva az autó. A 147-nek pont ez volt a baja. Mi 5O ezer kilaméterenként cseréltettük a merevitő elemeket, ez volt az egyetlen dolog ami 147-ben nem tetszett. Szerintem nem kellene lefogyasztani ezt az autót. A célkozonség pont ezt akarja, és ez igy jó. Nem csajozós autó?????????????????? (plus sok felkiáltójel, mert nem tudom kiirni) Hát én ezt nem mondanám, hogy ez nem az. Én mostanában elég sokat jártam ezzel az autóval, és nem tudjátok mennyi fiatal csajszi integetett nekem a járdáról. :)))) És nem a 35 és idősebb generáció, akinek m ár gyerek is van. Pohártartóval egyetértek, de ezt azért akkor is jobban megoldhatták volna, mert a térképzsebbe sem fér bele. Helykinálat: Szvet vagy bőr ülés? A bőr ülések sokkal tobb helyet foglalnak el, a vastagabb tomésnek koszonhetően. Sokkal kiseb a hely, de még mindig kényelmes. Fogyasztás: Miért a gyártó adatait irtátok ki? Tudom, ott a 8.4 liter. De milyen korülmények kozt? Kinoztátok az autót, de nem kultúr vezetés után. Osszeségében: Ha hiszitek ha nem, ez jobb autó, mint amit irtatok róla. Hosszabb időt kell eltolteni együtt ezzel az autóval. Bocs, ha valakit megsértettem, de nyugodtan szóljatok be.
Halesz2006-12-11 11:40:39 // 2383
Hát ebből is látszik, hogy nem olvastad végig :P ott van a végén :)
zolee1452006-12-11 11:34:50 // 2382
Na ezért kell valami nagyon érdekes cikk végére, különben senki nem olvassa el hogy honnan kaptátok az autót, vagy ezzel kell kezdeni:)
zolee1452006-12-11 11:33:02 // 2380
Csak mondtam, azt hittem onnan kaptátok a gépet.:)))
Halesz2006-12-11 11:32:00 // 2379
Csiki-bege hogy jön ide? :)
zolee1452006-12-11 11:20:43 // 2378
Azért a 159-est lekurvázni... :DDD Csiki-Bege meg a strici?:DDD nem csoda hogy a cikk írásához álnevet vettetek fel:)))
Halesz2006-12-11 11:10:08 // 2377
Ezek után már úgysem hiszem el :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak