Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-03 07:28:41 // 9711
jah csak a szerviz ciklusa az üa szűrőnek a gyártó szerint 60e km nyühehehehehe
én spec minden 2. olajcserénél ledobom...sajnos nem 800ft inkább 6-7 rugó a szűrő a gyári 20e :(
Nem csak Te szenvedsz egy Mazdás ügyfelünk pl ezért nem tudott elindulni Németektől mert lefafyott a cucc aztán egy Sprinteres is stb stb stb....
DrB2010-12-03 05:12:35 // 9710
Kösz srácok! Megpróbálom háromszori ráadott gyújtással, kivárva a 15 mp-eket. Ha nem megy, hívom az ADAC-ot. Csak tudnak helyben üzemanyagszűrőt cserélni. Ha nem, akkor meg bevontatom a szervizbe.
GTPeti2010-12-02 23:26:06 // 9709
55eFt/darab nem kimondottan aprópénz. :)
(A gyári dísztárcsa olyan 10eFt/darab. Legalábbis a 156-nál tudtommal ennyi.)
GTPeti2010-12-02 23:23:50 // 9708
Gyújtás ráadás után 15mp-ig rajta kell hagyni. Csak ezután levenni és újra ráadni.
(A pumpa csak ráadott gyújtáskor megy.)
GEORGE2010-12-02 22:53:21 // 9707
Egy szűrő csere nem nagy dolog, szerintem megoldod te is.
Legalább kiderülne, hogy attól nem indul.

2-3 gyújtásráadás után inditsd csak el. ja és ha jól emlékszem legalább is a 156-nál ha gyújtást ráadod és leveszed akkor kb 15-20mp-ig nyomja a szivattyú a tankból a lét a szűrőbe. Szóval 3 gyújtás ráadás után tuti megtelik a szűrő.
ferike1592010-12-02 22:49:30 // 9706
Egy próbát megér, sztem. Bár nem tudom a légtelenítés a tiédbe hogy van. A régi autóm kidolgozta a levegőt. a mostani meg benzines, így nem tudom hogy működnek ezek az új dizelek. A szervizekről nekem nincs valami jó véleményem, néha még azt sem cserélik ki amit kellene. Tisztelet a kivételeknek.
Piritu2010-12-02 22:48:20 // 9705
Hát igen, a szervizek hozzáértéséről lehetne mesélni. Most voltam a 180 ezresen a 156-al, de nam vagyok biztos, hogy volt gázolajszűrő cserélve :-(
Jó, ha felkészülten megy az ember a szekszervizbe :-(((
Piritu2010-12-02 22:46:31 // 9704
Pont erre gondoltam, hogy tuti évekig elmegy az alu is, esetleg újra kell festeni 5-8 év után. Cserébe szép.
DrB2010-12-02 22:45:52 // 9703
A megspórolnám a bevontatást nem anyagi szempontból, hanem az időre értem. ADAC tag vagyok, ingyenes a bevontatás... De ha ez a jobb a vasnak, akkor rászánom az időt.
Piritu2010-12-02 22:45:00 // 9702
Amúgy ez a gyári alapméret a dist. kivitelben :-)
Piritu2010-12-02 22:43:54 // 9701
A győriek akcióban adják a vaskereket gumival. kb. 53-55 e/db (csak azt felejtettem el megkérdezni, hogy milyennel) - ehhez kéne még 4 gyári dísztárcsa, amiről fogalmam sincs, hogy mennyi, de tuti nem aprópénz.
50-55e-ért jónak tűnő téligumák is vannak a gyári 17 felnire.
DrB2010-12-02 22:40:40 // 9700
Hát hidd el, nem spórolásból nem cseréltettem, hanem mert egyszerűen nem tudtam. S a 90 ezres nagyszerviz is, pár hete volt, megnyugtatott, hogy az autót felkészítették a télre is...
DrB2010-12-02 22:38:20 // 9699
Azóta voltam otthon is... Na, megint tanultam valamit evvel a dieselben tél előtt cserélni kell az üzemanyagszűrőt dologgal. Kösz az infót.

Egyébként pár hete volt a 90 ezres szerviz, s bammeg, üzemanyagszűrő csere nem volt benne, mint most kiderült... Nekem meg nem jutott eszembe. Azt gondolnám, lehetne annyi esze egy szerviznek így tél víz idején, hogy szólnak az egyszeri dieselesnek. Nem lehet mindenki autószerelő...

Szóval, fa...om kivan, hogy nem lehet egy modern diesel autót gond nélkül használni, miközben rendesen szevizeltetve van. Hanem állandóan oda kell valamire figyelni. Tiszta Windows...

Egyébként érdemes ebben az állapotban a ház előtt kicserélni a szűrőt s aztán megpróbálni beindítani? Vagy vitessem mindenképp meleg helyre is? Megspórolnám ezt a bevontatást. Tavaly télen is a ház előtt indította be az ADAC-os szerelő. Bele telt vagy 10-15 perce neki. Vagy jobb, ha előtte kiolvad?
ferike1592010-12-02 22:34:46 // 9698
10 évig hajtottam a 2.0 td alfa 155-öt, általában évente(október végén) cseréltem benne az olajat, szűrőket, a gázolaj szűrő nekem 800 ft volt. ez nem lehet pénz kérdése.
GTPeti2010-12-02 22:34:20 // 9697
Az igen... aprópénz lesz a garnitúra. :)
Matta1562010-12-02 22:33:03 // 9696
Nekem a téli is 215/55 R16-os lesz.
Matta1562010-12-02 22:32:18 // 9695
Azt mondják hogy basztatja a sólé az alufelnit, bár a 156 osomon 6 éve az alu van és zsír újjnak látszik :S
Piritu2010-12-02 22:27:09 // 9694
Apropó, milyen téli gummát használtok? Milyet érdemes venni? (225/50x17)
Piritu2010-12-02 22:25:43 // 9693
Miért is lenne jobb?
Vasfelniből tudtommal csak 16-os van, dísztárcsa nélkül szerintem bután néz ki, akkor meg már alura. Én nagy valószínűséggel a gyári felnire teszek télit.
Matta1562010-12-02 22:18:16 // 9692
Jó a kérdés mert nem tudom, azt tudom hogy jobb lenne acélra de most nem lesz felnire pénzem :(
Piritu2010-12-02 22:15:22 // 9691
"Hogy már itt is vizeznék az üzemanyagot?" - Vizes lehetett bárhol, ahol a legutolsó szűrőcsere óta csak tankoltál.
Piritu2010-12-02 22:13:48 // 9690
Vaskereket veszel, vagy az alura teszel téli gummát?
GTPeti2010-12-02 22:13:47 // 9689
"csúnya régi műszerfalad"
LOL :)) Szívesen nézegetem majd 1szer azokat az órákat. :)
DrB2010-12-02 22:12:50 // 9688
Szóval, üzemanyagszűrőcsere minden tél előtt? S ezt minden dieseles tudja és csinálja? Hmmm...

Ez egy németországi Aral kút. Hogy már itt is vizeznék az üzemanyagot?

Remélem, egy szűrő csere megoldja a gondot. De akkor is kib...ott bosszantó...
Matta1562010-12-02 22:10:49 // 9687
Nem, sajnos az még plusz kiadás, de a nyáriak amik rajta vannak szinta újjak.
ferike1592010-12-02 22:10:43 // 9686
Akkor most mi lesz? engem ÁTVÁGTAK mi lesz velem nem bírom nézni a régi műszerfalat :(:(:( újat akarok!!! :D:D:D
Én se vettem volna észre ezt a lényeges változtatást....
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-02 22:07:15 // 9685
ott sincs meleg :) éppen 2 fok volt meg esett a hó..
ALFI1562010-12-02 22:04:22 // 9684
Nem.Neked is az a csúnya régi műszerfalad van mint nekem.A 9651-es hozzászólásba láthatod azt a nagy különbséget ami változás volt a fordulatszámmérő lapján meg a levegő,klíma kezelőpanelján volt kis változás.Nem csak nyíl van hanem apró kis ikonok is.Ha agyon vernek se vettem volna észre a különbséget.
ferike1592010-12-02 21:55:35 // 9683
Nekem mindig is dizel autóm volt, és soha nem fagyott le. Igaz én mindet tél előtt üzemanyagszűrőt cseréltem általában. Az én 159-sem 2006 és ezek szerint új műszerfal van benne? :) nekem is olyan a műszerfalam :D
GTPeti2010-12-02 21:53:09 // 9682
Hát a görögök helyében én sem tennék bele dermedésgátlót. :)
ALFI1562010-12-02 21:51:44 // 9681
Így van.Ithon is vanna hidegek és indul.Kop-kop-kop.
GEORGE2010-12-02 21:45:16 // 9679
Nekem 2005 óta volt-van diesel verdám, de még sose "fagyott" le egyik sem,pedig volt olyan, hogy -20 fok volt éjjel.
Tuti valamilyen üzemanyag gond van inkább. Nem hiába nem indult a merga sem.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-02 21:45:15 // 9678
eddig sosem tankoltam téli dejzelt....egyszer szoptam be még régen decemberbe kellett görög honba mennem és ott nem tesznek dermedés gátlót a nyálba...Szófiánál el kezdett rángatni az autó de haza értünk aztán itthon másnap nem indult el
Szabi(kispalinagyobbikfia)2010-12-02 21:39:24 // 9677
sokat mondtál.... én Norvégiában 3 hét alatt nem láttam dieselt...
ALFI1562010-12-02 21:38:20 // 9676
De megy.Mondjuk amikor taróssan nagyon hideget mondanak akkor elötte én is már az omv-nél a jobbik dieselt tankolom be.(prémium diesel) -30-ig reklámozzák.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-02 21:33:54 // 9675
a skandináv országokban kb az autópark csak 5-10% dejzel
ALFI1562010-12-02 21:31:41 // 9674
Meg müanyag.Az aluberalás már feláras volt.
ALFI1562010-12-02 21:30:44 // 9673
Még ott sincs.De látod már minusz pár foknál is gond van.Nagybátjám kint dolgozik Norvégba.Ott van,hogy surolja a -30-at is.Akkor ott nem járnak kocsival? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-02 21:29:18 // 9672
van a sima alumíneum :)
GEORGE2010-12-02 21:24:25 // 9671
én úgy tudom, hogy az első szériás 159-nél nem volt, csak egyféle műszerfalbetét, az a recés.
Amúgy még nem is láttam a régebbiket más betéttel.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-02 21:24:05 // 9670
mert mi nem tankolunk vizeset :DDD
azért mert van előmelegítő a szűrőnél na de a -20C-ban az sem ér semmit....itt meg nincs -20C :)
ALFI1562010-12-02 21:22:23 // 9669
Nem ettől új.Régebbi be is volt a recés alu ami nekem is van bent.A számlapon más a szám meg a kezelőpanelen ahol a levegőt állítod kis ikonok vannak.
ALFI1562010-12-02 21:20:09 // 9668
Azt hidtem ott is cserélődik az üzemanyag.Akkor nekünk miért nem fagy be?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-02 21:17:27 // 9667
teljesen mindegy hol tankolsz ha egyszer vizeset tankoltál az ott marad a szűrőben
GEORGE2010-12-02 21:14:40 // 9666
Az újabb műszerfalnál, kicserélték az régebbi ezüst betéteket másabbra.
Lehet választani több közül is.
Szálcsiszolt és eleve sötétebb tónusú mint az első verziókéban lévő,meg lehet karbonbetétet is kérni....
ALFI1562010-12-02 21:13:34 // 9665
Azért a hideg nem egyik pillanatról a másikra jön.Nov.1-től van téli átállás a kutakon.Innentől van téli gázolaj.Azért onnantól mész annyit meg ezáltal tankolsz is,hogy nem a nyári gázolaj marad a szűrődbe.
ALFI1562010-12-02 21:11:02 // 9664
vidd be meleg helyre.1 nap után ha beindul akkor az volt a gond,hogy befagyott.Szerintem válts kutat ha ilyen gondok vannak.Tavaly is volt neked ugyan ez a gondod.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-02 20:41:28 // 9663
szerintem is az üzemanyagszűrőd lesz ugyan is abban gyűlik a víz ami persze megfagy ...vagy minden tél előtt cserélsz egyet vagy ki kell fújatni tél előtt...
DrB2010-12-02 19:04:49 // 9662
A tavalyi tél után megint befagyott az autó... Talán ha -13 fok volt az éjszaka, este 5-től állt az autó a ház előtt reggel hatig, akkor -10-et mutatott a hőmérő. Egy hete tankoltam német Aralnál, akkor kapott bele Liquid Molly "Diesel fließ fit" adalékot, amit a tavalyi téli szívás óta használok, amikor mondjuk a szomszéd E-Klasseja sem indult egy -20 fokos éjszaka után. Gondoltam, evvel minden óvintézkedést megtettem erre télre... Erre ma reggel beindul az autó, az első pár taktus még döcögős volt, de aztán tartotta az alapjáratot. Egy-két percet járattam így, talán ez volt a hiba, hogy csak ennyit, aztán elkezdtem kitolatni a parkolóból, amibe belefulladt. Háromszor-négyszer próbálkoztam még, de onnantól nem lehet beindítani. Meló után délután újra próbálkoztam, egész nap -10 fok volt, persze siker nélkül. Most vagy bevontatom valami meleg helyre, vagy várok vasárnapig, amikor 0 fok körül lesz. Bár a szerelőm, felhívtam, azt mondta, legalább 5 fok kellene neki. Ő egyébként az üzemanyagfilterre (is) gondol...

A német kollégák már ki sem röhögnek, csak szimplán együtt éreznek, hogy, na már megint valami gond van az Alfával...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak