Fórum >> Típusok >> 159

Kazes☻2009-09-05 22:01:49 // 5605
Én spec még csak egyszer vezettem, de imádom, azonnal kézre áll a kicsike. :)))
GEORGE2009-09-05 17:13:32 // 5604
Kezdesz ráérezni a 159-re?? :-)))))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-04 19:15:28 // 5603
néhány nap alatt pozitív tapasztalatok az 59-ről: a klímája nagyon jól hűt kettes fokozaton majd lefagy az ember s a menetteljesítményen abszolut nem érződik hogy be van kapcsolva, mint ha fordulékonyabb lenne az 56-hoz képest, a csomagtere jól pakolható végre normálisan elférünk benne babakocsival felpakolva is, a zene nagyon jól szól benne ha megállok az USB-n nem felejti el hol hagyta abba a zenét, nagyon gyorsan eléri az autó az üzemi hőfokot, a váltó nagyon pontos és rövid, a kezelőszervek nagyon jól el lettek találva, semmi rendellenes zaj sincs, az ülés nagyon kényelemes de nem tart úgy mint az 56ban
érdekességek: az eső szenzor hol érzékel hol nem, teljesen alá szedett kormánynál mint ha bele érne a jobbos 18as kerék a dobba, be kell kötni magam mindig mert sipákol a computer (persze ez nem baj), a turbónak fél percig van egy sípoló hangja...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-03 16:06:24 // 5602
majd megnézzük :)
Corn2009-09-03 16:01:58 // 5601
Sziasztok,

pár napja a szervizben nézegettem az autómat alulról, és feltűnt, hogy csak a jobb oldalon, az üzemagyagcsövek alagútján van műanyag burkolat. A bal oldalon, ahol csak fékcsövek vannak, nyitva van az alagút. Megkérdeztem a szerelőt, azt mondja gyárilag csak az üzemanyagcsövekre raknak ilyet.

Igaz ez, másnak sincs burkolat a bal oldalon?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-01 21:14:27 // 5600
ez tök pontos ahogy elnézem...az 1.9es 56é 6-7L között
ALFI1562009-09-01 21:03:35 // 5599
És a valóságba?Az 56-osé mennyi?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-01 21:00:15 // 5598
autópálya 140-150 meg város 8.6L a fogyi a komp szerint ....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-01 20:58:51 // 5597
nem tudom...lehet berakom az ismerősömhöz...
ALFI1562009-09-01 20:58:12 // 5596
Na majd megsasoljuk.56-ot beteszed kereskedésbe vagy csak hírdetgeted?
ALFI1562009-09-01 20:50:56 // 5594
Akkor hétvégén azzal jössz?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-09-01 20:49:42 // 5593
bódogtág :DDD végre használatban a kicsike ...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-30 19:22:28 // 5592
ezek jó hírek :) remélem nem is lesz baj az 59-cel...a lengőkarjait néztem már elöl szerencsére nem merőlegesen állnak meg vannak döntve tehát tanultak az előző hibákból :)
DrB2009-08-30 18:49:28 // 5591
Szuper! PDF-ben le is tölthető, nem kell szkennelnem. :)
GTPeti2009-08-30 18:40:40 // 5590
GTPeti2009-08-30 18:37:18 // 5589
Az Alfa német honlapján is olvasható a siker.

Hurrá! Hurrá!
DrB2009-08-30 18:22:23 // 5588
Beraktam ma már a "Csevegés (Á la Alfa Romeo....szerelem)" c. topikba is, de ott, úgy tűnik, elsüllyedt. Annál fontosabb hír, úgy gondolom, ezért beírom a ide is:

Új tagként először is üdv Mindenkinek! Itt is köszönöm a sok kedves üdvözlést! :))

Gondolom, mindenkinek jól esik olvasni az alábbiakat. :))

Tegnap kaptam meg egy német barátomtól az Auto Test című, az Auto Bild német nyelvű autós magazin szeptemberi autó vásárlási havi kiadványát. Tíz oldalon foglalkozik az Alfa Romeóval.

Köztük közli a J.D. Power amerikai cég vásárlói elégedettséget vizsgáló legfrissebb felmérését. A cégről annyit jegyez meg, hogy 1968 óta van a piacon, Londonban és Münchenben van irodája a kaliforniai központon kívül. S a legjelentősebb kutatóintézetnek minősíti a céget ezen a piacon.

Az autótulajdonosok elégedettségi rangsorát Németországban 2002 óta készíti el a fenti piackutató cég. A 2009-es felmérésben 16 425 német autóst kérdeztek meg. Kritérium volt, hogy az minősített autót legalább két év óta és 30 ezer km-en át vezetni kellett.

A vasat Minőség/Megbízhatóság, Attraktivitás, Szerviz és Költségek kategóriákban kellett osztályozni.

És akkor a márkák szerinti rangsor 2009-ben:

1. Daihatsu

2. Alfa Romeo

2. Mercedes-Benz
4. BMW
5. Audi
5. Toyota
7. Mazda
7. Mini
7. Skoda
10. Honda
11. Volvo.
12. Mitsubishi
13. Dacia
13. Volkswagen
15. Suzuki
16. Nissan
17. Seat
18. Renault
19. Citroen
20. Hyundai
21. Ford
22. KIA
22. Opel
22. Peugeot


Az Alfa Romeo megítélése a németeknél 2002-től a következőképpen alakult:

2002.: 26. hely
2003.: 22. hely
2004.: 25. hely
2005.: 24. hely
2006.: 15. hely
2007.: 17. hely
2008.: nincs adat
2009.: 2. hely

Ugyanúgy 2002-től a Mercedes legrosszabb helyezése 11., a BMW-é 7., az Audié 12., a Daihatsué pedig a 13. volt.

Az újság ill. a felmérés az érezhetően ügyfél-barátabb szervizpolitikát, a jobb termékminőséget és a modern technikát említi okokként. Az Attraktivitás kategóriában természetesen az Alfa végzett az első helyen, s az abszolút második hely okaként is csak a magas árnívót említik a Daihatsuval szemben.

A héten megpróbálom beszkennelni és feltölteni valahová mind a 10 oldalt. Németül tudók előnyben. :)

Az alábbi linken a felmérés angolul:
http://www.jdpower.com/corporate/news/releases/pressrelease.aspx?ID=2009116


Mindenképpen komoly jelzésértékűnek látom, hogy a német piacon ilyen eredmény született.

Szászországban élve nem sok Alfával találkoztam eddig. Baromi nagy a német autók dominanciája. A német ismerőseim jó része is oda van az Alfákért a design miatt, de aztán jön a szokásos félelem a megbízhatóság terén...

Érdekes lenne tudni, a felmérésben résztvevő 16 425 autótulaj hány százaléka volt alfás, s azon belül is hogyan oszlottak meg az egyes Alfa modellek?
Buksi2009-08-28 09:50:36 // 5587
Előre is gratula hozzá! :-)
GTPeti2009-08-26 22:27:19 // 5585
Tegyél fel fotót róla. Vagy rajzojjá! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-26 22:25:37 // 5584
no szombattól az új vasat koptatom már úgy néz ki :))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-19 10:13:01 // 5582
végül is navin kívül full :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-19 10:11:40 // 5581
2006. 08. Rosso SW, Distinctive High , 2,4, barna bőr, 18" alu :D lesznek majd képek:)
jah a zene brutális benne ahogy szól :D
Satti2009-08-19 10:11:24 // 5580
Elméletileg az lenne az igazi, hogy hétköznapra, a városba, munkához, ilyesmi, elég lenne egy kis motoros diesel 159-es, de mellette kellene tartani egy igazi élményautót, amit csak találkozókra, napos hétvégéken csak autókázásra használni, ez lenne egy szép állapotú régifajta GTV V6-os.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-19 10:02:19 // 5579
nem fikázom csak a 2,4-es tapasztalatom van...
Halesz2009-08-19 09:57:42 // 5578
Wow gratula! De mesélj még, mikori az autó, szín, felszereltéség? Fotók? Nincs semmi az adatlapodon!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-19 09:40:06 // 5577
ezennel beléptem a 159 tulajok körébe...vegyes érzelmek kavarognak bennem :)
ami tetszik: brutálisan szép kívül, belül az autó meglepetésemre 18" felnivel adták ez a 235 gumi úgy fexi az utat hogy hihetetlen, az ülések nagyon kényelmesek végre elférek normálisan, a váltó rövidsége alig kell mozgatni, a futóműve mesés semmi kopogás és elnyeli az úthibákat, 160 felett sincs zaj az autóban, motorhang szinte nulla, a kezelő felület, karok, gombok ergonómiailag és használhatóságra magasabb kategóriát képvisel, a fékek brutálisat fognak...:DDD
ami nem tetszik: nem jöttem rá még mit rontottak el vagy a 2,4 motor vagy a váltó áttételezés a rossz vagy mindkettő vagy a súly...2000ig hulla az autó bár igaz egyesben nagyon gyorsan eléri a 2000-es fordulatot igazán 2500tól húz de elmarad az ülésbe paszírozás élménye, mikor áthúzom kettesbe gondolkodik egy picit utána indul meg ez nagyon furcsa...persze 1750kg az autó gondoltam hogy nem versenyautó lesz (a 156-omon jobban érezni a gyorsulást) de amit írtak a népítéletben hogy 1500-tól húz 4500-ig az hülyeség 2000-2400-tól húz letiltásig. Persze közre játszik az elektromos gázpedál reakcióidejének impotensége, vicc ha az ember lassan nyomja majd tiporja akkor jól megindul valahogy át kéne íratni a programját ... Ez a menetdinamika teljesen németes itt hiányzik az Alfa feeling...
Fogyasztás: 126km/h átlagsebességnél 9.1L, tartós tempomatos 150km-nél 8.2L
Összességében nagy előre lépés az 56-hoz képest mind kinézetre, mind csomagtérre, kényelemre, futóműre de ahhoz képest hogy 200 ló nem érezni ....persze magasabban ül az ember, nagy kaszni, nagy súly, Euro4, rossz gázpedál reakció, érdekes váltó áttételezés....szokni kell ezeket
Kurva szép egyszerűen brutális ahogy kinéz mindenki ment le az autópályán egy TI -vel versenyeztünk egy darabig majd villantás és elment :))))
isa1562009-08-19 09:14:50 // 5576
Érdekesnek tartom hogy a 156 2.0 TS erejét nem szokták fikázni, A 159 1.9 16v pedig mindig le van húzva. Használom mind 2 típust, és nem vagyok benn biztos, hogy a TS legyorsulná a 159-et. Természetesen a dieselnek semmiképpen nincs az a varázsa, de talán az nem is arról szól.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-19 08:42:19 // 5575
temetőbe általában szerencsére nem a 10 éves gyerekeket temetik ha nem a korosabb embereket...egy 2005 óta gyártott autó minden csak nem koros :)
pettinke2009-08-19 00:05:22 // 5574
"aki temető mellett lakik, azt hiszi, járvány van."
nyilván a szerviz azért szerviz, hogy szereljenek benne autót... és van más márkánál is motorcsere.

a 150 lovas 1.9 tádé, az szerintem elég. 1500 alatt semmi sincs, de utána teljesen OK. nyilván nem fogsz vele nitrós nyikhajokat és 3.0 bömösöket legyorsulni, de ezen kívül megy autópályán is mint a golyó, meg városban is.
Halesz2009-08-18 22:21:14 // 5573
Hát szerintem a 3,2 azzal a súllyal semmit nem ér, érzésre a 2,4-es is van olyan jó... a fogyasztásról meg ne is beszéljünk, egyáltalán nem nyújt annyival több élményt a 3,2-es 159-es... sajna!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-18 22:20:05 // 5572
Te nagyon a végletek embere vagy egyik oldalról elég egy 120 lovas 59-es de az igazi alfa érzés a V6 GTV ...érzed a különbséget? :)
Satti2009-08-18 22:16:05 // 5571
Igazi Alfa érzést a régi fajta V6 GTV-vel lehet érezni a hátsó kerék hajtással és azzal a hanggal.:-)
jandibandi2009-08-18 22:13:48 // 5570
én 159 2.4 jtd motorcseréről tudok, 1 éves a vas, persze mindent szét lehet küldeni...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-18 22:10:54 // 5569
az alfás érzést vártam ...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-18 22:09:40 // 5568
a szalonban épp egy 3,2 Brera blokkját cserélték kint egy 159 sw állt kérdeztem ez crosswagon vagy csak a blokk hiányzik belőle? 1.9JTS volt...remélem az 1.8TB jobb lesz...
Satti2009-08-18 21:57:45 // 5567
Akkor 3.2 V6 benzinest kell belőle venni, az talán elég lesz! :-)
Azért gondolom a hétköznapi forgalomban, használatban a 150 lovas Diesel-el lehet normálisan autózni.
Kompressz úr2009-08-18 21:54:14 // 5566
Szökési, akarom mondani...
Kompressz úr2009-08-18 21:52:46 // 5565
Azt vártad, hogy szükési sebességgel közlekedik?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-18 20:54:18 // 5564
el nem tudom képzelni hogy mehet a 120 lovas 159 még a 150 lovast is gyengének találom benne...még a 2,4 sem az amit vártam
Zozo852009-08-18 10:07:21 // 5563
Igen igen tudom de majdnem 1 milla van köztük...ha nem nézem ezt a nagyon olcsót alap felszereltséggel és 8 szeleppel :D
ha 156 akkor sztem 2.4
Kompressz úr2009-08-17 22:46:00 // 5562
Ha kéretlenül adhatok tanácsot, azért a 156ot gondold meg. Egy-két év múlva ugyanúgy viszketni fog a feneked egy 159ért, ha már most ez a kedvenc...
Kompressz úr2009-08-17 22:42:19 // 5561
SW-vel jobban jársz. Annak legalább pakolható a csomagtere, ha már egyébként nőitáska méretűre sikeredett a 156 csomagtere.
Zozo852009-08-17 18:48:19 // 5560
hmm már lebeszéltek erről a motorrol :D
Nagyobbal meg elég húzós, ezért sztem maradok az újabb 156nál egy 2.4-es motorral ha találok ami nem kombi :D nem könnyű
Zozo852009-08-17 18:47:16 // 5559
ez igaz erre nem is gondoltam :D meg én amúgy is ismerem a várost :P
Halesz2009-08-17 18:46:00 // 5558
Szerintem ekkora súllyal szétpörgetve nem lesz örökéletű motor...
isa1562009-08-17 18:35:44 // 5557
Meg hát milyen dolog az a mai világban, hogy disc-ről műxik egy navi? Ha cd-t halgatok nem tervez újra. Nem beszélve a kelet európai hiányosságairól. Sosem lesz olyan naprakész, mint egy pl:IGO.
Corn2009-08-17 17:06:26 // 5556
Próbáltam a 159-et a 150 lovas motorral, és úgy éreztem, hogy alapvetően hétköznapi használatra teljesen rendben van, de ha valami miatt meg kellett indulni (pl. rövid szakaszon előzés tipikusan ilyen), na az nem ment neki. Túl nehéz hozzá.

Ezért lett végül a 400Nm-es 2.4-es. Igaz, hogy havonta legfeljebb egyszer használom ki, de akkor nagyon jól jön, ha be kell férni a kamion elé.

Kb. egy hónapja megint vezettem egy 150 lovas 1.9-est (miután két éve hajtom a saját 2.4-esemet), és nagyon-nagyon lehetett érezni a különbséget.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak